HCL.HR

Prodana su prava na The Lord of the Rings i The Hobbit franšize, evo tko je novi vlasnik

Zoran Žalac 18.08.2022.   •   50 komentara   •   Industrija videoigara


Švedska grupacija Embracer od sada je novi vlasnik fantasy franšiza pokojnog J.R.R. Tolkiena, što znači da imaju pravo i na izradu novih igara i na izradu novih filmova, između ostaloga.

Švedski holding Embracer Group ponovno je u naletu. Kupili su još nekoliko izdavačkih firmi i razvojnih studija, no najupečatljivija kupovina ovaj put nije im kompanija vezana za izradu igara. Naime, Embracer je hladno kupio Middle-earth Enterprises, kompaniju koja drži prava na skoro sve stvari vezane uz fantasy djela J.R.R. Tolkiena, u prvom redu The Lord of the Rings i The Hobbit franšize. 

Embracer Group tako je sada novi “vlasnik Međuzemlja” te će odlučivati o budućim filmovima, igrama, društvenim igrama, tematskim parkovima i merchu vezanim za LOTR i Hobbita. Nije javno otkriveno koliko su za ta prava platili.

Ovo je prilično velika akvizicija s obzirom da prava na Tolkienove franšize nisu mijenjala vlasnika već 46 godina, odnosno skoro pola stoljeća. Većina adaptacija iz “zlatnog doba” Tolkienovog svijeta tako je nastala na temelju iznajmljivanja tih prava.

Embracer Group će prava na LOTR/Hobbit filmove i serije vjerojatno i dalje iznajmljivati, no priča bi mogla biti malo drugačija s videoigrama i društvenim igrama. U tom segmentu Embracer pod svojim okriljem ima hrpu developerskih studija i šanse su da će za stvaranje novih igara angažirati nekoga od njih. Međutim, za sada je to sve dalja budućnost bez javno podijeljenog plana.

Prilikom akvizicije otkriveno je samo da se već razmišlja o mogućem stvaranju filmova prema ikoničnim likovima LOTR svijeta kao što su Gandalf, Aragorn, Gollum, Galadriel, Eowyn i drugi.

Ako vam Embracer nije poznat, radi se o holdingu koji obuhvaća 11 različitih operativnih ogranaka, među kojima su izdavačke kuće THQ Nordic, Koch Media, Gearbox i drugi. Od franšiza posjeduju sve i svašta, od Saints Rowa preko Duke Nukema do Metro serijala. A uskoro će katalogu dodati još i Tomb Raider, Deus Ex, Thief, Legacy of Kain i druge serijale.

Komentari (50)

  • Usputbudireceno

    18.08.2022 - 09:24

    “…… stvaranju filmova prema ikoničnim likovima LOTR svijeta kao što su Gandalf, Aragorn, Gollum, Galadriel, Eowyn i drugi…” oh neee, ko Boga vas molim, nemojte, nemojte pretvorit LOTR u novi Marvel – ah koga varam, normalno da će ga pretvorit u novi Marvlel

    • snooker

      @Usputbudireceno, 18.08.2022 - 11:39

      pretvorit će ga u Star Wars, to je nekako sličnija situacija

    • Usputbudireceno

      @snooker, 18.08.2022 - 11:46

      Imaš pravo, al to je još gora situacija, Marvel je naspram Star Wars dijamant naspram govneta

    • snooker

      @Usputbudireceno, 18.08.2022 - 12:07

      tako je, na to sam i mislio. sad će svaki nebitni sporedni lik dobiti svoju seriju/film

    • Zoran Žalac

      @snooker, 18.08.2022 - 12:40

      A u čemu je tu je točno problem? Ima li neko pisano pravilo da svaki fan mora gledati baš sve što izađe? Tjera li itko ikoga? Neka prave, neka štancaju. Ljudi rade i prehranjuju obitelji, novac se okreće, industrija živi. To što su novi Star Wars filmovi lošiji ne znači da su mi najednom uništili stare. Ili da to što imamo par loših filmova sad znači da će svi budući proizvodi zauvijek biti loši.

