HCL.HR

Šef Xboxa kaže da mu Sony i Nintendo nisu konkurencija

Zoran Žalac 05.02.2020.   •   33 komentara   •   Industrija videoigara


Microsoftov Phil Spencer vjeruje da je Xbox u vodećoj poziciji za gaming budućnosti, toliko da Sony i Nintendo ne smatra konkurencijom.

Ove jeseni očekuje se izlazak konzole Xbox Series X i početak skroz novog okršaja između Xboxa i PlayStationa, Microsofta i Sonyja. Međutim, glavni odgovorni u Xbox diviziji, Phil Spencer, ne vidi tu bitku kao rat koji će potrajati. Točnije rečeno, Spencer vjeruje da su stara rivalstva spremna za umirovljenje jer Microsoft ima novu konkurenciju u industriji videoigara.

U razgovoru za portal Protocol, Spencer je tako izjavio da se Xbox više neće natjecati u istoj kategoriji sa Sonyjem i Nintendom, aludirajući da te dvije tvrtke nemaju infrastrukturu za streaming igara s kakvom raspolaže ekipa iz Microsofta.

“Kada govorimo o Nintendu i Sonyju imamo prema njima jako mnogo poštovanja, ali u daljnjem poslovanju kao glavnu konkurenciju vidimo Amazon i Google. Ne kažem to da bih omalovažavao Nintendo i Sony, ali tradicionalne gaming tvrtke tu su pomalo izvan svog terena. Pretpostavljam da bi mogle stvoriti Azure, ali mi smo kroz godine investirali desetke milijardi dolara u infrastrukturu za računalstvo u oblaku.” – izjavio je Spencer.

Šef Xboxa tvrdi kako s Nintendom i Sonyjem želi surađivati, a rezultate toga već smo i vidjeli u nekoliko primjera. Sony je s Microsoftom tako sklopio dogovor za korištenje spomenute Azure infrastrukture za streaming sadržaja, dok je Microsoft na Nintendo Switch konzoli lansirao neke svoje igre kao što su Ori and the Blind Fortest te Super Lucky’s Tale.

“Ne želim se prepirati oko formata dok se ekipa iz Amazona i Googlea fokusira na to kako dostaviti gaming do sedam milijardi ljudi diljem svijeta. To je u konačnici i cilj.” – zaključio je Spencer.

Komentari (33)

  • vragec25cro

    05.02.2020 - 18:00

    Kako su radili s xone izgleda da su se več i ovu generaciju prestali natjecati s Nintendom i Sonyem 🙂 ,ali neka samo nastave tako.

    • MightyAloy

      @vragec25cro, 05.02.2020 - 19:33

      I morali su, nisu imali izbora s obzirom da su dobrano spušili s Xone-om od PS-a 4. Neka nastave, u pravu si, svi smo na dobitku. ?

    • vragec25cro

      @MightyAloy, 05.02.2020 - 20:02

      Da su izbacili pola eskluziva ko sony mislim da bi situacija bila obrnuta,ovako prodali duplo manje konzola bez prehvaljenih eskluziva 🙂 Inače ja mislio na gamepas i jeftinu cijenu neka s tim nastave 🙂

    • MightyAloy

      @vragec25cro, 06.02.2020 - 08:21

      Situacija nije baš tako čista. Xbox-ov problem nisu (bile) samo ekskluzive, a da su ih imali svakako bi bolje prošli. Xbox One je slabiji od PS-a 4, a koštao je na launchu 100$ više zbog guranja Kinecta kojeg nitko nije htio. Druga stvar koja je zacementirala odnos snaga je fokus MS-a prema XOne-u kao multimedijskom uređaju gdje je gaming bio pomalo gurnut u drugi plan te se inzistiranje na always online pristupu, te nemogućnosti posudbe i preprodaje igara (čak i fizičkih) zbog čega je gamig zajednica eksplodirala od nezadovoljstva što je dovelo do odustajanja od navedenog pristupa. Bitka je već na launchu bila izgubljena jer je sve to jako utjecalo na percepciju igrača. U posljednjem stadiju ove generacije Xbox je spasio Xbox One X kao odlična konzola, pro-konzumerski pristup i GamePass. Microsoft je učinio ono što je mogao s obzirom da igre nisu imali i na tome im svaka čast. Uvelike podržavam njihov pristup jer svi imamo koristi. Ono što ne podržavam je MS-ova naklonost prema live serviceu čega se pomalo i pribojavam. S obzirom na sve, Xbox je dobro i prošao ponajprije zahvaljujući USA tržištu koje je unatoč svemu ipak ostalo vjerno brandu. Na svim drugim tržištima učinak je poprilično loš. Da je neko drugi bio u pitanju, a ne Microsoft, Xbox One bi prošao kao Wii U.

