HCL.HR

Isprobali smo Rainbow Six Siege X da vidimo je li bolji, jači, veći

Lovro Maroševac 18.06.2025.   •   0 komentara


Rainbow Six Siege X evoluirao je i donio neke nove mehanike igranja te potpuno novi mod u vidu Dual Fronta. Evo naših dojmova nakon cjelovitog tjedna igranja.

Veliki dio mog gamerskog života otišao je u smjeru Rainbow Six Siegea. Iako u posljednjih nekoliko godina igranje ovog naslova nije toliko često kao u srednjoškolskim i fakultetskim danima, riječ je o igri koja ima posebno mjesto u mom gamerskom stažu. Kako igru igram od 2016. godine, praktički od samog starta, prošao sam s njom kroz njene uspone i padove. Mračno doba varalica i hakera u igrinim počecima bacalo je crnu mrlju na potencijal tada mladog Ubisoftovog naslova. Ipak, od igre nisam odustao te se ona iz sezone u sezonu te iz godine u godinu razvijala. Danas smo evo stigli do prave prekretnice, možda i najveće do sada.

Rainbow Six Siege evoluirao je u Rainbow Six Siege X te nam donio neke iznenađujuće stvari. Prvo i osnovno jest da je igra postala besplatna za igranje. Da ne požurite pred rudo, Siege X nije u potpunosti besplatan. Njegov glavni ranked mod ipak je zaključan iza plaćene, premium verzije. Zašto biste onda igrali Siege X ako je glavni mod zaključan iza plaćene verzije? E, vidite, Ubisoft je mislio na to i predstavio novi mod za igranje zvan Dual Front. Za razliku od dosadašnje šprance 5v5, Dual Front dobiva dva dodatna igrača pa tako svaki tim ima po njih šestero.

Neki će pomisliti kako je 12 igrača na Siege mapama puno, međutim i tu je caka. Dual Front ima zasebnu mapu, dosad neviđenu u Rainbow Six Siegeu te ova dva dodatna igrača na terenu nećete ni osjetiti. Osim ako se ne zaglavite u jednoj maloj prostoriji, čuvajući kontrolnu točku od neprijatelja.

Postoji i neutralna kontrolna točka koja se u jednom trenutku pojavi na mapi. Zadaci bi se redovito trebali mijenjati, no zasad je neutralna kontrolna točka da se jedna operativka odvede na sigurno mjesto kako bi ju helikopter mogao pokupiti. Moram priznati, malo ljudi zapravo je shvatilo što trebaju učiniti. Većina igrača s kojima sam igrao ili ostaju braniti svoje točke ili napadaju neprijateljske.

Međutim, ovo je jednako važno, ako ne i važnija mehanika. Uspješno obavljenim zadatkom dobivate čak dvije trećine napretka na kontrolnoj točki koju napadate. To je odlično kad gubite kontrolu na svom području. Vrlo brzo vas može vratiti u igru ili čak preokrenuti rezultat.

Na novoj mapi simultano igrate obranu i napad.

District je nova i ekskluzivna mapa za Dual Front mod. Na njoj simultano igrate obranu i napad jer, osim što morate zauzeti protivničku kontrolnu točku, vlastite branite. Tako možete kombinirati i obrambene i napadačke operativce, nešto što se u normalnom Siege okruženju nije moglo. Osim toga, imate opciju respawna, nešto što također nije česta mehanika Siegea.

Dual Front više služi kao uvod u Rainbow Six Siege X te pokušaj da igrači koji se dosad nisu susretali s igrom, uvide da možda tu i za njih ima potencijala. A potencijala ima i za Dual Front kao kompetitivni mod igre. No, za to treba ipak prvo dobro naučiti mapu. Moram priznati da nakon epizode u SAD-u te zadnjih nekoliko dana, District me i dalje zna dobro zbuniti svojim labirintskim dizajnom.

Naravno, to ne znači da je District loša mapa. Iako ima simultane dijelove, koji se jedino razlikuju po estetici, po pitanju mehanika je to odlična mapa. Uski prolazi, destruktivne površine, nepredvidljivi kutovi – sve je tu i ne prašta ni najmanju grešku. Jednom kad izađete izvan objekata i zgrada, imate vrlo snažan osjećaj ranjivosti.

