HCL.HR

Uhićen je tip koji je razbio Denuvo zaštitu

Zoran Žalac 26.07.2018.   •   86 komentara


Haker kojemu se pripisuju zasluge za rušenje kontroverzne Denuvo zaštite na brojnim PC igrama sada će odgovarati pred sudom za svoja djela.

Anti-piratska tehnologija Denuvo u svijetu PC igara poznata je po dvije stvari. Prvo, u svojim slavnim danima onemogućila je piratiziranje brojnih novih igara, čak i nakon nekoliko mjeseci nakon njihovog izlaska. Drugo, Denuvo je često osporavan zbog toga što je imao negativan utjecaj na izvođenje igara te ih je činio zahtjevnijima nego što bi trebale biti.

Denuvo je još uvijek prisutan, ali može se reći kako su hakeri odnijeli pobjedu još 2016. godine, prvenstveno zahvaljujući Bugaru pod nadimkom Voksi. Dotični je u piratskim krugovima slavljen kao heroj, no drugoj strani bio je neprijatelj broj jedan.

Čudno je kako je tvrtki Irdeto, u čijem je vlasništvu Denuvo, trebalo gotovo dvije godine da Voksiju stane na kraj, ali to se na kraju ipak dogodilo. Jučer je policija u Bugarskoj uhitila 21-godišnjeg hakera te mu pretresla kuću u potrazi za dokazima. Protiv njega je podignuta sudska otpužnica te će Denuvo učiniti sve da Voksi odgovara za svoja djela.

Voksi se nakon uhićenja kratko oglasio i poručio kako se više neće baviti hakiranjem Denuva.

“Nažalost, neću to više moći raditi. Radio sam to za vas i zato što nepotrebni softver u igrama ne bi uopće smio biti dopušten. Možda netko drugi može nastaviti moju borbu.” – poručio je Voksi.

Komentari (86)

  • Apocalypse4987

    26.07.2018 - 15:50

    Uhitiš jednoga, pojave s se dva nova. Tako je to uvik bilo, tako će bit.

    • movie

      @Apocalypse4987, 27.07.2018 - 19:45

      Kada tog jednog kazniš s 10 godina robije, teško će se pojaviti nova dva.

    • Apocalypse4987

      @movie, 28.07.2018 - 00:01

      Šta misliš da je Voksi prvi koji je nešto krekira? i jedini?

    • movie

      @Apocalypse4987, 28.07.2018 - 09:47

      Ne mislim ali mislim kada prvog dernu s deset godina robije da će se drugi dobro zamisliti isplati li se to raditi.

    • Apocalypse4987

      @movie, 28.07.2018 - 19:40

      Po toj logici ne bi bilo kriminala uopće. I da je kazna zatvora doživotna ili osuda na smrt, opet ne možeš time razuvjerit sve ljude. A i da dobije 10 godina, uz dobro vladanje je vanka za 5, a možda i prije ako država u njemu nađe kakvu korist, šta na kraju i oće

  • Alan Wake

    26.07.2018 - 15:54

    Voksi heroj, a ne zločinac!

    • ihneacho

      @Alan Wake, 26.07.2018 - 16:58

      legendarni voksi još pamtim njegove riječi sa reddita kada je raji bacao origins i slične naslove kako smo ga iščekicali, lik zaslužuje doček u zatvoru ako ode.

    • Vaas FU SEHCTIB

      @ihneacho, 26.07.2018 - 19:23

      NE zaslužuje zatvor; momka treba postaviti na neko mjesto (legalno) gdje će isklesavati još više svoje vještine jer je sposoban za velike stvari. Najgore je ovakve ljude onesposobiti za što imaju talent. Najlakse je baciti ga u zatvor i na loš glas za “primjer” drugima, ali budi veličina i napravi drugog čovjeka još većim. Daj mu šansu, resurse, jer će ti vratit zasigurno peterostruko. Čovjek po prirodi teži izražaju, oslobađanju veličine, htio bi biti bolji. Samo treba znati dati priliku drugome i osposobiti ga a ne mu ubiti tu volju u njemu. E koliko bi svijet bio napredniji.