      Trenutak koji je uvelike odredio ishod ove generacije

    • vragec25cro

      @MightyAloy, 06.02.2020 - 09:16

      Ne znam kako bilo na početku,jatek prije godinu dana uzeo xone baš zbog game passa.Ovo šta si stavio poveznicu da se igre sheraju buraz i ja dijelimo tako račun(ja plačam i večinom igram na xone),a on kod sebe doma na laptopu.Kako rekoh ne znam kako bilo na početku,al sad meni osobno super.Do xone imao pretplatu na humble monthly 12€ sad game pas ultimate (pc xone multiplayer) za 13€mjesečno.Volim jeftini gejming,a opet ak uleti neka zanimljiva igra uzmem odmah(kako uzeo ps4 zbog rdr 2 kad izašao ),al u globalu više volim jeftinije i da me iznenade kao na humble bundle ili sad na game passu.Cod,ac,fifu/pes ne kupujem a ostalo rijetko izlazi.

    • MightyAloy

      @vragec25cro, 06.02.2020 - 10:40

      Vragec, znamo jako dobro čitavu tvoju povijest, i kako si kupio PS4 i razočarao se, a i kako uživaš u Xbox-u i Game Passu jer često pišeš o tome. No neka, meni ne smeta, smatram da je vrijedno dijeliti svoja iskustva i mišljenje. ? Meni je jasno zašto tebi Xbox i Game Pass odgovara, i šta da ti kažem osim da uživaš što više možeš, to i jest poanta svega. Ja osobno GamePass ne koristim jer nemam Xbox, a na PC-ju jako rijetko igram, a i trenutno mi taj model nije interesantan jer volim posjedovati igre. No svesrdno ga podržavam kao alternativu tradicionalnom gejmanju. Ne bi ti bilo loše da pogledaš koji video ili pročitaš nešto barem o ovoj generaciji, čisto da možeš bolje staviti stvari u kontekst, a i zanimljivo je. To šta kažeš za jeftiniji gaming, i ja ga svakako volim. ?

    • vragec25cro

      @MightyAloy, 06.02.2020 - 10:56

      Pročitao baš članak o početku ps4/xone ova generaciha konzola i vidio zašto.Microsoft ne bih bio Microsoft da tu i tamo nešto ne sje…Niisam se razočarao u ps4 nego u izbor .Odigrao šta me zanimalo i to je to.Ps5 uzimam sigurno negdje 2022 ili 2023 kad se napuni par eskluziva.

    • MightyAloy

      @vragec25cro, 06.02.2020 - 12:26

      Kužim. Očekivao si više s obzirom koliko ljudi stalno hvale Sony-jeve ekskluzive. I igre su stvarno odlične no ne odgovaraju niti se mogu svidjeti svima. Ja sam prezadovoljan jer s tipom igara na kakvim Sony inzistira se nalazim kao kod kuće. Mnogi hvale Switch i igre za njega, no ja nisam nešto zagrijan. Možda bih se i predomislio kad bi probao. ? Ipak jedno od velikih minusa mi je cijena, Nintendo skoro nikada ne daje igre na akciji, a ja volim cjenovno povoljniji gaming. Zelda iz 2017 još uvijek košta kao da je jučer izašla, dok God of War koji je izašao godinu dana kasnije kupiš za 150 kuna. Game Pass da i ne spominjem, to je kao što najbolje i sam znaš još i najpovoljnije igranje. Ja ću isto malo pričekati s PlayStationom 5, ovisno o financijskim mogućnostima. No ako budem mogao kupiti ću ga rađe prije nego kasnije iz čistog razloga što ću svoje PS4 igre moći igrati s poboljšanim performansama, a znam da ću neke htjeti preći još koji put. Svakako ću i Xbox držati na oku. Imam velika očekivanja od Microsofta slijedeću generaciju i jedva čekam vidjeti kako će se sve odviti. ?

