A nešto je, jer još ima takvih artikala npr.
HP laptopiPhone, iako je recimo već 2009 najavljeno
Garancija za iPhone morat će biti 2 godine - država nam je baš fajn :tired:
Samo što oni nisu jedini kao što se spominje u članku
prestigioNego evo da bacim neki koristan link:
NAJČEŠĆA PITANJA I SAVJETI POTROŠAČIMAEDIT
Malo sam sad istraživao i IMATE garanciju 2. godine. Razlika je u jamstvu i odgovornosti za materijalne nedostatke (isti vrag). Jamstvo proizvođač može napisati 1god. (apple), ali trgovac vam je dužan 2 god. ukloniti nedostatke - direktiva je uvedena u zakon (spominje se u čl. 404 st.2, čl. 422. st.1., čl. 423. st.2 zakona o obaveznim odnosima, odnosno zakon o zaštiti potrošača čl. 43. st.2)
Da ne citiram zakon, jednostavno objašnjenje:
Ukratko, svatko ima jamstvo 2 godine na iPhone (i na druge uređaje) po EU direktivi i to jamstvo može ostvariti tamo gdje je kupio mobitel.
Pomutnja se javlja zbog tog isticanje jamstva od 12 mjeseci, a to se radi i po Njemačkoj i ostalim zemljama, ne samo kod nas.
Trgovci ističu jamstvo od 12 mjeseci zato što je to proizvođačevo jamstvo i može biti uvjetovano nekim njihovim odredbama u jamstvenom listu.
Jamstvo od 12 mjeseci daje proizvođač i u toj prvoj godini odgovornost je na proizvođaču.
Kupac dakle može reklamirati u tih 12 mjeseci u trgovini ili direktno kod proizvođača i kupac ima jamstveni list na kojem piše 12 mjeseci.
Sve poslije toga perioda je odgovornost prodavatelja jer je njega EU obvezala svojom direktivom da mora dati jamstvo od minimalno 24 mjeseca na uređaje koje prodaje.
To se poslije prvih 12 mjeseci više ne zove "jamstvo" nego "odgovornost za materijalne nedostatke", ali za kupca je to jedno te isto.
Za kupca je jedino bitno da on ima jamstvo 24 mjeseca, i ne mora imati jamstveni list na kojem to piše, dovoljan mu je račun.
Apple se dakle ogradio poslije tih prvih 12 mjeseci i sav dodatni trošak snosi trgovac koji je to dužan po zakonu.
Naravno, uvijek se trgovac može praviti grbav i pokušati odbiti kupca, ali tada se nastupa zakonski prema njima.
Uprava na to pitanje:
Ako uočite kvar ili nedostatak na proizvodu, da biste ostvarili pravo na pozivanje na odgovornost za materijalne nedostatke, trgovca morate obavijestiti u roku od dva mjeseca otkako ste ustanovili kvar.
U roku od dvije godine od dana kupnje potrošač se može pozvati na odgovornost za materijalne nedostatke ako je u roku obavijestio trgovca o nedostatku.
linkOdgovor ministarstva na to pitanje (bas se radi o appleu) - najvažnije je pogledati zadnji odlomak druge slike ako vam se neda čitati
http://i.imgur.com/wHRWrw0.jpghttp://i.imgur.com/Mj7ZEzc.jpgPrimjer iz prakse
Imam problem s IPhone 4s, tzv. Wi-Fi greyed out, a jamstvo od Vipa mi je isteklo pošto je star 19 mjeseci. Taj problem mi se desio upgradeom na iOS 7. Kontaktirao sam Apple tehničku službi i rekli su mi da imam pravo na dvije godine garancije u Hrvatskoj, ta da odem u ovlašteni servis.
link (obratiti pozornost na postove crnog petra)
Znači vrijedi i za HP i sve ostalo. Trgovci inače računaju na nepoznavanje zakona od strane kupaca. Zato fino istaknu jamstvo od proizvođača 1. god. u nadi da u drugoj godini nećete tražiti (znati) za njihovu odgovornost. Ako kenjaju samo im pokažete te članke gore (može uz to i odgovor ministarstva za sličan slučaj) i to je to.