HCL.HR

Više od 6000 ljudi izgubilo je posao u gaming industriji tijekom 2023.

Zoran Žalac 09.10.2023.   •   48 komentara   •   Industrija videoigara


Prema podacima stranice koja prati otpuštanja radnika u industriji videoigara, deveti je mjesec bio najgori do sada i čak je 18 različitih firmi podijelilo otkaze svojim radnicima.

Pisali smo više puta kako su otpuštanja radnika u industriji videoigara stvar koja će definitivno obilježiti ovu gamersku godinu. Spominjale su se tisuće otkaza, a sad imamo i donekle konkretnu statistiku.

Prema statistici koju prikuplja stranica Game Industry Layoffs, od početka 2023. pa do danas u industriji videoigara posao je izgubilo 6130 ljudi. To jest, toliko je otprilike bilo javno potvrđenih otkaza, dok je u nekim slučajevima potvrđeno da je otpuštanja bilo, samo se nije spominjala količina otpuštenih radnika.

U bilo kojem slučaju, deveti je mjesec za otkaze u industriji videoigara bio najgori te je 18 različitih firmi najavilo prekide ugovora o radu dobrom dijelu svojih zaposlenika. Među njima su Telltale Games, Crystal Dynamic, Ubisoft London, Blizzard, Epic Games, Roblox i drugi.

Najviše je otpuštanja bilo u Epic Gamesu – 830. Ranije ove godine Electronic Arts je otpustio oko 775 zaposlenika, Unity oko 900, a Twitch oko 400.

Razlozi za ovaj trend su višestruki. Između ostalog, troškovi razvoja igara su u porastu, dok same igre ne bilježe rast u broju igrača. Ukratko, sve je manje igara koje na tržištu imaju prolazan rezultat – ili ostvare veliki uspjeh ili podbace toliko da pokopaju studio.

Komentari (48)

  • fejzer

    09.10.2023 - 15:53

    pa kad bi radili kvalitetne igre npr. kao BG3, onda nebi morali otpuštat.

    • Zoran Žalac

      @fejzer, 09.10.2023 - 16:09

      Ne bi li to bilo krasno, zar ne? Ajmo uzeti za primjer da ti meni daš milijun-dva eura budžeta jer znaš da ću ja napravit kvalitetnu igru, prethodna mi je bila hit i full kvalitetna. Zbog ovog ili onog razloga, ja ti ne dostavim igru u roku. Netko je u timu uzeo bolovanje, nastalo je neslaganje oko smjera u kojem bi neki dio igre trebao ići, izbio je požar u zgradi gdje radimo… nešto se dogodilo, jer stvari se u životu događaju, a što je više čimbenika u rotaciji to je više stvari koje mogu poći po krivu. Uglavnim, kažem ti unaprijed da ne možemo stići i da nam treba još novca da dovršimo igru. A ti budžeta više nemaš. Opcije su nam: 1) izbacit igru nedovršenu, samim time manje ispoliranu i manje kvalitetnu, ili 2) radit prekovremeno, zbrzati stvari tako da su samim time podložne previdima i manje kvalitetne, 3) smanjit scope igre, potencijalno se zadužiti i na kraju to platiti otkazima. Što biramo?

    • mate321

      @Zoran Žalac, 09.10.2023 - 17:32

      iako se u sustini slazem s tobom ipak si opisao specificne situacije. danas u ogromnim firmama igre rade i ljudi koji nuzno ne igraju igre i nemaju neku odredenu strast prema istima. uz takve, kojima je to samo posao i tu su radi place, tu su i razno razni arhitekti zalutali kao dungeon designeri. ti ljudi nisu u stanju prepoznati kratkovidnost svojih odluka jer oni svojim radom na igrama upoznaju kako igre uopce i funkcioniraju. oni nemaju iskustva drugih igara i neke svoje osobne inspiracije. uz to dodaj i management npr. project management koji igre gleda kroz prizmu man day-ova i taskova. dodaj i business tim sastavljen od bivsih zaposlenika firmi koji su se bavili printerima i tonerima i xy drugih osoba na placi i pomjesaj to sve s financijskim projekcijama i dionicama i dobijes sto dobijes.

    • Bojko

      @Zoran Žalac, 09.10.2023 - 17:41

      Kao potporu ovim tvrdnjama savjetujem pogledati objave Timothy Caina i Psychodyssey serijal — lako se može iščitati koliko je uvrnuta gaming industrija (gameri, developeri, voditelji, financijeri…) i koliko se promijenila u zadnje desetljeće.

