HCL.HR

Voditelj PlayStation produkcije opravdava ubacivanje AI tehnologije u igre: “To je važno mladima”

Zoran Žalac 24.05.2024.   •   20 komentara   •   Industrija videoigara


Prema viđenju voditelja produkcije u PlayStationu, igrači takozvane generacije Z u igrama traže personalizirana iskustva, a takva će im biti poboljšana uvođenjem AI tehnologija u igre.

U Sonyju se jučer pričalo o budućnosti i viziji koju ta tvrtka ima za budućnost. I naravno da je neizostavni i neizbježni dio te priče bila umjetna inteligencija iliti AI tehnologija. Baš kao i u Microsoftu, u Sonyju su uvjereni da nema budućnosti u kojoj nam se AI nije uvukao u guzicu nije integrirao u svakodnevne živote.

A to uključuje i gaming, odnosno videoigre.

Naravno, videoigre od svojih najranijih dana koriste umjetnu inteligenciju, ali za budućnost AI tehnologije u igrama više ne govorimo o ponašanju likova, protivnika i suboraca u igrama. Umjesto toga govorimo o sustavima koji bi se bavili prilagođavanjem iskustva igranja za igrača.

Na primjer, Microsoft je nedavno prikazao koncept svojevrsnog AI trenera za igre s kojim igrač može komunicirati prirodnim jezikom. I u Sonyju vjeruju da će takve stvari ubuduće biti važne u videoigrama, a voditelj PlayStation produkcije Asad Qizilbash objašnjava zašto tako misle:

“Napredak u AI tehnologiji omogućit će personalizirana iskustva za naše potrošače. Ovo je važno za Gen Z i Gen Alpha publiku, tj. generacijama igrača koji su odrasli uz digitalne svjetove i traže personalizaciju sadržaja kroz sve, kao i to da im virtualna iskustva budu značajnija.” – izjavio je Qizilbash.

Ostaje za vidjeti kako točno Sony namjerava personalizirati iskustvo igranja pomoću AI tehnologije. Jedno od potencijalnih rješenja jest automatizirano prilagođavanje težine igranja, što je sustav za koji je Sony prijavio patent krajem 2023. godine. U slučaju da se to realizira, Sony bi na neki način (možda putem AI tehnologije) pratio koliko se dobro igrač nosi sa izazovima igre te dinamično spuštao ili podizao njezinu težinu.

Čemu to ako većina igara ionako ima postavke težine koje igrač može promijeniti? Gledajte to ovako – postoji dobar dio publike koji ni ne zna za tu mogućnost, a statistika pokazuje da više od polovice kupaca PlayStationovih igara ne završi te igre do kraja.

Je li to zbog težine? Teško je reći, ali mogla bi se povući paralela između izazovnosti i zabavnosti same igre, stoga u Sonyju očito traže nekakva rješenja za dublju “personalizaciju” izazova – koju ne bi podešavao sam igrač, već bi to za njega radila AI tehnologija koja mu “nadzire” iskustvo igranja.

Komentari (20)

  • Bojko

    24.05.2024 - 12:54

    Evo, uz sav copyright bs i hejt prema fanovima, zato je Nintendo super. Ne guraju trendove, AI, NFTove i sl. bljezgarije. Uzmeš, odigraš, i odložiš, bez nepotrebnih popratnih sadržaja.

    • Dajsikeks

      @Bojko, 24.05.2024 - 14:33

      Zato što je Japanska kompanija s drugačijim mentalitetom prema business-u (Sony je isto japanskog podrijetla, ali odavno su se prebacili na zapadno tržište)

    • Daky_13

      @Dajsikeks, 24.05.2024 - 15:19

      Zato jer Japanci lizu dupeta Amerima

  • Cygarone

    24.05.2024 - 13:06

    Znači nije dovoljno što djecu zaglupljuju u odgojno obrazovnim ustanovama, nego to još rade i korporacije kroz rekreacijske medije poput igara. Jednom davno osim što su igre bile vid zabave, čak su i utjecale na razvoj koordinacije i kritičkog razmišljanja prilikom rješavanja zagonetki u njima. Danas izgleda nije dovoljno to što svaku igru možemo googlati i tražiti walkthrough, nego još treba pojednostaviti stvari pa tako ako se 2 ili više puta vratimo na isti checkpoint igra automatski smanjuje težinu. Zar oni nisu svjesni da odgajaju male zombije koji za 20 godina neće znati prelaziti cestu nego će čekati naredbu od googlea preko mobitela, došlo vam je zeleno svjetlo… Strava i užas! Sunovrat budućih generacija i cijele civilizacije.