    • funky0308

      @Vaas FU SEHCTIB, 27.07.2018 - 14:21

      Po meni, lik je trebao probiti Denuvo, ne objaviti to na netu niti krekirati igre. Javiti se u Denuvo (kako god se vec zove maticna kuca) i pokazati im sto zna. 100% sam siguran da stvari ne bi ovako zavrsile. Danas bi bio gospodin, u svom uredu i radio ono sto najbolje zna i sto voli. Mi bi se (mozda) lagano i rjesavali DRMa (kada bi se i ostali poveli tim primjerom), a mozda bi i cijena malo pala, MOZDA. Implementacija Denuva je jako skupa i bojim se da bi je jednog dana mogli prebaciti na nasa ledja. Nemojmo se zavaravati, svi oni masno zaradjuju na krekovima i plasiranjima krekiranih igara. Nitko od njih ne radi za placu ali ne radi ni za kikiriki. Najpoznatiji primjer je TPB (piratebay) kada su otkrili koje pare zgrcu samo na reklamama, odmah mi ih je manje zao bilo.

    • Vaas FU SEHCTIB

      @funky0308, 27.07.2018 - 16:00

      Ne pokazuje svačiji kompas primarno na pravu stranu, s tim rečenim – treba ga popraviti, jer će osoba ići krivim putem, ali ne i slomiti jer više ne bi nikome služio.

    • darijoman

      @funky0308, 27.07.2018 - 16:08

      A sta ces nema lik pameti za sve

    • darijoman

      @Alan Wake, 26.07.2018 - 17:15

      Možda za tebe i slične tebi vjerojatno je,ali nekome nije

    • Pararera

      @darijoman, 26.07.2018 - 19:02

      Tvoj komentar bi pio vode kad bi danas igre bile kao prije 10-ak godina. Danas brate pola igra platiš 60€ ili koliko već, a ostatak kroz DLC-ove moraš kupovat. ….

    • darijoman

      @Pararera, 27.07.2018 - 10:04

      Nema to da je ovako onako. Moj komentar je samo cinjenica.

    • funky0308

      @Pararera, 27.07.2018 - 14:16

      A jbga, ako nisi zadovoljan proizvodom onda ga niti kupis niti ukrades. Slazem se da je sve otislo gdje ne treba ali takvo je trziste kakvo je. Treba se boriti i zahtjevati bolje ali ne na ovakav nacin. Ovakvi nacini borbe samo dovode do jos stroze kontrole i nametanja jos jacih DRM zastita.

    • Pararera

      @funky0308, 28.07.2018 - 00:03

      Jedno zapamti, sve što se sastavi može se i rastavit. To se odnosi na zadnju rečenicu.

    • funky0308

      @Pararera, 28.07.2018 - 11:33

      Naravno, reverse engineering 🙂

    • movie

      @Pararera, 27.07.2018 - 19:48

      Danas imaš izbor. Nitko te ne tjera da kupuješ. Pričekaš par mjeseci i kupiš na popustu.

    • Pararera

      @movie, 28.07.2018 - 00:03

      Čekaj, da ne kupim pa kupim haha

    • movie

      @Pararera, 28.07.2018 - 09:50

      Da kada padne cijena. Što ti je tu smiješno? Uncharted je koštao oko 500 kn kada je izašao. Par mjeseci kasnije sam ga kupio za 200kn. Eto, ne kupim pa kupim, kako ti kažeš.

    • funky0308

      @movie, 28.07.2018 - 12:43

      Kao sto smo vec puno puta rekli, sa SP igrama se to moze raditi bez ikakvih “gubitaka”. S MP naslovima je druga prica ali toliko ih je danas jeftinih ili F2P od samog pocetka da se i tu da proci dobro. Ima igara koje ja zelim igrati onaj tren kada izadju – onda platim i sutim, jbga. Ali bas ovo sto kazes napravio sam i ja. Kupio sam Uncharted Drake Collection (remasteri), igrao tri igre za nesto manje od 200kn, dok sam to presao cetvorci je pala cijena pa sam kupio i nju. PC gejmerima koji prijedju na konzole sok je jos i veci. Kod nas rijetke igre placamo 500-600kn. Na Uplayu na svaku kupnju dobijemo 20% popusta, sto na igri od 60eura nije za baciti, ustedimo 100tinjak kuna, a kada igru kupujemo godinu dana od izlaska, cijena bude stvarno prihvatljiva.

