Broken Sword 5: The Serpent’s Curse

Nakon dužeg perioda ekipa Revolution Softwarea napokon je izdala potpuno novu igru, umjesto još jednog remakea. U pitanju je peti dio kultnog Broken Sword serijala s podnaslovom The Serpent’s Curse, a te nove avanture Georgea i Nice omogućila nam je Kickstarter kampanja koja je prošla više nego uspješno, sa skoro dvostruko većim iznosom nego što su autori tražili.

Prije više od mjesec dana stigao nam je prvi dio avanture, budući da novi Broken Sword prati aktualne svjetske trendove u avanturističkom žanru te je podijeljen na dva dijela. ŠTO!? PRIJE MJESEC DANA!? PA HCL KASNITE S RECENZIJOM MJESEC DANA!?!?! Znam, znam, pročitajte sljedeće poglavlje prije nego me pribijete na zid i počnete gađati starim kontrolerima.

Moja prva zamjerka u ovoj recenziji ne ide samoj igri već ekipi iz Revolution Softwarea, a to je nemogućnost držanja obećanih rokova. Jer vidite, odlučio sam pričekati izlazak oba dijela pa tek nakon toga napisati punu recenziju. Nakon odigravanja prvog dijela odem ja na službenu stranicu igre da provjerim kada izlazi drugi i vidim da je datum zakazan za 2. siječnja. OK – kada izađu oba dijela napisat ću punu recenziju, odlučih tada misleći si pritom: “pa ionako ću dati puno bolji uvid u igru kada je budem ocjenjivao kao komplet”.

I tako ja 3. siječnja ulazim u Broken Sword, dolazim do save filea gdje me uredno čeka poruka da pričekam drugu epizodu. WTF?! Igor već šizi i prijeti šamaranjem, a ja jadan odlazim na službenu stranicu da provjerim situaciju. Sada tamo uredno piše da je datum izlaska druge epizode samo “siječanj 2014.”

OK, kasnije tijekom prvog mjeseca onda – nadam se što prije pa da to kao pravi ljubitelj avantura prijeđem i napišem konačnu recenziju. No ništa od toga. Novi kolega s portala Dominik mi par dana nakon toga javlja da je druga epizoda prebačena na prvo tromjesečje ove godine. Prvo tro… šta? Ma fantastično! Ubacite još u taj lonac kašnjenja i odgoda činjenicu da nam se zbog next-gen konzola i Zlatnog Dabra 2013 malo poremetio raspored objave novih recenzija i dobit ćete recenziju objavljenu gotovo mjesec dana nakon odigravanja (polovice) igre. Interesantna situacija, zar ne? Mogu vam se samo ispričati na kašnjenju uz obećanje da ćemo recenziju i nadopuniti kada se druga epizoda pojavi na tržištu. No dobro, dosta “borbe s rokovima” – ‘ajmo konačno vidjeti kakav je taj novi Broken Sword, tj. njegov prvi dio.

Situaciji s kašnjenjem recenzije donekle je pomogao kolega Vjeran s ovim gameplay komentarom koji smo objavili svega nekoliko dana nakon izlaska prvog dijela, još prošle godine. Ako još niste, pogledajte kako on odigrava jedan kratki segment sa samog početka avanture.

Prvi razlog zbog kojeg sam odmah odlučio čekati na drugi dio je pomalo loš završetak prve epizode koja me je ostavila tek na početku zapleta radnje. Stvarno, završetak epizode je vrlo frustrirajuć – osjećaj je kao da vam netko u 37. minuti finala Lige prvaka prekine utakmice i objavi da se navedena nastavlja za dva mjeseca (ili nešto manje jasno kao “prvo tromjesječje”).

I u novom nastavku Broken Sworda preuzimamo ulogu plavokosog odvjetnika Georgea i njegove atraktivne prijateljice Nico. Ovaj put ćemo im pomoći u pronalasku lopova koji je ukrao sliku prilikom čega je ubijen vlasnik galerije gdje je ovo djelo bilo izloženo.

Priča je kao i u svakom Broken Swordu do sada zanimljiva i mistična, a ne libi se ponovno ući u religiozne vode. Ovaj put je u prvom planu spomenuta slika koja je duboko povezana s vjerovanjima jednog dijela gnostičke crkve, a na nama je da otkrijemo njeno puno značenje. Nažalost, kao što sam već naveo, priču nisam proživio do kraja i nemam neko konačno mišljenje, no sigurno ima dobre temelje koje bi autori s drugom epizodom trebali zaokružiti u intrigantnu i zanimljivu cjelinu.

