HCL.HR

Pac-Man – žuti žderonja

Zoran Žalac 22.05.2019.   •   2 komentara   •   Retro gaming, Svijet igara


Na današnji dan, prije točno 39 godina, rođen je Pac-Man – jedan od najpoznatijih likova u svijetu videoigara.

U ranim počecima industrije videoigara centar pozornosti nije bio postavljen na likove već na aktivnost, odnosno samo igranje. Igre poput Ponga, Space Invadersa i Asteroidsa dominirale su tržištem sedamdesetih godina, no onda se na današnji dan 1980. u Japanu dogodila vrlo važna stvar. Izašla je igra kojoj je naziv ujedno bio i ime glavnog lika.

Takozvani Pakkuman bio je djelo 24-godišnjeg Torua Iwatanija koji je za tvrtku Namco htio napraviti nenasilnu igru za arkadne strojeve. Cilj mu je bio dizajnirati igru kojom bi privukao i žensku populaciju koja u to vrijeme nije bila naročito zainteresirana za videoigre. Lik Pakkumana nastao je iz pizze kojoj nedostaje jedan komad (dio koji tvori usta žutog lika), ali to je bio tek dio inspiracije.

Lik Pakkumana nastao je iz pizze kojoj nedostaje jedan komad.

Pakkuman je bio postavljen u labirint gdje je morao pojesti sve točkice, pritom izbjegavajući neprijatelje. Koncept hranjenja kako bi postao snažniji preuzet je iz tadašnjeg crtića o mornaru Popaju koji bi postao jači konzumacijom špinata.

Pakkuman se iste 1980. godine zaputio prema američkom tržištu gdje se inicijalno trebao zvati Puck-Man jer je izgledom sličio paku kakav se koristi u hokeju. Međutim, izdavači igre strahovali su da će Puck-Man biti preimenovan u dosta prostu verziju pa su ga u konačnici nazvali Pac-Man.

 

Kada se Pac-Man pojavio u opticaju, svijet videoigara nije vidio ništa slično. Žuti žderonja brzo je postao najvažnija igra u povijesti arkadnih strojeva. Privlačio je toliko mnogo ljudi i bio je toliko popularan da se nalazio i izvan tradicionalnih igraonica – u trgovinama pa čak i u mrtvačnicama. Popularnost je brzo izašla izvan okvira same videoigre pa je SAD ranih osamdesetih bio preplavljen gomilom različitih proizvoda na temu Pac-Mana. Dovoljno je reći da je Pac-Man tada imao svoje poklopce za wc školjke te da je na TV-u dobio svoju emisiju te animiranu seriju.

 

Kada uračunamo inflaciju, Pac-Man je svojevremeno zaradio približno 7,6 milijardi američkih dolara.

Pac-Man je ostao zapamćen kao igra koja se našla na najviše arkadnih strojeva u povijesti industrije videoigara – njih ukupno 293,832. Kasnije se žuti žderač pojavio na brojnim kućnim konzolama, uključujući Atari 2600 koji je ponudio inferiornu verziju igre, ali to nije smetalo kupcima te je ista prodala 7 milijuna primjeraka, što je bio rekordan rezultat tog vremena. Pac-Mana je na arkadnim strojevima naslijedila Ms. Pac-Man, neslužbena kreacija koja je bila još popularnija.

Pac-Man je izvorno imao 256 nivoa i najveći mogući rezultat od 3,333,360 bodova. Devetnaest je godina bilo potrebno da se taj rezultat ostvari, a to je prvi uspio igrač zvan Billy Mitchell, igrajući igru šest sati u komadu. U međuvremenu je istu stvar postiglo još sedam drugih igrača, od kojih je najbrži bio David Rice, prešavši igru za 3 sata, 28 minuta i 49 sekundi.

Komentari (2)

  • m4r1ju4n

    23.05.2019 - 15:56

    godine koje je pojeo Pac Man

  • Filip 1

    24.05.2019 - 01:37

    Igra uz koju su mnogi odrasli

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?