HCL.HR

PlayStation 5 imat će neke nove opcije za igrače s poteškoćama

Zoran Žalac 30.10.2020.   •   89 komentara   •   Tehnologija


U Sonyju su otkrili koja će se pomagala moći koristiti u radu PlayStation 5 konzole ako korisnik ima neki oblik hendikepa.

PlayStation 4 konzola imala je nekoliko opcija pristupačnosti za igrače s određenim invaliditetom, npr. oštećenjima sluha, vida ili lokomotornog sustava. To su opcije poput pretvaranja teksta u govor, mogućnosti drugačijeg raspoređivanja tipki na kontroleru i sl. Nadolazeća PlayStation 5 konzola zadržat će te opcije, ali će donijeti i neke nove.

Kako će kontroler za PS5 imati integrirani mikrofon, postojat će opcija diktiranja tekstualne poruke putem glasa. S druge strane, ako korisnik ne može poslati glasovnu poruku, sustav će naglas pročitati napisane tekstualne poruke drugim članovima unutar grupe. Nadalje, postojat će i opcija za korekciju prikaza boja na razini sustava.

Što se tiče novog kontrolera, njegove će se vibracije moći smanjiti ili potpuno isključiti ako ne odgovaraju korisniku.

Komentari (89)

  • Veblar

    30.10.2020 - 10:21

    ali ako se vibracije na novom kontroleru mogu isključiti u potpunosti, čemu onda priče oko toga da ds4 neće biti podržan zato jer žele da igrači osjete next gen iskustvo? tehnički “next gen” na ds5 je samo vibracija i triggeri.

    • drazensi

      @Veblar, 30.10.2020 - 10:26

      Nikako mi nije jasno to kmecanje da stari kontroler ne radi na novoj konzoli. Sto ce ti pobogu ako je novi bolji? Zasto bi koristio losiji kontroler. Ako kupujes novu konzolu onda brat bratu imaj i para pa kupi barem jos jedan kontroler, ako vec imas na umu igrati s vise ljudi. Kupujem nov, stari je vec prodan i svi kontroleri i sva dodatna oprema.

    • Veblar

      @drazensi, 30.10.2020 - 10:32

      jer zašto bih mijenjao potpuno ispravni kontroler za novi od 600 kn kad su 90% isti? plus ovako bih imao 3 kontrolera, ds5 i 2 ds4 umjesto jednog.

    • Gospodin zizi

      @Veblar, 30.10.2020 - 10:40

      Ps igraci nikad nisu imali lan parti lol Dan danas mi stoje u kutu 4 x360 kontrolera jer nisu bili kompaktibilni sa xoneom. Tako da smo bili forsirani igrat Halo 3 na x360, 30 fpsa 🤢🤢
      Ugl nema smisla da treba novi, ali njima treba para.

    • Dr.Gamer

      @Veblar, 30.10.2020 - 11:54

      Najbolje bi bilo da korisitite dojped od SONY2 da ne vi kupovali novi. U stvari najbolje bi bilo da ne platite nista, da vam dzabe daju novu konzolu. Balkanac bi sve dzabe i jeftinije

    • The_Miks

      @Dr.Gamer, 30.10.2020 - 12:33

      Najbolje bi bilo da daju igracima opcije da koriste opremu koju zele. Nismo toliko nesposobni da sony mora sve odluke donositi za nas. Ja cu osobno koristiti novi kontroler jer cu ionako na ps5 odigrati samo ekskluzive, za drugo je tu PC, ali ako neko zeli stari zasto ne. Opcije su kljucne.

    • drazensi

      @The_Miks, 30.10.2020 - 18:42

      Nije opce stvar u nesposobnosti. Ni jedna ozbiljna tvrtka si ne moze dopustiti i dopustiti korisnicima da guraju i spajaju sto god pozele na konzolu. Jer to opet povlavi za sobom druge probleme. Sad bi netko na novom psu igrao s nekim kontrolerom od 100 kn. I onda bi se, a dam se kladit da se bi, nasli ljudi koji bi se zalili da ne radi kako treba. Rijec o kontroli kvalitete. Niti bi ti dopustio da nesto napravis da ti neko glumi po tome.

    • The_Miks

      @drazensi, 30.10.2020 - 23:25

      Pa ako kupim konzolu, i zelim imat lose iskustvo na losem kontroleru to je moja stvar. Sta bi onda sony trebao zabraniti i sve slusalice osim Sonyevih? Sve televizore? Najbolje da zabrane 1080p televizore/monitore, ps5 i onako najbolje izgleda u 4k.

