HCL.HR

Postoji li Vladimir Putin u videoigrama?

Zoran Žalac 16.03.2022.   •   25 komentara


Odlučili smo istražiti je li ruski predsjednik zastupljen u videoigrama i ako jest – kako je predstavljen u virtualnom obliku.

Ruski predsjednik Vladimir Putin u zadnje je vrijeme česta tema za rasprave, ne samo u javnim medijima nego i u svakodnevnim razgovorima. Medij videoigara nije izravno uključen u taj diskurs jer svrha videoigara nije da nas pretvore u eksperte geopolitike. Međutim, igre su dio naše stvarnosti pa se ta stvarnost povremeno preslikava na njih.

To vrijedi i za političke figure, bilo živuće ili povijesne. Primjerice, u ranijim Call of Duty igrama citirali su se stvarni političari, a u Sniper Eliteu postoje čak i misije atentata na Adolfa Hitlera. Gledamo li malo šire, američki predsjednik Joe Biden imao je kampanju u Nintendovoj igri Animal Crossing: New Horizons, dok je bivši predsjednik Donald Trump koristio popularnu streaming platformu Twitch.

Sviđalo se to nekome ili ne, stvarne političke figure pojavljuju se u kontekstu videoigara, pa nam se na temelju te činjenice nametnulo pitanje: postoji li Vladimir Putin u videoigrama?

Prije nego vam damo odgovor, želimo napomenuti da ovaj tekst nije pisan s ciljem veličanja ni osuđivanja aktualnog predsjednika Rusije. Temu Vladimira Putina u videoigrama promotrit ćemo kulturološki – zanima nas u kakvim se igrama Putin pojavljuje i u kojem kontekstu. Dakako, sve materijale promatrat ćemo iz zapadne perspektive. U prijevodu, o potencijalnim videoigrama koje su dostupne jedino u Rusiji ne možemo pisati jer nam nisu dostupne. I još jedna napomena: kako je poanta ovog teksta istraživačka, a ne marketinška, same igre u kojima se Putin pojavljuje nećemo imenovati da ne bi ispalo kako radimo promociju njima ili nekome drugome.

A sad, da odgovorimo na ono pitanje postoji li Putin u igrama. Odgovor je – itekako, samo ne u onima koje igra većina igrača.

Putin i videoigre

Malo je toga poznato o stavu ruskog predsjednika prema videoigrama. Rijetke informacije ukazuju na to da Putin podržava kompetitivno igranje videoigara (esport). Navodno je podržao ideju da elektronički sportovi u nekom obliku postanu dio kurikuluma za ruske škole. Pobjednicima međunarodnog natjecanja u Doti 2, ruskom Team Spiritu, čestitao je na uspjehu u prijenosu na državnoj televiziji.

Nije zabilježeno da se Putin ikada javno očitovao o mediju videoigara ili još važnije – da se osvrnuo na postojanje videoigara u kojima se pojavljuje njegov lik. Postoje zapisi da je 2011. godine, dok je Putin još bio premijer Rusije, jedna ruska tvrtka kreirala 2D platformer kojim su Putina stavili u ulogu glavnog lika koji gasi požare i bori se protiv terorista. U trenutku pisanja ovog teksta ta igra više nije dostupna.

MOBILNE IGRE

Stvarni se političari najčešće ne pojavljuju u visokobudžetnim igrama. Iznimka su jedino već preminule povijesne ličnosti poput vođa u serijalu Civilization i sličnim igrama povijesne tematike. Jasno je stoga da Putina nećete pronaći u igrama kakve svi najčešće igramo. No, to ne znači da ga nema u drugačijim igrama.

Platforma Android izvor je jednostavnih i šaljivih aplikacija u kojima se Putin pojavljuje kao igrivi lik ili jedan od dostupnih likova. Postoji tako imitacija popularnog hita Flappy Bird u kojoj umjesto ptice Putin sjedi na letećem medvjedu i izbjegava stupove sa znakom Europske unije. Zatim postoji strateška igra kojoj je moto “spriječi Treći svjetski Rat” u kojoj Putin ima dvije kampanje, pokraj drugih političara iz ruske povijesti. Potom imamo 2D borilačku igru u kojoj Putin odmjerava snage s predsjednicima drugih država.

Jedna od popularnijih mobilnih aplikacija s Putinom ima preko milijun preuzimanja i donosi tri mini-igre. Putin je samo jedan od osam političara u toj igri, ali svaki ima svoje mini-igre. U prvoj mini-igri Putin mačetama sječe maskirane protivnike, u drugoj iz zemlje podiže stabla bambusa i od njih pravi most, a treća je dakako klon Flappy Birda u kojemu Putin leti između cijevi s radioaktivnim materijalima.

PC IGRE

PC platforma još je bogatija igrama o Putinu. Ima ih toliko da ih je teško sve opisati. Zajednička im je karakteristika ta što se tu većinom radi o “meme igrama” koje su besplatne za igranje ili vrlo jeftine – manje od jednog eura ili maksimalno do tri eura.