    • snooker

      @Zoran Žalac, 18.08.2022 - 13:07

      muzi kravu dok ne crkne, zar ne? ma ne kažem da će to sve biti loše, ali ne sviđa mi se to forsiranje na silu samo radi zarade a rezultat često bude loš

    • Zoran Žalac

      @snooker, 18.08.2022 - 13:29

      A nije da je to živo biće da ne može podnijeti mužnju pa da će UMRIJETI. Ako postane toliko loše da zaslužuje da ode u zaborav, neka ode. Nije život jedna franšiza. Tolkienu je tak svejedno.

    • puco

      @Zoran Žalac, 18.08.2022 - 14:36

      opet krivo! znaci da znas ista o tolkienu a i njegovom sinu zna bi da je tim ljudima najvise stalo do ostavstine!! pa nista se od ovoga nebi dogodilo uopce da mu je sin ziv jos!

    • Maki6

      @puco, 18.08.2022 - 14:59

      Tolkienovq ostavština su njegove knjige i to nikad nitko neće moći pokvariti ni na koji način.

    • Zoran Žalac

      @puco, 18.08.2022 - 15:23

      S obzirom da više nisu živi, više im nije ni stalo. Što je tu krivo? Bilo bi žalosno da se franšiza sroza, ali hoće li se srozati ili neće, to nitko ne može predvidjeti. Možeš reći da hiperprodukcija vodi smanjenju kvalitete, ali koja je alternativa: ne raditi ništa ili utući XXX milijuna dolara u jedan film/seriju umjesto u njih pet? Valjda je jasno da silni milijuni dolara nikad nisu nikakva garancija kvalitete. Postoji kategorija skupih promašaja. Tak da ono, teoretiziranje što bi se moglo dogoditi, a ne mora se nužno dogoditi, je mlaćenje prazne slame u ovom slučaju. Jedino što je 100% sigurno je da se Tolkien neće ustati iz groba i dati svoj sud o svemu, ili nastaviti raditi na novim pričama.

    • puco

      @Zoran Žalac, 19.08.2022 - 01:38

      Pa ako za zivota i nakon smrti ostavis jasne instrukcije kako bi tia da se rukuje sa onim sta si stvoria reka bi da ti je stalo i nakon smrti. Covik je stvoria nesto veliko i posebno i on je to zna, jasno ko dan je sta je tia sprijecit da se dogodi sa njegovom ostavstinom. Da se svi ponasamo kao boli me briga sta ostavljam iza sebe zivim koliko zivim nebi ovaj svit daleko dogura

    • Zoran Žalac

      @puco, 19.08.2022 - 09:39

      Nije li prije 50+ godina prodao prava relativno jeftino da plati porez ili nešto? Ne zvuči mi baš u skladu s onim što pišeš.

    • puco

      @Zoran Žalac, 19.08.2022 - 10:09

      United Artists is reported to have paid Tolkien just over £100,000. Although it is often repeated that Tolkien sold the rights for a “pittance” in order to pay a tax bill, the sum he was paid was approximately equivalent to £1,750,000 in 2021 and in addition to it he retained a 7.5% royalty interest in any future adaptation (transmitted to the Tolkien Estate on his death).

      to sta je proda prava na ekranizaciju ne znaci da su oni mogli radit sta oce od toga. isto ko jk za harry pottera, prodala je prava al se bez nje apsolutno nista ne moze napravit. do smrti njegovog sina koji je upravlja svime se nista od ovoga nije dogadalo. kao i sakacenje imena u najnovijem hr prijevodu koje opravdavaju time da je sam tolkien reka da se prevode al zaboravljaju da je reka da se prevode ako prijevod ima smisla. TORBAR nema nikakvog smisla i odaje dojam da se bavi izradom torba ili popravcima istih. koji je smisao tog prijevoda?