  • HCM2A

    26.07.2018 - 15:57

    Triba je otici kod maminj u bih

  • MegaSubscribe

    26.07.2018 - 16:41

    Kakav um covjece 21 godinu a uspio je probiti takvu zastitu jos prije dvije godine.
    Ucim programirati vec godinama u svi popularnim jezicima ali ne shvacam od kud ovim ljudima znanje ako nisu iznutra, da takvo sto naprave.

    Svaka cast Voksi.

    • Sackboy

      @MegaSubscribe, 26.07.2018 - 16:48

      Tog čovjeka treba zaposliti a ne zarobiti.

    • PsiHoGujaR

      @Sackboy, 26.07.2018 - 17:01

      Ne boj se zaposlit ce ga odma da ojaca denuvo 😉

    • pleto

      @Sackboy, 26.07.2018 - 18:21

      Pa da, trebali su se nagodit s njim da sad radi za njih.

    • Toma_HR

      @Sackboy, 26.07.2018 - 18:39

      Uskoro za plaću od koje boli glava, malo zatvora, uvjetno i ponuda od koje boli glava.

    • Romano

      @MegaSubscribe, 26.07.2018 - 17:25

      To je zato sto ucis u svim jezicima umjesto da se fokusiras na jedan.

    • funky0308

      @MegaSubscribe, 27.07.2018 - 14:15

      Bas to..nevjerojatno je kako decki (i cure) rade. Kao da sve vide drugacije nego mi. Nisam neki strucnjak u programiranju ali znam dosta toga ali za ovakve stvari, iskreno, ne znam ni kako bih poceo. Steta je sto se ti klinci ranije ne uspjeravaju na nesto dobro. Sada, kada je najcesce kasno, mi vidimo koliko je netko dovar…steta.

  • hdnxc

    26.07.2018 - 16:57

    Pročito negdje da Voksi nije imao VPN koja većina crackera koristi da pokriju svoje tragove zato su ga lagano uhapsili.

    • moordrak

      @hdnxc, 26.07.2018 - 17:15

      Ne bih čovjeka tako podcjenjivao. Nije se on ogriješio o Bugarske zakone zato mi je ta priča o uhićenju jako mutnjikava. Ako ga ne izruče nekoj trećoj zemlji, onda bi mogao nastradati. Sve dok je u Bugarskoj mogu mu staviti soli na rep i eventualno ponuditi dobar posao u nekoj softverskoj kući koja se bavi kriptografijom jer je čovjek očigledno prirodni talent.

    • Czar

      @moordrak, 26.07.2018 - 17:45

      Neznam za bugarske zakone ali o europske se definitivno ogrješio, a Bugarska kao članica EU te i takve zakone mora provoditi.

    • moordrak

      @Czar, 26.07.2018 - 17:53

      Ne mora. Samo mi ližemo dupe EU.

    • Darcoolio

      @Czar, 26.07.2018 - 23:02

      U teoriji da, u praksi vidiš Mađare, Poljake, Slovake kojima se savršeno ebe za zakone EU i sprovode ih selektivno.

    • funky0308

      @Darcoolio, 27.07.2018 - 14:13

      Ma da ali okp politickih pitanja, ovakvi slucajevi vecinom i sluze kako bi malo slustili loptu i pokazali EU kako se postuju zakoni. “Malog covjeka” je uvijek lakse baciti pod vlak nego izruciti jednog Hernandija (INA – MOL).

  • GTA222

    26.07.2018 - 17:36

    SMRT DENUVO SLOBODA POTROŠAČIMA!!

  • _FABO_

    26.07.2018 - 17:41

    NEPOTREBAN SOFTVER??? Objasnjenje… btw nek nam hhrvatska digne j****u placu vise onda ako zele da kupujemo igrice pogotovo u njihovim ducanima… santa domenica i ostale.. btw drzava i glavni ljudi nas jadne (u domovini i izvan nje) tretira nas kao stoku i samo cekaju robote za par sto godina da nemoraju trosit pare (obican papir kojemu je covjek podario smisao) na ljude , jer kog briga za nas radnicku stoku sa 1000 kn penzije… Zato UZDIGNITE SE IZ PEPELA HAKERI KO FENIKS I j****e im sve

