HCL.HR

Očekuje se val novih poskupljenja procesora i grafičkih kartica u 2022.

Zoran Žalac 19.01.2022.   •   38 komentara   •   Tehnologija


Tajvanski proizvođač poluvodiča navodno je podigao cijene svojim najvećim mušterijama, a to bi se moglo odraziti i na cijene procesora te grafičkih kartica.

Portal DigiTimes izvještava kako je tajvanska tvrtka TSMC odlučila podići cijene za proizvodnju čipova za tvrtke kao što su Nvidia i AMD. Navodi se da TSMC u planu ima povisiti cijene svojih usluga za čak 20%, što opravdavaju posljedicama COVID-19 pandemije – nestašicom materijala, otežanom logistikom i distribucijom…

Naravno, sve bi se to moglo odraziti na tržišnim cijenama procesora i grafičkih kartica za same korisnike. I to još ove godine kada AMD i Nvidia planiraju lansirati nove proizvode, između ostalog novu generaciju Ryzen procesora te RTX 40 seriju grafičkih kartica.

DigiTimes navodi kako je Nvidia tu u malo povoljnijem položaju jer su proizvodnju čipova za RTX 40 seriju platili unaprijed, dok TSMC još nije najavio poskupljenje. No, to nam ionako ne znači mnogo u trenutku kad jedan RTX 3080 u prosjeku košta 14 tisuća kuna.

Komentari (38)

  • vjk zg

    19.01.2022 - 11:20

    Da grafička košta 14+ keki…Retardirizam na najjakije,pa di jw granica kada se uvijek nađu razlozi za dignut cijene..Šta slijedi radi zahuktavanja u Ukrajni ili zabrana Novaku da igra Grand Slamove kompliciraju transport ili reklamiranje sponzorima koji nemaju načina drugog da plasiraju pa ajmo još 200% gore.Kapitalizam je baš nisko pao zbog svoje pohlepe

  • Pero Zdero

    19.01.2022 - 11:25

    Dok mi kanta radi igrat će se. Kad vrisne naći ću drugu vrstu zabave. Ne dam više od 2000 kn za grafu pa nema tih igara koje bi me na to natjerale.

    • IwanF7X

      @Pero Zdero, 19.01.2022 - 11:46

      Uvijek imas PS5/Xbox ako ne misis trositi 10k+ na komp 🙂

    • zlakob

      @Pero Zdero, 19.01.2022 - 12:18

      potpisujem… Hobi mi je postao skup sport.. Treba nac lagano drugu zanimaciju

    • Lazy

      @zlakob, 19.01.2022 - 12:34

      Eh kolega, ja bi rekao svaki hobi je skup, kad sam poceo motore voziti(davnih dana) pa kad sam skurio gume u mjesec dana pa kad sam trebao nove uzeti, da ne nabrajam sto sve ne, pa onda planinarenje koje i nije bilo skupo dok nisam “zagrizao”, onda gaming majko mila itd itd, di ima volje ima i nacina🖖🖖🖖

    • zlakob

      @Lazy, 19.01.2022 - 12:43

      Ma sve to stoji, samo primjera radi, motor uzmes i imas ga dokle ga god servisiras (recimo da si zagrizo i vozis jednu te istu yamahu 250cca, 15 godina) sto naravno opet zahtjeva neku lovu svakako, a uzmes grafu i za 3 godine nemos vise igrat nove naslove jel intel i amd svakih 6 mj izbacuju nove generacije tih sranja koje kostaju zadnjih 4 godine astronomski puno.. Racunica? Rađe uzet motor i amen. 🙂

