Xboxove igre šire se na PlayStation jer Gen Z publika ne razumije ekskluzivnost, kaže šef Xboxa
U Xboxu žele promijeniti imidž svoje platforme tako da ju se više ne promatra kao jednu konzolu već kao brend dostupan gdje god se igrači žele igrati.
Xboxove ekskluzivne igre krenule su se pojavljivati na Sonyjevim i Nintendovim konzolama. Hi-Fi Rush, Pentiment, Grounded i Sea of Thieves predvode prvi val, a to je vjerojatno samo početak. Interno se u Microsoftu vode mantrom “svaki ekran je Xbox”, a voditelj Xboxa Phil Spencer objasnio je kako se Xbox mora proširiti kao brend jer se “matematika proizvodnje igara promijenila”.
U razgovoru za Polygon, Spencer je ukratko objasnio trenutni problem. Razvoj videoigara postaje sve skuplji (doseže i do 300 milijuna dolara po igri), a time je sve riskantnije proizvoditi originalne i kreativne stvari, kao i ekskluzivne igre kojima je maksimalni doseg publike ograničen. Spencer vjeruje kako je koncept ekskluzivnog sadržaja sve teže prodati novim generacijama igrača i da se nešto jednostavno mora promijeniti kako bi pripadnici takozvane generacije Z u većem broju bili zainteresirani za igranje na konzolama.
“Ideja da Xbox može biti samo jedan uređaj koji se spaja na TV nije nešto što mi vidimo u istraživanju kod Gen Z publike. Zato jer ništa drugo u njihovom životu ne funkcionira tako. Neki od njih imaju iPhone, neki Android, ali sve igre i svi sadržaji su im isti. Na TikTok mogu i jedni i drugi. Sve su im stvari dostupne gdje god ih žele koristiti. Zato radimo zaokret Xboxa kao brenda, da bismo privukli i održali relevantnost kod mlađe publike.” – izjavio je Spencer dodavši kako razumije da neki ljudi nisu sretni zbog toga.
“Svaka odluka koju danas donesemo za sutra je za dobrobit Xboxa. Znam da se ove stvari ponekad koriste kao oružje, da postoje vjerovanja kako je u pozadini neko veliko zlo koje nas tjera da radimo ove stvari. Kao, Phil mrzi ekskluzive i zato sada lansiramo igre na PlayStation i Switch. Svaka odluka koju napravimo je u cilju ojačavanja Xboxa u dugoročnom pogledu. Ne znači da će se svi složiti sa svakom odlukom koju donesemo. Ali to je osnovno razmišljanje iza donošenja tih odluka.”
Goblin
27.03.2024 - 12:05Meni starom milenijalcu ovaj koncept ‘svaki ekran je xbox’ ne znači ništa. Ne igram video igre na mobitelu, tabletu, handheld… igram ih pred tv ekranom, znači kao neka stanica za igranje video igara, kao neka igrača stanica, kao neka play sta… play… playstation 🤨 …izgleda sam u krivom taboru 😂
Benjamin Scrool
27.03.2024 - 12:05A tko im je kriv što igre koštaju po 300 milijuna dolara? Radije bi deset puta igrao Hollow Knight kojeg su napravila 3 čovjeka za siću nego neko bloated smeće koje je navodno koštalo stotine milijuna dolara a izgleda ko da su ga radili klinci.
Nemanjazzz
@Benjamin Scrool, 27.03.2024 - 13:29Da bio je onaj boom za open world igrama i trka ko ce da izbaci igru s boljom grafikom. I sad im je to teret
IgorBiH
@Benjamin Scrool, 27.03.2024 - 13:40Navedi primjer tog potonjeg, pitam iz čiste znatiželje. 🙂
Rick Sanchez
@IgorBiH, 27.03.2024 - 14:01Epitom open-world smora je AC: Valhalla.
Agent-123
27.03.2024 - 12:44Ne serinjaj,Phil Spencer
Fenner
27.03.2024 - 13:20Što se mene tiče nemam ništa protiv, dapače da se skroz ukinu ekskluzive. Na primjer Ghost of Tsushima bi ima veću bazu igrača da ga je bilo na Xbox i zaradio bi još više para.
Mrky
27.03.2024 - 13:21Šta će još zanimljivo ovaj lik da izjavi do kraja generacije?
Skoropazao665
27.03.2024 - 13:28Hteli da se trkaju sa Sony i Nintendo i već četvrtu generaciju im ne ide uprkos milijardama dolara bačenih. Sada im kriva Gen Z. Sve samo da ne priznaju poraz
Mrkvicaa
27.03.2024 - 13:36Microsoft hteo kupiti Tik-Tok zbog privlačnosti generacije Z.što sad traže:)
Gen Z- rođeni od 1997. do 2012. godine.
IgorBiH
27.03.2024 - 13:47Dok god postoji jedan primjer ultrauspješne kompanije koja funkcionira na taj način a svi znate da pričam o velikom N-u njegove riječi padaju u vodu. Dakle, ljudi u hordama kupuju njihove uređaje koje i ne služe nizašta drugo nego igranje njihovih igara i sve radi za 5. Morate se pomiriti da niste u stanju, poslije Halo i Gears ere, stvoriti brend ekskluziva po kojim ćete biti prepoznatljivi. Sony nije savršen ali je uspio u tome i svojski se trudi da se nekako održi, i preko filmova i serija. Nintendu to dolazi samo od sebe. A vi? “Ne, djeca su u krivu, nije do mene”.
Rick Sanchez
@IgorBiH, 27.03.2024 - 14:05Bome…od riječi do riječi.
SonOfOsiris
28.03.2024 - 07:04Luzeri iz microshita se moraju pomiriti da ih je Nintendo našamarao i da ih još šamara sa preko 7 godina starom konzolom i dok je tako Spencer budalaš će pričati ovakve budalaštine, isto kako je prije 10 godina pričao da ekskluzive čine brand i bolju prodaju kao što je i istina
Ranzo
28.03.2024 - 11:10Dovedite cijeli Halo i Gears serijal na PS. Nakon toga možete propasti.
Lanko
28.03.2024 - 13:03Ovo mi zvuči na gašenje hardwera -Xbox će ostati samo ime za izdavanje igara.
Upitno da li će postojati fizička inačica X boxa.
Slabo, slabo od MS. Nema vizije, kao niti sa Nokijom
imarja21
28.03.2024 - 14:16Imam obje konzole, X sluzi sinu za Minecraft, a meni za Rdr2. Njihove eksluzive ni ne igram Starfield i Halo probao na Game passu i to je to, oboje floop. Dok na ps stalno se vracam i rotiram Ghost of Tushima, Tlou 1 i 2, Uncharted, God of War 1 i Ragnarok…Ps u Hrvatskoj jednostavno je bolja konzola, zastupljenija i prilagođena nasem trzistu dok na Xboxu nema Hrvatske ni kao lokacije ono prijavljen sam na Austriju. Da nepricam o zarazi zvanoj Wokeizam…