HCL.HR

Garancije i prava kupaca u RH

  • 162 Odgovora
  • 186871 Hitova
*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #15 : 30. Ožujak, 2015., 15:32 »
Nije prošlo ni 24 sata od otvaranja teme i već smo upecali trgovca koji je probao prodati foru s garancijom.... :chair:

Uz to uskoro kada skupim vremena, jer moram i EU zakone pročešljat, pisati ću Vam o HR zakonu koji ne dozvoljava garanciju koja traje kraće od 24 mjeseca, odnosno da trgovac odgovara za sve nedostatke nastale u roku od 24 mjeseca od kupnje... To vrijedi za sve proizvode koji su skuplji od 500kn

Ako nam EU direktive i zakoni ne brane ili ne opstruiraju naše zakone to bi značilo da svi koji Vam žele prodati fore s laptopima, ps3, ps4, mobitelima i itd i daju Vam jednu godinu garancije - rade protuzakonito, te u tom slučaju ih možete prijaviti ili tražiti pismeno garanciju na 24 mjeseca.

ALI trebam neko vrijeme za dublje ući u temu

*

StootS

  • **
  • 185
    • Mudre misli, izreke, citati, aforizmi...
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #16 : 31. Ožujak, 2015., 09:29 »
Nije prošlo ni 24 sata od otvaranja teme i već smo upecali trgovca koji je probao prodati foru s garancijom.... :chair:

Uz to uskoro kada skupim vremena, jer moram i EU zakone pročešljat, pisati ću Vam o HR zakonu koji ne dozvoljava garanciju koja traje kraće od 24 mjeseca, odnosno da trgovac odgovara za sve nedostatke nastale u roku od 24 mjeseca od kupnje... To vrijedi za sve proizvode koji su skuplji od 500kn

Ako nam EU direktive i zakoni ne brane ili ne opstruiraju naše zakone to bi značilo da svi koji Vam žele prodati fore s laptopima, ps3, ps4, mobitelima i itd i daju Vam jednu godinu garancije - rade protuzakonito, te u tom slučaju ih možete prijaviti ili tražiti pismeno garanciju na 24 mjeseca.

ALI trebam neko vrijeme za dublje ući u temu

Svaka čast. Eto ako iskopaš konkretno zakon odma cu svima opet slat mejlove i trazit nove garancije....barem vremena imam :kava:

*

andrash

  • ******
  • 5939
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #17 : 31. Ožujak, 2015., 11:25 »
Zakon o obveznim odnosima čl. 425

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #18 : 31. Ožujak, 2015., 11:27 »
Zakon o obveznim odnosima čl. 425
Istina, ali Europska Komisija i njihovo pravo je "jače" od naših zakona. Zato nisam odmah isao postati. Tek kad sve provjerim.

*

StreetFigter88

  • **
  • 409
  • Neki n00b mi je ukrao prethodni avatar :(
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #19 : 31. Ožujak, 2015., 11:30 »
U Srbiji, ako neki Srpski zakon ne odredjuje neku situaciju onda važe evropski zakoni...
Skrilex je Mocart 21. veka !!!!

*

andrash

  • ******
  • 5939
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #20 : 31. Ožujak, 2015., 12:21 »
Zakon o obveznim odnosima čl. 425
Istina, ali Europska Komisija i njihovo pravo je "jače" od naših zakona. Zato nisam odmah isao postati. Tek kad sve provjerim.

Ma onaj članak mu je za garanciju da teče isponova kad dobije novu stvar

Inače po pravnoj snazi ti ide ustav, pa međunarodne konvencije i ugovori usvojeni od sabora, pa onda naši zakoni. EU daje direktive i smjernice, onda tek naš sabor mora usvojiti to (tj. promjenit u zakonu). Nisam baš pratio za ovo od min. 2 godine garancije - doći će sigurno ako nije, ali mislim da još nije usvojeno jer još ima laptopa po 1. god. garancije (HP) i mobitela
« Zadnja izmjena: 31. Ožujak, 2015., 12:22 Andrash »

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #21 : 31. Ožujak, 2015., 12:25 »
Zakon je odavno usvojen. Ali se ne provodi. Moram vidjeti točno pa javim, jer smo se nedavno morali uskladiti zakone s EK. Ali ovo je važeći zakon s izmjenama iz Veljače ili Ožujka 2015.

*

andrash

  • ******
  • 5939
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #22 : 31. Ožujak, 2015., 13:20 »
A nešto je, jer još ima takvih artikala npr.

