Blur [PC, X360, PS3]

Bela

Smješteni u Liverpoolu u Engleskoj, Bizzare Creations je firma nastala još davne 1994. godine i specijalizirala se za izradu ponajviše trkaćih igara. Njihova najnovija igra zove se Blur i frenetično je brza arkadna jurilica u kojoj je glavni cilj prvi završiti utrku, kao i u drugim igrama ovoga tipa, no Blur to radi na jedan drugačiji način.

Prva usporedba koja će vam pasti na pamet, kada ugledate raznobojni Blur i malo ga odigrate, je Mario Kart Racing (ili Crash Team Racing), iako neki aspekti igre podsjećaju i na spomenuti PGR, pa čak i na Twisted Metal. U Bluru osim ludog utrkivanja na raspolaganju imate nekoliko “pojačanja” razbacanih nasumice po stazi koje će vam olakšati ili otežati vaše probijanje prema cilju. No, za sada ostavimo oružja i pojačanja po strani, njih ćemo kasnije objasniti. Krenimo ispočetka.

Career mode u Bluru vam daje slobodu da napredujete bez nekih većih ograničenja, jer vam daje izbor napretka i ostvarivanja zadataka bilo kojim redom. Vaša karijera napreduje kako skupljate dvije vrste nagrada. Lights i Fans. Lights bodove osvajate završetkom među prva tri i ispunjavanjem zadataka koji variraju od staze do staze i sekcije u kojoj se upravo nalazite, dok Fans bodove zarađujete napadom na protivnike, driftanjem i ostalim manevrima.

Svaka staza krije i male ikone koje otvaraju Fans Run, odnosno određene zadatke tipa prolaska kroz vrata, ili Fans demand koji zahtjeva napad na protivnike u određenom vremenu. Blur krije pozamašnih 60 evenata koji su podijeljeni u 9 sekcija ili grupa pod vodstvom najopasnijeg rivala. Nove grupe se otključavaju zarađivanjem Lights bodova, pa ne morate završiti baš svaki zadatak u nekoj grupi. Brzo ćete se naći u situaciji u kojoj imate dovoljno prostora za odabir iduće utrke. Iako, da bi odigrali završni dvoboj jedan na jedan protiv vođe grupe, potrebno je ispuniti sve zadatke koji su navedeni u određenoj grupi.

Zadatci su ovdje kako bi dokazali da ste dostojni utrke s vođom grupe i pomalo je iritantno kada morate ponavljati utrke zbog tih zahtjeva, no postoji i sjajna strana medalje. Naime, kada pobjedite u utrci jedan na jedan, osvajate protivnikov auto zajedno sa njegovim modifikacijama. Između “normalnih” utrka, Blur nudi i klasičnu checkpoint utrku u kojoj vam je najljući protivnik vrijeme, iako je po mapi razbacano dovoljno malih “satova”, koji vam daju par bitnih sekundi.

Destruction mode pak traži od vas uništavanje protivnika u određenom vremenskom intervalu, a svakim novim uništenim protivnikom zarađujete vrijeme i dodatne Fans bodove. Staza ima i više nego dovoljno, a razbacane su po različitim lokacijama, kao što su Los Angeles i Barcelona. Staze su jako dobro dizajnirane. Svaka staza je različita i dizajn varira od širokih ravnina i malih petlji te uzbrdica, pa sve do velikih skokova iz zgrada. Također treba napomenuti da mnoge staze sadrže različite puteve i prečace ispunjene skrivenim pojačanjima.

Zanimljivo je da nema quick race ili time attack moda igranja, ali nakon svake završene utrke vaša postignuća se šalju automatski prijateljima kako bi ih “natjerali” da budu bolji i na taj način potiču suparništvo. Trofeji i postignuća su u Bluru implementirana pod nazivom Stickers, a da bi neke ispunili dobro ćete se namučiti. Čak postoji i sticker koji vam omogućuje da “gnjavite” prijatelje na socijalnim mrežama poput Facebooka tj. omogućuje vam da se hvalite sa posljednjim postignućem u igri.