    • vragec25cro

      @MightyAloy, 06.02.2020 - 13:43

      Baš to,konzola ko konzola nego imao prevelika očekivanja od eskluziva kad vidio kolko ih hvale.Zbog toga razloga opet kupio Witcher 3(prvi puta napravio refund),a i dalje mi se ne sviđa.Sve je to do ukusa.Trenutno imam doma sve playstatione osim ps(kod buraza) i ps4(kod bratiča).Ima i drugih hvaljenih koje mi se ne sviđaju tipa Mgs5,Batmen svi,2013 i 3018 tomb raider dok mi 2015 raise dobar.Sve je to do ukusa.Zato volim jeftino da isprobavam neke nove.što se tiče starijih igara u kojima uživao večinom ih probam na boljoj grafici malo odigram i to je to.Rekoh nedugo jedva čekam sljedeču generaci da vidim šta ce sve ponuditi .

    • MightyAloy

      @MightyAloy, 06.02.2020 - 15:05

      Mislim da smo još desetak godina udaljeni od toga, no vidjeti ćemo. Svjestan sam da će eventualno sve postati usluga iako mi se osobno to ne sviđa jer je podložno korporativnoj eksploataciji na dubokoj razini.

  • xx1111

    05.02.2020 - 18:26

    Izgleda da je ovom već dosadilo stalno gubit od sonyja zato se ide natjecat protiv google i amazon koje nitko ne koristi

  • Dick Johnson

    05.02.2020 - 18:36

    Jako optimistično Fićo.

  • ivan.frakin

    05.02.2020 - 18:47

    Pa ni ne moze ih smatrat konkurencijom kad je daleko ispod njih…

    • almoustevil665

      @ivan.frakin, 05.02.2020 - 19:31

      Pa dominiraju kad dele tri meseca besplatno čim to prestanu ćao. A i ta tri meseca rade iz očaja jer su ih u ovoj generaciji Sony i Nintendo razvalili

    • almoustevil665

      @almoustevil665, 06.02.2020 - 17:08

      Kakva glupost.Šta igre šalju poštom?

  • chocobo_047

    05.02.2020 - 18:58

    HAH

  • MightyAloy

    05.02.2020 - 19:29

    Lako je Philu mlatarat Microsoftovim mudima kad su moć svog biznisa izgradili na monopolu. Znamo mi dobro odakle vama pare za Azure. Jedna od najodvratnijih tehnoloških firmi svih vremena. Nastranu to, gledajući cjelokupnu sliku Phil je u pravu, a MS-u je i bolje ovako s obzirom kad je tradicionalni gaming u pitanju, gledaju i Sony-ju i Nintendu u leđa.

    • butjer1010

      @MightyAloy, 05.02.2020 - 23:58

      Daj to malo objasni??? Monopol, najodvratnija firma od koje btw sve koristiš,…..???? Ne kužim, please objasni mi kao neukom.

    • MightyAloy

      @butjer1010, 06.02.2020 - 07:58

      Koristim ono što i kad ne mogu izbjeći, silom prilika. Linux mi je primarni OS. Povijest Microsofta kao i agresivni ne etički monopolistički poslovni pristup Billa Gatesa je jako dobro dokumentiran. Iako su službene politike Microsofta i pristup sada drugačiji, nekima od nas malo starijih gorak okus u ustima koji je ostao teško se da isprati. Jasno mi je da i mlađe generacije na Microsoft gledaju drugačije, a Billu Gatesu svaka čast na filantropiji. Ukoliko tvoje pitanje nije retoričko, malo prokopaj pa vidi, povijest Microsofta je vrlo interesantna, od prvog operativnog sustava pa do uništenja Netscapea i spašavanja Applea.