U tim su igrama Putinovi protivnici zombiji, teroristi i sl. Postoji tako 2D igra u kojoj je Putin utjerivač dugova za one koji ne plaćaju porez, a u budućnosti navodno stiže i neka čudna parodija na Cyberpunk 2077 u kojoj Putin diplomacijom rješava sporove s vanzemaljskim rasama.

Česte su i parodije koje se nazivaju simulatorima života u Rusiji, u kojima je Putin ili nezaobilazni lik ili protagonist “radnje”. U jednoj takvoj cilj je tući druge ljude, plesati tradicionalne ruske plesove i dakako – skupljati votku.

Sve u svemu, jedini cilj ovakvih igara jest da budu humoristične – sama zabava ne proizlazi im iz gameplaya nego iz šala na kojima se temelje. Doduše, bliže su komediji apsurda nego smislenoj satiri.

ZAKLJUČAK

Imamo li na kraju pregleda išta pametno za reći o videoigrama u kojima se pojavljuje Vladimir Putin? Iskreno rečeno, baš i nemamo. Najčešći je slučaj taj da nepoznati developeri nepoznatih igara koriste poznatu ličnost da bi skrenuli pozornost na svoju igru koja ničim drugim tu pozornost ne zaslužuje. Teško je procijeniti u kojem omjeru igre s likom Vladimira Putina kreiraju developeri iz Rusije, a koliko iz ostatka svijeta. Primjetno je da sve takve igre nastoje biti humoristične, ali se ispod njihovog ironičnog sprdanja ne odmotava ništa konkretno, za razliku od toga kako GTA serijal npr. ismijava američku kulturu.

Označeno sa:

Komentari (25)

  • idris

    16.03.2022 - 14:38

    Naporni ste

  • Agent

    16.03.2022 - 15:58

    Malo sad već previše članaka o istom nepotrebnom

  • Iceman73

    16.03.2022 - 16:06

    Ma da…još nam ga i v igrama treba…kaj da gai ovak nije dosta!

    • Rastmahatta

      @Iceman73, 16.03.2022 - 16:10

      Treba ga staviti za protagonista na Half-Life 3

  • Vujo777

    16.03.2022 - 16:30

    Novi protagonisti u gta 6 – zelenski, biden i putin

  • The_Miks

    16.03.2022 - 16:48

    Ali su svi naporni s time, nova corona.

    • Cone3006

      @The_Miks, 16.03.2022 - 21:14

      Bukvalno

  • tuvvok1701

    16.03.2022 - 16:55

    Stvarno ne znam čemu ovaj tekst, pogotovo uz sve one disclaimere da ne želite politiku na HCL-u. Ili fino napišite da ne želite politiku ako ne dolazi od vas.

    • SanKa

      @tuvvok1701, 16.03.2022 - 17:08

      bolje ne bih napisao

    • Zoran Žalac

      @tuvvok1701, 16.03.2022 - 17:20

      Nijedan čovjek kao pojava sam po sebi nije “politika”, sve i da je političar. Politiku čine postupci i stavovi, a ovaj tekst nije o tome. Niti je nama prvi put da pišemo o stvarnim ljudima u kontekstu igra. Pisali smo o pokojnom Bowieju, živom Mourinhu i SouljaBoyu, te hrpi drugih aktera. Da nikome nisu bitni, jednostavno ne bi imali apsolutno nikakve veze s videoigrama i o tome se ne bi pisalo.

    • tuvvok1701

      @Zoran Žalac, 16.03.2022 - 18:02

      Možeš se sad ti izvlačiti koliko želiš, ali ovo je definitivno pridavanje nepotrebne pozornosti liku i djelu osobe koja to trenutno ne zaslužuje. Nijedan od ovih ostalih aktera nije napao drugu međunarodno priznatu državu. Jedina paralela koju bi se moglo povuć je pisanje o Hitleru kad je napao Poljsku (iako je to nemoguće), Bushu kad je napao Irak ili Trumpu kad je ubio onog iranskog generala. Mislim da je svima dovoljno što u svim medijima stalno gledaju Putinovu facu pa im ne treba da ga još i ovdje vide. Eto, toliko od mene.

    • Zoran Žalac

      @tuvvok1701, 16.03.2022 - 18:28

      Ne slažem se. Ako netko napadne drugu državu i taj događaj predstavlja prijetnju sigurnosti cijelome svijetu, baš mu onda treba mu dati svu moguću pozornost. Suprotno tome je opasno zanemarivanje. Mediji su tu da izvještavaju o onome što je aktualno. Ako se pretvaraju da toga nema kako bi udovoljili ljudima, onda su isti ti ljudi u opasnosti.

