HCL.HR

Sony testira promjenjive cijene igara u PlayStation trgovini, što može biti i dobra i loša stvar

Zoran Žalac 09.03.2026.   •   52 komentara   •   Industrija videoigara


Čini se kako Sony na PlayStation Storeu potiho testira dinamične cijene igara koje variraju od korisnika do korisnika.

Stranica PS Prices tvrdi da su u zadnjih nekoliko mjeseci uočili znakove testiranja varijabilnih cijena na PlayStation Storeu. Kako kažu, Sony je u 68 različitih regija korisnicima PS Storea dinamično mijenjao cijene za 139 različitih igara. To znači da su korisnici mogli naletjeti na posebnu cijenu igre koja nije ni redovna cijena, a ni standardni popust.

Tradicionalno su cijene igara na PlayStation Storeu usklađene prema vrijednostima svjetskih valuta i unutar jednog tržišta svi plaću istu cijenu, bilo da je cijena sadržaja redovna ili s popustom. Međutim, uvođenje promjenjivih cijena dovelo bi do toga da se cijene određuju specifično prema kupcu, na temelju različitih faktora: lokaciji, povijesti kupnje, potražnji i sl.

Primjerice, u pozitivnom kontekstu Sony bi mogao zaračunati dodatni popust na igre onima koji na svom korisničkom računu imaju puno Sonyjevih igara. Alternativno, u negativnom kontekstu Sony bi mogao dinamično podizati cijene igara i sadržaja prema popularnosti. Primjerice, želite igrati God of War baš nakon što pogledate God of War seriju? E, danas je igra privremeno skuplja nego je bila prije serije.

Iz PS Pricesa su pratili samo sniženja te su utvrdili kako su razlike u popustu na igre varirale od korisnika do korisnika čak do 18%. Nije pak jasno hoće li ovo testiranje dovesti do zadržavanja promjenjivih cijena.

Vrijedi napomenuti kako koncept personaliziranih cijena u gamingu nije potpuno stran pojam. Naime, na Steamu se od 2016. već korisni jedan oblik osobnih popusta u sklopu dinamičnih paketa. Na primjer, ako korisnik kupuje više igara unutar jednog paketa, a već posjeduje neke od njih, na taj način ponekad može dobiti popust koji nije dostupan svima.

Označeno sa: ,

Komentari (52)

  • Tudum

    09.03.2026 - 13:14

    Jucer razmisljam: RE9 za PS5 ili XSX?
    Vidim na Enebi ima za 50E Xbox cd-key, dok na PS Storeu dosta 80.

    Ako netko zna kako nabavit jeftinije, nek mi kaze, pa mozda i pocnem opet igrat na plejki. Do tada… nek zasluzeno skuplja prasinu.

    • Bubimir666

      @Tudum, 09.03.2026 - 13:58

      Za PS5 ofc

    • Iceman73

      @Tudum, 09.03.2026 - 15:10

      Evo imaš na Ps indijskom storu za 45 ojra,složi si acc i jeftinije nemože…tak imam i ja.

    • Loody

      @Iceman73, 09.03.2026 - 15:33

      Da, a onda kad želiš kupit bonove za napuniti racun, nema ih nigdje po normalnim cijenama

    • Iceman73

      @Loody, 09.03.2026 - 17:53

      Itekak ih ima na Amazon.in samo treba malo pogledati ok,a ne tipkati u prazno.

    • Skoropazao665

      @Iceman73, 10.03.2026 - 11:21

      Od početka ove godine bili tačno 2 puta

    • Iceman73

      @Skoropazao665, 10.03.2026 - 15:53

      Svakih 5-10 minuta ih imaš kolko oćeš,provjereno…

    • Skoropazao665

      @Iceman73, 10.03.2026 - 16:52

      Na amazon Indija ima svakih 5-10 minuta? Mi živimo u drugim univerzuma izgleda.

    • Iceman73

      @Skoropazao665, 10.03.2026 - 20:41

      Da…poznato je da ima više univerzuma,si gledal kaj marvelove filmove?

    • Tudum

      @Iceman73, 09.03.2026 - 17:15

      Dosta mi što su mi igre raštrkane po platformama, a ti sugeriras još da imam više i više accounta. Ništa to sad. Trebalo je odmah glavni da bude Indijski, ali sad je kasno

    • Iceman73

      @Tudum, 09.03.2026 - 17:54

      Kkve ima veze di kupiš igru,igraš normalno sa svojeg Hr accounta.

