HCL.HR

Retro Doza #165 – Battletoads

Gregor Stojev 03.04.2016.   •   6 komentara   •   Retro gaming


Ovotjednom Retro Dozicom prisjećamo se jedne od najtežih igara svih vremena – Battletoads za NES.

battletoads

Kreiran od strane studija Rare, 1991. godine na Nintendo (NES) konzolu doletio nam je Battletoads, danas poznat kao jedan od najtežih naslova svih vremena.

Iako su općenito igre za NES tada bile znatno teže od većine koje danas igramo, za razliku od ostalih nepoštenih naslova koji su dizajnirani da vam gutaju kovanice, Battletoads je po mišljenju mnogih bio fer budući da je prvo zamišljen za udobnost kućnog kauča, a tek tri godine kasnije prebačen na arkadne mašine radi svojeg uspjeha. Od igrača je zahtijevao nevjerojatne razine sposobnosti pamćenja i refleksa, no mnogi kažu da ga je zbog input laga danas gotovo nemoguće proći na modernim televizorima – da bi imali poštene šanse, morali bi posjedovati drevnu CRT kantu.

Iako je Battletoads u svojoj osnovi bio klasična beat em’ up tučnjava, u kojoj putujete s lijeva na desno i mlatite sve što uleti u okvir, svaki level bio je potpuno drugačije osmišljen. Tako ste se recimo u drugom levelu užetom spuštali u rupu, a u trećem pak utrkivali na svojevrsnim lebdećim motorima koji su mnogima bila nemoguća misija.

Tri žabe različitih nijansi imena Rash, Zitz i Pimple, s kojima zapravo i igrate u Battletoadsu, bile su kreirane kako bi se suprotstavile tada ultra-popularnim Nindža kornjačama. Iako ih nisu uspjeli oboriti s trona, Battletoads je bio veoma popularan naslov koji je kroz godine dobio i nekoliko nastavaka, uključujući i 30-minutni crtić. Osim porta za Game Boy, bio je tu i nastavak imena Battletoads in Battlemaniacs koji je 1993. izašao za SNES i 1994. za Sega Master System, u kojemu su žabe imale i unikatne sposobnosti. Iste godine, Battletoads je dobio i crossover s glavnom facom žanra – Double Dragonom.

Razvojni tim Rare danas je pod vlasništvom Microsofta koji je za trenutnu generaciju konzola iskoristio priliku da Rareove klasične naslove uvedu u moderno doba gaminga. Killer Instinct tako je prvi naslov koji je sletio na XB1 (ovih dana i za PC), za kojim bi Conker trebao slijediti, no neko se već vrijeme šuška da bi također uskoro mogli vidjeti i novi nastavak, tj. neku vrstu remastera Rareovih kultnih Battletoadsa. Dok taj dan čekamo, u videu ispod pogledajte prva dva levela s uvodom u originalni Battletoads za NES.

Označeno sa: ,

Komentari (6)

  • KhorneFlake

    03.04.2016 - 22:13

    Sve sam ih igrao na NES-u, teške igre da prosto nije ni smiješno. Što je najcrnje, uprkos svom uloženom trudu i vremenu niti jednu završio nisam. Battletoads vs Double Dragon (i DD igara sam se naigrao svojevremeno) sam došao do same završnice gdje je trebalo da protrčim pored onih naelektrisanih lampi i prođem kroz vrata od final bossa, i tu izgubim poslednji život i prosto nisam imao živaca da opet probam.
    Sami Battletoads, igrao, i igrao, i igrao. Posle dosta uvježbavanja, počeo sam da stakujem živote (može da se ima više od 5, samo se stackuju jedan na drugi), prođem prvih 7-8 nivoa da nijedan ne izgubim, i onda dođem do onog prokletog nivoa gdje na nekom hover-bajku bježim od nekakvog kruga, i tu izgubim svaki. A to je predzadnji nivo, šmrc.
    Al dobro, kad vidim da u playthrough YT komentarima ljudi govore “A, znači tako izgleda nakon trećeg nivoa”, znam da sam dogurao dalje od 99% ljudi.

  • AceRimmer

    03.04.2016 - 22:41

    Bilo je to vrijeme kada su igre zapravo bile izazovne, a prelazak levela, misije ili cijele igre davao ti je osjecaj postignuca (danas to uglavnom samo u multiplayeru mozes dobit)…

    • Anomaly

      @AceRimmer, 04.04.2016 - 00:04

      Bilo je to vreme kada su igre bile preteške da bi trajale. Kada bih prešao neku težu deonicu, često bih pomislio da imam sreće. Može se to nadomestiti veštinom ali zar toliko truda treba uložiti u nešto što se radi iz zabave. Pa ne takmičim se pobogu.

    • l)oolvl

      @Anomaly, 04.04.2016 - 15:44

      nije bilo interneta tako da je težina zapravo bila element igrivosti i trajnosti

    • Igor Belan

      @AceRimmer, 04.04.2016 - 09:56

      Ma davao ti je i osjećaj frustracije 🙂

    • nikola2222253

      @Igor Belan, 04.04.2016 - 10:56

      Moram priznat da je i mene iigra frustrirala.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?