    • delight353

      @Dr.Gamer, 30.10.2020 - 14:28

      Gle, ti ocito nesto ne razumijes. Naime, potrebu stvaraju sami proizvodaci. Nedaj se prevariti da je obrnuto. To naprosto nije istina. I sam radim u firmi koja “mijenja navike potrosaca”. U slucaju sa DS5 – jesu li igraci specificno trazili takav gamepad??? Nisu. U sustini, gamepad Playstationa, u svojoj core funkciji, je isti od PS1. Ono drugo sto ne razumijem, zasto neki pojedinci toliko zagovaraju muznju potrosaca za svaki komad plastike??? Pa nama je u interesu da platimo manje za dobiveno, po bogu! To nema veze s “balkanizmom”, vec zdravim razumom.

    • Dr.Gamer

      @delight353, 30.10.2020 - 23:57

      Znam sta govoris, ali pobogu, jedan svakako dobijes uz konzolu 🙂. Pa vjerovatno veliki broj ljdludi koji igraju na konzoli nedan samo imaju. A j ti koji zele drugicnece platiti 10 ooo evra nego 70. Sta je 70 evra za kontroler koji ces koristiti godinama. Sama konzola izgleda prekrasno i futuristickk, dual sense takodje izgleds lijepo. Ne vidim razlog da ljudi kukaju kako njihov DS4 ne radi na PS5.

    • delight353

      @Dr.Gamer, 31.10.2020 - 07:22

      Ne zelis platiti 70 eura, jer, kako sam vec napisao, gamepad s osnovnim funkcijama, a bez ovih dodatnih featura, vec imas. Argument kako dual sense izgleda bas lijepo nije dovoljan za stavljanje DS4 u mirovinu. Apsolutni i jedan jedini razlog zbog kojeg Sony prisiljava prelazak na DS5 je novac. Nesto ti moraju prodat, pa te uvjeravaju da, eto, nazalost, DS4 je zastario i igre na PS5 ga nece podrzavat, jer, ahm… A da! Ne vibrira kao DS5! Dajte molim vas. X na DS5 je isti kao i na gamepadu za PS1. Pa cak i na onim prvim gamepadima koji nisu imali dualshock feature.

    • Dr.Gamer

      @delight353, 31.10.2020 - 13:21

      Sta mislis, da su odlucili proizvoditi konzolu bez novog kontrolera, da ga nema nikako recimo, samo konzola u paketu, koliko bi ljudi ismijavalo sony, kakve bi sordnje pravili, kakav bi to cirkus bio? Prvo od XBoX korisnika pa pogotovo pc igraci. Bez obzira da kazu htjeli smo ustediti, imate oodrsku za DS4, dzaba, to bi sprdnje bile. Drugo, da su dozvolili podrsku za DS4 u koliki bi minus kompanija otisla? Ko bi kupio vide uksds i jedan dodatni DUAL SENSE!? Prvi ja ne bih, imam dva od cervorke jedan dobijem uz PS5. Nisu ba budale da izgube milione i milione. Mislim da su ljudi svakako bili fer i ovskav tenk od uredjaja ponudili po izuzetni rszumnoj cijeni. 450 evra za ovog terminstora i igranje na 7-8 god je smijesna cifra. Jos su samo trebLi dozvoliti podrsku za DS4 i sebi skociti u stomak. Shvatio sam sta govoris ali mislim da sam potpuno u pravu vezano za ovu temu.Recimo novi Watc Dogs. Sta cr ti trebati za tu igru na ULTRA, RTX ON, 3840×2160 i barem 3o fps? Konfiguracija od sigurno 2000 evra! Za zahtjevnije igre da ne govorim. Sve ces to na konzoli igrsti za 500 evra ukljucujuci i samu igru u tu cijenu. Mislim mizerija. Da ne skrenem sa teme, htio sam reci, ako su sve to upakovali u hardver od 500 evra onda im svaka cast, pa taman morao dati jos 70 evra. Na kraju krsjeva, 95% nas ce prodati PS4 I kontrolere, fakticki ces za te pare kupiti Dual Sense

    • delight353

      @Dr.Gamer, 31.10.2020 - 15:13

      Mislim da se, ipak, nismo razumijeli. Ja govorim o totalno nelogićnoj nepodržanosti za DS4 na PS5. Nema smisla, jer je gamepad, u svojoj osnovi, isti. Ok, ergonomija je vrlo vjerojatno bolja i ubacili su te nove fore sa vibracijama i onim otporom na tipkama. Feature koji nisu od ekstremne važnosti da PS5 ne bi mogao podržati DS4. Znači, mužnja love. Ništa drugo. A ako ćemo pričati o niskoj cijeni konzole, nemojmo zaboraviti povećanje cijena igara. PS5 je zakon konzola. Nema dileme. Vjerojatno ću je i ja kupiti, ali ne mogu podržati stav: Jadne korporacije. Jadan Sony. Moramo im platiti, jer, eto, nemaju para. Dajte ljudi! Vi ste potrošaći! Morate zahtjevati što nižu cijenu svega! Hebe nam se za njihove minuse i pluseve na kraju godine, bilancama, računima i sl.