    • Dukie

      @Cygarone, 24.05.2024 - 14:18

      Itekako su svjesni i to im je i krajnji cilj. Stvoriti ”zombije” koji ne znaju razmisljati svojom glavom. To rade i svjetske vlade pa stoga nista cudno da se ostali vode tom politikom. Ali su zato tu i roditelji koji bi se trebali potruditi da im dijete razmislja svojom glavom i nauciti ih kojecemu kroz interakciju, igru itd. Svaka medalja ima dvije strane pa tako i tehnologija.

    • Cygarone

      @Dukie, 24.05.2024 - 20:50

      Slažem se. Roditelji bi trebali biti taj utjecaj na djecu koji će ukazati na dobro ili loše u ovom svijetu. Međutim, bojim se da ti isti roditelji niti sami nisu sposobni raspoznati dobro od lošeg. Ne zato jer nemaju saznanja nego zato jer su i sami zagušeni beskonačnim brain rot reklamama, serijama, filmovima i sl. koji utječu na njihovu podsvijest. Jako velika skupina roditelja je zapravo informatički polupismena. Upaliti računalo i raditi u Office paketu jednako kao otvoriti hrpu tabova i aplikacija na mobitelu, nije pokazatelj informatičke pismenosti nego upravo suprotno. Neću se smijati ljudima od 60+ godina zato što imaju 100+ notifikacija od svih silnih “kolačića” prihvaćenih kroz web preglednik. Ali svakako ću ismijavati nekoga od 40 kada ne zna ugasiti sve silne aplikacije koje mu rade u pozadini a nije ih niti svjestan. Da zaokružim poantu priče, nije problem u tehnologiji nego u nama samima na koji bi je način mogli upotrijebiti. Nažalost, malo je moralnih ljudi koji je koriste za dobrobit čovječanstva.

    • ukek

      @Cygarone, 25.05.2024 - 01:13

      Ne bi vjerovao ali to je ovim Pony fanboyima ciji iq rangira onako cisto prosto od 6 do 9 ipo, iteeekako potrebno. Za njih je sve vise od onog da upres “PLAY” cisto nepotrebno, zamarajuce i “gubljenje vremena” / visa matematika. Cak je jedan biser izjavio, kad je kmecao na Steam vijesti, ali pazi sad ovo, “zar itko ikada i koristi Steam Workshop, Market, Overlay itd. masu drugih prednosti koji ima Steam” 😂🤣😂 Bukvalno slikam i spremam umobolne komentare koje ovdje vidim 💀 To ti je prosjecni mozak Sony npc-a, a zamisli tek imati zelje za malo prosiriti svoje vidike, nauciti nesto a jos uz to i poboljsati puno gaming iskustva ……. Tako da da, odgovor ti je tu. Ovo je cak i lijepa gesta od Sonija, dodatne implementacije za auto prilagodjavanje, koje ce da pomazu njihovoj playerbase, ciji je mentalni kapacitet svakako ogranicen ko lavor.

    • Daky_13

      @Cygarone, 24.05.2024 - 15:21

      Naravno da su tvorci toga svesni,zato to i rade

    • Demon90

      @Cygarone, 24.05.2024 - 20:19

      Pa nije lako kontrolirati pametne

  • Benjamin Scrool

    24.05.2024 - 13:43

    Pa da, ajmo naučit mlade da uopće za ništa ne moraju razmišljati, a kamoli kritički razmišljati. Ja sam ko klinac kroz igre puno toga naučio o stvarima koje su mi korisne i dan danas, a ti današnji klinci ionako već sad očekuju da im se sve servira na pladnju. Još kad će za par godina (mjeseci) moći samo reći AI asistentu “ajde prijeđi mi cijelu igru i usput osvoji sve achievemente”, koji je onda uopće smisao interaktivnih medija ako se ne očekuje od nas da interaktiramo sa njima? Uporno guraju polufunkcionalni “AI” u svaku sferu naših života, i iako će nam to kratkoročno pomoći, pravi problemi će nastati za par godina kada više nećemo znati što da radimo sami sa sobom, što će dovesti do sve više slučajeva depresije i sličnih bolesti. Ljudi i ljudski mozak su stvoreni da razmišljaju, a ne da samo budu pasivni.