    • Tudum

      @Iceman73, 10.03.2026 - 08:09

      Ima ako ti je bitno da posjedujes sve te igre na glavnom HR acc jer eto, sviđaju ti se i želiš ih imati

    • Mrkvicaa

      @Tudum, 09.03.2026 - 21:02

      Može se i ovako masnije reći i pričati: na Enebi je za oko 40 € RE9 Steam CD-key,Ako netko zna kako nabavit jeftinije, nek mi kaze, pa mozda i pocnem opet igrat na konzolama . do tada… neka PS5 i XSX verzija zasluženo skuplja prašinu

    • Tudum

      @Mrkvicaa, 10.03.2026 - 08:08

      Na morskim prostranstvima zna biti i jeftiniji, ali Resi mi je najdraži serijal, želim ih imati sve i nije mi se dalo čekat na curu koja je Fit da odradi svoje.

    • Chronosus

      @Tudum, 10.03.2026 - 16:35

      Ne znaš što je skupo dok ne kupiš Switch. 10 godina stare igre su i dalje 70+ eur .
      Btw usporedba cijene na grey marketu i u službenom storeu nije baš fer. Imaš na njuškalu PS5 verziju za 60. Ima i jeftinije, al to je već sumnjivo jeftino.

  • Darcoolio

    09.03.2026 - 13:20

    Nebulozno.
    Više smisla ima dati neki kupon sa popustom ili nešto, nego da nekome igra košta 60€, a meni 45€, a na istoj smo lokaciji.
    Oni doslovno ne mogu da znaju šta se meni u tom trenutku igra.
    Sa druge strane ne znam ni koliko se to poklapa sa zakonima ostalih država i uređivanjem cena.

    • Goblin

      @Darcoolio, 09.03.2026 - 13:33

      Na Xboxu imamo “for you” popuste već neko vrijeme… marketinški trik vjerojatno gdje svi dobijemo praktički iste igre na popustu ili dlc-e za igre koje imamo

    • Agent

      @Darcoolio, 09.03.2026 - 13:55

      Bez brige, postoji marketiški trik po kojem oni znaju bolje koje igre ti se igraju nego ti u tom trenutku.

    • Chimichangas

      @Darcoolio, 09.03.2026 - 14:05

      ooo itekako oni znaju što se tebi igra a što ne, pa imaju svu tvoju povjest što si koliko dugo igra, kao, kako, koliko si eura potrosio na sto, itd itd itd

    • Darcoolio

      @Chimichangas, 09.03.2026 - 14:24

      Imaju istoriju koja je šarena maksimalno.
      A koliko sam € potrošio, tačan odgovor na to je 0, nikad ništa direktno preko njih nisam uzeo.
      Znam šta pričaš, samo kažem.

    • Chimichangas

      @Darcoolio, 09.03.2026 - 15:20

      oke jasno, al za većinu korisnika znaju svašta i po tom mogu predlagat cijene

  • konjspadi

    09.03.2026 - 13:55

    Mislim da sam ja primjetio za Ghost of Yotei da je bio popust 10%, ali kad san reka prijatelju on je reka da njemu nema popusta na ps storeu.

    • GAMEmaher

      @konjspadi, 09.03.2026 - 15:17

      isto se desilo i meni…npr. meni je pokazivalo battlefield hardline 0.99 eura a dvojici frendova 4,99 eura a svi smo u HR na ps store

  • Skif

    09.03.2026 - 14:03

    Treba svaka igra da košta koliko vrijedi. Ne možeš za GTA6 dati 80 evra i za usra*u Fifu, Kol ili neko smeće isto toliko. Druže po zasluzi, po metacriticsu, po zalaganju za igrače. Pa da vidiš onda kako će sve da mijenjaju iz korijena i da se trude. 15 godina i više nema igara ala Bisohock, Witcher 3, Last of Us 2, GTA 4, Skyrim, Mass Effect 2 i sličnih. Sve goli usrani poluproivodi po proceduri Copy/Paste

    • Nikokapovci30

      @Skif, 09.03.2026 - 14:30

      Ono šta je tebi top meni može biti flop. Nije to baš realno šta si napisao.

    • Skif

      @Nikokapovci30, 09.03.2026 - 19:24

      Kome su ove navedene flop tom ne vrijedi objašnjavati. Uključujući 7 koji su ti lajkovali komentar 🙂

    • Darcoolio

      @Skif, 09.03.2026 - 20:23

      GTA bukvalno ne volim da igram, TLOU2 takođe, neuporedivo mi je kao igra lošiji od prvog dela.
      Sam Mass Effect obožavam, ali triologiju gledam kao jednu igru (što se poprilično razlikuje od mog stava vezano za TOLU).
      Uostalom, bukvalno jednosmerno razmišljaš, jer tom izjavom praktično namećeš nekome da mora da voli određene naslove.