    • Dr.Gamer

      @delight353, 01.11.2020 - 00:06

      Mogu se sloziti sad posle ove poruke jer nisam odmah shvatio sta si htio reci. Jedino sto bih dodao, da ne ispadnem kontradiktoran, pa cijene igara su ako se ne varam iste!? Mislim, neki naslovi ce biti skuplji dok ce sve ostale igre i dalje kostati 60 evra. Nego sam htio reci, vjerovatno gotovo niko ne bi kupio Dual Sense da DS4 moze na PS5. Jbg. moze im se, rade sta god hoce.Ja im opet i oprostim onako po nekada zbog toga sto su im igre vrhunske. Prave jak hardver i onda prave graficki impresivne igre, trude se da nam isporuce sto bolju i ljepsu igru. Na kompu svako nekoliko mjeseci nove graficke, novi procesori, ramovi sa sve vecim i vecim taktovima, maticne ploce od 1000 i vise evra, napajanja i slicno… a igre skoro iste. Uzmes npr RTX2080 Ti, kartica sa takvom monstruoznom snagom gjde nemas graficki impresivne igre da izvuce sve mogucnosti te graficke. Karta koja ima snage vise nego i PS4 i PS5 zajedno. Ali dzaba, bitno da saml novi hardver izlazi, sto igre ono glavno, stangira ko ga jebe. Zato mogu oprostiti soniju ovo sa dzojstikom. Nekakk cu oreci preko toga kada znam da cu narednih godina dobijati super vrhunske igre, i da ce sve biti super.

    • GTA222

      @Dr.Gamer, 01.11.2020 - 12:56

      To ti dođe kao da kažeš da kad kupuješ novi kompjuter da moraš odma kupit novu tastaturu i miš jer stara nije podržana. Pa kvragu i to forsiranje PS3 je podržavao dosta PS2 dodataka (kontroleri za Buzz!) i mikrofoni od SingStara su isto vjerojatno radili. Ti kao potrošač bi trebao gledat da za što manje novca dobiješ što više a ti totalno obratno od toga, ti se veseliš što ćeš nešto morat platit više stvarno ne znam šta bi mi se moralo vrtit u glavi da bi htio dat više novca za nešto nego što trebam.

    • drazensi

      @Veblar, 30.10.2020 - 15:27

      Zato jer je novi bolji mozda? Bolja baterija? Ergonomija? Kao i svaki novi dio elektronike. Jel iz bilo kojeg komada elektronike uzimas stari dio i stavljas u novi jer radi? Ajd nebudi cicija i daj pare. Ako nakon kupovine konzole nemas vise za dodatni kontroler onda bolje da nista ne kupujes jer nemas para. I to je ok.

    • Veblar

      @drazensi, 30.10.2020 - 15:36

      ako si ti glup poput onih ljudi koji svake godine moraju imati novi iphone to je tvoj hendikep, ne moram ga i ja imati.
      ako meni ds4 dovoljan imam pravo kenjati što me tjeraju da kupim ds5.
      to što se tebi ne sviđa moj stav – kuku lele

    • drazensi

      @Veblar, 30.10.2020 - 18:30

      A jedan od onih. Nemas nista pametno za reci pa ajmo vrijedat. Nemas kapaciteta za skuziti komentar pa sto drugo nego uvreda. Da pojasnim, posto ima vaznijih stvari u zivotu od jedne konzole, ako imas problem izdvojiti novce za jedan kontroler onda bolje da to ni ne kupujes jer ti novci trebaju za vaznije stvari u zivotu. S usporedba ti drzi vodu ko gravitacija sise Nives Celzijus. Da bi imala smisla PS bi morao izlaziti svake godine. Ako nisi u sedam godina se pripremio za novi hardver, mastas o necemu za sto nemas para, bolje da ostanes samo na masti da sljedece godine ne kukas jer to je drzava kriva sto ti nemas para.

    • Veblar

      @drazensi, 30.10.2020 - 18:36

      ti ćeš meni pričati koliko ja imam para i kako bih ih trebao trošiti ili da sam cicija ili kaj već, vidio sam da si pametnjaković po prvom komentaru. skužio sam ja tvoj komentar itekako, zato sam ti i rekao da ne moram imati tvoj hendikep

    • Emperor Ghaleon

      @drazensi, 30.10.2020 - 19:14

      Nevjerojatno, da ja ovo vidim. Da se napada čovjeka jer ne želi kupiti dodatni novi kontroler nakon što je uzeo konzolu koja košta k’o MINIMALNA MJESEČNA PLAĆA U RH. Stvarno nevjerojatno. Pa nije ni čudo što vam ne smeta 80 eura price tag. Ali hej, barem nema cheatera kao na Steamu… u single player igrama.
      Samo da pitam vas sve koji se brže-bolje želite prebaciti na next gen. Da li svoje ”prastare” konzole (čitaj: PS3 i PS4) stavite u ormar da jednog dana djeci pokažete na čemu ste se igrali, da li ih prodajete, ili ih bacite jer vam više ne trebaju?