HP laptop
iPhone, iako je recimo već 2009 najavljeno Garancija za iPhone morat će biti 2 godine - država nam je baš fajn :tired:
Samo što oni nisu jedini kao što se spominje u članku prestigio

Nego evo da bacim neki koristan link:

NAJČEŠĆA PITANJA I SAVJETI POTROŠAČIMA

EDIT

Malo sam sad istraživao i IMATE garanciju 2. godine. Razlika je u jamstvu i odgovornosti za materijalne nedostatke (isti vrag). Jamstvo proizvođač može napisati 1god. (apple), ali trgovac vam je dužan 2 god. ukloniti nedostatke - direktiva je uvedena u zakon (spominje se u čl. 404 st.2, čl. 422. st.1., čl. 423. st.2 zakona o obaveznim odnosima, odnosno zakon o zaštiti potrošača čl. 43. st.2)

Da ne citiram zakon, jednostavno objašnjenje:

Citat:
Ukratko, svatko ima jamstvo 2 godine na iPhone (i na druge uređaje) po EU direktivi i to jamstvo može ostvariti tamo gdje je kupio mobitel.

Pomutnja se javlja zbog tog isticanje jamstva od 12 mjeseci, a to se radi i po Njemačkoj i ostalim zemljama, ne samo kod nas.
Trgovci ističu jamstvo od 12 mjeseci zato što je to proizvođačevo jamstvo i može biti uvjetovano nekim njihovim odredbama u jamstvenom listu.

Jamstvo od 12 mjeseci daje proizvođač i u toj prvoj godini odgovornost je na proizvođaču.
Kupac dakle može reklamirati u tih 12 mjeseci u trgovini ili direktno kod proizvođača i kupac ima jamstveni list na kojem piše 12 mjeseci.

Sve poslije toga perioda je odgovornost prodavatelja jer je njega EU obvezala svojom direktivom da mora dati jamstvo od minimalno 24 mjeseca na uređaje koje prodaje.
To se poslije prvih 12 mjeseci više ne zove "jamstvo" nego "odgovornost za materijalne nedostatke", ali za kupca je to jedno te isto.

Za kupca je jedino bitno da on ima jamstvo 24 mjeseca, i ne mora imati jamstveni list na kojem to piše, dovoljan mu je račun.

Apple se dakle ogradio poslije tih prvih 12 mjeseci i sav dodatni trošak snosi trgovac koji je to dužan po zakonu.
Naravno, uvijek se trgovac može praviti grbav i pokušati odbiti kupca, ali tada se nastupa zakonski prema njima.

Uprava na to pitanje:

Citat:
Ako uočite kvar ili nedostatak na proizvodu, da biste ostvarili pravo na pozivanje na odgovornost za materijalne nedostatke, trgovca morate obavijestiti u roku od dva mjeseca otkako ste ustanovili kvar.

U roku od dvije godine od dana kupnje potrošač se može pozvati na odgovornost za materijalne nedostatke ako je u roku obavijestio trgovca o nedostatku.

link

Odgovor ministarstva na to pitanje (bas se radi o appleu) - najvažnije je pogledati zadnji odlomak druge slike ako vam se neda čitati

http://i.imgur.com/wHRWrw0.jpg
http://i.imgur.com/Mj7ZEzc.jpg

Primjer iz prakse

Citat:
Imam problem s IPhone 4s, tzv. Wi-Fi greyed out, a jamstvo od Vipa mi je isteklo pošto je star 19 mjeseci. Taj problem mi se desio upgradeom na iOS 7. Kontaktirao sam Apple tehničku službi i rekli su mi da imam pravo na dvije godine garancije u Hrvatskoj, ta da odem u ovlašteni servis.

link (obratiti pozornost na postove crnog petra)

Znači vrijedi i za HP i sve ostalo. Trgovci inače računaju na nepoznavanje zakona od strane kupaca. Zato fino istaknu jamstvo od proizvođača 1. god. u nadi da u drugoj godini nećete tražiti (znati) za njihovu odgovornost. Ako kenjaju samo im pokažete te članke gore (može uz to i odgovor ministarstva za sličan slučaj) i to je to.