    • Skif

      @Darcoolio, 09.03.2026 - 20:57

      Nisi ti ni shvatio moj komentar … Samo sam rekao, bijedni Fortnite ili Fifa ne smiju koštati kao GTA6 ili Batman Arkham City…

    • Ravel

      @Skif, 10.03.2026 - 17:37

      Nisi ni ti shvatio što ti drugi žele reći, zato jer ima dosta ljudi koji lupaju samo FIFU i njima je to vrijednije te bolja “investicija” od Batmana i GTA, koji ni približno toliko neće zadržati za monitorom. Takve igre ciljaju na drugu publiku, zato i FIFA je poznata po agresivnim oblicima monetizacije u vidu onog fantasy moda.

    • vragec25cro

      @Skif, 10.03.2026 - 19:24

      Fortnite je free2play,a zasto bi Gta trebao biti skuplji?Btw ovdje jedan kojega znam i ima frenda koji igra samo Fifu,evo ja vecinu vremena derem Bf6 i pucacine i ako je “aaa” igra 70-80$ zasto bi tebala biti neka skuplja ili neka jeftinija?znaci svi koji sad ocekuju gta 6 bi trebali platiti 100 i vise euri za igru koja ce dosaditi nakon 100h a za fifu koju neki igraju ili u mojem slzcaju bf6 bi trebalo biti ispod 70euri?

    • Nikokapovci30

      @Skif, 10.03.2026 - 08:03

      Nisam ja rekao da su igre flop. Moja misao je bila da nemamo svi isti ukus…

  • IgorBiH

    09.03.2026 - 14:08

    Nije to ništa slučajno, neki dan sam pročitao na X-u kako planiraju personalizirane cijene posvuda. Kriteriji mogu ići od zdravorazumskih do distopijskih.

    • moordrak

      @IgorBiH, 09.03.2026 - 22:11

      Nemamo li ovakve stvari već odavno po razno-raznim dućanima? Imaš njihovu karticu, dobiješ proizvod jeftinije. Skupljaš li štajaznam, nekakve markice, dobiješ proizvod jeftinije. Imaš letak sa kodom za popust, prođeš jeftinije. Poanta svega ovoga je da ostaneš u jednom eko-sustavu. Nije baš vezano uz ovu temu, nu imaš po YT videa koliko ljudi znaju drastično spustiti cijenu na kasi sa svim tim, javno dostupnim popustima u vidu letaka, markica, bonova za proizvode… Prava umjetnost!

    • IgorBiH

      @moordrak, 10.03.2026 - 02:08

      Da ali ovo nije to. Ovdje se koristi AI da npr. utvrdi tvoju kupovnu moć, visinu primanja, browsing historiju, da li je osoba upoređivala cijene pa ako nije lupiš joj višu itd. Ili zamisli ako prepozna da ti hitno treba neka stvar pa te oguli…uznemirujuće je i razmišljati o tome gdje bi to moglo otići ako zaživi. I zato moraš pratiti američki Vrhovni sud kao da je tvoj sopstveni jer ako tamo prođe eto ti ga i kod tebe za tili čas.

  • DjokaBA

    09.03.2026 - 14:36

    Ovakve stvari su uvek 100% lose po kupca.

    • moordrak

      @DjokaBA, 09.03.2026 - 21:54

      Zašto? Ne kužim tvoju logiku, evo iskreno. Kupuješ li na PS Storu redovito – dobiješ popust, preferiraš li određeni žanr igara više – dobiješ popust na igre u tom žanru. Iščekuješ li nešto – dobiješ veći popust nego drugi. Popuste koji imaju svi imaš i ti, znači ništa se tebi ne mijenja osim što baš tebe Sony koji puta počasti više nego ostale.

    • DjokaBA

      @moordrak, 10.03.2026 - 10:19

      Tako je kad razmisljas pozitivno, a ne pokvareno korporacijski. Mislis da je ovo napravljeno da bi ti prolazio jeftinije ? Ne brate, ovo je napravljeno da korporacije zarade vise para. U teoriji je tako kako ti kazes, utopijski.. U realnosti ce biti nesto potpuno suprotno. Nesto poput npr. igrao si sve God of war igre i kupovao ih tek na debelom popustu i cekas i dalje Ragnarok na popustu. U wishlisti ti je i cekas… ali ga ne docekas, jer znaju da ces pre ili kasnije da ga kupis al ti nece dati jeftinije.. jer zasto bi sebi novac iz dzepa izvlacili. Prilikom predstavljanja ovakvih stvari se samo pozitivne strane prikazuju, negativne nikako, a tek potencijalne manipulacije trzista. Cim vidim ovako nesto, znam da nije za nas benefit nego za benefit bordova direktora, deonicara itd..

  • marko1106

    09.03.2026 - 14:37

    Ma joj ne sekirajte se ništa od toga

  • Dukie

    09.03.2026 - 14:57

    Kad procijenim da mi popust cijena odgovara tada i kupim. A to kaj oni vrte iste igre na popustima sa cijenovnom razlikom od par centi izmedju popusta si mogu nagurat i zavrtit guzicom.

