Grk zvan Nikandreos nema nikakve veze s novim političkim vjetrovima u Grčkoj, ali je glavni lik igre koja se neće tako lako otpuhati iz vašeg sjećanja kada ju zaigrate. Dvodimenzionalni akcijski platformer Apotheon tematski je smješten u grčku mitologiju, a ondje se snašao kao satir u vinskom podrumu. Drugačije rečeno, jako je dobro odradio tu tematiku i smjestio se uz bok God of Wara i Titan’s Questa.

Priča u igri skuhana je na klasičan način – uz osvetu kao glavni sastojak te izdaju kao začinski dodatak. Bogovi su okrenuli leđa ljudima, a to je rezultiralo nedostatkom hrane, razarajućim olujama i gubitkom seksualnog libida diljem antičke Grčke. Naime, po tradicionalnom vjerovanju svaki od grčkih bogova i božica ima moć da ljudima udijeli neki dar, a kako su im to uskratili po naredbi vrhovnog boga Zeusa, na ljudima je da se osvete i sami uzmu njihove moći. Tu u priču dolazi spomenuti Nikandreos kojega Zeusova izdajnička ženica Hera šalje da porazi šest grčkih bogova i tako spasi svoj rod.

Naknadno smo ovoj recenziji dodali i ovaj video komentar snimljen iz PS4 verzije Apotheona. Čisto da malo dobijete osjećaj za to kako se ovo igra.
Gledajte u 60 FPS-a za najbolje iskustvo.

Šest grčkih bogova (plus Had, bog podzemlja, s kojim se ne borite) označava i šest tematskih razina igre. U njih se dolazi kroz dva grada – Agoru i Acropolis – koji su svojevrsni centri za trgovinu i treniranje. Svaka razina posvećena je onome što karakterizira prisutno božanstvo. Primjerice, kod božice lova Artemis, krećete se po šumskom i močvarnom predjelu loveći mitska bića. Kod Posejdona, boga mora, imate brodić s kojim plovite po mapi, istražujete podvodne ruševine i slično. Kod Atene, božice strategije, nalazite se u velikom rotirajućem labirintu koji pred vas stavlja niz zamki za testiranje vaše motorike.

Takva raznovrsnost razina i zadataka u njima najbolji je dio ove igre. S prosječnim trajanjem oko desetak sati, ne može se reći kako je ovo jako velika igra, ali u njoj zato nema okolišanja – sve što radite uvijek je dosta zanimljivo. Čak i u trenutcima kada ne obavljate misije možete izazivati sreću te u gradovima pljačkati po kućama. Novac je jedino sredstvo za kupovanje opreme, a kako iz nekog razloga ne možete prodavati ono što vam nije potrebno – svaki novčić je bitan. No, stražari u gradu ne gledaju olako na vaše pljačkanje, tako da u Apotheonu imamo i svojevrsni „GTA element“ skrivanja od „policije“.

Apotheon je na trenutke dvodimenzionalni GTA u drevnoj Grčkoj.

Naravno, s obzirom da je ovo 2D igra, takvo što je daleko jednostavnije. Međutim, to ne znači da igra nema dubine iza sebe. Na primjer, ako silno želite doći do neke prostorije gdje se nalaze vrijedni predmeti, a stražari vam ne daju da to učinite, možete jednostavno uzeti napitak za nevidljivost i rješiti to bez dizanja buke. Takav napitak, kao i mnoge druge, možete sami izraditi tako da skupljate potrebne sastojke. Skupljanje se najčešće odvija usputno – za vrijeme borbe, ali igra vas nagrađuje ako pozorno pratite okoliš te uočite skriveni dio koji nije prikazan na mapi.

Apotheon je za razliku od sličnih „Metroidvania“ platformera, tipa Guacamelee ili Outland, isključivo orijentiran na akciju, odnosno borbu. Znači, ne vidite zagonetne ili izazovne dijelove sa skakanjem po platformama, ali zato gotovo svakog trenutka nešto udarate. Dobro je stoga što je sustav borbe kvalitetan i ne oslanja se samo na puko mlataranje i stiskanje tipke. U Apotheonu je borba bliža Chilvaryju ili pak Dark Soulsu, premda daleko blaža prema igraču.