    • PppPP

      @Emperor Ghaleon, 30.10.2020 - 23:05

      slažem se s emperorom 🤢

    • Cro_echo88

      @drazensi, 30.10.2020 - 10:41

      Upravo to ps4 pro je prodan sa svim kontrolerima i opremom i cekam izlazak ps5. Dualshock 4 su iskljucili iz ove price cisto da se mogu prodavat novi kontroler, sta je ocekivano i legitimno, imao sam svaki ps do sad i sa svakim sam dobivao i kupovao nove kontrolere i ne vidim sta je sad tolika drama oko toga 🤨

    • Darac83

      @drazensi, 30.10.2020 - 21:42

      Najbolje da konzole prodaju u dijelovima, da svatko može ne kupit dio koji mu ne treba i uštedjet… Zamisli, ja bi novi auto, al skinite kotače, volan i sjedala jer ću stavit sa starog… 😂

    • Veblar

      @Darac83, 30.10.2020 - 22:06

      ovo je više kao kupio sam novi auto i uzet ću rezervnu gumu iz starog jer su kompatibilne umjesto kupiti novu rezervnu gumu 🙂

    • Darac83

      @Veblar, 31.10.2020 - 09:18

      I nekom uvalit auto bez rezervne gume? Lijepo…

    • Dr.Gamer

      @Darac83, 31.10.2020 - 00:00

      hahaahahahah

    • Trickster

      @Veblar, 30.10.2020 - 11:26

      Zato sto onda developeri nebi imali inicijativu kodirat za novi kontroler ako ce ljudi igrat na ds4,onda sony-evo ulaganje u kontroler ne bi imalo smisla..Ako su vec se zajebavali oko toga svega onda hoce i da se to koristi.

    • Veblar

      @Trickster, 30.10.2020 - 11:40

      onda su to developeri za kurac ak im treba inicijativa za nešto što bi trebalo učiniti njihovu igru boljim iskustvom, moje skromno mišljenje

    • Trickster

      @Veblar, 30.10.2020 - 14:13

      Da i znas tko su(EA,Ubisoft,Activision..) da oni zele bolje iskustvo ne bi imali mikrotransakcije u svojim igrama…Vrj i sad ih Sony forsira da koriste funkcije kontrolera..Nezz cemu pjenis,kad si kupovao ps4 nigdje ti nije bilo obecano da ce radit za ps5..znao si sta kupujes a Sony nije tvoj prijatelj,biznis ko biznis.

    • Veblar

      @Trickster, 30.10.2020 - 14:22

      to su sve 3rd party developeri koji rade igre za sve platforme. zašto bi onda radili igre s funkcijama koje se mogu koristiti samo na jednoj platformi?

      ne pjenim se, ali itekako imam pravo kritizirati antikonzumerske poteze. itekako mogu pljunuti na kompaniju kad mi kaže
      “nemrete ds4 koristit zato jer želimo da imate next gen iskustvo” i onda par mjeseci kasnije kažu

      “next gen iskustvo će se moći isključiti radi osoba s poteškoćama”

      zašto ne bi osobe s poteškoćama onda mogle koristiti ds4? evo, došlo je do toga, optužujem Sony da uzimaju novce od invalida (i svih drugih)

    • Trickster

      @Veblar, 30.10.2020 - 14:55

      Odgovorio si sam sebi na pitanje..zato sto Sony neda ds4 na ps5 koja ce postat opet velika platforma i oni nece imati izbora sto je dobro…mozda da je Nintendo bio uporniji sa svojim rumble vise igara bi ga imalo..a super je kad se iskoristi,znam jer sam ga imao..sto se tice invalida,mozda ce oni svakako htjeti novi jer je egonomicniji…po tvome razmisljanju mi bi i dalje igrali bez gljivica,nista novo se nebi uvodilo kao i xbox kontroler cak su i oni uveli share button od ps4…opcije su dobre ali bi ovdje stetile prelasku na novu tehnologiju..moje misljenje.