    • vragec25cro

      @_FABO_, 26.07.2018 - 20:38

      -FABO- nema to veze sa državom,ako želiš da igraš nove naslove plati(ako si glup)ili pričekaj godinu dvje da cjena padne za duplo i više(jbg multiplayer igre se najbolje isplate u godinu dvje)i ono šta je ntko komentirao ispod iili iznad nisam siguran,dosta igara koje sam prije piratizirao u međuvremenu sam kupio i stavio na steam,zbognekih mi je i žao(rockstar jer piratizirane igrao bez problema a orginal kupljene nemogu 99% rockstarove) P.S. ispričavam se ubog gramatike

    • Kotaku bot

      @vragec25cro, 26.07.2018 - 23:15

      Tako je AAA igre se kupuju na prodaji godinu poslije za saku persuna.

    • darijoman

      @vragec25cro, 27.07.2018 - 13:11

      Po kojoj se ti teoriji vodis. Glup si ako platis novu igru? Zasto bi bio glup ? Ako netko moze priustit to zadovoljstvo ne vidim razloga da je glup

    • vragec25cro

      @darijoman, 27.07.2018 - 13:39

      Darijoman to je išlo u vezi_FABO_ jer se kao buni na plače i skupe igre(a nemora kupiti novu i skupu igru nego pričekati več ako se buni oko cijene).makar za singleplayer nebitno kad ih kupiš(šta je žalosko nakon godinu dvhe kupiš ispoliranu igru s full dlc upola cijene)jedino multiplayer se isplate odmah

    • VEK1NG

      @_FABO_, 01.08.2018 - 18:22

      Nema to veze sa samim autorima igara.Tih 60 evra je apsolutno realna cena za takav proizvod.To što je loše stanje na našim prostorima je već druga stvar.

  • hacksor1234

    26.07.2018 - 17:51

    Jebat ga, šta reći, sam je za to kriv, umjesto da je bio anoniman i tajnovit on je sve javno radio, e sad zasto ga nisu uhapsili pre dve godine, on je poznat po online fixovima za normalne steamworks igre,te je pokusavo krekovati denuvo, tek nedavno pre mesec dana ju je uspeo probiti, te smo dobijali po jednu denuvo igru svaki dan, tek nedavno je postao ozbiljna pretnja za Irdeto te sam Denuvo. A posto se nije skrivao nego je sve radio javno, nije bio problem poslati mu policiju na kucni prag i obustaviti sve. I ovo “Denuvo ce uciniti sve da Voksi odgovara za svoja djela”, je cista glupost koja je nastala pisanjem neinformisane osobe, on je vec sklopio dogovor s Irdetom te je pricao s njima, oni ga nece tuziti, sve je u rukama Bugarske vlasti i policije koja ga moze tuziti za piratstvo, zlouporabu softvera i slicne stvari

  • funky0308

    26.07.2018 - 18:01

    Voksi se sam zajebao, lik je javno (na crackwatchu) otkrio svoje podatke, odnosno adresu, a vec su ga trazili. Zanimljivo, ja ne znam zasto su ga uhitili kada, sudeci po puno komentara i komentatora ovdje (sjetiti ce se mnogi rasprava), piratstvo nije kriminal. Valjda ce sada shvatiti i oni koji to do sada nisu, da piratstvo je kriminal. Naravno, na svima nama je odluka da li cemo nesto piratizirati ili ne ali tvrditi da to nije kriminal jer nisi ukrao nesto fizicko je potpuna besmislica i budalasrina koja mladjima daje jako los primjer. Nije Voksi prvi, padali su mnogi prije njega ali u zadnjih par godina ovo je najzvucnije ime piratske i anti-Denuvo scene koje je nastradalo. Moram priznati, iako sam protiv piratstva, da neke stavove Voksija i podrzavam, kao sto je borba protiv smeca u igrama (kao sto je Denuvo) koji nam svima kvari igranje i cesto pravi probleme kod izvodjenja igre. Da preduhitrim komentare – ono sto ce svatko od nas raditi u svom domu samo je na njemu ali svatko od nas mora biti svjestan da je i najobicniji YouTube upload pjesme Mise Kovaca krsenje autorskih prava i da se za takve akcije mogu snositi gadne posljedice.