Na raspolaganju su vam melee i dalekometna oružja, od kojih sva imaju određeni vijek trajanja. Za svaku vrstu oružja (mačevi, koplja, toljage, sjekire, strijele) imate do pet razina vještine koje utječu na brzinu korištenja i samu učinkovitost. No, daleko važnije od razina vještine jest pozicioniranje i smjer napada. Neprijatelji su brzi i najčešće blokiraju vaše udarce, a kako svaki vam udarac troši energiju, važno je znati što radite. Primjerice, kada neprijatelj blokira ravno, možete ga udariti s gornje ili donje strane, ili se pak otkotrljati iza njega i nanijeti mu duplo više štete otraga.

Sustav borbe potiče korištenje različitih napada i pametno pozicioniranje spram neprijatelja.

Kad niste direktno u borbi, u pojedinim dijelovima igre dalekometnim oružjem možete igrati i „stealth“ pristupom. Nadalje, možete koristiti i okolinu u svoju prednost, bilo da je riječ o aktiviranju zamki (koje možete i sami postavljati) ili uzimanju kamenja s kojim je pravi gušt gnječiti neprijatelje usred njihovog deranja. Kako je riječ o 2D igri, ovakav sustav borbe može biti malo nespretan, ali na kraju ostavlja dobar dojam zbog kojega igra u kombinaciji s raznolikim zadacima ne ostavlja mjesta za zamaranje.

Ima tu ipak nekoliko stvari koje ne možemo opravdati na temelju toga da se ovdje radi o 2D naslovu. Ponajprije, sučelje za odabir oružja i opreme moglo je biti bolje izvedeno. Svako novo oružje koje pokupite dodaje se vertikalnom nizu i ako igrate kontrolerom, morate listati po pet, deset oružja da bi našli ono što tražite. Moguće je, naravno, pauzirati igru pa u inventory meniju na miru izabrati ono što tražimo, ali s druge strane nije moguće odvojiti korištenje oružja i napitaka.

Tako imate situaciju da želite neku sposobnost, dok ju aktivirate ne možete koristiti oružje, niti vam se oružje automatski vrati u ruku nakon što uzmete napitak koji želite. To vrijedi jedino za napitke zdravlja i obnavljanja oklopa koji imaju svoj hotkey – ali radi se o istoj tipki za obnavljanje dvaju različitih stvari, pa s njom recimo ne možete obnoviti oklop dok u potpunosti ne obnovite zdravlje.

Nisu to neke velike mane, ali često znaju praviti razliku hoćete li preživjeti ili ne. Borba je brza, a nespretno sučelje bez prečaca za brzo aktiviranje nekih stvari ponekad vas može samo zbuniti. Nije za pohvalu ni to što igru prate raznorazni bugovi, najčešće oni vezani uz detekciju jačine udarca pa vas neprijatelji na otvorenom jednim udarcem znaju odbaciti na drugi kraj mape.

Vjerujemo kako će ti bugovi s vremenom biti ispravljeni, a kada se to dogodi ostaje nam prilično zanimljiva igra dobre atmosfere, jedinstvenog vizualnog stila te zabavnog sadržaja. Osim glavne kampanje, zabavu vam može pružiti i lokalni multiplayer za dvoje igrača, u kojemu se suočavate u arenama. U kombinaciji sa solidnim sustavom borbe, ovaj MP mod ima potencijala i za više od ovoga što je trenutno ponuđeno, stoga se nadamo da će razvijati kroz buduća ažuriranja za igru. Ako to pak i ne bude slučaj, mislim da se Apotheonu svejedno isplati udijeliti svoj novac i vrijeme ako ste raspoloženi za 2D avanturu i još jednu priču iz davnina.

Afroditinog nam poprsja, jesmo li upravo dobili God of War u obliku 2D platformera?

78 Naša ocjena
  • sustav borbe