    • Zoran Žalac

      @puco, 19.08.2022 - 10:56

      Zvuči mi kao da autore smatraš savršenima, a svi ostali su lešinari gladni para. Što je subjektivni stav, ne opća činjenica. Kad si već spomenuo JK, čim pogledam kako je izmasakrirala ovaj Fantastic Beast, poželim da uopće nije imala baš nikakve veze s time. Puno mi je gore kad autor sam uništi svoj serijal nego kad ga unište drugi.

    • puco

      @Zoran Žalac, 19.08.2022 - 11:17

      ne, to je stajaliste fana koji je upoznat sa puno vise cinjenica nego ti. ne smatram nikoga savrsenim kao osobu iako stvari koje su oni napravili smatram savrsenim. stajalista sam da ako povrsno znas neku temu nebi trebao ulazit u rasprave i polemiziranja dok se ne upoznas s njom. i taj dio me kao fana najvise zivcira jer svako danas pise svasta. a ni ne sjecam se da je fant. beast raden po ikakvom knjiskom predlosku. da ne govorim da je kao serijal kompletno odvojen od hp ako na to ciljas. s tim da zadnji nisam ni gleda jer je drugi vec bia apsolutna katastrofa

    • Zoran Žalac

      @puco, 19.08.2022 - 12:08

      Činjenica je da ne možeš predvidjeti budućnost. Tako da dalje o tome ne moramo što se mene tiče. Fantastic Beast nije rađen po predlošku… tj. barem ne predlošku s pričom, ali je Rowling išla izmišljati dodatne priče u istom svijetu gdje se odvija radnja Pottera, napravila niz nekonzistentnosti i kontradiktornosti u tom univerzumu… Nije mi uništen HP serijal – tome se uvijek mogu vratiti i ove je isprdke vrlo lako ignorirati. Spominjem to samo iz perspektive da je upravo kreatorica svijeta pisala scenarij za filmove (sama ili u paru, nebitno – radila je na tome i kao što kažeš njezina je “zadnja riječ”). Živi dokaz da ti ne treba netko drugi da ti ukalja vlastitu “ostavštinu”. Možemo samo teoretizirati što bi bilo da je Tolkien pod stare dane živio u današnjem svijetu IP ratova i masovnog konzumerizma. Možda bi mi se baš pod stare i senilne dane nešto okrenulo u glavi i možda bi od serijala napravio veću lakrdiju nego što bi to sada mogao napraviti netko drugi. “Što bi bilo kad bi bilo” i “što bi moglo biti ako bude, a ne mora” su po meni uzaludne rasprave, to ti u startu govorim, opet se vrtimo u krug. To što netko sada loše upravlja franšizom, ne poštiva ostavštinu i sl., ne znači da će tako biti u budućnosti. NE VIDIŠ BUDUĆNOST, samo ju PRETPOSTAVLJAŠ.

    • puco

      @Zoran Žalac, 19.08.2022 - 12:47

      amo ovako jer ocito ne pricamo o istoj stvari i s mog stajalista ti mijesas kruske i jabuke i ocito ne razumis sta ja govorim. je li u iti jednom slucaju fant. beast (fb ako bude dalje) narusia radnju, dogadaje ili u ikakvom smislu izmjenia likove koji su prethodno napravljeni/kreirani u hp svijetu? opet kazem nisam gleda zadnji film pa sam mozda i u krivu. ono sta sam gleda nista od toga nije naruseno. cijeli canon hp ostaje kompletno isti. sve sta je fb napravia je prosiria pricu i svijet hp sa stvarima koje su natuknute u serijalu. sad da je to kriminalno stoji. ali to je tako kako je autor zamislia. zato se i taj serijal moze kompletno odvojeno gledat od hp. sw i lotr sad sa ovom serijom mijenja ovo sve gore sta ja spominjem i to rade ljudi koji nemaju veze sa njima! sta se sw tice imas ogroman univers sa ogromnom kolicinom materijala ali ti si se odlucia posrat po onome sta je do tad izaslo. fransiza mora rast i ja se s time slazem i to kao fan hocu. ali lotr ima jasno napisanu cijelu povijest di ti nemas sta izmisljat! napravi ekranizaciju u kojem ti je radnja napisana. sta se sw tice imas apsolutnu slobodu svega ALI NE DIRAJ ORIGINALE (kad je vec gramzljivo govno od lucasa proda sve bez ikakvih stavki u ugovoru).

