Dead or Alive 6

PRSA O PRSA

Ivan Brekalo

Dead or Alive serijal često se znao nalaziti bok uz bok nekim legendarnim 3D tabačinama kao što su Tekken i Virtua Fighter, pri čemu se ovaj serijal kroz generacije uvijek pokušavao istaknuti žestokom akcijom i prelijepom grafikom, korištenjem prostora tako da protivnika možete stisnuti uza zid ili ga lansirati kroz uništive ograde u nekom od višeetažnih borilišta. Dakako, ne možemo izostaviti ni zaštitni znak serijala – fiziku poskakivanja grudi mnogobrojnih ženskih likova i gotovo pa nepotrebnu količinu različitih kostima za svakog borca dovoljno hrabrog da se usudi prijaviti na Dead or Alive turnir.

Dead or Alive 6 nastavlja u istom stilu te donosi  neke novosti i promjene po pitanju mehanika u igri. Ranije je najavljeno da će se ovaj nastavak manje orijentirati na seksipil ženskih boraca, a više na samu borbu i stil. Obje tvrdnje su točne, ali prvu tvrdnju na kraju ipak valja uzeti s malom rezervom, o čemu ću nešto više reći u nastavku recenzije.

O kakvoj se igri ovdje radi?

U Dead or Aliveu 6 koriste se svega tri tipke: šaka, noga i blok. Blok u kombinaciji s određenim smjerom može služiti za hvatanje i pariranje protivničkog napada. Istodobni pritisak šake i bloka služi za bacanja, ali za bacanja također možete koristiti i posebnu tipku. Napadi, bacanja i hvatanja zajedno tvore jednu logičnu cjelinu usporedivu s dobrom starom kamen/škare/papir logikom. Sve druge moguće kombinacije osnovnih tipki (šaka, noga, blok) također imaju svoju upotrebu, te ih možete rasporediti na bočne tipke vašeg kontrolera.

U odnosu na prethodni DOA, nova je jedino tipka za posebne akcije te njome možete izvesti Fatal Rush, Break Hold i Break Blow napade. Break Blow je moćan napad popraćen filmskim efektom sličnim X-Ray napadima u novijim Mortal Kombat igrama. Izvodi se jako jednostavno, te je potrebno pronaći priliku za uspješno pogađanje ovim udarcem pošto ga ne možete izvoditi konstantno, već ovisite o resursima potrebnim za izvođenje ovih novih poteza.

U odnosu na prethodni DOA, nova je jedino tipka za posebne akcije te njome možete izvesti Fatal Rush, Break Hold i Break Blow napade.

Fatal Rush je lako izvediva serija udaraca koja može završiti prethodno spomenutim filmskim napadom, ali Fatal Rush možete i prekinuti u određenim trenucima dok je protivnik ošamućen, što ostavlja prostora za eksperimentiranje i pronalaženje brojnih naprednih kombinacija.

Break Hold se može shvatiti kao ultimativna verzija hvatanja/pariranja protivničkih napada, jer za razliku od običnih hvatanja pri izvođenju Break Holda ne morate pogađati smjer. Iako je izvođenje ove tri akcije iznenađujuće jednostavno, smatram da je ovo vrlo dobar način implementiranja specijalnih resursa koji se akumuliraju tijekom borbe, te onda iste te resurse možete rasporediti i utrošiti u vidu opisanih specijalnih akcija. Također, svaka od tih specijalnih akcija dodatno zahtijeva lukavo planiranje i ponekad bitno mijenja taktiku oba borca, što borbe čini napetijima i zanimljivijima.

Svaka od specijalnih akcija dodatno zahtijeva lukavo planiranje i ponekad bitno mijenja taktiku oba borca, što borbe čini napetijima i zanimljivijima.

Što se modova tiče, igra nudi neizostavni Story mod koji kroz razna poglavlja objašnjava neke događaje i motive određenih boraca. Pa tako jedan od dva nova borca, Diego, borbom želi skupiti novce potrebne za liječenje njegove bolesne majke. Često ćete osim sekvenci i dijaloga bitnih za priču naletjeti i na manje ozbiljne situacije, primjerice kada se dvije djevojke sretnu na ulici i nakon ugodnog razgovora i iskazivanja međusobnog poštovanja, odluče međusobno počupati na licu mjesta kako bi ustanovile koja je jača.