    • Nijam Kaj

      @zlakob, 19.01.2022 - 14:15

      Nisi u pravu kada govoriš o izbacivanju novih gen. svaka nova generacija hardvera donosi značajan napredak. Npr. u AMD-u su se dosta namučili da u par godina prestignu Intel u performansama, nije to samo tako. Da se nove gen. hardvera izbacuju svakih 5 godina imali bi 720p danas kao standard, a ne već skoro 2k (da nije bilo drugog vala mininga danas bi 2k bio standard). Usporedi RTX 3080 i GTX 980 (razlika 5 godina), razlika u performansama je 250% u korist 3080, sad zamisli da si bio 5 godina limitiran samo na 980. Kao što je ps4 bio godinama limitiran na HDD i nisu dobili SSD sve do ps5. PS jos moze prezivjeti tako jer je zatvoreni sustav, win ne može. Ako zelis kupovati svakih 5 godina novi pc, nitko ti ne brani i bas zato sto imas puno gen imaš slobodu izbora.
      Btw. rtx 3000 serija je ubila rtx 2000 seriju, donoseci ogromno vece performanse za – manje novaca… To sto je dosla fakdemija i mining pa su cijene visoke je druga stvar. ETH uskoro prelazi na 2.0 sto bi znacilo da ce poceti padati cijene drasticno jer ga nece moci bilo tko rudariti.

      Za ono što se ti žališ su krivi developeri koji slabo ili nikako optimiziraju igre za stariji hardver. Ali nije niti realno očekivati da će netko u 2022. optimizirati igru za low end grafu iz 2014. Jednostavno nije moguće povecavati kvalitetu grafike bez paralelne upotrebe boljeg hardvera (na istom OS-u).
      1080 na njuski kosta oko 4k kn, ne 2k kn. Uzas da, ali za to nisu krivi oni koji proizvode bolji hardver svako malo, pogledaj MSRP od proizvodaca i cijenu u ducanu. Da nvidia i amd daju grafe po 1$ i dalje bi im bila ovako visoka cijena u trgovinama.

    • Nijam Kaj

      @Nijam Kaj, 19.01.2022 - 19:26

      Da, mislim da je pretjerala s cijenom za RTX 3090, pogotovo jer RX 6900 koja je dosta slična ima MSRP manji za 500$ (1000$). Ali zato RTX 3080 ima MSRP 700$, znači isto kao i MSRP za 1080, a daleko je bolja… Znači nisu dizali kod nje cijenu, mislim da je 3000 serija grafi cak jeftinija od 2000 serije (msrp naravno), a duplo je bolja.
      Ali da je ta napuhana cijena od 1500$ u trgovinama nitko se ne bi žalio, problem je kako od MSRP 1500$ dođemo do toga da u trgovini bude 3000$ (22k kn kod nas). Ili kad od MSRP 700$ dođemo do konačne cijene 1500€ za 3080.
      Kad ugrubo računaš isplativost rudarenja, cijena uvijek bude takva da ti se grafa isplati kroz 9 do 12 mjeseci, kako pada profitabilnost tako padaju i cijene ponovno do te neke otplate od 9-12 mj. Nemam dokaza ali meni se cini kao namjerno manipuliranje cijenom od strane trgovina ili dobavljača, a ne proizvođača (iako i oni imaju putra na glavi).
      Razgovarao sam s poznanikom iz Amerike koji je prije mjesec dana nabavio 3080 za 600 ili 700 dolara, kaze da je cekao dropove par dana i uspio naručiti. Kod nas je u zadnjih godinu dana najjeftinija cijena za nju bila 9k kn u 7. mjesecu (koliko sam pratio cijene na nabavi), a to nije niti priblizno msrp cijeni. Kuzim ja da je naše tržište drugačije, ali svejedno…

    • Lazy

      @zlakob, 19.01.2022 - 15:00

      Hahaha moze kompa, al onda se nemoj zenit dok imas motor…po meni sad kad gledam bolje otic planinarit u pm dalje od cijelog svijeta, i, na nekom vrhu kad odmoris, lagano iz ruksaka nintendo switch i malo zelde oderat, hahaha salim se ovaj zadnji dio… Pozz

    • zlakob

      @Lazy, 19.01.2022 - 12:52

      Problem je sto nam tehnologiju elektronike izbacuju na kapaljku jel im paše kapitalizam i uzimanje love, dam se kladit da se grafe mogu izbacivat svakih 5 godina nova generacija, pogledaj samo kako konzole funkcioniraju, isto treba bit i za PC, ovo sto nam oni serviraju je cisti money grab i ko ima vise love njegovo… Gledaj danas, jedna 1080 kosta i dalje oko 2000kn polovna, di je tu smisao? Sta nebi trebala nova generacija kostat tipa 3k, sljedeca ispod 2k, a treca generacija ispod 1k? Realno?

