Je li PC verzija God of War Ragnaroka vrijedna Valhalle ili osuđena na Helheim?
Nordijski bogovi padaju pred Kratosom, ali je li njegov put kroz Ragnarok na PC-u jednako besprijekoran kao na PlayStationu?
Kad je God of War iz 2018. započeo je Kratosovu nordijsku sagu, mnogi su igrači očekivali da će Kratosu trebati barem tri igre da sruši još jedan panteon bogova. Na iznenađenje većine nas, najavljeno je kako je God of War Ragnarok kraj ove sage pa se sada možemo prepustiti nagađanju što je sljedeće za Kratosa. No, prije toga ipak imamo još i PC verziju Ragnaroka koju vrijedi prokomentirati.
Dostupna je ta igra već neko vrijeme, no nije loše ponoviti gradivo pa evo popisa što sve dobivate s PC verzijom God of War Ragnaroka:
- God of War Ragnarok + Valhalla DLC
- otključani framerate i mogućnost igranja u 4K rezoluciji nativno
- podrška za upscaling tehnologije (Nvidia DLSS 3, AMD FSR3, Intel XeSS)
- podrška za ultrawide i super-ultrawide omjere slika (21:9 i 32:9)
- mogućnost prilagodbe kontrola (miš i tipkovnica)
- podrška za DualShock 4 i DualSense kontrolere uz haptičke vibracije
- podrška za Nvidia Reflex tehnologiju
Što se tiče igre – kao završni dio nordijske sage, Ragnarok je imao puno toga za odraditi kako bi na zadovoljavajući način odgovorio na sva pitanja i lijepo stavio mašnicu na ovaj nordijski paket. I uvelike je to uspio. Kratos, koji je kroz godine sazrio, omekšao je na najbolji mogući način – prirodno i organski, kroz niz iskustava iz svog dugog božanskog života. Ovaj razvoj Kratosove ličnosti odlično je prikazan u njegovom odnosu sa sinom Atreusom, s kojim je ispravio pogreške prošlosti. Kratos je simbolički predao palicu nekome tko će pristupiti stvarima s više empatije – iako je usput ostavio za sobom nekoliko trupala ne-tako-dobrih bogova.
Sve je to, i još mnogo više, kolega Zoran prije gotovo dvije godine detaljno obrazložio u svojoj recenziji. Osobno nisam zaigrao igru odmah nakon izlaska pa je moje iskustvo nešto svježije, što je prikladno za ovaj osvrt na stanje PC porta. Naravno, ta svježina značila je i da nisam bio previše nabrijan ponovno uskočiti u igru, znajući da se ovakva igra, koja se uglavnom oslanja na filmsko iskustvo, sastoji od hrpe dijaloga i scena koje nije moguće preskočiti. To je usput i zgodan način da odmah kažem kako je Ragnarok odličan PC port, ali ne donosi ništa značajno bolje u usporedbi s PS5 verzijom. Stoga ako ste ga već zaigrali tamo, zaista nemate potrebe ponavljati iskustvo na drugoj platformi.
S tehničke strane, za nekoliko Sonyevih PC portova za koje sam pisao osvrte, svaki novi port nadmašio je prethodni – a isto vrijedi i ovdje. PC verzija Ragnaroka definitivno nadmašuje PC verziju originala, što postaje jasno čim uđete u igru, s obzirom na to da igra odmah odrađuje kompilaciju shadera kako bi se izbjegla neugodna zastajkivanja koja se inače događaju kada igre to rade tijekom gameplaya.
Stvari postaju još bolje kada uđete u bogat meni s grafičkim postavkama, gdje vas čekaju raznolike opcije. Od osnovnih postavki poput rezolucije, VSync-a, omjera slike i ograničenja broja sličica u sekundi, do naprednih opcija poput frame-gena, odabira vrste upscalera i njihove kvalitete, kao i raznih postavki za teksture, osvjetljenje, sjene i još mnogo toga. Još bolje, sve promjene grafičkih postavki vidljive su u realnom vremenu na sceni koju vam igra prikaže u glavnom meniju ili na bilo kojoj sceni na kojoj pauzirate igru.
Spomenuo sam, doduše, da, za razliku od porta prvog God of Wara iz 2018., Ragnarok ne donosi značajnija grafička poboljšanja u odnosu na PS5 verziju. Po pitanju kvalitete prikaza, igranje na PC-ju s ultra postavkama isto je kao da igrate PS5 verziju u quality postavci. Čak ću otići toliko daleko i reći da mi PS5 verzija u nekim segmentima izgleda bolje od PC verzije, naročito po pitanju nekih sitnih atmosferskih detalja i efekata. Ništa značajno, ali ide u prilog onome da od PC verzije ne očekujete neki značajni grafički pomak.