    • Veblar

      @Trickster, 30.10.2020 - 15:30

      ne razumiješ što pričam očito. ja nemam ništa protiv ds5 kontrolera, pozdravljam svaki korisni dodatak na svakom novom kontroleru. pozdravljam i back button dodatak za ds4 (makar ga nisam isprobao).

      kad sam već kod back button attachmenta – ds5 ga ne podržava – koma (ispravi me ako sam u krivu). a izašao je nedavno i sad kao svi koji su ga kupili ne mogu ga koristit na ds5.

      da je ds5 dolazio sa prebuilt back buttonom onda bi svaki moj argument o podržanosti ds4 na ps5 propao.

      ja sam poprilično siguran da 3rd party developere boli njonjo za haptic feedback, mikrofon i triggere s otporom jer će sony prodavati njihove igre na svojoj platformi sa ili bez toga jer si ne mogu dozvoliti da su te igre na svim platformama osim na njihovoj. što naravno ne znači da neće biti podržano u nekim igrama (idealno u svim)

    • Trickster

      @Veblar, 30.10.2020 - 15:51

      Pa vrj ne moze ni radit jer ds5 ima drugaciji oblik,vidis i sam da su oblikom razliciti…3rd party sto sam ja citao su odusevljeni kontrolerom valjda kad probamo i mi vidjet cemo zasto i igre koje ce podrzavat su brojne(imas na netu) …kontam da je glupo ali jedini razlog koji ja vidim da ds4 ne moze na ps5 su pare i brze i bolje usvajanje te tehnologije.

    • Gospodin zizi

      @Trickster, 30.10.2020 - 16:25

      Ms moze sutra napravit kontrolere sa otporom itim glupostima i pocet ih lagano prodavat, isto ko sta su napravili frizider. ne vjerujem da ce se to koristit dugotrajno, i sami izjavili da ces to moc iskljucit. Rip oni koji su kupili onaj jebeniji ps kontroler di mozes promjeniti poziciju gljive aka kopirati x kontroler.

    • Trickster

      @Gospodin zizi, 30.10.2020 - 16:57

      Imao je xbox rumble na trigerima pa su izbacili jer se nije koristilo…e sad pitanje je koliko je lako kodirat za te stvari ako je tesko onda jbg a ako je lako onda zasto ne..zasad se dosta prica o ds5 znaci ima tu nesto dobro i digital foundry ga bas pohvalio..vrijeme ce pokazat.

    • crolink07

      @Veblar, 30.10.2020 - 11:37

      Svaka generacija konzola ima upravljače manje trajnosti. Na trojci sam samo jednom zbog kvara morao kupiti dodatni upravljač, na četvorci igram s četvrtim pa pretpostavljam da ću za životnog trajanja petice “potrošiti” barem 8 upravljača. Zašto bi ti sada na petici igrao još barem dvije godine starim PS4 upravljačem kada za to vrijeme možeš Sonyju dati dodatnih 1000 ili više kuna?

    • Veblar

      @crolink07, 30.10.2020 - 11:42

      imaš pravo, baš sam blesav, sad mi sve ima smisla…

    • Trickster

      @Veblar, 30.10.2020 - 14:58

      Znas i sam da ce izaci 3rd party kontroleri koji ce biti jeftini ako hoces samo tipke…a ds4 i dan danas mozes prodat za fine pare.

    • Veblar

      @Trickster, 30.10.2020 - 15:32

      3rd party kontrolere koristim samo za pc, čak ni na njemu više otkako imam ds4.

      nisam osoba koja prodaje staro za novo.

    • movie

      @crolink07, 30.10.2020 - 13:17

      Interesantan naziv, “upravljač”? Moram priznati da prvi put čujem za tu riječ u tu svrhu. To je bogatstvo hrvatskog jezika kada svaki dan otkrivam neku novu riječ. Inače, ja sam na PS4 koristio samo jedan “upravljač” i prodao sam konzolu te kupio PS4 pro. Od prvog dana i dan danas koristim taj “upravljač” koji sam dobio s konzolom. Sada ću prodati PS4 pro jer za koji tjedan dolazi PS5 i vjerujem da ću i taj “upravljač” koristiti do izlaska neke nove konzole. Nikada od PS1 pa do PS4 pro nisam zdrobio ili mi se pokvario neki gamepad koji sam dobio uz konzolu. Meni sve štima tako da ne bih mogao potvrditi tezu da svaka nova generacija konzola ima lošije “upravljače”.

    • crolink07

      @movie, 30.10.2020 - 14:07

      Zavisi koliko igraš i koje igre igraš.Za nezahtjevne igre gdje ne mučiš upravljač naravno da će ti trajati godinama. Meni se npr. nikad nije pokvarila ni jedna XBox konzola ni upravljači za njih.

    • movie

      @crolink07, 30.10.2020 - 14:59

      Odigraj jednu WL na fifi ili tjedan dana rivalsa pa reci jesi li zlostavljao gamepad? Ne znam može li ga nešto toliko razjebati kao što je to grčevito igranje fife. To je konstantno silovanje gamepada.

    • crolink07

      @movie, 30.10.2020 - 15:21

      Pinokio, samo ti siluj upravljač i dalje. Možeš i s nosinom.

    • movie

      @crolink07, 30.10.2020 - 16:44

      Jako lijepa komunikacija. Vrijeđanje u nedostatku dokaza uvijek pali.