    • Croatomic

      @Zoran Žalac, 16.03.2022 - 20:41

      Slažem se. Ali ovaj sajt bi trebao biti o gamingu. Bez politike. Što se medija tiče, samo dezinformacije. Senzacionalizam. Nešto ćemu ovdje ne bi smjelo biti mjesta. Daj komentirajte Starfield, Tiny Tina i sve te nove naslove koji dolaze. Pustite rat i politiku. Pre mali smo mi ovdje da bi uopće mogli komentirati što se događa tamo negdje kad ne možemo ništa promijenit. Uživajmo. Nego, dal se neko još kao ja navukao na Cyberpunk 2022? V rules

    • Stitrek

      @Croatomic, 16.03.2022 - 22:41

      Bro, ovaj clanak nije o politici vec o igrama u kojima su koristeni odredeni politicari te neke povjesne licnosti, s obzirom da je ovih dana jedan diktator jako aktivan na podrucju Europe, autor clanka se osvrnuo na njega u kontekstu gaminga.

    • Croatomic

      @Stitrek, 17.03.2022 - 05:20

      Pogledaj komentare.

    • Stecajni_upravnik

      @Zoran Žalac, 16.03.2022 - 22:46

      Postoji jedan fantastican autor, kvantni fizicar, sticajem okolnosti Rus a delom Estonac. Zove se Vadim Zeland i napisao je seriju knjiga pod nazivom Transurfing. Ako budes imao zelju i vremena procitaj sta covek pise i mozda promenis misljenjenje i vidis da to sto je @tuvvok napisao itekako ima smisla. Pozdrav veliki.

    • Stitrek

      @Stecajni_upravnik, 16.03.2022 - 23:28

      Veliki fokus na pojedine licnosti ili organizacije pojacava “egregore” efekt, mediji uz informiranje imaju i funkciju zastrasivanja gledatelja te on postaje jos vise fokusiran na tu tematiku.
      Zabijanje glave u pijesak ili konstantni fokus na tematiku nisu rijesenje, vec balans izmedu te dvije krajnosti.

    • Stitrek

      @tuvvok1701, 16.03.2022 - 19:59

      Normalno je da vijesti bruje o tome jer se radi o destabilizaciji jednog dijeka kontinenta, onaj tko je informiran ne mora pratiti po cijeli dan vijesti, moze preskociti kanal, isto tako i ovu temu.
      Ova zbivanja imaju veliki utjecaj na ekonomije a i sam gaming, za koju godinu ce niknuti dosta filmova i igara na ovu tematiku, pogotovo velika pitanja o ljudskoj civilizaciji u 21. stoljecu.
      Gaming, isto kao film i glazba, je dio umjetnosti gdje su se uvijek izrazavala gledista, ideje i misljena po pitanju svijetskih zbivanja, fokus na pouku i istinu je nekada izrazen kroz satiru i gluping a ponekad kroz filozofiju i cinjenice kojima smo okruzeni.

    • Pajo Paksu

      @Zoran Žalac, 17.03.2022 - 15:39

      Da, ali te nabrojane igre i jesu i nisu igre.
      Više nisu nego što jesu.

    • Veseleilo

      @tuvvok1701, 16.03.2022 - 21:04

      Potpis.

  • Stitrek

    16.03.2022 - 17:07

    Clanak je napisan u kontekstu vise diktatora iz realnog svijeta koji su se pojavili u video igrama, s obzirom da je jedan od diktatora u danasnje vrijeme itekako aktivan i ima utjecaj na stvari koje se ticu svih nas, glavni fokus je na njemu.
    Mozda za jedno 50-ak godina jedna AAA igra bolje obradi ruskog diktatora, kao sto je to izveo Wolfenstein 2 New Colossus.

  • sparrowpunk

    16.03.2022 - 22:15

    Putin, Putin, Putin…. Pa i Hrvatska ima ‘zanimljive’ političare, ne treba nam Putin.

    • Saren

      @sparrowpunk, 17.03.2022 - 03:45

      Kraj ovih nasih idiota naravano da ne. No autor je ovdje isao na to da li se ludi diktator pojavljivao igdje drugdje u zabavnom mediju koji svi mi gameri volimo i pratimo, a to je gamingg. No praviti se da Putin ne postoji je isto opasno. Hoces neces cijela Europa ovako il onako ovisi o plinu, gorivu itd. iz Rusije i Ukrajine dok se ne sredi neki novi deal. Mozemo mi zmirit koliko hocemo (sto je pogresno jer su drugi zmirili na nas kad smo mi imali istu situaciju) na situaciju u Ukraijini. Cinjenica jest i ostaje da je Putin ludi diktator kojem je mjesto u umobolnici uz dobru ludjacku kosulju i dnevnu dozu lobotomije sa elektrosokovima jer za drugo nije. Ishlapjeli ludi relikt iz proslosti koji ne pripada modernom svijetu, kojima bi ja uveo zakon da kad predjes odredjeno godiste – mars u mirovinu, a ne vodit drzavu. Nazalost tako je kako je i takve ludjake za dobrobit svijeta treba sankcionirati. Okretati oci jest najlakse, no taj problem i to sto stoji iza toga ludoga diktatora ce prije ili poslije prijetit svima nama. Prema tome – sankcije, jos sankcija i sankcije, pa kad mu narod pocne gladovati i biti zedan mozda se i pobune protiv njega, pa ga svrgnu u gulag. To bi mu bila jos najlaksa sudbina, mjesto mu je u HAG-u pred sudom pravde.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?