    • IgorBiH

      @Zoran Žalac, 09.10.2023 - 19:37

      Jel moguće da se toliko upališ na ove usputne kao lokva plitke komentare?

    • Fumer

      @IgorBiH, 09.10.2023 - 20:37

      ne bih nazvao trud nekome objasniti širu sliku “uspaljivanjem”

    • Indigo83

      @Zoran Žalac, 09.10.2023 - 20:59

      To se događa i u drugim poslovima pa nemamo polovan kruh,polovan auto,bla bla bla..malo previše filozofiraš i opravdavaš

    • drazensi

      @Indigo83, 10.10.2023 - 00:58

      Tako je, jer nikad nije bilo masovnih opoziva automobila itd..dogada se u apsolutno svim aspektima gdje se ista proizvodi.

    • vragec25cro

      @drazensi, 10.10.2023 - 01:12

      Dizelgate afera?

    • Zoran Žalac

      @drazensi, 10.10.2023 - 07:22

      Jel ovo sarkazam ili? Toyota prije svega nekoliko mjeseci izdala opoziv za nekih 160 tisuća auta u SAD. Da ne pišem šta je sve bilo prije. Ili koliko se često s polica trgovina povlače prehrambeni proizvodi jer je utvrđeno da sadrže nešto što ne bi smjeli imati.

    • Zoran Žalac

      @Indigo83, 10.10.2023 - 07:30

      Polovno = rabljeno. Valjda si mislio polovično. U bilo kojem slučaju, imamo. Netko ti može napravit prijesan kruh, ili pregoren. Uostalom, doslovno se i prodaju polovice kruha prerezano 😄

    • Smike

      @Zoran Žalac, 10.10.2023 - 08:26

      Dobro ti je momak napisao. Prijesan kruh niko ne kupuje,tako i igre koje su lose i trebaju da propadnu zajedno sa svojim tvorcima. Kvalitet mora da ispliva kao i u svakom poslu

    • Zoran Žalac

      @Smike, 10.10.2023 - 09:11

      Pa nisam ja protiv kvaliteta, o čemu pričamo? Ali treba biti svjestan da kvalitet ne garantira uspjeh u industriji videoigara. To je problem. Najprodavanije igre svake godine su one oko kojih igrači najviše prigovaraju – CoD, FIFA, NBA.. Najkvalitetnije igre nisu uvijek najpopularnije igre. A kako rastu troškovi razvoja tako raste i letvica koju treba prijeći da bi se igra smatrala uspješnom na današnjem tržištu.

    • Smike

      @Zoran Žalac, 10.10.2023 - 11:43

      Da se ne lazemo FIFA COd ili NBA su jako kvalitetne i zabavne igre i kritike koje dobijaju u osnovi su od hejtera. Rijedak je slucaj jako rijedak da je neka kvalitetna igra propala i nije ostvarila profit.

    • Fumer

      @Smike, 10.10.2023 - 16:56

      to su jako skupe igre (cijena proizvodnje, marketinga, itd.), a ne jako kvalitetne.
      kvaliteta je ok, daleko od jako kvalitetnog.

    • Smike

      @Fumer, 10.10.2023 - 18:25

      Molim? Koja je pucačina bolja CODa?Koja je nogometna igra bolja od Fife,da nije PES?. Normalno da je skup marketing,ali svaki marketing je skup. Ako je proizvod los, marketing ne pomaže. Vamo neki prave smece od igara i žale se na slabu prodaju.

    • Fumer

      @Smike, 11.10.2023 - 06:34

      koja pucačina ima više balavaca od coda? koja nogometna igra više od fife? ako je nešto popularno, ne znači da je turbo kvalitetno, nego kao što si rekao ima skup marketing. i ponavljam, nisam rekao da tvoji primjeri nisu kvalitetni, ali bome nisu jako kvalitetni i ne slušamo hvalospjeve od zajednice. i ne, to nije zato jer ima jako puno hejtera nego zato kaj ne zaslužuju hvalospjeve

    • Smike

      @Fumer, 11.10.2023 - 11:55

      Glup si i ne vrijedi sa tobom ulaziti u polemiku. Igre nisu kvalitetne nego ekstra kvalitetne i privlače gamere svih uzrasta i pružaju sate i sate zabave sto u suštini jest bit gaminga

    • Fumer

      @Smike, 11.10.2023 - 17:02

      Bogu hvala da imam tebe za primjer pametna čovjeka koji zna raspravljati na kulturan način

    • DjokaBA

      @Indigo83, 10.10.2023 - 08:41

      Nismo imali ?! Au buraz o cemu ti pises i kako uporedjujes. U igrama bar vidis kad nesto ne valja, a taj tvoj “dobar kruh” koji nije “polovan” Boga pitaj od cega je napravljen i koje sve sastojke stave u njega.