    • moordrak

      @funky0308, 26.07.2018 - 18:22

      I ode post ukrivo… pa da ponovim…
      Ovo glede Miše Kovača te moram dematirati. Sve dok ne unovčavaš svoje videozapise, nemaš problema sa autorskim pravima. Provjereno više puta.

    • funky0308

      @moordrak, 27.07.2018 - 13:41

      A nije lega tako. Prijatelji mi se bave amaterskim filom (Pejic brothers) i svaki puta kada stave video s neautoriziranim pravima (glazba), video im YouTube skine. Nekada skinu sami, nekada netko prijavi krsenje ali stalno ih skidaju pa su se prebacili na Vimeo

    • _FABO_

      @moordrak, 31.07.2018 - 07:45

      Meni demonizacinu roknuli i krsenje autorskih prava (unovacenje) a nemam nit dozvolu jos za obrtanje para od jutjuba

    • chupacabra1

      @funky0308, 26.07.2018 - 18:24

      Ovisi kako gledaš. Ja sam npr. kao klinac ugradio čip i kupovao pirate sa svakom lovom do koje bi se došlo. Danas ne samo da mi to ne bi palo na pamet ni da su igre kunu, nego svako malo kad mogu kupim preko store-a neku od tih igara koje sam igrao kao mali, iako dosta njih upalim jednom. Zadnja ako se ne varam Max Payne. Od mene sad ubiru profit i na novim igrama, kao i na starim, a da nije bilo pirata ne bih ništa od toga nikad odigrao, ostao u tome do odrasle dobi niti bi me zanimalo. S druge strane, apsolutno da nije u redu, pogotovo prema manjim studijima koji egzistencijalno puno više osjete gadnu stranu piratstva, ali samo kažem da nije skroz crno-bijela ta priča, ipak se tu “uzgoje” budući potrošači od kojih velik dio kasnije kupuje igre legalno. Da ne spominjem da danas bez interneta u većini igara dobiješ oštećeno iskustvo koje nije tako zamišljeno. Ranije smo svi više-manje igrali isto, pirat ili ne, a danas si baš lijepo zakinut ako piratiziraš.

    • hdnxc

      @chupacabra1, 26.07.2018 - 19:07

      “pogotovo prema manjim studijima koji egzistencijalno puno više osjete gadnu stranu piratstva””
      manji studiji imaju više problema sa ovim ilegalnim key-seller stranica koji lopovi preko ukradenih kartica kupe njihove igre, a onda to prodaju na te stranica i operu ukradeni novac na svoj račun neprimjetno, a dok devovi gube zaradu i još moraju plaćati chargeback banci na kojoj osoba ukradene kartice je zatražila oporavak

    • Kotaku bot

      @hdnxc, 26.07.2018 - 20:19

      Nije to nista funky vjeruije da je kupovina windows 10 kljuceva za saku dolara legalna ahhaahahahahah

    • funky0308

      @Kotaku bot, 27.07.2018 - 13:42

      Naravno da je legalna. Kupujes OEM Windowse

    • Kotaku bot

      @funky0308, 27.07.2018 - 14:17

      OEM Windows kljuceve koriste proizvodjaci za sklopljene masine.Ti kljucevi su kupljeni za tu potrebu u velikom broju a ne da ih budale preprodaju tebi ili nekom trecem cime se krsi eula izmedju proizvodjaca tih masina i Microsofta.

    • funky0308

      @Kotaku bot, 27.07.2018 - 14:23

      Kupi OEM kljuc i posalji ga MSu na validaciju.

    • Kotaku bot

      @funky0308, 27.07.2018 - 14:42

      Tim dokazujes da je kljuc kupljen od strane MS. A kupili su ga pravna lica HP DELL FUJITSU itd.Ti nisi pravno lice niti oem proizvodjac masina i prema tome ne mozes da nabavis OEM kljuc na legelan nacin. Ti nisi prekirsio zakon sa kupovinom OEM kljuca od nekog prodavca sa crnog trzista jer u HRV ne postoji zakon koji to definise.