    • Dukie

      @Benjamin Scrool, 24.05.2024 - 14:20

      ”pravi problemi će nastati za par godina kada više nećemo znati što da radimo sami sa sobom” Ovo je vec sada problem sa ljudima opcenito a sa mladima pogotovo.

    • Benjamin Scrool

      @Dukie, 24.05.2024 - 14:24

      A bit će samo još gore ako se ovako nastavi

  • Darcoolio

    24.05.2024 - 14:42

    Ovo je kao oni na Instagramu i sličnim platformama kad se jave sa: “Mnogi su me pitali i slali poruke vezano za…”.

    *niko ih nije pitao, niko im ništa nije tražio

  • Daky_13

    24.05.2024 - 15:16

    Jaoo zar vas nije sram.Igrači ne završavaju igre zbog težine pa je zato potreban AI da namesti odgovarajuću težinu,jeli koga vi farbate.Današnje igre su vec pojednostavljene da nema dalje,slep čovek može da ih predje,u odnosu na sada vec retro igre koje su takoreći “souls”u odnosu na moderne.Normalno da ne završavaju kada se u današnje vreme nema strpljenja kao i kapaciteta samog praćenja video klipova ne dužih od 10 min.Svako ko nije toliko naivan zna zašto se svugde gura AI.Nije na službu nego na propast.

    • kebbab

      @Daky_13, 24.05.2024 - 19:07

      Nije stvar u tome da su igre teške. Ja vidim problem da su danas igre preduge jer skoro svi triple A naslovi su od 40 (Horizon, Death Stranding,…) do 200+ sati (AC RPG serijal, Diablo 4…). I posle su tu još one igre gde ljudi utapljaju 1000+ sati (Elder Scrolls Online, Fortnite, Fall Guys, Genshin Impact, Destiny 2, Rocket League, PUBG, Paladins…). Danas ko ima posao i prima solidnu platu kupi sebi recimo ps5 i plat ps plus premium predplatu i još EA Play u trenutku može da igra 500+ igara. Znaci neko nezna ni šta bi igrao kad ima toliki izbor, nekome dosadi neka igra pa ide na drugu a nije još završio tu koju je zapoceo, neko nema vremena pa se izgubio u igre jer je jedan dan igrao pa posle 4-5 dana bio na poslu. Danas je problem da imamo previše igara i preduge su.

    • Malimicek89

      @kebbab, 24.05.2024 - 20:03

      Da frende to je problem. Igre su preduge. Glupi kupci ne znaju sto zele pa im idemo prodat igru trajanja 4 sata za 70€. Glupi ljudi ne znaju sto zele pa smo odlucili za njih. Igre su preduge i to je problem. Gluplji komentar DUGO nisam procitao.

    • Daky_13

      @kebbab, 25.05.2024 - 12:44

      Meni konkretno ne smeta što je neka igra 100+ sati ne žurim.Nikada ne prelazim na drugu igru dok ne predjem onu sto sam započeo i ne igram 2,3 igre paralelno,to je najveća greška.Problem je samo strpljenje koji fali kod ljudi vecinom je to zbog prenatrpanog sadržaja i neorganizacije pojedinaca.Sve sto se počne može i da se završi,treba znati uživati.

  • Daky_13

    24.05.2024 - 15:17

    Jaoo zar vas nije sram.Igrači ne završavaju igre zbog težine pa je zato potreban AI da namesti odgovarajuću težinu,jeli koga vi farbate.Današnje igre su vec pojednostavljene da nema dalje,slep čovek može da ih predje,u odnosu na sada vec retro igre koje su takoreći “souls”u odnosu na moderne.Normalno da ne završavaju kada se u današnje vreme nema strpljenja kao i kapaciteta samog praćenja video klipova ne dužih od 10 min.Svako ko nije toliko naivan zna zašto se svugde gura AI.Nije na službu nego na propast.

  • esse

    24.05.2024 - 15:24

    Presao eldeng ring i slicno ali prolagodeno XD koja debilana

  • DjokaBA

    27.05.2024 - 15:30

    Kakav idiot.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?