    • crolink07

      @movie, 30.10.2020 - 17:03

      Na žalost,riješio sam se kvarnih upravljača pa ti ih ne mogu poslati kao dokaz.

    • Dr.Gamer

      @Veblar, 30.10.2020 - 11:53

      Koristis li dzojped od PS3 na PS4?

    • Veblar

      @Dr.Gamer, 30.10.2020 - 12:28

      usporedba ti je pogrešna zato jer razlika između ds3 i ds4 je puno veća od ds4 i ds5. a nisam nikad kupio ps3 i drago mi je što nisam jer ako se ne varam jedino bitno što ne mogu odigrati od ps3 na ps4 je infamous 1 i 2 (koji su nažalost bolji od first nešto i second son).

      a da ti odgovorim na prijašnji komentar, ti si meni gori od prosječnog balkanca pa nezz šta uopće balkance spominješ kad su kulturniji i inteligentniji od tebe

    • movie

      @Veblar, 30.10.2020 - 13:18

      Možeš svoju tvrdnju potkrijepiti nekim dokazima?

    • Veblar

      @movie, 30.10.2020 - 13:24

      da, mogu. ds3 nema touchpad iliti funkciju koja je neophodna u puno igara. ds4 ima sve što i ds5 osim mikrofona koji ionako kao i haptic feedback spadaju pod “opcije za osobe s poteškoćama”. jedini dodatak koji ds5 ima su triggeri koji pružaju resistance, ali mišljenja sam da to ne mijenja funkcionalnost gamepada nego samo dodaje “imerzivnije” iskustvo.

      dakle za konkretniji primjer, s ds3 ne možeš koristit touchpad kontrole i to je još jedna dodatna tipka.

      ds4 ima jednak broj tipki ko ds5, dakle jednaku funkcionalnost, ali manjka dodatke poput mikrofona, haptic feedbacka i triggera koji pružaju otpor – ništa od toga ne spriječava da igraš igru za ps5, eventualno mikrofon, ali što je onda s ljudima koji imaju govorne mane ili su nijemi?

    • movie

      @Veblar, 30.10.2020 - 14:57

      Nikad niti u jednoj igri nisam koristio touchpad. Stoga, meni nebitno kao što je i tebi nebitan haptic feedback i adaptive triggers. No za ukupni bolji doživljaj igranja sigurno će me više dojmiti ovi dodaci na PS5 gamepadu nego što su me dojmili ovi na PS4. Uostalom, svi koji su probali rekli su da je gamepad impresivan i pravi next gen komad hardvera. Nikad nisam pročitao da je netko izrekao toliko hvalospjeva za DS3.

    • crolink07

      @movie, 30.10.2020 - 15:07

      Haha,Pinokio nikad ni u jednoj igri nije koristio touchpad!?🤣
      Za igranje Tetrisa i Mahjonga nije ni potreban.
      Zato ti se upravljač i ne kvari.😂

    • movie

      @crolink07, 30.10.2020 - 16:46

      Ono, kad si potkapacitiran pa osim vrijeđanja ništa ti ne preostaje.

    • Veblar

      @movie, 30.10.2020 - 15:16

      Ja jedno, a ti drugo. Nigdje nisam rekao da ds5 ne treba postojati nego da nema razloga da ds4 nije podržan u svim igrama na ps5.

    • Gospodin zizi

      @Dr.Gamer, 30.10.2020 - 12:47
    • Dr.Gamer

      @Gospodin zizi, 30.10.2020 - 12:50

      Nije Dj(Đ) nego Dž, Dzojped, dzojstik, ko da je bitno 🙂

    • 312AE

      @Dr.Gamer, 30.10.2020 - 16:13

      Mene su novi upravljači uvjek zanjimali, pa makar izmjene bile minimalne.Uvjek se našla neka nova stvar, meni se svidjala čak i jednostavno promjena boje, recimo s sive na crnu. Te su se u svakoj generaciji kupila bar 2-3 dodatna upravljača. Na Playstationu 3 je tek kasnije izašel Dualashock, pa sam htel imati i neku drugu boju, tak i na Playstationu 4, prva generacija se uvjek na pol života dala nekom prijatelj, onda je on dokrajčil upravljača do kraja. Na petici bude kad tad izašel i crni upravljača, te se baš veselim svim tim novom mogučnostima. I osim možda Nacona, si nikad nebi kupil 3th party upravljače, jer im je kvaliteta najčešče užas, radije pričekam sale ili bundle. Evo baš ovih dana si kupil upravljače za Sega Mega Drive Mini s 6 tipki, treba se za Street Fighter II tak da 🤷🏽‍♂️