    • funky0308

      @Kotaku bot, 27.07.2018 - 20:44

      Uoravo o tome pricano, o zakonima i krsenju istih. To je neko sivo podrucje. Ja taj kljuc uzmima , kao sto sam i rekao, da ga upotrijebim na novo sastavljenom stroju. Bez obzira sto nemam firmu, kod nas to prolazi. Da li je to moralno ili ne, jbga. Svakako je postenije nego skinuti “free” verziju s torrenta, a MS se (provjereno) nece mjesati i smatra sve potpuno urednim. Promjenis neke dijelove hardwarea i moras kupiti novi kljuc.

    • Kotaku bot

      @funky0308, 27.07.2018 - 21:37

      To ti i pricam sivilo zakonsko i moralno. Windows 10 je ionako besplatan (iz ocitih razloga) pa nemas potrebe da dajes pare svercerima a niti ms. Ako ti toliko smeta vodeni zig u donjem desnom uglu bolje pare sverceru na crnoj berzi nego ms–u. 😛

    • hdnxc

      @funky0308, 27.07.2018 - 14:37

      Proizvođači automatski isključuju ključeve ako nađu da su se prodavale preko tih ilegalnih stranica koje se već opisao gore, samo govorim.

    • chupacabra1

      @hdnxc, 26.07.2018 - 20:47

      Da, to sam čitao negdje već, odvratno i baš mi je žao tih ljudi koji smišljaju i provode u djelo ono što nas najviše zabavlja, a nagrada im je spajanje kraja s krajem zbog ovakvih lopina.

    • funky0308

      @chupacabra1, 27.07.2018 - 14:09

      Ne bi trebalo nikako ali kao sto rekoh, odluka je na samom korisniku. Ono sto ja pokusavam reci, a neki nikako da shvate i prihvate je cinjenica da se rsdi o ilegalnoj aktivnosti. Ne bi se ni VPNovi i sl koristili da nije tako, ne bi se zatvarali ljudi koji krekiraju igre ili upadaju ostali zasticeni materijal. Na svakoj igri ili filmu, glazbi i ostalome stoji upozorenje, nije to bezveze tu. Onaj Voksi je bio svjestan sto radi i nastavio je dalje. Nije govorio kako to nije ilegalno i to je OK. Pljackaj ti banke ako zelis ali nemoj nas uvjeravati da je to dobro i da nista lose ne radis. (Naravno, ne mislim na tebe pod “ti”)

    • pleto

      @funky0308, 26.07.2018 - 18:29

      Slazem se da je kriminal i krađa, kolku je samo novcanu stetu prouzrocio na taj nacin. To je isto ko da ishakira neciji bankovni racun skine pare i onda da mi neko tvrdi da to nije kriminal jer nije ukrao nista fizičko. ?

    • Kotaku bot

      @funky0308, 26.07.2018 - 20:18

      Kriminal je subjektivan jer je kriminal ono sto je definisano zakonom.Mislim da poiraterija nije def zakonom u bugarskoj osim mozda da se ne smiju prodavati piratski sadrzaji. Bugarska moze da kaze eu da ga nece izruciti i da eu produva testise.

    • funky0308

      @Kotaku bot, 27.07.2018 - 13:48

      Al’ ga i ti lupis sada bezveze. Kriminal je subjektivan? Zna se sto je kriminal i prekrsaj, nista tu subjektivnog nema. Bugarska ga ne bi privela da nije krsio njihove zakone, bez obzira sto Ameri traze. “Zlocin” nije pocinjen na njihovom teritoriju i stoga se ne moze primjenjivati americki zakon. Potpuno je ne bitno da li se ovdje netko slaze ili ne slaze sto je piratstvo i da li to treba raditi, cinjenica je da je to krsenje zakona i tu, sto se zakona tice staje sva prica. Sto ce netko raditi ili ne raditi njegova je stvar. Ako ces igre skidati – skidaj, nije na meni da odlucujem nesto u tvoje ime. Kazem samo da je zakon jasan i nema tih prica – nisam ukrao nesto sto mogu “nositi u ruci” pa to onda nije kradja. Tocno je propisano zakonom sto je kazneno djelo, a sto nije i nitko nas tu nece nista pitati. Tko god misli da to nije tako, neka poskida desetak igara i filmova, ode na policiju i ponese svoj komp da ga pogledaju. Neka se javi nakon toga da nam kaze kakvu je nagradu dobio.