    • Goblin

      @Zoran Žalac, 18.08.2022 - 14:27

      Gledaj, childhoodi su u pitanju… filmovi za djecu, koje sam volio kao dijete, imaju da rade sada za mene 35-godišnjaka!

    • puco

      @Zoran Žalac, 18.08.2022 - 14:35

      kompletno krivo. ako si unistia sve do tada stvarano, izminia canon i napravia lakrdiju, ne znaci da si unistia stare?? sta se tice sw pa direktno su se posrali na stare filmove i s time ih i unistili jer su unistili doslovno cijelu radnju sta su oni stvorili. da ne govorim o navodnim fanovima (placenicima) koji opravdavaju takve stvari i ljudima koji su neupuceni formiraju misljenja sa svojim pizdarijama i velicanjem smeca. pa normalno da te to kao fana ljuti i da s tim razlogom udes u prepirku na mrezama. sad ce neko rec ignoriraj. NE! i ignoriranjem dopustit da sljedeci narastaji i neupuceni misle da to sta je napravljeno je ok jer onda mogu procitat samo lazi i pizdarije sta ovce pisu

    • Zoran Žalac

      @puco, 18.08.2022 - 15:54

      Nije ti zabranjeno ili onemogućeno odgledati prve tri SW epizode kakve su uvijek bile. Radnja tih filmova nije izmijenjena time što je netko u kasnijim nastavcima serijala odlučio prepričati drugačiji kanon. A to što će sljedeći naraštaji i neupućeni misliti o tome… Ima tisuću stvari na svijetu za koje se može reći da su važnije od toga što će sljedeći naraštaji misliti o kanonu fiktivnog Star Warsa.

    • Tony77

      @Zoran Žalac, 18.08.2022 - 21:06

      Slažem se sa Zoranom u potpunosti uvik trubim o tome ljudima iz društva npr ovom jednom su pokvarili Resident Evil ili kazu bojim se pokvarit će mi ovaj novi sve i take gluposti .. meni je kao fanu nečega svako novo proširenje tog svijeta drago bilo to nova serija film igra nije bitno,a ako bude nekvalitetno samo nastavim dalje i zaboravim ta to sranje i čekam nešto novo ,a isto tako ništa mi nemore pokvarit knjige i trilogiju LoTRa kao ni Tolkienov legacy… Ljudi nek rade svoj posao i rokaju a svak nek nađe sebi šta mu paše tako je veća šansa da će svak dobit što želi i tjt

    • puco

      @Tony77, 19.08.2022 - 01:33

      A gledaj to je tako jer ti nisi istinski fan nicega, ti si po onome sta se vidi iz tvog razmisljanja u najbolju ruku simpatizer necega, nikako vise od toga

    • Tony77

      @puco, 20.08.2022 - 13:40

      Ako je tako Bogu fala .. nebih želio bit zaluđeni fan ničega uz dužno poštovanje 😁

    • puco

      @Zoran Žalac, 19.08.2022 - 01:42

      Ako si osakatia canon osakatia si ga! Necemo sad mudrovat ima vaznijih stvari u zivotu, nismo na takvom portalu! Ne govorim o zabrani gledanja, govorim o tome da bilo sta da ides citat o tome uvik je uzeta radnja svi dijelova u obzir i promjenom canona izmjenjeno je sve. Nije to tako banalno kako predstavljas, a ja prvi se pravim da disney sw ne postoji

  • Gebro_gaming891

    18.08.2022 - 09:29

    So it begins.

  • SanKa

    18.08.2022 - 09:34

    cekaj malo….kupili su prava od Tolkien Estatea ? nekako mi to ne drzi vodu..oni su poznati po tome da je stravicno tesko s njima pregovarati, jedva su prodali komadic prava Amazonu za seriju, i to ih je kostalo 250 M $….

    • Zoran Žalac

      @SanKa, 18.08.2022 - 09:57

      Komplicirano je malo, ali koliko kužim nisu sva prava na okupu.