    • Rick Sanchez

      @Indigo83, 10.10.2023 - 11:29

      Jer je ispeć burek jednako kompleksno kao razvijanje visokobudžetne igre.

  • Stecajni_upravnik

    09.10.2023 - 16:07

    A igre nikada skuplje…. paradox na kvadrat

    • Sinek

      @Stecajni_upravnik, 09.10.2023 - 21:05

      majstore gdje je paradoks? skupi razvoj igara znaci skupe igre, a takodjer znaci i rizicni poslovni model te potencijalne otkaze
      besmisleni komentar na kvadrat

    • Stecajni_upravnik

      @Sinek, 09.10.2023 - 23:48

      Skupi razovoj i rizicni poslovni model, zvuci jako smisleno u korporativnom svetu. Logicki je neodrzivo dokazivati paradox pocetnom pretpostavkom koja je paradox sama po sebi. Pozdrav veliki👍

    • Sinek

      @Stecajni_upravnik, 10.10.2023 - 06:57

      genijalac

  • Dajsikeks

    09.10.2023 - 16:10

    Pitanje je tko su ti ljudi (u kategoriji) bili. Tim Sweeney je rekao da je samo mali dio stvarno bilo developeri i drugi usko vezani, dok ostatak je marketing i slično bilo

  • Apocalypse4987

    09.10.2023 - 16:20

    Nema plakanja, sad je veliki boom u građevini, ima posla za svakoga ko želi radit 🙂

    • Ravel

      @Apocalypse4987, 09.10.2023 - 16:27

      Glup komentar.

    • Apocalypse4987

      @Ravel, 09.10.2023 - 18:17

      Šta, po tebi je sramota radit u građevini ili?

    • movie

      @Apocalypse4987, 09.10.2023 - 21:31

      Naravno ako si se godinama školovao za nešto više. Postoji nešto što se zove profesionalna ambicija. To ti je nit vodilja a ne bauštela koja je rezervirana budimo realni za krkane. Dosta sam gradio zadnjih dvadesetak godina pa stojim iza svega što kažem o građevini. O čemu bi pričali lik koji stoji za mješalicom i kreativni direktor neke igre?

    • vragec25cro

      @movie, 10.10.2023 - 01:13

      Koji omjer da stavi u mješalicu 🙂 Ja sam misljenja da je svaki posao bolji nego nikakav za silu dok se ne nade posao koji želiš.

    • Ravel

      @Apocalypse4987, 09.10.2023 - 22:40

      Očigledno ti fali emocionalne inteligencije i zdravog razuma, ako je prva stvar koju pišeš o ljudima koji su dobili otkaze u industriji u kojoj očigledno žele raditi da je to ok jer “građevina zapošljava ;)”. Nije poanta o građevini, stvar je u tome da ti je komentar glup i krajnje nepotreban.

    • Apocalypse4987

      @Ravel, 09.10.2023 - 22:59

      Sinko tebi fali inteligencije, opće i emocionalne, ako je vidiš da sam na kraju komentara stavija 🙂
      Normalno da neće ić na bauštelu i da će nać posal u struci

    • Indigo83

      @Ravel, 09.10.2023 - 21:01

      Zašto?Neka pokrenu nešto svoje onda ili radit bilo kaj jer želudac ne pita

    • mongra

      @Apocalypse4987, 09.10.2023 - 16:41

      To je da se developeri uvjezbaju za pravljenje gradjevinskih simulatora. 😁

    • djosic85

      @Apocalypse4987, 09.10.2023 - 20:12

      Nije lako preći s konja na magarca

    • Apocalypse4987

      @djosic85, 09.10.2023 - 21:13

      A gledaj, kad dobiješ otkaz onda si na podu, tako da bolji je i magarac od pješačenja 😅

  • Meeple666

    09.10.2023 - 16:45

    A, postoji i teorija da je dosta otkaza podijeljeno da se spusti cijena rada razvijatelja igara, ljudi se boje otkaza i pristaju raditi za menje para.