Operativci su vrlo dobro preneseni u ovaj mod. Iako ih ima tek 30-ak u Dual Frontu, mogu se izvrsno kombinirati. Da stvar bude bolja, ako shvatite da ste odabrali krivog operativca i želite se promjenom usmjeriti na drugu taktiku, možete to napraviti bez problema. Tijekom perioda respawnanja možete odabrati drugog operativca koji vam u datom trenutku više odgovara. Moram priznati da mi se respawn ipak čini mrvicu predugačak. Da je kraći nekih 5-6 sekundi, mislim da bi to bilo idealno.

Tijekom perioda respawnanja možete odabrati drugog operativca koji vam u datom trenutku više odgovara.

Rainbow Six Siege X osim Dual Fronta sa sobom je donio poboljšanu grafiku i zvuk. Igra izgleda puno ljepše, no to se najviše osjeti na moderniziranim mapama kojih je trenutno pet u igri. Sa svakom novom sezonom trebale bi se i ostale uključiti u tu skupinu. Oni koji ne igraju igru možda promjene i neće primijetiti, ali veterani serijala jasno će imati na znanju što je drugačije. Snažnije teksture, jasnije osvjetljenje te bolji modeli podigli su ionako lijep Siege na veću grafičku razinu. Daleko je to od najljepše igre godine, ali se uz svu destrukciju lijepo sve može dočarati.

Zvuk je doživio i najveću preradu od svih mehanika u Siege X-u. Dobre slušalice uvijek su bile najveći adut svakog igrača. Osim taktički, Siege se igrao i na način da se trebalo pažljivo slušati gdje su vam neprijatelji kako vas ne bi iznenadili. Dolaskom Siege X-a to se nadograđuje pet puta jače i bolje.

Eksplozije i pucnjave bolje su nego ikada prije. Općenito zvuk bilo kakvog događaja jasnije se može razaznati odakle dolazi. Ne samo to, već su razlike u dolasku zvuka kroz zatvoreni prostor i rupe u zidovima značajno drugačije. Puno je više detalja ubačeno u igru tako da se jasnije može uhvatiti trči li netko blizu vas ili na drugom kraju mape.

Bučni ili prigušeniji tonovi zvukova kretanja donijet će vam jasnu lokaciju komešanja. Točno se može precizirati i odakle će doći protivnik. Koliko je zvuk dobar, govori i činjenica da sam u jednom trenutku buljio u jednu točku čisto da probam pogoditi odakle će protivnik doći. I uspjelo mi je – odredio sam samo na temelju sluha gdje se protivnik nalazi.

Bučni ili prigušeniji tonovi zvukova kretanja donijet će vam jasnu lokaciju komešanja.

Zvuk je u posljednjih nekoliko godina često znao biti problem jer mislite da čujete lika s lijeve, a dođe vam s desne strane i obrnuto. Naravno, da ne bude zabune, dogodi se pokoji bug u Siege X-u sa zvukom da je protivnik daleko, a zapravo je blizu, no za sad u mojem igranju toga nije bilo previše.

Kako sam spomenuo destrukciju, valja se dotaknuti i novih dodataka. Vatrogasni aparati, detektori metala i plinovodne cijevi novi su dio destruktivne politike Rainbow Six Siegea. Novi obiteljski dodaci nisu promjene od kojih ćete zinuti u čudu, ali dodaju novo ruho taktike igračima. Vatrogasni aparati poslužit će vam kao dimna zavjesa, cijevi nude mogućnost kupnje vremena, dok detektori izbacuju opciju detektiranja.

A novo ruho dodaje i mehanika podizanja užetom po zgradi. Ova postojeća stvar dobila je novu dubinu. Sada igrači mogu sprintati po zgradama te se zabaciti kad stignu do ugla istih. Napadači su dobili novi pogled na napad, dok će vukovi samotnjaci na obrani morati malo više pripaziti gdje se kreću.

Sve u svemu, Rainbow Six Siege X korak je u pravom smjeru. Nova dimenzija Ubisoftove “zlatne koke” dala je svakome ponešto. Početnike će Dual Front upoznati s glavnim mehanikama igre, dok su veterani dobili toliko traženu nadogradnju igrine jezgre. Toliko da je Siege X-u gotovo pa garantirano sljedećih deset godina postojanja.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?