DOA Quest je nešto zanimljiviji mod i sastoji se od 103 različite misije u kojima igrate s unaprijed određenim borcima. Osim preživljavanja i nokautiranja protivnika, imate i dva dodatna zadatka u svakoj od misija. Među zadacima naći će se uspješno izvođenje određenog napada, uspješno plasiranje bacanja protivnika, razbijanje protivničkog bloka neobranjivim napadom, prelazak misije unutar vremenski zadanog roka i slično.

DOA Quest sastoji se od 103 različite misije u kojima igrate s unaprijed određenim borcima.

Težina u ovom modu je baš po mjeri, a posebno mi se sviđa da, osim činjenice da vas igra „tjera“ na isprobavanje različitih likova, ako ne znate riješiti određeni zadatak unutar misije igra vam nudi preusmjeravanje na adekvatno poglavlje iz opširnog Tutorial moda koji vrlo dobro objašnjava sve ono o čemu valja voditi računa u borbi. Tako sami Training mod, osim opširnog generalnog Tutoriala, sadrži i Free Training u kojem možete isprobavati sve živo i pri tome simulirati ponašanje vašeg sparing partnera ili partnerice. Command Training vam zadaje napade koje redom skidate dok ne prođete kroz cijelu komandnu listu pojedinog borca.

Combo Challenge je nešto kompleksniji i predstavlja šlag na torti za sve one koji žele postati opako vješti s određenim likom, te vas vodi kroz 20 izazovnih kombinacija (po liku) koje će vam, jednom kada ih svladate,  jako dobro doći u pravim mečevima.

Kad smo kod pravih mečeva, na raspolaganju su vam standardni Versus mod, Arcade mod sa 7 različitih razina težine, Time Attack i Survival. Online komponenta za sada nudi isključivo rangirane mečeve kod kojih protivnike možete filtrirati sukladno kvaliteti njihove konekcije. Nema filtracije po regiji, a jedno od budućih ažuriranja igre bi svakako trebalo dodati još poneki dodatan online mod. Rank vam raste svakim dobivenim mečom, no ne postoji nikakva tablica najboljih kao što to često viđamo u sličnim igrama.

Rank vam raste svakim dobivenim mečom, no ne postoji nikakva tablica najboljih kao što to često viđamo u sličnim igrama.

Mrežni kod je solidan, veći problemi znaju nastati pri igranju s protivnicima minimalne kvalitete konekcije, stoga predlažem filter 3+ (ili barem 2+ ako ste u žurbi). U prvom tjednu igra nije imala mnogo igrača online, ali zato meč možete čekati i dok vježbate u Free training modu. Iako nikad nije bio u fokusu kao primjerice u Tekken Tag serijalu, zabavni Tag Team mod je na žalost kompletno izostao u šestom izdanju ove igre.

Posljednji od modova je DOA Central u kojem možete provjeriti statistiku, pogledati i analizirati prethodno snimljenu borbu ili kupiti određene kostime. U ovom modu možete složiti do 10 modnih kombinacija po liku koje onda editirate odabirom kostima, frizure i naočala.

Jednom kupljene naočale možete dodijeliti bilo kojem od likova, dok su kostimi i frizure specifični za svakog od boraca. Kostime prvo morate „otključati“ igranjem mečeva i DOA License misija, te ih tek onda možete kupiti valutom unutar igre koju osvajate igranjem raznih modova.

Ovaj dio s dobivanjem kostima je malo naporan, jer osim što „otključavanje“ kostima traje užasno dugo, jedan kostim ponekad otključavate u više navrata. Kostima ima užasno puno i dok ja konačno otključam baš onaj kostim za Leifang koji najviše želim, u tom ću procesu već otključati i hrpu toga što uopće ne namjeravam koristiti. Da ne govorim o tome da se svaka boja određenog kostima mora otključati zasebno.

Osim što „otključavanje“ kostima traje užasno dugo, jedan kostim ponekad otključavate u više navrata.