Izuzev naizgled intrigantne priče igra se može pohvaliti i prekrasno nacrtanim pozadinama koje su pravo osvježenje u odnosu na pomalo isprani 3D okoliš kojeg smo mogli vidjeti u trećem i četvrtom nastavku Broken Sworda. U ovom prvom dijelu imali smo priliku prošetati iscrtanim ulicama Pariza i Londona, a autori su nam obećali da ćemo u drugom dijelu obići i Tursku te Španjolsku. Jasno se vidi visoka posvećenost detaljima prilikom svakog novog ekrana, zbog čega su lokacije jedinstvene i pamtljive – pravi “bombon za oči”.

Kad smo već kod hvalospjeva, red je pohvaliti i odlično odrađenu glasovnu glumu te same dijaloge koji su krucijalni kod ovog tipa naslova. George će nas često nasmijati svojim postupcima i razmišljanjima, a pogotovo su zabavne njegove reakcije prilikom interakcije predmeta koji nemaju veze jedan s drugim. Nico je pak seksi dio ove družine i često će iskoristiti svoj šarm u rješavanju problema. Osim njih, u novom Broken Swordu pojavljuju se još par likova poznatih iz prijašnjih naslova koje će ljubitelji serijala dočekati sa smiješkom na licu.

Ono u čemu ekipa Revolution Softwarea kaska za modernim dobom je animacija likova prilikom bilo kakve interakcije. George naprosto izgleda kao lutak na konopcima sa svojom ukočenošću i robotskim potezima prilikom interakcije s objektima. Zapravo više izgleda kao da mu je u jedan otvor na tijelu gurnuta određena sprava za čišćenje. Ako me kužite, he he.

Najveća zamjerka igri ide u smjeru gameplaya koji je naprosto zastario. Vjerojatno ni sami momci iz Revolution Softwarea nisu sigurni za koga su radili avanturu. Broken Sword 5 je vaša tipična point and click avantura, dakle slobodno prekrižite bilo kakva druga miješanja žanra, neke nove načine rješavanja zagonetki ili neke napete quick-time događaje.

“Hmm, pa to je super!”, reći će sada stara škola koja napokon želi dobru PNC avanturu bez trilijun QT sekvenci. Pa zapravo i ne, primarno iz razloga jer je igra prelagana. Tijekom cijele prve epizode nije postojao problem za kojeg mi je bilo potrebno više od pet minuta da ga riješim. Sve su to standardni problemi koje ćemo riješiti prolaskom kroz par razgovora s drugim likovima, interakcijom s objektima na ekranu i eventualno nekim sklapanjem dva predmeta iz inventara.

Doduše, Revolution Software se pohvalio s “tokom misli”, novim zagonetkama koje bi trebali riješiti dedukcijom. Na kraju su mi te zagonetke bile zapravo prejednostavne i farsa očiglednog navođenja na rješenje problema. Jedna od sekvenci koje treba riješiti je smišljanje naziva za trgovinu jednom od likova uz pomoć dostupnih slova koje već posjedujemo. Inače, lik želi egzotičan naziv. I nas smatra kao veliku pomoć, da ne kaže duha iz svjetiljke, a on je običan trgovac. A usput mu je najdraža knjiga 1001 noć. Siguran sam da će većina vas iz ove tri natuknice brzo shvatiti o čemu je riječ.

Broken Sword 5: The Serpent’s Curse najbolje opisuje izraz: “Nit’ smrdi, nit’ miriše”. Igra jednostavno nije dovoljno izazovna za old-school gamere, a nije ni dovoljno atraktivna i/ili akcijski nastrojena za ljubitelje novijih avantura poput Telltaleovih Hodajućih mrtvaca. Situaciji bi svakako pomogao dobro napisan završetak priče u drugom dijelu, no prema svemu dosad viđenom Broken Sword 5 mi djeluje kao igra koja se previše čvrsto hvata za svoje korijene iz 90-ih i pritom zaboravlja koliko igrači avantura cijene kreativan izazov za svoje moždane vijuge. Vidjet ćemo što će biti s drugim dijelom – uz dobar završetak i inteligentnije zagonetke, možda ocjena ode i malo gore.

Mistična radnja povezana s kultom, zgodna novinarka s fatalnim francuskim naglaskom i brbljavi plavokosi odvjetnik? Da, pogodili ste, stigao je peti nastavak legendarnog Broken Sworda.

65 Naša ocjena
  • prelagane zagonetke