      Why Microsoft partners with rivals (Linux, PlayStation, Chromium)

    • MightyAloy

      @MightyAloy, 06.02.2020 - 15:45

      Ja to nisam ni rekao niti mislim. Svaka kompanija ima mane i niti jedna korporacija nije ni poštena ni etička jer je takva priroda kapitalizma. Ovdje se radi o tome da je poslovanje Microsofta u startu bilo postavljeno na takvim temeljima gdje se do poslovnog uspjeha dolazi po potrebi i najgorim metodama koje uključuju i manipuliranje, zastrašivanje i ucjene, a konkurencija se gazi svim sredstvima. Bill Gates je jednostavno postavio poslovanje na takav način i uspjelo mu je. Ja tako nešto ne mogu provariti zbog čega nemam dobro mišljenje o MS-u iako su zadnjih godina poprilično promijenili način poslovanja. Koliko su iskreni ne znam, no pozdravljam mnoge od njihovih inicijativa, pogotovo otvorenost prema open source zajednici što je nekada bilo nezamislivo. Nintendo je također imao svojih bisera, a ima ih i danas, a loših stvari se nađe i kod Sony-ja, to je jasno.

    • butjer1010

      @MightyAloy, 06.02.2020 - 17:30

      Čekaj samo malo. Pitanje je možda i bilo malo retoričko, ali odgovor od nekoga tko ima intelov procesor mi se nimalo nije svidio. Znači koristiš procesor od najodvratnije firme u povijesti svih informatičkih firmi, a u isto vrije kurtoazno pričaš o Microsoftu kao nekom zlom??? Ili si to napisao samo zato da te netko pita retoričko pitanje da možeš ovako odgovoriti? Nemoj se ljutiti majstore, ali ovo je licemjerno do bola. Nemoj da ti ja sad stavljam linkove što je sve intel (namjerno malim slovom) radio AMDu, a ti koristiš njihov procesor. Pa to nema nikakvog smisla! Možda je i Opel u svojoj povijesti prevario i iskoristio tisuće radnika, ali zašto pričati o njima kao o najodvratnijim firmama? Pa sve “bogate” firme da bi uopće postale bogate, moraju imati takvu prošlost, ali pljuvati po Microsoftu, koji je unatoč tvome negodovanju, možda i najveća informatička firma (u pogledu napretka približavanja informatike normalnim ljudima) na Svijetu, nije u najmanju ruku fer.

    • MightyAloy

      @butjer1010, 07.02.2020 - 10:34

      Protiv Microsofta ću i dalje negodovati jer su tu došli tako kako su došli, kao što ću negodovati i protiv drugih bezobzirnih korporacija uključujući Intel. Nije ti pametno donositi procjene na račun simplističkih obzervacija kao što je nečiji procesor jer je šansa da ti procjena neće biti točna. Ja podržavam AMD još od vremena Athlona 64, a Intel mi je vrlo odbojan i znam sve što su radili AMD-u. Razlog zašto imam Intelov prcesor je taj što sam 2017 bio prisiljen kupiti laptop, a nažalost tada nije bilo mogućnosti da mi AMD ponudi kvalitetan i dobar izbor kao što je to danas. Da ga kupujem sada, sigurno bih kupio AMD, a i kupiti ću ga eventualno bez obzira dali kupovao laptop ili desktop. Također ću se potruditi da izbjegnem Nvidiju koju također ne preferiram iako imam njihov GPU u laptopu, opet iz razloga jer nisam mogao dobiti ekvivalent od strane AMD-a. Ponekad smo jednostavno prisiljeni koristiti proizvode firmi koje nam se ne sviđaju, kao što sam prisiljen koristiti poslovno Windowse i Office, a privatno ih izbjegavam. Nije lijepo od tebe što unatoč poznavanju Microsoftove prošlosti iste braniš pod parolom da sve korporacije moraju biti takve da bi došle do uspjeha. Ne moraju, jer se do bogatstva i uspjeha može doći i bez da se gazi po leševima, možda malo teže, ali je izvedivo. Ja sam protiv svakog izrabljivanja radnika i svjesnog ne etičkog poslovanja i uvijek ću biti. Meni nije važno jeli u pitanju Opel ili netko drugi. Baš sam jučer čitao neki članak o modernim robovima u Amazonovim skladištima dok Bezos mlati miljarde. Užas. Ako sam već prisiljen koristiti proizvode i usluge kompanija koje mi idu na jetra onda ću birati manje zlo koliko je to moguće. U pravu si da je Microsoft približio informatiku ljudima (u koleraciji s ostvarivanjem monopola), to neću poreći, kao ni filantropiju Billa Gatesa. Moj komentar možda i jest pretjeran, no Microsoft mi je jedan od triggera kad su tehnološke firme u pitanju. Možda i jest vrijeme da prestem biti toliko oštar jer Microsoft danas nije Microsoft iz 90-ih. Šta se tiče linka, s obzirom da nisam znao jeli tvoje pitanje retoričko, potrudio sam se da svoj stav barem nečim potkrijepim, a ne da laprdam bez veze kao i većina na internetu. Znam raditi ponekad i to, ali sam svjestan toga pa se trudim da konstatiranje bez osnove sveden na minimum. I ne, nije mi bio cilj izazivanje reakcije pa da ja onda popujem o tome, zapravo smatram da je to čisto gubljenje vremena. Jednostavno sam se osjećao tako u tom trenutku čitavši o slavodobitnom busanju u prsa Phila Spencera. Dobijem ponekad takav poriv, komentiram i zajebem se, bezveze potrošim energiju i vrijeme, sebi, a i drugima. ?

