HCL.HR

RETRO DOZA #265: Pet retro igara sa slatkim i ne baš toliko slatkim zečevima

Gregor Stojev 01.04.2018.   •   4 komentara   •   Retro gaming


Uskršnja retro doza donosi nam posebno jaje – čak pet starijih naslova koji imaju neke bizarne veze sa zečevima!

Za vrijeme uskršnjih blagdana nekoliko stvari nam je neizbježno, a pritom naravno mislim na jajca i zečeve, između ostalog. Mi se nećemo tu sad baviti jajcima kako za to imamo drugi specijal, ali zato ćemo iskoristiti prigodu da malo pogledamo zečeve u gamingu. Ne one čokoladne, već prave. Dobro, možda ne prave, nego virtualne. Ma znate što mislim. Također nemojte očekivati predvidive kandidate poput Jazz Jackrabbita ili slavnog Bugs Bunnya. Njih smo prije već izdvajali pa ćemo sada radije skrenuti na neke malo manje, bizarnije naslove za koje možda nikada niste ni čuli.

Prvi na redu tako će nam biti Lugaru, indie naslov iz 2005. godine za PC u kojemu se zečevi mlate kung fu potezima. Lugaru ne samo da je bio jedan od prvih koji se poigrao “ragdoll” fizikom, već je 2010 bio i dio prvog Humble Indie Bundlea kada je u HD izdanju stigao na Steam. Skoro sve je tu sredio samo jedan čovjek koji je osnovao Wolfire Games, a to uključuje naravno engine, animacije, priču i modele. Svojedobno je dignuo dovoljno obrva da nakon punih devet godina u razvoju 2017. vidi i nastavak naziva Overgrowth.

Sljedeća zečina na redu bit će nam neka čudnovata Japanska tvorevina naziva Vib-Ribbon. Radi se o glazbeno-ritmičkoj igri poput Parappa serijala koja je prvenstveno služila kao promidžbeni materijal za Mercedes Benz. Vib-Ribbon možda nije izgledao nešto posebno, ali bio je dovoljno čudan da Sony Online Entertainment od njega napravi svoju stvar.

Glavni trik bio mu je da se učita u memoriju PlayStation konzole zbog čega bi onda mogli ubaciti bilo koji drugi glazbeni CD s kojim bi Vib-Ribbon generirao svoje vektorske poligone za proći. Cilj je pomoći zecu Vibri da se ležerno prošeta kroz razne prepreke poput stupova, šiljaka ili petlji. Fulanjem ritma mali će se Vibri potom pak ozlijediti prije nego li se pretvori u žabu, te konačno u crvića kada mu se snaga bliži kraju. Japan je 2003. te 2004. za PS2 vidio i spin-off reperske nastavke naziva Mojib-Ribbon i Vib-Ripple dok je ostatak svijeta tek 2014. dobio PSN verziju originalnog Vib-Ribbona koja se mogla zaigrati na PS3, PSP i PS Viti.

Jumping Flash za PSX još je jedno japansko čudo koje smo mogli vidjeti davne 1995. godine. Prikladno nazvani Robbit ovoga je puta zapravo zec robot koji u perspektivi prvoga lica skače po platformama i skuplja nekakve metalne mrkve (što drugo?).

Jumping Flash je inače bio dizajniran kao tehnološka demonstracija 3D moći PSX konzole, no iako je dobio čak dva nastavka te je svojedobno bio pozitivno prihvaćen, nekako je ostao zasjenjen svim ostalim 3D naslovima koji su slijedili. Sony se tada nadao kako će Robbit iz Jumping Flasha postati novo lice u industriji poput npr. Sonica. Premda nažalost to nije bila situacija, već iduće godine za to se pobrinuo Crash Bandicoot.

Sada jedna u kojoj mi nismo bili zec. Space Bunnies Must Die iz 1998. godine bila je akcijska avantura koju bi najlakše opisao kao kombinaciju originalnog Tomb Raidera i MDK. Kao što naziv predlaže, radi se o istrijebljenu svemirskih zečeva koji vrše invaziju na Zemlju. Ova posve neozbiljna ideja također je u jednom trenu ponuđena Comedy Centralu u svrhu animirane serije, no vjerojatno jedina stvar po kojoj se pamti, ako uopće i to, bila je po količini bugova kojih je imala više nego zečeva. E sad, možda bi situacija bila bolja da je u glavnoj ulozi bila zečica…

Konačno, za kraj imamo naslov kojega se lako moguće sjećate. S.W.I.N.E je 2001. godine bio unikatna strategija za PC koja je 2005. postala besplatna za skinuti s interneta, a radi se o ratu između svinja i zečeva. Obje su strane imale vlastite kampanje pa ako vam se nije svidjela ideja da pucate po slatkim, debeljuškastim zečevima mogli ste ciljnike radije okrenuti na prljave svinje.

Riječ je o RTS-u u kojem se nisu gradile zgrade, već ste u taktičkom pristupu baratali s određenim brojem jedinica. Sami naziv inače je kratica za “strategic warfare in a nifty environment”, što bi u prijevodu bilo strateško ratovanje u divnoj okolini… Da, tako baš i ne zvuči nešto posebno, ali svejedno je bilo guba vozikati tenkiće u kojima se gnijezde životinje.

Javite nam u komentarima ispod ako ste ikada zaigrali neki od spomenutih naslova. Nije bed ako niste, jer vam uredništvo HCL-a svejedno želi sretan Uskrs i ugodan ostatak blagdana!

Označeno sa: ,

Komentari (4)

  • funky0308

    01.04.2018 - 12:37

    Hvala na cestitkama, sve najbolje svima 😀 . Sto se tice “zecova” pokusao ja pronaci nesto ovih dana ali bezuspjesno.

  • _JaN_

    01.04.2018 - 14:37

    jazz jackrabbit?

  • L3gi0naR

    02.04.2018 - 12:42

    A Bugs Bunny Lost in Time za PS1?

  • JOVAN11

    23.04.2018 - 19:46

    Naš zanimljive priče srećom nisam igrao ni jednu od ovih par igara.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?