Broj automobila u Bluru doseže brojku od 70, što je itekako pohvalno. Pronaći ćete raznovrsne automobile poput VW off-road Bube do Lotus Elisea. Automobili su podijeljeni u četiri klase, podijeljene po eventima. To znači da ne možete voziti bilo koji otključani auto nego samo onu klasu koju staza dopušta. Ponekad zasmeta jer želite bržu jurilicu, no u globalu štedi vrijeme i određuje više-manje protivnike u istoj klasi te vam na taj način olakšava da na cilj ne stignete zadnji baš uvijek.

Ipak, u Bluru ne napredujete linearno i s time otključavate aute iz svih klasa svako malo. Neki auti, primjerice kao Chervollet Corvette ili Nissan 350-Z, dolaze u različitim varijacijama ili s raznim modifikacijama. U Bluru zaboravite na nabrijavanje auta i na modificiranje u Need for Speed Underground stilu. U ovoj igri stvari su pojednostavljene i jedino što možete s autima je određivati modifikacije za poboljšanja ili mijenjati boju vašeg limenog ljubimca.

Svaki auto je označen karakteristikama kao što su off-road, very grippy (dobro leži) ili very drifty. U Bluru se najviše ciljalo na strategiju odabira oružja i poboljšanja te naravno vještu vožnju. Ukupno postoji osam poboljšanja, neka od njih su ofenzivna neka defenzivna. Shunt ispaljuje veliku crvenu kuglu s automatskim ciljanjem. Bolts vam nudi 3 ili 4 manje munje koje ispaljujete pravocrtno. Tu su također mine, štitovi i poboljšanje pod nazivom Barge koji odguruje protivnike nekakvim energetskim poljem. Odlično pojačanje za pobjedonosno vikanje: Get out of my way !!1

Tu je i shock koji ispaljuje munje daleko naprijed ili iza na stazu kako bi dobili nekoliko vrijednih sekundi dok protivnici izbjegavaju ta električna polja. Ukoliko vi ili oni uletite u polje bit ćete osjetno usporeni. Da ne bi bilo dosadno tu je naravno i nitro koji daje odličan osjećaj brzine. Automobili se mogu uništiti, stoga treba paziti na health i powerup imena Repair, kako ne bi završili kao hrpa zgnječenog metala. Modifikacije omogućuju ekstra Bolt munje ili jače i izdržljivije štitove.

Modifikacije doista mogu napraviti veliku razliku u vašoj strategiji

U Career modu je moguće opremiti samo jednu modifikaciju, dok u multiplayeru možete staviti tri. Modifikacije doista mogu napraviti veliku razliku u vašoj strategiji. Poboljšanja tijekom utrke možete skupiti tri i mijenjati ovisno o zdravlju, taktici i gužvi koja je ispred ili iza vas. Poboljšanja nisu random nabacana nego su točno određena i često su bolja poboljšanja teže dostupna. Svako oružje, odnosno power up možete ispaliti naprijed ili natrag, a retrovizor na vrhu ekrana uvelike doprinosi u defenzivi. Osim što možete učinkovito pogoditi protivnike iza, retrovizor vam pomaže da u pravom vremenu blokirate protivnički napad svojim oružjem.

Blur koristi licencirane automobile i možda se neki začude, ali vožnja u Bluru zahtjeva preciznost. Ovu igru nikako ne treba stavljati pod simulaciju sukladno sa prethodnom rečenicom, ali doza preciznosti i kočnica biti će potrebne za svladavanje oštrih zavoja, a ni driftanje nije automatsko nego zahtjeva dobru vještinu. Svako vozilo ima svoj karakteristični osjećaj, pa je primjerice jasno kao dan da off-road vozila imaju prednost na dirt stazama. Ono što nedostaje u ovakvoj igri je drafting. Ne postoji nikakva indikacija da ćete praćenjem drugog vozača dobiti ubrzanje.