Po pitanju kvalitete prikaza, igranje na PC-ju s ultra postavkama isto je kao da igrate PS5 verziju u quality postavci.
Stvari poput rezolucije, kvalitete sjena, refleksija i tekstura uvjerljivo su najzahtjevnije postavke, ali moguće je naći optimalnu kombinaciju postavki za glatko igranje na širokom rasponu konfiguracija – naročito uz korištenje upscalinga. Dostupni su tu Nvidia DLSS 3.7, AMD FSR 3.1 i Intelov XeSS 1.3, koji svi rade odličan posao uz neke minimalne razlike. U svakom slučaju, značajno pomažu da s fps-ovima dogurate do magičnih 60 – čak i ako ih koristite na postavci koja preferira kvalitetu.
Isprobao sam igru na dvije konfiguracije. Slabija, s i5-12400 procesorom i Nvidia RTX 3060 grafičkom, gurnula je stvari u 60+ fps-a u 1080p rezoluciji, ultra grafičkim postavkama i DLSS-om na quality postavci. Snažnija, s Ryzen 9 7900X procesorom i Nvidia RTX 4090, prelazila je 150 fps-a u 4K uz upscaler, a držala se oko solidnih 80 fps-a u nativnih 4K.
Imao sam prilike isprobati igru i u ultrawide prikazu, što je opet posebno iskustvo svoje vrste. Ne samo da je prikaz doslovno besprijekoran, nego donosi i značajno prošireno vidno polje koje će se svidjeti onima kojima u novim GoW igrama nedostaje FOV slider, te smatraju da je kamera preblizu Kratosovih leđa. Korisno je to i iz praktičnih razloga jer smanjuje one situacije gdje vas neki protivnik jeftino zvekne negdje izvan ruba ekrana.
Akcijske avanture ovog tipa uvijek radije igram na kontroleru, ali drago mi je reći da je Ragnarok odlično prilagođen za igranje pomoću tipkovnice i miša. Svakako su kontrole intuitivnije na kontroleru (kojeg igra u potpunosti podržava), ali nisam se osjećao nimalo zakinuto niti nespretno igrajući sa zadanim inputima na tipkovnici i mišu, a uvijek sam imao opciju promijeniti ono što mi nije odgovaralo.
Svakako su kontrole intuitivnije na kontroleru, ali nisam se osjećao nimalo zakinuto niti nespretno igrajući sa zadanim kontrolama na tipkovnici i mišu.
Za spomenuti je i da Ragnarok nastavlja praksu Sonyevih PC portova koji zahtijevaju registraciju i prijavu na PlayStation Network. Doduše, stvari su ovdje možda i gore s obzirom na to da se radi o isključivo single-player igri bez ikakvih mrežnih segmenata. Ostavlja to gorak okus jer se mnogi igrači u državama gdje je PSN dostupan bore s procesom prijave, a situacija je još gora u državama gdje PSN nije uopće dostupan pa igrači nemaju ni priliku zaigrati igru.
Unatoč tome, God of War Ragnarok u svojoj PC inačici otprilike je na istoj razini kvalitete kao i raniji Ghost of Tsushima port. Nužne prilagodbe su odlično odrađene, a dobro su iskorištene snaga, ali i specifičnosti PC platforme. Ovim portom igra ne postaje ni bolja ni značajno ljepša, ali se odlično vrti i gušt ju je igrati – što je za ionako odličnu igru kao što je Ragnarok zapravo i sve što vam treba.
Logicni
05.10.2024 - 15:47Igram je i iskreno, barem za sad, nisam toliko odusevljen igricom kao sto sam bio proslim God of Warom. Igrica je dobra, samo mi se dosta stvari ne svidja. Progression sistem je barem meni katastrofa, lootam ja i sve ali uvijek sam nekako slabiji od neprijatelja, sto i nije toliki problem dok ne dodje do boss fighta, a cak i to zavisi od toga ko je boss, sa nekima nisam imao problema dok sa drugima sam umirao po 3-4 puta. Nevjerovatno je frustritajuce. Smanjio sam difficulty pa mi je sad lakse.
Naravno ima jos do kraja igrice, nisam jos ni pola presao, ali barem za sada bolja mi je prosla bila, vise sam uzivao. Story i prica je okej u ovom osim jednog dijela ali necu spojlati.
Sto se tice preformansi na PCu, ja runnam vec relativno zastrajelu sad masinu sa Ryzen 7 3800x i RTX 2080 super, igram na 1080pu. Day one sam imao neki mali bug sa misem ali je rijesio alt-tab to tako da mozda nije do igrice bilo. Ostale stvari FPS je solidan bio osim kad sam tek prvi put usao u drugi svijet, tu mi je kao blago zasjeckalo na sekundu dvije ali poslije toga nikad vise. Mislim da je solidan port.