    • Kotaku bot

      @funky0308, 27.07.2018 - 14:23

      Kriminal je subjektivan jer je cin onoga sto se smatra kriminalom definisan zakonom negdje a negdje nije. Otmica zene na ulici u uzbekistanu radi zenidbe je legelna dok kod tebe u hrvatskoj nije.
      Ja sam kriv nisam se izrazio dobro on je skidao zastitu sa igara i to je zaista djelo kriminalno u bugarskoj.Piraterija je kradja ali nije kriminalno djelo u zemljama gdje to nije definisano zakonom.Mogu odnijeti svoj pc u policijiu i mogu da me povuku ladno jer u mojom zemlji ne postoji zakon protiv skidanja piratskog sadrzaja.

    • funky0308

      @Kotaku bot, 27.07.2018 - 14:36

      Upravo o tome i pricamo – o krsenju zakona. Naravno da se nesto, ako nije protuzakonito, ne smatra krsenjem zakona?! Jebote ovo je kao Monthy Python sada. . Ako zelis reci da nesto u tvojoj zemlji nije ilegalno to je nesto potpuno drugo. Ovdje pricamo o tocno odrednjenom slucaju u tocno odredjenoj drzavi, ne opcenito. A ako i pricamo opcenito, onda reci da si iz zemlje u kojoj ti zakoni, za sada, ne postoje, mi to nikako ne mozemo znati.Pricamo na HCLu koji je hrvatski portal pa se podrazumjeva da pricamo o Hrvatskim i EU zakonima, to je valjda jasno. (Nadam se da nitko ovo – “HCL je HR portal….” nece krivo shvatiti, ne bitno je odakle je tko ali u ovom slucaju, mislim na nesto potpuno i vjerujem da je razumljivo).

    • Kotaku bot

      @funky0308, 27.07.2018 - 14:45

      Zato ti i pisem da sam krivo shvatio.To za plociju ti pisem jer nisi rekao u koju tacno policiju 😛

    • funky0308

      @Kotaku bot, 27.07.2018 - 20:44

      Haha…al se napricasmo nas dvojica 😀 …ali dobro, uspjeli smo se skontati na kraju 😀

    • Kotaku bot

      @funky0308, 27.07.2018 - 21:41

      Uvijek 😛

    • darijoman

      @funky0308, 27.07.2018 - 13:17

      Sta ima Voksi govoriti o bespotrebnom softweru kad je gurao nos gdje ne treba. Da nema Voksia i njemu slicnih nebi nam trebao Denuvo zar ne. Ja bi njega zaposlio u neki razvojni studio na 6 mjeseci besplatnog rada pa neka vidi kako je

    • GTA222

      @darijoman, 27.07.2018 - 13:51

      I ja bi tebe na goli otok i svi problemi riješeni 🙂

    • funky0308

      @darijoman, 27.07.2018 - 14:02

      U pravu si, zacarani krug je to. Slazem se da Denuvo ne bi smio biti u igrama, barem ne u toliko agresivnom obliku pa ponekada zna ubiti igru ali jasno mi je i zasto ga izdavaci forsiraju. Kada sam procitao ovo za Voksija, nabasam i na na taj famozni crackwatch…pogledaj samo koliko ljudi je cekalo na crack JPa, ako ti se da ,pogledaj malo komentare i vidjeti ces koliko ljudi je reklo – ja vise ne cekam, ode kupiti. Radi se o desecima tisuca ljudi koji bi igru skinuli i napravili veliku stetu. Nije sve crno-bijelo, slazem se. Dogodi se i da netko skine igru, igra je i vidi da je dobra pa je kupi ali neosporno je da se krekiranjem i skidanjem igara radi steta svima i da izdavaci na sve moguce nacine pokusavaju zastititi svoj proizvod pa cesto nastete i onima koji igru posteno plate. Valve je imao upad u svoj sustav prije izdavanja Half Lifea2, lik je updao u sustav, maznio ne dovrsenu igru i pustio je van. Kasnije se javio i rekao da je to “on” (ne znam ime) i da ima veliku zelju raditi u njihovom studiju. Valve je odgovorio da pristaje i dogovorili su susret, javili sve policiji i postavili zamku. Nekako je lik uspio saznati sto ga ceka i izbjegao je FBI. Par dana nakon toga uhitila ga je policija njegove zemlje (mislim Bugarska da je isto bila, nista cudno, Bugarska i Rumunjska su poznate po tvornicama koje i dalje tiskaju i preprodaju zasticene sadrzaje). Trebalo bi te klince koji su nevjerojatno dobri u tim stvarima ranije usmjeriti na pravi put i dati im sansu da rade i sudjeluju u radu velikih kompanija. Ne bi ni mi bolje reagirali da nam netko ukrade nesto iz kuce i onda se nudi da nam cuva tu istu kucu – postoji naziv za to – reketarenje 😀

