HCL.HR

Popularni ARC Raiders udara jače s NVIDIA DLSS 4 i Relfex tehnologijama na ASUS GeForce RTX 50 seriji grafičkih kartica

HCL.hr prije 3 sata


Igranje kompetitivnih igara u 60 sličica po sekundi davno je na PC platformi izašlo iz mode. Pogotovo kad pomoću NVIDIA DLSS 4 tehnologije možemo podići framerate iznad 200 fps-a, čak i u najnovijim igrama poput ARC Raidersa.

ARC Raiders nije samo jedna od najsvježijih multiplayer igara na tržištu, nego je i jedna od bolje optimiziranih PC igara unazad dosta dugo vremena.

Tko bi rekao da se Unreal Engine 5 ipak može ukrotiti kad se posebna pažnja posveti učinkovitom izvođenju… A nije to dobra vijest samo za vlasnike starijeg hardvera, nego i za korisnike high-end grafičkih kartica poput onih iz NVIDIA GeForce RTX 5000 serije GPU-a.

Modeli ovih kartica iz kompanije Asus pritom se posebno ističu zbog dodatno optimiziranog hlađenja, vrhunskih komponenti i dodatnih značajki poput vrlo korisne Dual BIOS funkcionalnosti.

Dobar temelj za brzinu

Čim je igra u startu dobro optimizirana, to ostavlja dodatni prostor da na modernom hardveru dođemo do izvedbe koja hvata korak s današnjim gaming monitorima. Teško je danas više pronaći gaming monitor s frekvencijom osvježavanja slike ispod 100Hz, a zapravo smo došli do toga da se za manje od 150 eura može nabaviti monitor od kakvih 240Hz. Kad nabavite takvo nešto, naravno da želite iskustvo igranja koje će pratiti tu glatkoću prikaza i popratnu brzinu odaziva.

U tradicionalnom pogledu još nismo došli do toga da se igre optimiziraju za 200+ fps-a, ali ipak imamo mogućnost ubrzati prikaz igara do takvog frameratea. Zahvaljujući DLSS 4 tehnologiji na novim NVIDIA GeForce RTX 50 karticama, više nije nezamisliva ideja da dobro optimiziranu igru poput ARC Raidersa igramo na 200, 300, 400 ili čak 500 fps-a. Izvedivo je!

Djeluje kao nitro za framerate

Na 4K rezoluciji, s maksimalnim postavkama i uključenim ray tracingom, DLSS 4 s Multi Frame Generation i DLSS Super Resolution u ARC Raidersu povećavaju performanse GeForce RTX 50 serije u prosjeku 3,6 puta. To u idealnom scenariju znači igranje do 420 sličica u sekundi na GeForce RTX 5090. GeForce RTX 5080 prelazi 300 fps, GeForce RTX 5070 Ti radi s preko 260 fps, a GeForce RTX 5070 pokreće ARC Raiders na više od 220 fps.

Naravno, performanse dodatno skaču što vam je nativna rezolucija niža. Na 2560×1440 rezoluciji pri maksimalnim detaljima uz DLSS 4 s Multi Frame Generation dolazimo do spomenutih 500 fps-a s RTX 5090, dok RTX 5060 kod ARC Raidersa može izvući do 191 sličicu po sekundi.

Ako ste još uvijek na 1080p monitoru (ne osuđujemo – ima i to svojih prednosti!), ubrzanje je još veće. Tu pak možemo govoriti o nezamislivih 600+ fps-a na RTX 5090. I ako ste se slučajno pitali – da, postoje monitori od 600 pa i više herza. Naravno da postoje. Ali, ako ne znate za njih, oni 240Hz monitori za manje od 150 eura mogu fino iskoristiti DLSS 4 MFG x4 ubrzanje, tako da i najniži rang RTX 50 serije dosegne 240+ fps-a u ARC Raiders.

Što je s latencijom kontrola?

ARC Raiders je onaj tip multiplayer igre u kojoj nećete nužno zaratiti sa svakim koga vidite. Zapravo je igra dosta chill što se tiče kompetitivnog segmenta, ako se njemu ne želite posvetiti. Međutim, poanta igranja ovakvih igara na visokom framerateu jest ta da možete jasnije vidjeti sliku u pokretu, a samim time brže reagirati na prijetnje koje vam dolaze. Kako se Multi Frame Generation temelji na (AI) tehnologiji strojnog učenja i na taj način povećava framerate, to u teoriji prati povećanje latencije, odnosno nešto sporiji odaziv kontrola. Srećom, iz Nvidije imaju rješenje za to u pratećoj Reflex tehnologiji koju ARC Raiders nativno podržava.

Ukratko, NVIDIA Reflex se brine da su procesor i grafička kartica bolje sinkronizirani na način da prioritet u slijedu uvijek daju onim frameovima koji prikazuju izvršavanje igračevih naredbi u igri. To u prijevodu smanjuje latenciju te igranje čini responzivnijim jer igra brže reagira na vašu kontrolu. Konkretno u ARC Raidersu, uz uključeni Reflex latencija se smanjuje do 59%, što znači da igranje uz frame generation djeluje bliže nativnom, uz umanjen osjećaj kašnjenja kontrola.

Trenutno ARC Raiders podržava prvu generaciju Relexa, no stvari bi se tu trebale dodatno ubrzati dolaskom Reflex 2 Control tehnologije. Ukratko, za Reflex 2 je razvijen prediktivni algoritam za rendriranje, koji iz prethodnih frameova može izvući podatke za sljedeći frame te tako dodatno ubrzati responzivnost igre. Jednom kad Reflex 2 postane dostupan, moći ćemo ga iskoristiti na svim RTX 50 karticama.

Naša preporuka ASUS kartica iz RTX 50 ponude

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?