Ideja iza download naslova zvanog Contrast na papiru zvuči odlično i zabavno. Platformer je to u kojemu skakućete kroz dvije dimenzije – u trodimenzionalnoj uživate u noir ugođaju i manipulirate objektima da biste stvorili sjenu, a u dvodimenzionalnoj dimenziji postajete upravo dio te sjene i rješavate prostorne zagonetke. Međutim, i ta ideja gameplay mehanike zapravo je sjena onoga što je trebala biti.

Ne možete zamisliti kako to mijenjanje dimenzija u Contrastu uopće funkcionira? Evo malo našeg gameplaya uz Vjeranove komentare.

U Contrastu kontrolirate akrobatkinju Dawn, no ona nije glavni lik u igri. Ta uloga namijenjena je djevojčici Didi koja je jedini stvarni lik u svijetu gdje su svi ostali, uključujući i njezine roditelje, tek sjene. Iz nekog razloga Didi se ne obazire na to već si postavlja zadatak da pomogne roditeljima koji imaju bračnih i egzistencijalnih problema. Kako mala djevojčica ne može učiniti mnogo po tom pitanju, tu u igru uskače Dawn.

Solidna je to pričica u trajanju od nekih dva i pol sata, ali ne uspijeva ostaviti neki utisak vrijedan pamćenja. Pohvalno je što se dio priče ostavlja nedorečen, odnosno daje igračevoj mašti na interpretaciju. Štoviše, lijepo je vidjeti jednu mješavinu elemenata zbilje i elemenata fantazije kako čine jednu specifičnu atmosferu. Ipak, na taj pozitivan aspekt igre teško se fokusirati zbog same izvedbe.

Contrast kao platformer nije nimalo uvjerljiv ni ugodan. Kontrole su iznimno osjetljive (čak i nakon prve zakrpe), ponekad teško odrediti gdje možete skočiti a gdje ne, Dawn kao da nema vlastitu težinu nego lebdi, a povrh svega tu je i grozno zapinjanje za objekte pri 2D gameplayu. Sve navedeno u suštini i nije toliko frustrirajuće, ali kada vas to baci u nekakav međuprostor ili izvan samog okvira levela ne preostaje vam ništa nego da resetirate igru na zadnji checkpoint. Naravno, taj zadnji checkpoint je nelogično smješten i to je onda kap koja prelijeva čašu.

Kontrole su previše osjetljive, a zapinjanje za objekte prečesto da bi igra bila ugodan platformer.

Nažalost, izgubite li strpljenje s igrom propustit ćete neke dobro osmišljene zagonetke. Kao što je već rečeno, ideja stapanja lika sa sjenom je dobra, ali čini se prevelik zalogaj za nezavisnog developera Compulsion Games. Pretvaranje u sjenu većinom funkcionira ondje gdje je to predviđeno pa se zna dogoditi da na jednom zidu ne možete izvesti ono što ste mogli na istom takvom ranije. To nije jedina nedosljednost jer u nekim slučajevima kao sjena zapinjete za objekte koji nisu osjenčani, a u drugim kroz njih propadate.

Ovakvoj pokvarenoj mehanici teško što može pomoći, ali developer se barem potrudio da igra bude koliko-toliko raznovrsna pa su neka poglavlja otvorenog tipa, što znači da možete birati kojim ćete redoslijedom obavljati zadatke. Isto tako, Contrast u nekim dijelovima poziva na istraživanje te vam daje zadatak da skupite nekoliko svjetlećih orbova razbacanih po nivou. Palac gore za ideju, ali za pronalazak tih orbova ne treba uložiti nikakav poseban trud. Isto vrijedi i za predmete koji proširuju priču nekim detaljima, a uvijek se mogu naći u sklopu glavnog zadatka.

Samim time, igra ne pruža nikakav izazov, osim manjeg mozganja kod zagonetki. Borbe nema, a kad negdje upadnete igra vas odmah vraća gdje ste bili (osim, naravno, ako uspijete proći kroz zid i zapasti izvan mape). Izostankom izazova nema ni osjećaja da ste nešto postigli, a Contrast u tom pogledu sramoti sam sebe pa sadrži achievement koji se otključava kad prvi put poginete. Genijalno, zar ne?

Igra u čitavoj svojoj (ne)ozbiljnosti sadrži achievement za umiranje.

Developerima s druge strane treba priznati trud po pitanju prezentacijske strane. Glazba je vrlo dobro odabrana, iako je u samoj igri nema baš mnogo. Za grafički prikaz zaslužan je Unreal 3 pokretač koji i u poznim godinama donosi zgodne stvari. S tehničkog aspekta nije to ništa posebno atraktivno, ali grad u kojemu se igra odvija dizajniran je tako da istovremeno stvara noir atmosferu te služi istoj. U slučaju PC verzije ne očekujte mnogo jer su grafičke postavke oskudne, a opcija podešavanja kontrola nepostojeća.

Dakle, što učiniti s ovom igrom? Ako ste pretplatnik PS Plus usluge, ovoga mjeseca u mogućnosti ste zaigrati ju besplatno. U tom slučaju nemate što izgubiti, sve dok se ne nadate ničemu posebnome. U svim drugim slučajevima s Contrastom nemate što ni dobiti pa igru po trenutnoj cijeni ne bih preporučio. Developerima dajem pohvalu za ideju i trud, no mnogo važnije – želim im više uspjeha s nekim drugim projektom.

Baš kako mu i sam naslov sugerira, Contrast je kontrastan, premda ne onako kako su to njegovi tvorci zamišljali dok su pripremali igru.

55 Naša ocjena
  • poneka dobra zagonetka