JCD-Bionicman
@Logicni, 05.10.2024 - 17:17Meni je vidiš, Ragnarok mnogo bolji od prvog GoW-a koji mi je bio jako repetitivan i lokacije su bile mnogo mnogo lošije nego u Ragnaroku. Ne sećam se tačno kakva je borba u GoW-u pa ne mogu da uporedim na GoWR ali ukupno mi se više sviđa ova igra.
Logicni
@JCD-Bionicman, 06.10.2024 - 14:11Posteno, razlicite su igre u tom aspektu, meni za sada nije sjeo. Igrica je dobra da se ne lazemo, samo te neke stvari mi barem za sada ne odgovaraju, ali ima jos dosta do kraja igrice, mozda mi se i svidi vise od prvog.
marko1106
@Logicni, 05.10.2024 - 19:11Na Playstation-u ga imam vec godinu dana i nisam ga prešao. Prvi sam prešao u dahu😂. Nekako mi Ragnarok nije sjeo jer je vec viđeni cak su im se prikrale nekakve greškice.
Robi123
@Logicni, 05.10.2024 - 19:56“sa nekima nisam imao problema dok sa drugima sam umirao po 3-4 puta” Bi li to tribalo bit puno?
Kortizol
@Robi123, 06.10.2024 - 04:33Haha to sam i ja mislio
Logicni
@Robi123, 06.10.2024 - 14:10Pa zavisi koliko zivaca i volje imas. Ja svaku igricu igram na medium, ovde se drugacije zove taj difficulty. Ne volim nista da igram na easy ali isto tako ne volim ginut 3-4 puta, vec pocnem da ludim. Neko moze tako citav dan da pokusava ponovo, dok ja recimo imam taj neki svoj limit.
GogicM99
05.10.2024 - 16:59Bizarno je da PC verzija nema shortcut tipku za mapu i listu questova nego svaki put moras otvoriti inventory pa listati na tab za mapu,questove i ostalo. Optimizacija pristojna.
MeDoNjA
@GogicM99, 06.10.2024 - 19:48Ali kao da smo to imali u prvom delu , znam da sam nekako ulazio brzo na mapu ili mi se tako cinilo . Zavrsio sam celu igru i nikako nisam mogao da se naviknem da kupim skill u skills tabu(uvek bih ga zatvorio) i na otvaranje mape …
trulex
05.10.2024 - 17:05Po internetu sam i ja to primjetio da je PC i PS5 grafika potpuno ista. Zato će mi biti drago ako nabavim ps5 pro da original igru fino opet zaigram, jer PSN nije dostupan u BiH.
JCD-Bionicman
05.10.2024 - 17:15Performanse su okej, može i bolje u nekim regijama ali je najveći problem što ne postoji opcija Ultra+ gde su texture u 4K nego se moramo zadovoljiti sa ultra low res texturama
mii2o90
05.10.2024 - 19:31Prošo sam jedno 20 sati dvojke i prva mi je za sada bolja u smislu da druga skoro pa ništa ne inovira. Ko da igram ekspanziju prve.
Bocwana
05.10.2024 - 21:55Jedini sam ovdje kompetentan da sa sigurnošću mogu reći da je God of war iz 2018 za nijansu bolji .
Bolji po pitanju detalja protivnika.
Vukovi,trolovi,. valkire, .
Recimo i onaj boss fajt u helhaimu di Kratos ubija onog trola i kleči nad njime i rastvara ga i vadi mu ❤️..
Bezvremenski fenomenalno urađeno.
Darac83
@Bocwana, 05.10.2024 - 22:54Jedini si kompetentan? Po čemu? 😂
kaurazmaj23
@Bocwana, 06.10.2024 - 09:48Ma kaki, čist amaterizam. Bolje je odrađeno sa Surtr-om u Ragnarök-u.
kaurazmaj23
06.10.2024 - 09:42Dobar je Ragnarök. Od zanimljive priče, količine novih likova pa do same borbe čiji je sistem proširen i unaprijeđen.
moordrak
07.10.2024 - 09:12Nisam imao pravi razlog za propuštanje Ragnaroka na PS-u osim što mi se na prvu “nije igrao”. Sa laganim okusom i mirisom DLC-a, verzija za PC mi nije dobro sjela na prazan želudac. Ne mogu objasniti u nekoliko rečenica. Ragnarok je nevjerojatno fluidna, vizualno očaravajuća igra no nemam je volje igrati više od ovih desetak sati do sada uloženih u gameplay. Nema kemije. Možda joj jednog dana u budućnosti dam drugu priliku.