    • GTA222

      @funky0308, 27.07.2018 - 17:27

      Mislim da je bio neki švabo a ne bugar.

    • funky0308

      @GTA222, 27.07.2018 - 20:45

      Moguce, nisam 100% siguran

  • CimTvRafo

    26.07.2018 - 18:09

    Jednostavno lik je sma sebe zajebo i razne kompanije ce ga tuzit to je sigurno dok ce ga odredjene trazit i more popusit zatvorsku kaznu 🙁

  • moordrak

    26.07.2018 - 18:21

    Ovo glede Miše Kovača te moram dematirati. Sve dok ne unovčavaš svoje videozapise, nemaš problema sa autorskim pravima. Provjereno više puta.

    • moordrak

      @moordrak, 26.07.2018 - 18:23

      Kmeee…zašto nema opcije delete post….

    • funky0308

      @moordrak, 27.07.2018 - 14:03

      Haha…nema veze, poduplao si izjavu da bude jos cvrsca 🙂

  • esse

    26.07.2018 - 20:14

    ni medj cvjetjem ni pravice ..

  • Vulture51

    26.07.2018 - 20:48

    Ionako su mu crackovi bili bez veze. Vise bi me zabrinjavalo da su uhitili ekipu CPY.

  • HCM2A

    27.07.2018 - 01:38

    Tko vam je kriv što želite igrati odmah i sada…čim igra izađe…vi je želite…a ima ih toliko puno…da godinu dana brzo prođe i onda se igra kupi za šaku riže

    S tim da je najteže recimo izgurati prvu godinu….nakon toga si kontinuirano u minusu jednu godinu…hoče li me ubiti ako budem igrao novi gow za ps4 u recimo ovo vrime 2019 godina….neće…ali će tada igru u polovnom obliku biti moguće kupiti za 100kn i manje….jel me ubilo to što nisam igrao fallout 4…jerbo pc ga ne može vrtiti…nije….ali sad na infogameru 2018….kad ubodem ps4 pro….do tada budem nabavio fallout 4 goty….za u vrh glave 150kn

    • hdnxc

      @HCM2A, 27.07.2018 - 14:18

      ajde reci mi, jes’li odmah išao na dan izlaska kupiti taj far cry 5 oko agende koju si spamao po komentarima?

    • Kotaku bot

      @hdnxc, 27.07.2018 - 19:56

      Kakvu agendu ima far cry 5? Nisam ga igrao od 3 pa pitam iz znatizelje.

    • funky0308

      @HCM2A, 27.07.2018 - 20:47

      Sto se tice SPa, slazem se, moze se znatno ustedjeti ali kod MPa to ne ide bas tako jer se stvari toliko brzo mijenjaju da rijetki uspiju zadrzati bazu igraca nakon dvije godine. Mislim da si to negdje i spomenuo (ili ne netko drugi spomenio)

  • esse

    27.07.2018 - 14:23

    lik je za nobela !

  • Jokerhere

    27.07.2018 - 19:50

    Lijepo bi bilo da za svaku igru izadje demo ili barem benchmark tool

    • funky0308

      @Jokerhere, 27.07.2018 - 20:50

      Dosta ljudi skine igru da je proba, svidi mu se i skuzi da je odigrao vec 20 sati pa nastavi i nikada je ni ne kupi. Demo i triali su nesto sto je stvarno potrebno. Promjenilo se dosta toga i u zadnje vrijeme stvarno ima i otvorenih beta i demoa i traila ali da Valve kaze – nema prodaje kod nas na Steamu dok ne ustupite demo, to bi promjenilo gejming poprilicno i nadam se da cemo i taj dan dozivjeti

  • VEK1NG

    28.07.2018 - 13:17

    Šta god pričali, lik je genije.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?