    • Dr.Gamer

      @312AE, 30.10.2020 - 16:40

      Vremenom covjeku dosadi jedna boja pa hoce malo da promjeni, shvatam. Ali besmisleno je kukati sto PS5 ne moze prihvatiti kontroler od PS4. Opet je dobro sto igre mogu. Kladim se da je bitnije sto moze sve igre ocitati sa PS4 nego sto ne moze prohvatiti kontroler od 70 evra. Ako za 10 god koliko koristi konzolu ne moze kupiti sebi 1 kontroler nekanse prsvo rokne, metak u glavu i cao

    • Chronosus

      @Veblar, 30.10.2020 - 16:37

      Kao prvo, postoji haptic feedback i postoji adaptive triggers – dvije odvojene stvari. Haptic feedback je nadograđena verzija vibracije s prijašnjih generacija, i kao i tamo očito će se moći isključiti. Adaptive triggeri s druge strane se mogu integrirati u same gameplay mehanike pa sumnjam da će se moći isključiti. Uz to, Dualsense ima ugrađen mikrofon koji se teoretski isto može koristiti u gameplayu. Sad, ako je to integrirano u gameplay kakvog smisla ima da je moguće igrati s DS4? Kao da su dopustili igranje DS3 na PS4, pa igra traži da svajpaš po touchpadu a ti ga nemaš. Xbox Series s druge strane ima praktički identičan kontroler po funkcionalnostima, osim što su dodali share tipku. Tu stvarno ne bi imalo nikakvog smisla da ne podržavaju prijašnji controller.

    • Veblar

      @Chronosus, 30.10.2020 - 16:57

      Ne vjerujem da je moguće otpor u triggerima učiniti funkcijom koju je nemoguće izvesti na ds4. Možeš mi dati primjer kako to zamišljaš? Znači npr. kaj to točno će ti dati otpor da napraviš s triggerom, a da ne možeš napraviti s triggerom na ds4?

      Što ako si nijem? Onda ne možeš igrati igre za koje je potreban mikrofon, a ovaj članak je i o takvim ljudima.

    • Trickster

      @Veblar, 30.10.2020 - 17:04

      Nije je moguce izvesti na ds4 jer nema tog mehanizma…brate,ajde da izadje kontroler pa probas i ako ti bude gimmick sve pet ali ovako nije ni izasao jos,nema smisla nesto kritizirat bez dokaza.

    • Veblar

      @Trickster, 30.10.2020 - 17:23

      Nisam rekao da je moguće izvesti otpor nego input, pročitaj još jednom što sam napisao. I opet, ne pričam da je ds5 smeće nego da je smeće što ps5 igre ne podržavaju ds4 jer kako si i sam napisao nema razloga za to osim što žele prodati što više ds5.

    • Chronosus

      @Veblar, 01.11.2020 - 18:54

      Imaš već dovoljno reakcija Dualsensa po netu, sve imaju više manje isti ton pa pogledaj.
      https://www.youtube.com/watch?v=tIqlu4sm5OQ

    • moordrak

      @Veblar, 31.10.2020 - 13:37

      Vidiš da se svi portali uključujući HCL bave pizdarijama, a ne pravim vijestima o PS5. Ravnamo li se po najavama, ionako nećemo imati što igrati od punokrvnih next-gen igara prije kraja 2021. , a i to je upitno. “Novi” PS5 kontroler je čista kopija microsoftovog kontrolera hoćeš po funkcionalnosti hoćeš po ergonomiji. Tu ekipa svršava na haptic feedback u triggerima, a MS to ima još od prošle generacije. Srećom, PS aftermarket tržište je jako pa će 3-rd party proizvođači izbaciti više alternativnih rješenja, u pravilu boljih od službene PS iteracije. Btw. PS4 Dualshock Back Button Attachment je sada gotovo nemoguće nabavati u HR.

    • Trickster

      @moordrak, 31.10.2020 - 19:07

      Pricas gluposti,ni po funkcionalnosti ni po ergonomiji nisu isti, pa jbt gljivice,touchpad,mikrofon i oblik sve razlicito..Po funkcionapnosti skroz razliciti, xbox i dalje ima rumble motore u sebi i na trigerima su imali rumble motore kojeg su nazvali haptic triggers…ps5 koristi zvuk za stvaranje vibracije a ne motore a adaptive triggers skroz drugi mehanizam tj zakljucavanja trigera dok se u xboxu tipke samo tresle…malo detaljnije prouci to.

    • moordrak

      @Trickster, 01.11.2020 - 23:23

      E moj Tricksteru. Znaš, baš uživam čitati tvoje komentare 🙂 🙂 🙂 Što bi ovaj portal bio bez tebe! Uvijek mi osvježiš dan!

  • Zoran Zabac

    30.10.2020 - 11:01

    Samo da ne krenu kao 🍎 pretpostavljati da svatko od nas vjerojatno već ima neki kontroler kod kuće 😉😊

    • Zoran Žalac

      @Zoran Zabac, 30.10.2020 - 12:20

      Pa zapravo ne bi bilo loše imati i 50e jeftiniji paket konzole bez kontrolera.