  • kozmos098

    09.10.2023 - 17:46

    Neka dodu u hrvatsku konobariti🤣

  • Cros80

    09.10.2023 - 17:54

    Ustedjeli bi si puno da ne prave textrure od “16k” za igre. I onda skidas igru od 200gb da bi igrao 2 levela online. Ili presao igru u 4 sata za 100 eura

  • nenno

    09.10.2023 - 18:27

    Ja pretezno kupujem igre nakon 2 3 godine kad padnu na 10ak eura. Ove godine Sam kupio jedino Diablo 4 u najskupljoj verziji I odusevljen sam. Kupio Remnanta na snizenju od 12 eura mislim I zavrsio ga u 20ak sati. Mislim da cu nastavak kupiti za 2 3 godine na snizenju. Igram igre stare po 10 20 godina stare jer me masa novih ne zanima. Kupio sam isto I Division 2 nakon 4 godine I ulupao 300ak sati u njega. Ali stvarno mi nijr u interest kupiti igru za 60-100 eura I skuziti da nije za mene. Iduce sto cu kupiti po punoj cjeni je Horizon Zero 2. Ali na prste mogu prebrojati igre za koje cu dati punu cijenu.

  • xxved

    09.10.2023 - 19:23

    Malo napuhana prica. Jesu to velike firme, ali 18 tvrtki na cijeloj planeti otpustilo radnike. To je koliko, 2% ukupne industrije je imalo smanjenje radne snage? Sada ce te eksperte preuzeti studiji srednje velicine, a studenti i pocetnici ce vjerojatno se preorijentirati za nesto drugo

    • xxved

      @xxved, 09.10.2023 - 19:25

      Samo pojasnjenje:
      Kada kazem 2% ne mislim na Microsoft, Ubisoft i Sony kao cjeline, vec te specificne studije unutar njih (kao Naughty Dog) kojima su podijeljeni otkazi.

    • mongra

      @xxved, 09.10.2023 - 19:32

      Al vecina njih je dobila otkaze koji su potpisali na odredjeno vrijeme iliti po eng. “contractors”.

  • battery992

    09.10.2023 - 19:31

    Nekvalitet igre u 90% slučajeva nema veze s developerima, moramo svi shvatiti kako u razvoju igre najviše odlučuju oni koji o gamingu pojma nemaju, tj. veliki dioničari i raznorazni CEO-i…
    Boga pitaj koliko ti isti vizija promjene tokom developmenta, koliko uspjeh drugih igara često potpuno drugog žanra usmjeri njihove vizije i kako onda to sve navale na leđa developera koji to moraju ispuniti u nikakvom vremenskom roku Ilitiga ASAP…
    Evo trenutno pokušavam igrati novu Forzu… Ta igra je, barem za PC verziju trebala još minimalno 3 mjeseca… Na Forza forumima i Redditu možete pročitati koji su to suludi problemi s performansama igre.
    Ako do sutra, na dan službenog izlaska igre developeri ne uspiju izbaciti Day One patch velike su šanse da će igra failati…
    I opet će ispaštati obični ljudi koji samo pokušavaju najbolje moguće uraditi svoj posao…

  • GogicM99

    09.10.2023 - 22:29

    Mozda da malo manje forsiraju live service propalitete i nepotrebne remastere i da se fokusiraju na kvalitetne naslove mozda ne bi ni doslo do ovoga. Kod 90% danasnjih studija samo je fokus na sto brzi profit uz sto manje ulozenog truda i kada na kraju projekti propanu zrtve su obicni radnici zbog pohlepe ljudi koji vode te studije.

  • Darac83

    09.10.2023 - 22:35

    Već sam negdje spomenuo. Broj igrača ne raste, a bombardiraju nas igrama praktički svakodnevno. Svi su uletjeli i žele dio kolača, ali sam kolač nije ništa veći. Na kraju, umjesto da, karikiram, 30 developera dijeli zaradu, sada ju dijeli njih 130 i većini ne ostaje ništa. Žalosno je što se u tom moru igara izgube pravi biseri koji zaslužuju pažnju.
    Isto tako, nebitno jer otpuštaš programera ili čistačicu. Čim otpuštaš, znači da ne ide najbolje.

  • vragec25cro

    10.10.2023 - 01:19

    Pa kad se sve neki nastavci štancaju.Na playstationu i xboxu ne sjecam se kad sam igrao neku igru a da nije nastavak ili reboot(god of war,forza motosport) osim tech dema astrorooma,elden ring i cp2077,sve ostalo neki nastavci

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?