      Ovo obuhvaća prava na Hobbit i Lord of the Rings trilogiju. Ono što je Amazon kupio je nešto drugo.

    • Attacker

      @Zoran Žalac, 18.08.2022 - 10:36

      Da li sada Embracer Group ima prava i na The Lord of the Rings Online

    • SPGamerAzrael

      @Zoran Žalac, 18.08.2022 - 17:26

      Nije on rekao da je isto, samo kaze jedva je Amazon dobio “pravo” da snimi seriju od njih, natezali su se dugo, dugo vremena

    • Zoran Žalac

      @SPGamerAzrael, 18.08.2022 - 17:39

      Kažem da nije isto jer oko toga nisu pregovarale iste firme. Tj. ne polažu iste firme prava na sve LOTR stvari.

    • CrashLP

      @SanKa, 18.08.2022 - 10:49

      Mali ispravak… Nisu prodali komadic prava vec iznajmili prava uz mukotrpne i viesestruke pregovore

    • DjokaBA

      @SanKa, 18.08.2022 - 11:38

      Ma cim je Kristofer Tolkin preminuo, znalo se da ce sve da se rasproda.

    • Wolfman

      @SanKa, 18.08.2022 - 13:11

      Ne, Amazon je direktno od Tolkien Estatea kupio globalna televizijska prava za LOTR, Hobita i njihove dodatke. Filmska, kazališna prava, prava za merch, igre, tematske parkove itd. su bili u vlasništvu ove firme koju je sada kupio Embracer.

    • Darcoolio

      @Wolfman, 18.08.2022 - 14:11

      Zapravo nije, jer su kupili samo deo prava i sad prave ovu nakazu od serije.

    • SanKa

      @Darcoolio, 18.08.2022 - 14:26

      pricekajmo da izadje pa cemo suditi

    • Darcoolio

      @SanKa, 18.08.2022 - 15:18

      već je osuđeno, đubre zamenjenih rasa i sranja

  • Attacker

    18.08.2022 - 09:44

    Najvaznije je da prava na LOTR nisu kupili ni Sony ni Microsoft

  • Snake666Doctor

    18.08.2022 - 10:05

    Odlicno, neka stancanje pocne. Barem neka dobra igra da izade, vec godinama lotr nema dobru igru vani

  • GAMEmaher

    18.08.2022 - 10:27

    Samo da LEGO izbaci nove lego kockice setove gospodara prstenova… ovi koji su izašli prije 10 godina su ko zlato danas vrijedni, nemoš ih priustit a još teže naći za kolekciju 🙂

    • bigZ

      @GAMEmaher, 18.08.2022 - 16:16

      Tvoje komentare odavno nisam vidio na portalu. Prije dok ih je bilo bili su vezani za besplatne igre, tako da mi je drago da si tu 😁

    • GAMEmaher

      @bigZ, 18.08.2022 - 16:21

      Ne komentiram često ali budno motrim 🙂

    • Darac83

      @GAMEmaher, 18.08.2022 - 17:48

      Neće sigurno bez filmova… Nema natrag, što Lego umirovi, to se više ne vraća… 😁

  • Benjamin Scrool

    18.08.2022 - 10:33

    Ak će baš radit filmove, nek bar budu kvalitetni ko LOTR a ne neki jeftini cashgrab ko Marvelovi filmovi

  • Cone3006

    18.08.2022 - 12:05

    Nadam se da ce biti na vrhunskom nivou kao LOTR a ne da budu kao shit star wars

  • Danilo Boljevic

    18.08.2022 - 12:43

    Barem nije Disney…

    • Zoran Žalac

      @Danilo Boljevic, 18.08.2022 - 12:45

      … Što ne znači da Disney ne može kupiti Embracera 😀

    • Danilo Boljevic

      @Zoran Žalac, 18.08.2022 - 13:56

      I to je tacno, f*ck!🤣

    • Darac83

      @Danilo Boljevic, 18.08.2022 - 17:48

      Uzeo mi komentar… 😂

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?