    • mg

      @Zoran Žalac, 30.10.2020 - 12:45

      Da možeš odma prodati dualsense za 55e:)

    • Gospodin zizi

      @Zoran Žalac, 30.10.2020 - 12:53

      To je realno x trebao napravit za series s, 250$ i vozi sa sadašnjim kontrolerom.

    • Kralj Budala

      @Zoran Žalac, 30.10.2020 - 13:07

      Realno, kontroler ne vrijedi 50,00 € pa da spuste cijenu konzole bez kontrolera za taj iznos. A ako bi konzolu bez kontrolera prodavali po 15,00 € nižoj cijeni netko bi sigurno uspijo riješiti matematičku enigmu a potrošači (ili zamorci) bi shvatili da je kontroler precjenjen.

    • Kralj Budala

      @Kralj Budala, 30.10.2020 - 13:12

      U drugu ruku gledao, ne vrijedi ni BR čitač 100,00 € a ipak imaju tu cjenovnu razliku između ta dva modela. No tu znamo preko čije će se “grbače” lomiti gubitci!

    • Zoran Žalac

      @Kralj Budala, 30.10.2020 - 14:08

      Digital Edition prodaju uz gubitak, ali svjesno jer će zaraditi od svakog primjerka igre koji se proda za tu konzolu.

    • movie

      @Kralj Budala, 30.10.2020 - 15:03

      Realno, kako si došao do tog saznanja?

    • Kralj Budala

      @movie, 30.10.2020 - 16:37

      Jednostavno, većina ljudi zna računati. Konzola bez kontrolera 385,00 € 🤔 konzola sa kontrolerom 400,00 € 🤔 kontroler 50,00 € 🤔 onda bi netko rekao:”Njofra, nekaj tu ne štima!!!”
      Vjeruj mi, shvatili bi da ih netko vuče za nos. 🤓

    • The_Miks

      @Zoran Zabac, 30.10.2020 - 12:36

      Onda bi nasa fanboy ekipa odmah komentirala kako pravi fanovi vec imaju kontroler kod sebe. I ne samo to, pravi fanovi kupe jedan kontroler, ali plate dva da podrze sony. Sony je ljubav <3

  • Kloby

    30.10.2020 - 13:13

    Samo da ps5 dodje na vrijeme…nadam se da nece neki lockdown ili Covid 19 stanje pomaknuti datum izlaska u Europi.. kod nas dolazi 19.11 dali preorder dolazi na kucnu adresu tocno 19 ili ce se jos cekati nekoliko dana poslije 19. ?

    • moordrak

      @Kloby, 31.10.2020 - 14:17

      Ako švabe i okolne države sve začepe, bit’ će povuci-potegni sa dostavama… OPET. Nažalost, događaji idu u tom smijeru.

  • TITANXIS

    30.10.2020 - 14:18

    Čitam komentare i nitko nije komentirao nešto na temu članka ili da barem pohvalite Sony kako će nova konzola imati dodatne opcije za ljude sa invaliditetom.

    • crolink07

      @TITANXIS, 30.10.2020 - 14:41

      Bravo Sony!😀

    • Trickster

      @TITANXIS, 30.10.2020 - 17:01

      Zar nisi znak da ovdje ne smijes ovdje pohvalit Sony

    • Trickster

      @Trickster, 30.10.2020 - 17:04

      Znao** evo me ko personauser..btw sta je s njim,nema ga 🤔

    • Veblar

      @Trickster, 30.10.2020 - 17:25

      Ful, di je on? Nije isto bez njega 😀

    • Darac83

      @Veblar, 30.10.2020 - 21:50

      Ban… 😂

  • Cpt. Price

    30.10.2020 - 16:57

    Jedina za mene dobra vijest u članku je zadnja rečenica

    • Trickster

      @Cpt. Price, 30.10.2020 - 17:10

      Zasto bi iskljucio deda? Ove vibracije za masazu prostate sjest ce ti ko budali samar 😝😂

    • Cpt. Price

      @Trickster, 30.10.2020 - 17:46

      Naporan si ali to je svojstveno beta muzjacima. Drz se ti svog anusnog vibrica, a za moju prostatu moze se pobrinut tvoja baba. Ak je kčemu

    • Trickster

      @Cpt. Price, 30.10.2020 - 18:36

      Samo se zezam,sve pet 😂😂

    • Cpt. Price

      @Trickster, 30.10.2020 - 19:05

      I ja isto 😆

  • moordrak

    31.10.2020 - 14:07

    Nadam se da će neke od ovih novih opcija biti od koristi igračima sa posebnim potrebama. Neki od nas će sigurno koristiti funkciju isključivanja svih mogućih vibri…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?