    • Kirian_1984

      @Lazy, 19.01.2022 - 14:03

      Kak pa si uspjel u mjesec dana gume potrošiti??

    • Lazy

      @Kirian_1984, 19.01.2022 - 14:56

      Kompa mi je ubio gume na stazi u roku odmah tako recikroz 2 tjedna, ne bi vjerovao, a ja, ja sam bio mlad i lud, ne bi sad o tom!!!

    • Dajsikeks

      @Pero Zdero, 20.01.2022 - 01:41

      Streaming igara, nije najbolje (ovisno o tvom internetu), ali jako dobra opcija. Koristim GFN, mogu reći da sam zadovoljan. Možda pokoji lag spike unutar tjedan dana no mogu konačno igrati nešto kaj nisam do sada mogao

  • KARAI 2062

    19.01.2022 - 11:50

    Situacija ista kao i po pitanju energetike u Europi. Dok neki žele poskupljenjem nadoknaditi gubitke, neki to vide priliku za podebljanu blagajnu. Najveći apsurd trenutno u Europi jest da žele potaknuti građane da budu zeleni dok u isto vrijeme guše ljude visokim cijenama tako da se napuni ta ista blagajna. Također i električni automobili trebaju jako puno poluvodiča kako bi bili moderniji te ukoliko vidimo ovu najavu da će tajvanski proizvođač poluvodiča podignuti cijene osobno smatram da tu vijest treba uzest sa dozom rezerve. S obzirom da su poluvodiči jedan od glavnih elemenata zelene politike onda je ta zelena politika trenutno u mutnom odnosno u blatu. Pitanje je može li se zelena politika izvući iz trenutnog blata ili će tamo ostat zbog visokih cijena ?

  • SonOfZeus

    19.01.2022 - 11:55

    Meni je smiješno i zanimljivo sto mogu prodati bez problema svoj komp star blizu 3 godina danas za istu cijenu koju sam ga kupio.

    • delight353

      @SonOfZeus, 19.01.2022 - 12:30

      Možeš tražiti cijenu, ali sumnjam da bi po traženoj cijeni uspio prodat. No, tko će ga znati više obzirom na stanje tržišta.

    • Cros70

      @delight353, 19.01.2022 - 14:00

      Ljudi ne znaju. Ne znanje je blagoslov

    • SonOfZeus

      @delight353, 19.01.2022 - 16:55

      Već mi je ponudio poznanik, 500kn vise nego sam platio. 😹

    • Lazy

      @SonOfZeus, 19.01.2022 - 12:40

      Kuzis, ne vjerujem ni ja to sto si naveo al istina u mp3.Gledam svoju karticu na njuskalu ASUS RTX2070 super, frajer trazi 7500kn😱😱😱 koji kua. Ne mogu i ne zelim bez PC-a al konzole su sve izglednija prva opcija.

    • SonOfZeus

      @Lazy, 19.01.2022 - 16:57

      E sad vidi moju 2080ti koliko traže. 😹🤦🏻‍♂️

  • Strahinja Radonjic

    19.01.2022 - 12:46

    Hahahahah! 🤣 Što da bude bolje kad može gore i skuplje. Redni broj 2022. sam prvi put video još 2020. godine, baš tad kad se pričalo o tome da će situacija sa komponentama da se smiri i da nema brige više tada. Već vidim 2024. RTX 4080 – 3500$, kod nas, 4200€.

  • StargateFan

    19.01.2022 - 13:05

    Ajde kud to može više poskupiti? Ja u idućih godinu, dvije trebam novi komp a ovi samo dižu cijene do neba 😅

  • trulex

    19.01.2022 - 13:46

    sve su ovo krive kriptovalute kako god okreneš

    • Nijam Kaj

      @trulex, 19.01.2022 - 14:22

      Istina, samo što će u ovoj godini mining propasti. Samo treba čekati “farmere” da zatvore svoje rudnike i eto grafi 😉

    • delight353

      @Nijam Kaj, 19.01.2022 - 21:16

      Zašto misliš da će propasti? Ozbiljno pitam. Ne bavim se miningom.

