HCL.HR

Valve se napokon ispričao zbog prošlotjednih sigurnosnih propusta

Juraj Bevandić 01.01.2016.   •   8 komentara


Nakon što su se ugroženi korisnici, a sa njima i utjecajni mediji obrušili na Steam zbog neprofesionalnog rješavanja sigurnosnih problema koje su pretrpjeli ovog Božića, Valve je učinio najmanje što je mogao i službeno se ispričao.

steam

Kao što već vjerojatno znate ako redovito pratite nas ili gotovo bilo koji drugi ozbiljniji gaming medij, Steam je za Božić 2015. imao sigurnosnih poteškoća. Valve je ubrzo objasnio kako su privatni podaci tisuća korisnika ugroženi njihovom greškom s podacima u predmemoriji. No čak ni to nije nalikovalo pravoj isprici, jer nije objavljeno ni na jednom službenom kanalu, već samo spomenuto u razgovoru sa stranim medijima.

Takvo je ponašanje privuklo bijes korisnika i medija koji su Valve optužili za nemar i loš odnos s mušterijama i to ne po prvi puta u povijesti firme. A kada se male ruke slože očito se može puno toga, pa tako i natjerati Valve na službenu izjavu i ispriku koja ionako po mišljenju većine kasni već barem tjedan dana.

Punu izjavu možete pročitati na Steamu, a u njoj je ukratko objašnjeno što se točno dogodilo i kako je do toga došlo. Otkriveno je kako se ipak nije radilo samo o internoj pogrešci ili nekompetenciji, već o DDoS napadu tijekom kojeg je posjećenost Storea porasla za 2000%, što je u drugom valu napada pomiješalo podatke.

Najbitniji dio izjave dolazi na kraju gdje objašnjavaju „Nastavit ćemo surađivati s našim partnerima kako bismo identificirali oštećene korisnike i doradili proces zbog kojeg je došlo do problema. Ispričavamo se svima čiji su osobni podaci otkriveni ovom pogreškom, kao i za ometanje usluga našeg Steam Storea.“

Eto, to se zaista ne čini tako teško i pomalo je žalosno da transparentnost i briga za korisnike nisu bili prva reakcija na nemilu situaciju. Nadamo se samo da će se ovo prihvatiti kao primjer korektnog poslovanja te da će tako nastaviti i u novoj godini. No, nije Valve potpuni niti jedini negativac u ovoj priči. Što se ostalih novogodišnjih želja tiče bilo bi također lijepo kada ljudi ne bi vršili DDoS napade ili kada bi jednostavno općenito bili što manje pakosni.

Toplo se nadamo također da nitko od vas nije jedan od trideset i četiri tisuće korisnika pogođenih problemima. Za ostatak 2016. želimo vam što manje ovakvih briga i tegoba, a što više dobrih rasprodaja i naravno sličica u sekundi.

Označeno sa:

Komentari (8)

  • Hrv4tin4

    01.01.2016 - 23:40

    Mene su pogodili… Neki frajer mi je čak poslao mail s mojim podtacima i kako ih vidi… 🙁

  • KhorneFlake

    02.01.2016 - 00:19

    Valjda me RNG nije ukleo da se nađem među njima. Malo sam se znojio i pomislio valjda ću se ujutru ulogovati a ne neko drugi, ali kad se prašina slegla shvatio sam i da je neko vidjeo moje privatne podatke i dalje nije mogao znati moj log, Steam Guard mail log, te zaštitu sa kreditne kartice, tako da ono.

    Mada opet je dobro da smo makar dobili i ovo. Valve baš i nije poznat po korisnim izjavama, a beskorisnost njihove podrške je legendarna. Sreća da nam sve više opcija daju u ruke, kao npr. ručno uklanjanje neželjenih igara iz biblioteke, prije za to bih morao da moljakam podršku i sve bi zajedno uzelo par mjeseci, umjesto par klikova.

    • MaliMicek

      @KhorneFlake, 02.01.2016 - 16:24

      Moro sam se ulogirat sam do odgovorim ovakvom pametnom poput Khorneflake. Sorry frende ali njihova podrška je LEGENDARNA ali ne beskorisno legendarna. Svaki problem, čak i nestali itemi i kartice su mi rješili praktički odmah. Ako nisi dobro opisao problem i poslikao (A TO JE ONO NAPOMENUTO)
      kaj s ečudiš kaj ti ne pomažu. Btw steam ima milijune korisnika, ne možeš i da hočeš rješiti sve u sekundi.

    • KhorneFlake

      @MaliMicek, 02.01.2016 - 16:41

      O da, meni je to sve jasno, ali rješenje bilo kojeg problema u podršci se u 90% slučajeva svodi na “izbriši sve iz Steam foldera osim steamapps i exe fajla, restart i pokreni exe”…

  • Slim1992

    02.01.2016 - 00:31

    Toliki kesh uzimaju a takve zalosne zastite i problemi, bruka. Mada jeb* se njima za korisnicima, to su nam davno stavili do znanja!

    • KhorneFlake

      @Slim1992, 02.01.2016 - 00:34

      Šta ćeš, klijenti poput Origina nisu interesantni čak ni za DDoS napad…

    • PhobosDeimos

      @Slim1992, 02.01.2016 - 19:06

      Nitko nije sto posto imun na takve napade,pa čak ni puno veće face od Valvea.
      Nema te zaštite koja se ne može uz dovoljan trud probiti na neki način,stoga ti to ne treba biti ništa čudno s obzirom na popularnost Steama.Zapravo mislim da što je veća sigurnost hakeri to shvaćaju samo kao veći izazov.Ne zamjeram im,jedino mislim da su se trebali ranije ispričati i obrazložiti.

  • Skyprotokol

    04.01.2016 - 15:21

    Ma lopine samo gledaju lovu briga njih za korisnike. Kupio sam orginal igru u nazad par godina half life2 episode1. I onda mi je rikno komp neto poslje i kad sam ga popravio igra mi nije htjela radit Kao nevazeci serijski broj ugavnom igru odbija sream? Pa nisam ja to kupio za jednokratnu uslugu ako netko ima kakav savjet zahvaljuje unapred .

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?