Ali hej, možda nekoga upravo to motivira na kupovinu bezobrazno skupog Season passa koji nudi mnoštvo kostima. DOA 5 je također imao i besplatnu limitiranu varijantu sa svega nekoliko igrivih likova i mogućnošću kupnje svega ostalog pomoću mikrotransakcija. Team Ninja je potvrdio da će nam sličan model ponuditi i za DOA 6, detalji su za sada nepoznati.

S obzirom na nešto slabiju prodaju igre u prvom tjednu, ovo je odlična vijest jer će besplatna varijanta svakako proširiti bazu igrača koji igraju online i smanjiti čekanje online mečeva onim igračima koji ovoj igri misle posvetiti nešto više vremena. Stvar koja bi također mogla skratiti pronalaženje online mečeva je i cross-platform multiplayer koji za sada nije službeno najavljen, ali developeri obećavaju da će ga pokušati ubaciti u igru.

Da se vratim na jednu od tvrdnji s početka recenzije. Istina je da su ovaj puta ženski borci malo (moram naglasiti: zbilja malo) konzervativnije obučeni, no sva ta dodatna odjeća može se uništiti ili će čak doslovno otpasti u borbi. Ako igrate ženskog lika i želite biti džentlmen, perfektnim rundama bez zadobivanja štete vašem se liku neće nimalo oštetiti odjeća, a sačuvat će i frizuru i sunčane (ili dioptrijske) naočale. Inače, odjeća se može zaprljati, borci se mogu smočiti i uznojiti, a ponekad ima i krvi. Sve ovo možete po želji korigirati u opcijama.

Istina je da su ženski borci malo konzervativnije obučeni, no sva ta dodatna odjeća može se uništiti ili će čak doslovno otpasti u borbi.

U opcijama također možete odabrati da li više preferirate fluidnost (60 sličica u sekundi) ili detalje (povremeno nešto manje od 60 sličica u sekundi). Mislim da je razumno preferirati prvu opciju u jednoj borilačkoj igri, a što se detalja tiče – borilišta, efekti i likovi će i dalje izgledati jako lijepo. Neovisno o postavkama, određeni detalji nekada znaju izgledati malo neprirodno, na primjer znoj može neobično izgledati (pogotovo na muškim likovima), a povremeno je primjetna i upitna animacija likova tijekom izvođenja određenih poteza. Ništa strašno jer se navedeno primijeti više u ponovljenim snimkama nego u samoj borbi, ali valja napomenuti da igra, iako brža od većine 3D tabačina, po pitanju animacije poteza još uvijek zaostaje za starim rivalom – Virtua Fighterom 5.

Kontrole su za jednu 3D borilačku igru odlične što izvođenje kombinacija čini izuzetno intuitivnim. Ako vam se ne sviđaju engleski glasovi likova, možete ih zamijeniti japanskim glasovima. Zvučni efekti su očekivano kvalitetni i odlično prate akciju, dok glazba nije pretjerano pamtljiva, izuzev svega nekoliko boljih tema.

Sve u svemu, Dead or Alive 6 vrlo brzo postaje jako zabavan čak i ako nikad niste igrali neki od prethodnih dijelova iz ovog serijala. Kako to često volimo istaknuti kada su u pitanju dobre borilačke igre – osnove je lako pohvatati, no prostor za usavršavanje je poprilično velik.

Inovacije koje donosi novi Dead or Alive ne predstavljaju ništa revolucionarno unutar samog žanra, ali su uspješno usađene i unaprjeđuju borbu. Izostanci nekih mogućnosti viđenih u DOA 5 ruše ukupni dojam, ali neka buduća ažuriranja mogla bi izbaciti još pokoji trik koji Dead or Alive za sada vješto skriva u rukavu (ili možda dekolteu).

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Dead or Alive 6 je vrlo dobra tabačina, iako ne i najkompletnije izdanje u serijalu.

73 Naša ocjena
  • širokogrudna ponuda boraca, stilova i spektakularnih poteza
  • korisni i dosta zategnuti Tutorial, Command training i Combo challenge modovi
  • vrlo dobro ugrađene nove mehanike čine jedan dugonogi korak naprijed za DOA serijal
  • izostanak Tag Team moda i određenih mogućnosti i modova čine par koraka nazad za serijal
  • slabo opipljiv i oskudan online
  • pomalo nespretno i zamarajuće otključavanje dodatnih kostima

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.