    • Nijam Kaj

      @delight353, 20.01.2022 - 03:05

      Radi neisplativosti istog za obične ljude, isti razlog zašto je propao 2018. /19. Trenutno se s grafičkim karticama ne rudari BTC nego ETH, jer se najviše ispati za većinu grafi. A ove godine ETH prelazi na novi model ETH 2.0. Trenutno radi na principu “proof of work” (dokaz obavljenog rada rudarenjem), a eth 2.0 će raditi na principu “proof of stake” u kojem nema mjesta za rudare. Nakon toga im preostaje prebacivanje na druge valute, no one su manje isplativije i manji je profit. Pogotovo kad racunas da su prepratili grafe opasno jer im se isplatilo rudariti eth, sad kad im se isplativost prepolovi, a otplata produlji za duplo jedino im preostaje izaci van na vrijeme. Oni koji su u prvoj mining groznici usli na vrijeme i izašli na vrijeme su profitirali, oni koji su držali do kraja su propali (cijena struje > profit rudarenjem). Zato mislim da će “propasti” u ovoj godini, ništa od ovog ne mora biti točno, vidjet ćemo za par mjeseci. Ima još par sitnica, ali već je i ovako predug komentar.

  • Chimichangas

    19.01.2022 - 13:49

    Zato ja još uvijek ostajem pri konzolama.. prije par god sam si rekao “za par god ću si kupit gaming komp”.. oću šišku.. trebao bi iskeširat bar 2000EUR za nešto solidno…no way.

  • Kirian_1984

    19.01.2022 - 14:09

    Znači, nije da pripadam bilo kojem taboru, ali… Kupio sam ps4 prije 5 godina, i sad čekam gt7 i hzd2, zabavljam se uz tsushimu. Da sam tad kupio komp, dao bi 3x više (10000 umjesto 3000), i već bi ga do sad, em nadogradio, embi već planirao kupnju novog, garant…

  • Iron666

    19.01.2022 - 14:24

    A mislio sam da sam se zajebao kad sam uzeo 2070 RTX misleći da sam trebao čekati 3070… Valjda će i ovome doći kraj, barem dok trenutni PC ne počne kašljucat

  • Stitrek

    19.01.2022 - 14:40

    Sa RTX2070 mozes igrat na 1080p i dosta naslova na 1440p slijedecih 5-6 godina koliko bude trajao ciklus PS5 i XboxSX tako da si miran dok cijene ne opadnu👍

    • Stitrek

      @Stitrek, 19.01.2022 - 14:42

      @Lazy

    • Lazy

      @Stitrek, 19.01.2022 - 15:05

      Pa da, al ja ti u pravilu ne trosim 1080p,igram na 2k il 4k sto mogu…i ne pada mi na pamet prodavat grafu kad vidim koliko kosta, recimo 3070 na koju ciljam, plus imam bolest zove se Asus a on je u pravilu skuplji podosta, tako da stick with tha 2070s i pjevaj.

    • Lazy

      @Lazy, 19.01.2022 - 17:02

      Uf bro, odlicno, ma da, ASus maajka!

  • MetalicStar

    19.01.2022 - 14:57

    po meni do 2025 nece sigurno padati cijene hardvera dole ako ne i duze

  • Lazy

    19.01.2022 - 15:08

    Tooo samo deri, ccc di ovo ide…

  • ilfenomeno11

    19.01.2022 - 15:16

    Nebi više lipu potrošio na komponentu. što se tiče igranja samo Playstation, nikad više PC, preporodio sam se 2017te kad sam kupio PS4 Pro i ugasio smeće od PC-a zauvijek…PC bi koristio jedino da sam programer za drugo baš ništa ne služi…

  • KhorneFlake

    19.01.2022 - 23:39

    Sreća pa sam kupio na vrijeme za samo blizu duplu cijenu…

  • tylerogg

    20.01.2022 - 11:48

    Nevidim nikakvu nestasicu grafa ili bilo cega drugoj jel i sam prodajem nekoliko novijih grafa pa nemrem prodati jel lopovi zele za badava.Problem je sta svercerskog smeca ima sve vise na oglasu koji rade otkup pa prevare i prodaju za trostruko.Mogu samo reci neka poskupljuju i neka propadnu.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?