Nekad sam sanjao o tome da pišem recenzije video igara. Čak sam i nadugo i naširoko tipkao vlastite, na papir. No, sad kad videm na što se svela industrija igara, pokopao sam taj san. I vama ni najmanje ne zavidim. Ja to smeće mogu kupiti, instalirati i pokrenuti sa pristojnim fpsom na default postavkama, ali kad vidim na što to liči, izgubim volju za igranjem u roku 5 minuta. Radije bih da me zapale, siluju i strijeljaju nego igrao igre za koje vi redovito radite recenzije. Kad uzmem u obzir da sam prije dvadeset godina izjavio da cu umrijeti igrajuci se na kompu, onda mi je jasno na sto se sve ovo srozalo i svelo. I ljudi kupuju te igre zbog marketinga, odnosno sajtova poput vašeg. Čitam vas i dalje, nemam ništa protiv vas, valjda jos u meni ima nade da ce netko napraviti neku novu igru kako spada.
No, da ne bi ostalo samo na pametovanju nekog čiče, bez konkretnih primjera, složio sam neka uputstva za developere, koja po meni čine igru dobrom.
1) Igra mora biti optimizirana kao mmo naslov. Dakle, novi strojevi detalji na maks, strojevi stari do deset godina moraju moci vrtjeti na minimum.
2) Krenite polako, bez bombardiranja igraca informacijama. Polagano ucenje osnova kretanja, borbe i mehanike igre.Ni za zivu glavu vise od jednog pop-up prozora na ekranu, i po mogucnosti bez prikaza health barova, municije i svega ostaloga. Na ekranu u startu igre mora biti samo lik i prvi tutorijal prozor.
3) Igrac se mora osjecati posebno. Igre u kojima ste jedan od miliona, ili igre u kojima ste pizza delivery boy nemaju sto traziti u industriji igara. Ukoliko se radi o grupnoj igri, onda se trazi neki elitni status za igraca.
4) Zilion klikova nije pozeljno. Ako ih mora biti puno, onda dajte igri dozu intelekta. Sto vise klikova je potrebno, igra mora biti inteligentnija. Bezumno klikanje nije nikome zabavno.
5) Racunajte da ce vasu igru igrati puno ljudi, od kojih su neki sposobniji ili talentiraniji od drugih. Da se neki ne osjecaju kao govno, morate im pruziti sansu. Dakle, mora postojati bar nekoliko nacina igranja. Npr, netko ceka do zadnjeg trenutka da stisne heal, no neki igraci su stariji ili sporijih refleksa i za njih mora postojati heal over time, kojeg mogu ukljuciti kad zele.
6) Nastojte da igra ima samo jedan input. Ili tipkovnicu ili gamepad ili mis. Nemojte kombinirati. Najbolja solucija bi bila predefinirane postavke za sve troje. Dakle, ako netko zeli, neka bude u mogucnosti igrati cijelu igru samo s misem.
7) Ne mijenjajte osnove. Od pamtivjeka je inventorij bio slovo i na tipkovnici.
8) Igrajte vasu igru. U onom trenutku kad vam dosadi, znaci da je i drugima dosadna i da treba neke izmjene.
9) Omogucite modove ili neki nacin za igrace da naprave izmjene u igri koje zele, bilo kojeg tipa.
10) Igra ne smije tjerati igraca da se osjeca lose. Igra u kojoj igraci zele varati je smece. Igra u kojoj se igrac osjeca losije kako napreduje kroz igru je smece.
11) Ako je moguce, izbacite demo ili shareware. Neposteno je traziti od igraca da plate unaprijed na nevidjeno. Takodjer je neposteno ocekivati da ce oni traziti povrat sredstava, jer znate da vecina nece to uciniti. Uglavnom, igra mora pruziti tutorijal i prolog ili prvi chapter mukte, da se vidi kakva je, prije eventualne kupnje.
12) Igra mora imati pocetak i sredinu i kraj. Bilo bi pozeljno da je sve troje sa svakim prelaskom drugacije.
13) Ukoliko radite mmo, i ocekujete od igraca da ostanu igrati na duzi period, omogucite im beneficije. Ili da mogu odmah skociti na maks level ako su presli sav PVE content, ili olaksanu kupovinu opreme ili neki drugi, bilo kakav vid ZA-BA-VE. Nemojte traziti od igraca da ostanu radi ZARADE, jer zarada ubija zabavu. Ja ako idem na ljetovanje, onda se sa ljetovanja zelim vratiti doma ofucan ko lovacka kuja, sa osmijehom od uha do uha, a ne ukrasti od domacih mobitel i vratiti se doma u plusu.
Eto. toliko od mene. Isprike na poduzem postu, ali morao sam ovo izbaciti iz sebe.