  • Iceman73

    09.03.2026 - 15:11

    Zato se ima na plejki 2 acc,jedan naš i jedan indijski za kupnju igri.

    • Kortizol

      @Iceman73, 09.03.2026 - 15:41

      Vrlo lukavo, to sam ja radio za game pass dok ga nije bilo kod nas

    • Zoran Žalac

      @Iceman73, 09.03.2026 - 17:12

      Što kupuješ na indijskom? Jel ti to kao “potrošni” account? Mislim, kužim poantu – jeftinije je. Ali znajući da je to tehnički protiv pravila korištenja, uvijek postoji šansa da ti mogu / smiju blokirat račun zbog toga i da trajno izgubiš pristup igrama koje si na njemu imao. Zato me baš zanima – jel kupuješ s indijskim pretplatu, igre koje ne planiraš igrat više od jednom, itd.?

    • Tudum

      @Zoran Žalac, 09.03.2026 - 17:20

      Ja koristim Indijski acc za Gamepass. Ako mi to ukinu, napravim novi. A igre koje kupujem da baš posjedujem, to ide na glavni acc i tu nema švercanja

    • Iceman73

      @Zoran Žalac, 09.03.2026 - 18:00

      Imam i indijski Premium plaćen,a bonove kupujem na Amazon .in sa normalno svojom karticom,koji mi dolaze na mail,naravno u indijskim rupijima.I da,imam složen acc sa indijskom adresom i njihovim mailom.

    • Skoropazao665

      @Zoran Žalac, 10.03.2026 - 11:28

      Imam PS3 od 2010 godine pa onda redom ostale konzole. Imam bugarski,britanski,USA,nemački,japanski,indijski,Hongkong.Nikada nisam imao nikakvih problema. Kupujem tamo gde je jeftinije u datom trenutku

  • Fenner

    09.03.2026 - 15:18

    Kako god okreneš uvijek na kraju nastrada moj novčanik!

  • Kortizol

    09.03.2026 - 15:54

    Ak mislim da je preakupo ja nebum kupio. Al sve jedno glupo je. Ton e kao da ja kupim kilu banane na placu za 2 eura iza mene stoji Zoki eeee ali za njega je euro i pol pa poslije njega Igor al za njega je 5 eura. Hm , zapravo kad razmislim ima smisla , Pošteno!

  • moordrak

    09.03.2026 - 21:59

    Nagrađuje se dosljednost. Nice! Lijepo je počastiti redovne korisnike sa posebnim popustom. Opet, one koji kupuju 1 igru godišnje, mogu oderat 45% više 😂😂😂 Pošteno!

  • tomekplejka89

    09.03.2026 - 22:13

    Sigurno je temeljna ideja zarada i to je ono bitno sto treba imati na umu kada velike kompanije kreiraju nove metode naplate i navike kupaca. Ovo mi ne djeluje dobro i nisam pobornik ovakvih stvari. Ne zelim da mi neki algoritam sugerira sta cu igrati nego zelim dozivjeti da sam otkrijem neku igru kao sto sam i prvi KCD otkrio na temelju popusta. Nezelim zbog toga da mi Sony baca milion popusta na kojekakve srednjovjekovne igre jer eto algoritam misli da bi me to moglo zanimat. Dan danas mi nije jasno da mi je na YT svaka druga reklama kasino ili Wolt. Niti kockam niti narucujem dostave. Pa disu ti personalizirani oglasi? Neznam jesam dva puta vidio reklamu za nesto sto me kolko tolko zanima a tek mogu mislit na sta ce ovo licit. Pa sta ce im onda ti podatci.

    • Ravel

      @tomekplejka89, 10.03.2026 - 17:33

      Ovo s reklama moguće da su samo agresivni oblici marketinga od onih koji imaju love za bacati na takve stvari te im se itekako isplati, gdje Wolt i Admiral definitivno jesu kandidati. Slično kako je Gajin za War Thunder jedno vrijeme imao sličnu taktiku agresivnog oglašavanja, gdje su čak nekom OnlyFans modelu platili za video “How to Get a Girlfriend” da napakoste fanovima koji su se žalili radi tadašnjih izmjena i sve agresivnije monetizacije i otežavanja F2P igračima da dođu bez plaćanja do jačih aviona i tenkova.

  • Ravel

    10.03.2026 - 17:35

    Da li takve stvari mogu legalno raditi radi TOS-a? Definitivno nešto protiv čega bi opet valjalo dignuti hajku, pisat online peticije i izraziti negodovanje.

  • movie

    11.03.2026 - 15:22

    Pa to već rade neko vrijeme. Prošle godine po prvi put nisam uzeo fifu/FC i nakon mjesec dana ponudili su mi ultimate verziju za 25 eura a redovna cijena joj je bila preko 100 eura.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?