    • butjer1010

      @MightyAloy, 07.02.2020 - 16:44

      Ne mogu naći niti jednu zamjerku ovome što si napisao, sve je istina, ali i dalje se ne mogu složiti s tobom da je baš Microsoft to zaslužio. Iako si u zadnje 2 rečenice objasnio točno ono što me zanimalo (i meni se to desi), tako da kužim što si htio reći. Samo ja sam kupovao AMD i kad nije imao što za ponuditi 🙂 🙂 🙂

    • MightyAloy

      @butjer1010, 10.02.2020 - 09:37

      Svaka čast na odgovoru. Lijepo je s nekim tako komunicirati. ? I neka si me prozvao jer ja stvarno znam ponekad pretjerivati. Vrijeme je da prestanem s tom praksom. Bravo za AMD. ? Sorry na kasnom odgovoru, malo sam se isključio za vikend.

    • U.M.O

      @MightyAloy, 06.02.2020 - 08:10

      Kako reče butjer1010,objasni tvoji hate prema Microsoft

    • MightyAloy

      @U.M.O, 06.02.2020 - 10:28

      Pa jesam li objasnio? I to nije hejt već hladne činjenice. Kome poslovanje Microsofta, način na koji su došli do korporativne moći, ne smeta, taj neka se zapita za svoj sustav vrijednosti. Ja takav način poslovanja i ophođenja nikada neću podržati. Microsoft je zadnjih godina okrenuo ploču, jer im tako odgovara, no koliko su zaista iskreni kao korporativni entitet, pitanje je.

  • SeLjAnCuRa94

    05.02.2020 - 22:09

    Kokain,Heroin ili nešto treće

  • kebbab

    05.02.2020 - 22:50

    To mi zvuči kao da su bili nekad rivali a sad su se pomirili kad je jedan skoro pa propao kao nekat Mario i Sonic

  • SanKa

    06.02.2020 - 09:27

    to je kao da Lada kaže da im Mercedes nije konkurencija

    • MaurizioCar

      @SanKa, 06.02.2020 - 15:14

      Istina,nintendo switch polako prestize xbox one.

    • MaurizioCar

      @MaurizioCar, 06.02.2020 - 15:16

      Mozda i nece postat popularniji ali u zadnje vrijeme broj igraca im raste i sve vise starih i novih igara izlazi na switch.

  • lukakeanu

    06.02.2020 - 09:37

    Hahhahahha jel moze neko rec ovom klaunu da je 1.april za 2 mjeseca.

  • Dad of Boy

    06.02.2020 - 10:52

    Tako je MS govorio kako android i ios nisu konkurencija WP/WM pa svi znamo kako je to završilo.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?