Na stazi se može sukobiti do 20 igrača i tada Blur postaje ono što i jest. Luda arkadna jurilica. Frenetična zabava ja zagarantirana uz brzinu, nevjerovatnu gužvu i velik broj poboljšanja kojima si radite put do trona. U singleplayer modu tj. karijeri AI protivnici su veoma agresivni i podosta će vas namučiti. Osim što je prilično teško pratiti utrku, i ispunjavati određene zahtjeve, potrebno je držati oko konstantno na retrovizoru, ali naravno i naprijed jer iz oba smjera može doći projektil koji ća vas izbaciti u najgorem trenutku i zagorčati vam dan.

Zanimljiv dodatak Bluru je to da igra omogućava u slučaju propalog eventa da odmah birate drugi auto, bez povratka u glavni meni. Da, dodatak je malen, ali je koristan i više trkaćih igara bi trebalo to uvesti.

Oduvijek se znalo da je ljudski protivnik opasniji od kompjutera, a u igri poput Blura to itekako dolazi do izražaja. Online utrke su intezivne, brze i lude, jer se svatko iz petnih žila bori za poziciju, a projektili frcaju na sve strane. Kaos je riječ koja mi trenutno pada na pamet. I doista, online utrke često će biti kaos, a samo najspretniji će završiti kao pobjednici u ciljnoj ravnini. U multiplayeru zarađivanje Fans bodova, otključavanje vozila i leveliranje je potpuno odvojeno. Stoga zaboravite na neke unlock-ove u singleplayeru.

Multiplayer nudi puno više modova i zabave nego karijera…

Kao što sam već i spomenuo, modifikacija u multiplayeru je moguće staviti čak tri na autu i vjerujte sve tri će vam biti prijeko potrebne. Ulazak u utrku bazira se na vašem trenutnom nivou, a multiplayer nudi puno više modova i zabave nego karijera. Moguće su utrke sa 10 igrača, 20 igrača, motor mash, battle arene, utrke sa timovima i hardcore utrke bez ikakvih pojačanja na stazi. Multiplayer modifikacije su također drugačije od singleplayer modifikacija. Možete primiti više štete ili staviti laser na auto, bilo kako bilo, odabir je na vama, a imate
četiri slota za odabir modifikacija. Blur nudi puno stvari za otključati tjerajući vas da isprobate svaki mogući auto i svaku modifikaciju.

Postoje čak i dnevni izazovi sa one stvarno uporne. Kreiranje private igre nudi vam mnoštvo opcija kao micanje određenih poboljšanja i ostalih stvari. Ono što nas je najviše razveselilo nije niti multiplayer niti singleplayer. Najviše veselja izazavao je lokalni split screen koji omogućuje do 4 igrača. Vidljivost je i dalje dobra (naravno ovisi o telki). Split screen nudi dosta zabave jer uvijek dođe do slatkih psovki upućenih prijatelju koji se veselo smješka pokraj vas jer vas je upravo izgurao sa staze.

Isprobali smo PC i PS3 verziju Blura i svaka oduševljava. Blur je solidna igra kao singlepalyer, ali njegova prava čar leži u multiplayeru bio on online ili split screen. Ovo potonje je naravno zabavnije, a ukoliko imate multitap i četiri gamepada, što čekate, zovite prijatelje i luda vožnja može početi.

Motormash mode u otvorenim arenama je nešto posve drugo, nešto posve kaotično. U velikoj otvorenoj areni gdje se 20 igrača zabija i ispaljuje projektile u svim smjerovima više podsjeća na Twisted Metal nego na Mario Kart. Eto usporedbe da se ne pitate zašto sam to spomenuo na početku recenzije.

Vizualno, prezentacija Blura je jedan veliki mix. Uz veliku količinu motion blura, raznobojnih vozila i isto tako raznobojnih oružja Blur će vam izgledati možda pomalo gej jer je sve puno roze, ljubičaste i crvene. Zapravo tih boja ima na bacanje. Nama se svidjelo. Što ne znači da smo pomali gej, dapače. Modeli automobila nisu vrhunac na tržištu, ali sadrže neke fora detalje, kao solidno dizajnirana unutrašnjost i vozača kojeg vidite kako mijenja brzine.

