Piratluk nije glavni krivac, piratluk je posljedica glavnog krivca, a zove se razlika u standardu. Pogledajmo malo prosječnu plaću prosječnog amera a onda prosječnu plaću prosječnog hrvata... kineza... rusa... indijca... u tome je stvar - igre se proizvode tamo gdje je standard jedan od viših u svijetu, a pošto su igre smatrane luksuzom onda se tako i naplaćuju...
a prosječni hrvat/indijac/kinez/rus/bugar/mađar/etc. nije u mogućnosti kupiti jedan (dva, tri, deset...) original(a) po mjesecu da zadovolji svoj gejmerski apetit. i tko će uz sva ta izdavanja JOŠ i pratiti sve više ubrzana izdavanja hardvera? zato se okreće piratluku (ili u ovo novije doba flat-ratea, online sharingu).
Da se nadovežem, neki nakon što isprobaju igru "na taj način" odluče se ju i kupiti, no takvi ljudi su rijetki (ili čekaju da cijena dođe do neke njihove razine te onda idu u šoping).
gaming industrija se odmah obrušila na pirate i dijeljenje softvera jer su bili bijesni što ne dobivaju svoj dio kolača, no u stvarnosti onih njihovih predviđenih koliko, 20-30%, što "gube" od piratluka zapravo gube nekih 1-2%. Zar oni stvarno ubrajaju sve one koji su nabavili igru za 5% cijene kao da bi inače kupili tu igru za pune pare? Što ako nisu u mogućnosti??
isto tako isto tako je i sa konzolama, samo u manju ruku. microsoft je iskoristio dobar marketing za X360 i XLive, sony je iskoristio nerasprostranjenost medija i njezinu još relativno visoku cijenu a nintendo - inovativnost. no to ne spriječava pirate da ljudima koji nemaju velike prihode nude stvari koje inače ne bi mogli imati... naravno u manjoj razini...
uf šta sam se raspisao xD