« Zadnja izmjena: 31. Ožujak, 2015., 14:37 Andrash »

*

StootS

  • **
  • 185
    • Mudre misli, izreke, citati, aforizmi...
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #23 : 02. Travanj, 2015., 11:24 »
Svaka cast na poslu koji radis vezano uz ove nase trgovce i zakone. :thumbs:
Svojevremeno sam se susreo s ovim problemom oko garancije na Iphone. Radilo se o VIPnetu i oni ti fino samo kazu da je na sve uređaje garancija 2 godine,osim Iphonea. i to je kraj price s njihove strane.

*

andrash

  • ******
  • 5939
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #24 : 02. Travanj, 2015., 11:49 »
Ako trgovina odbije, šalješ im prigovor preporučeno s povratnicom na koji oni moraju odgovoriti u roku 15 dana.

Prigovor link

Mislim da bi tu već oni trebali skužiti da te ne mogu zezat jer si upućen u svoja prava, ako opet odbiju - fino prigovor ministarstvu gospodarstva kao što je Hrv4tin4 u prvom postu napisao. Navodno ovdje

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #25 : 02. Travanj, 2015., 12:03 »
Ista stvar vrijedi i za prigovor e-mailom koji koristim.

Nema potrebe za pisaniom oblikom na papiru, jer je i elektronski zabilježen i lako se ustvrde činjenice.

Imao sam spor s vodovodom oko njihovog ne odgovaranja, a kad sam ih prijavio i II. stupanjskom povjerenstvu i etičkom povjerenstvu pri ZG Holding odmah su se javljali i spričavali i da slučajno nije pismo otišlo, da ga je pošta izgubila i itd...

Uglavnom pogledaj koji im je mail za prigovore i slobodno pošalji mailom.
Sve sam do sada slao mailom i sve je ispoštovano

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #26 : 06. Svibanj, 2015., 15:01 »
Dodan je dio o mobilnim telefonima koji je stupio na snagu s 01.05.2015.

*

HighEnd

  • ****
  • 1329
  • To the limits!
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #27 : 27. Svibanj, 2015., 21:05 »
Pojavili su mi se bad sectori na HDD-u i nosim ga sutra u ADM, garanciju imam, pa me zanima trebam li ja dobiti kakvu potvrdu o tome da sam predao disk ili im ga samo tako ostavim na ruke i cekam da mi posalju novog? također me zanima i koliko otprilike traje taj proces reklamacije ako ima netko iskustva vec u tome? ja mislim da nebi trebalo vise od 10 dana to trajati.

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #28 : 27. Svibanj, 2015., 21:27 »
Pojavili su mi se bad sectori na HDD-u i nosim ga sutra u ADM, garanciju imam, pa me zanima trebam li ja dobiti kakvu potvrdu o tome da sam predao disk ili im ga samo tako ostavim na ruke i cekam da mi posalju novog? također me zanima i koliko otprilike traje taj proces reklamacije ako ima netko iskustva vec u tome? ja mislim da nebi trebalo vise od 10 dana to trajati.

Moraš dobiti papir. S tim istim papirom pokupiš i novi disk. E sad koliko traje? Zakonski je u "razumnom roku" što je kod nas praksa do 45 dana...
Pa kad bude biti će. A što se tiče diska ovisi kako je proizvođač naveo za garanciju... Ako disk i dalje radi možda ga neće uvažiti kao neispravan... Recimo slična stvar je s monitorima. Mislim da LG ne priznaje garanciju ako imaš manje od 3 mrtva piksela, ondosno manje od 5 uspavanih piksela...
Ali trebalo bi bit sve u redu dečki su tamo OK.
Jedino što ti ovisi koliko vremena će biti tamo jest jesu li ga oni sami uvezli ili ga šalju u servis kod dobavljača...

*

HighEnd

  • ****
  • 1329
  • To the limits!
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #29 : 27. Svibanj, 2015., 22:02 »
Disk ima 6 bad sectora, nije to nesto puno ali osjecam probleme u radu poput povremenog zamrzavanja, usporenog rada, nekada mu dosta dugo treba da dođe k sebi kad se zamrzne, u igrama također zna doci do toga da igra pocne zamrzavat i trokirat (do ostatka konfe nije jer imam dosta dobru masinu) a sve sam vec proskenirao sa Malwarbyteom i Windows defenderom i pregledao u task manageru da nesto ne usporava i sve je ok. Stvar je u tome i sta imam bitnih podataka gore, a stanje sa dikom se moze samo pogorsati pa ne zelim da mi se stvore nepotrebne komplikacije ako vec imam vazecu garanciju i stignem to na vrijeme sanirati.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9