Motion blur efekt je po defaultu pomalo pretjeran, pa ako vam smeta preporučamo vam odmah da ga smanjite na minimum. Neke teksture su mlake, iako je općenito dizajn staza i okoline dobar. Grafika nije vrhunska, ali je miljama daleko od lošeg. Blur je sve u svemu jedna jako svjetlucava igra što ćete zapaziti po zadnjim svjetlima koje sjaje kao reflektori na stazu u noćnim urkama, što nam se baš i nije dopalo.

Eskpolozije i animacije oružja su na visokom nivou. Odlični specijalni efekti kada pogodite protivnika ili budete pogođeni dodatno mute sliku, ali uspjevaju činiti to u sekundi te tako ne utječu na gameplay i dalje izgledaju jako dobro. Ono što je jako pohvalno je to da Blur ne pati od nikakvog pada frameratea niti na jednoj platformi ni na najvišim detaljima na PC-u (ovisno o konfiguraciji, jasno). Itekako bitno za igru u kojoj je svaka desetinka važna, te time daje dojam odlične ispoliranosti i daljnju vjeru u Bizarre Creations i njihove nove uradke. Tjekom igranja nismo zapazili nikakve bitne bugove, jedino kada slikate primjerice Frapsom, u nekim trenutcima kada gledate gotovu sliku primjetit ćete glitch koji izgleda kao da kotači propadaju kroz zemlju, ali u punoj brzini vožnje to neće primjetiti ni oni sa okom sokolovim.

Zvuk je odličan. Soundtrack se sastoji ponajviše od lude tehnjave koja se neće svidjeti svima. Također dužni smo primjetiti da se glazba u utrkama gasi po defaultu. Čudna postavka. Možda su tvorci igre željeli staviti naglasak na odlične zvučne efekte tijekom utrke i da vam bude mrvicu lakše pratiti ludost koja se odvija oko vas.

Velika zamjerka ide za kontrole. Dok na gamepadima to ide sve “kao po loju”, na PC-u ne postoji mogućnost mijenjanja kontrola. Postoje dva layouta koja možete odabrati. Dok jedan ne želim ni spominjati koliko je loš, drugi vas stavlja u poziciju da vozite s tipkama W,A,S,D, a ispaljujete oružja pomoću tipki za kretanje. Pomalo čudno, te vas doslovce osuđuje da vozite lijevom rukom.

Da završimo. Blur je odlična igra. To je jedna luda, raznobojna arkadna jurilica puna destrukcije, preokretanja i sudara. Zahtjeva dobre reflekse, koncentraciju i dobro oko, ali zauzvrat nudi puno zabave. Pored solidnog singleplayera, glavni adut joj je multiplayer. On je još luđi, još zabavniji, a split screen pozdravljamo s naklonom. Ukoliko ste zagriženi ljubitelj simulacije bježite dalje. Ukoliko živite za lude, brze, arkadne utrke u kojim ispaljujete velike kugle i ostala oružja na protivnike, ukoliko ste fan frentične utrke u kojoj se sve preokrene u sekundi i vjerujete da imate živaca za to, onda dakle, Blur je igra za vas.

A što vi mislite o ovoj arkadnoj jurilici iz Bizzare Creationsa? Jeste ju već igrali? Slažete li se sa našom recenzijom i konačnom ocjenom? Ostavite nam svoj komentar o ovoj igri kao i svoju ocjenu koju biste joj dali da ste na našem mjestu.

Stiglo nam je toplije vrijeme i brdo novih igara za odigrati. U naše ruke stigao je i Blur, najnovija kreacija Bizzare Creationsa, proizvođača koji je ostao zapamćen po odličnom Project Gotham Racing serijalu. Da li Blur ima snage izgurati s ceste ko

86 Naša ocjena
  • multiplayer
  • power up-ovi