Inscryption

Kartaj ili umri

Matej Brus

Zaključani ste u kolibi s misterioznim tipom kojemu u mraku vidite samo oči. Jedini način da se dokopate slobode jest da ga pobijedite u njegovoj kartaškoj igri… u kojoj on često mijenja pravila ili pak dodaje neka nova. To vam je ukratko zaplet igre zvane Inscryption, čudnog spoja kartaške igre i horor avanture koji vam možda zvuči smiješno, ali je odrađen toliko kvalitetno da mu se nakon igranja nećete smijati.

19,99€ PC Kupljen za recenziju

Inscryption započinje tako da misteriozna figura pred vas stavi nacrtanu mapu po kojoj se kreće vaša figurica. Na mapi je razgranati put sa stajalištima koje vidite unaprijed kao ikone koje predstavljaju susrete. U većini susreta vaš misteriozni suigrač stavlja masku i glumi osobu koju ste susreli, npr. lovca ili doktora. Gluma je tu dočarana isključivo kroz tekst jer likovi u igri nisu ozvučeni, tj. nemaju glasove.

Poanta svakog susreta na mapi jest skupiti dodatne karte za svoj špil. Na početku imate samo četiri karte u obliku životinja, a po susretu možete odabrati jednu od ponuđenih karata ili pak spojiti više karata u jednu. Karte skupljate za kartaški obračun s misterioznim protivnikom na drugom kraju stola. Bitka s njime sastoji se od više manjih sukoba na putu do kraja mape, tj. do završnog boss obračuna.

Kartanje je u Inscryptionu apsolutno fantastično iskustvo.

Kartanje je u Inscryptionu apsolutno fantastično iskustvo. Balansirano je tako da su pravila jednostavna za shvatiti, ali je savladavanje igre izazovno zbog dubine samog sustava. Ovako to ukratko ide:

Na stolu postoje četiri polja za karte na vašoj strani i četiri na protivnikovom kraju. Karte koje protivnik baca vi vidite jedan potez unaprijed. Bacate onoliko karti koliko želite ili možete, a potom udarite zvono kako biste označili kraj svog poteza. Vaše karte tada napadaju protivničku stranu. Ako im se na putu nađe protivnikova karta onda nanose štetu toj karti, a ako je polje pred njima prazno onda nanose štetu samom protivniku.

Svaki put kad vaš protivnik primi štetu vadi si onoliko zlatnih zuba koliko ste mu štete zadali, te ih stavlja na vagu sa strane. Isto pravilo vrijedi i za vas. Broj zlatnih zubi na vagi određuje ishod meča: pobjednik je onaj koji na vagi ima pet osvojenih zubi više od svog protivnika. To znači da meč praktički može potrajati u nedogled, ali ako se dogodi izjednačen rezultat protivnik će vam ponuditi predaju. Dodatni je zaplet da su zlatni zubi vrijedna valuta, pa ako protivniku po završetku meča izbijete više od pet zubi, preostala razlika ide vama i onda te zube u budućim susretima možete zamijeniti za karte.

Broj izvađenih zubi na vagi određuje ishod meča: pobjednik je onaj koji na vagi ima pet zubi više od svog protivnika.

Na raspolaganju imate dva špila iz kojih vučete karte. U jednom se nalaze karte koje ne koštaju ništa kako bi se bacile, ali ne mogu napadati. U drugom se špilu nalaze karte za čije prizivanje morate žrtvovati postavljene karte iz prvog špila. Broj žrtvi potrebnih za prizivanje varira ovisno o jačini karte i uvijek će biti označeno na samoj karti u obliku kapljica krvi.

Međutim, žrtvovanje nije jedini način prizivanja napadačkih karata. Nakon što bilo koja vaša karta umre, vi od nje dobivate kosti koje možete koristiti za prizivanje karata koje zahtijevaju kosti. Kombinacija tih dvaju načina prizivanja je ono što čini gameplay dubokim i zanimljivim.

Većina karata ima efekte koji se aktiviraju samo jednom kad je karta bačena/ubijena ili vrijede cijelo vrijeme dok je karta u igri. Na primjer, karta svrake dopušta da bez žrtve izvučete bilo koju kartu iz ruke, dok karta tvora cijelo vrijeme smanjuje napad karti koja mu je smještena nasuprot. Postoji zaista mnoštvo raznih efekata i zabavan je proces otkrivati kako koji efekt funkcionira. U određenim okolnostima možete kombinirati efekte više karata tako da se potiče i kreativno eksperimentiranje.

U određenim okolnostima možete kombinirati efekte više karata tako da se potiče i kreativno eksperimentiranje.

Igra je onoliko komplicirana koliko vi to želite. Na primjer, možete igrati samo s kartama koje imaju velike brojeve ili pak možete kombinirati karte s efektima – obje su taktike učinkovite. Raznolikost u kartama je ogromna, do te mjere da jedan prelazak igre neće biti dovoljan da ih sve vidite. Uz to još imate i personaliziranu kartu čija svojstva gradite svaki put kad dođete do kraja mape ili doživite poraz prije toga.

Uz karte koje dobivate iz susreta pronalazit ćete i posebne predmete koje ćete moći iskoristiti kako biste preokrenuli kartaški meč u svoju korist. Primjerice, ako vam fali jedan bod do pobjede možete iskoristiti kliješta da si izvadite zub i stavite ga na vagu kao dodatni bod. Neki od tih predmeta potrebni su kako bi se priča nastavila tako da vam neće ostati neiskorišteni.

Nemojte mislite da je Inscryption isključivo kartaška igra – također je i puzzle avantura.

No, nemojte mislite da je Inscryption isključivo kartaška igra – također je i puzzle avantura. U pazi od kartanja možete se ustati od stola i istraživati kolibu u kojoj ste zarobljeni. Koliba je mala, ali svejedno ima hrpu zagonetki koje treba riješiti da biste napredovali u priči. U tome će vam pomagati karte koje mogu pričati – svaki put kada ih izvučete dat će vam savjet za rješavanje zagonetke. Neke od tih zagonetki isto tako utječu na samo kartanje tako što vam nagrade za rješavanje mogu biti posebni predmeti ili karte koje se osvajaju jedino na taj način.

Priča koju Inscryption pripovjeda kvalitetna je na više razina. Radnja pršti od misterija i intrige: tko je misteriozna figura, zašto ste zatočeni u maloj kolibi, zašto karte mogu pričati? Sve to je odlično posloženo i način na koji razotkrivate odgovore na ta pitanja prilično je smislen. Misterij isto tako nadopunjuje ugođaj koji je i više nego napet. Koliba u kojoj se nalazite je tamna, osvijetljena tek pokojom svijećom da vidite hodati, ali nedovoljno da vam otkriju lice vašeg tlačitelja.

Igra pršti od misterija i intrige: tko je misteriozna figura, zašto ste zatočeni u maloj kolibi, zašto karte mogu pričati?

Iako Inscryption ima elemente horora, ovdje nema plašenja na kakvo smo naviknuli s ostalim igrama koje pripadaju horor avanturama. Ova igra izaziva nelagodu svojim ugođajem, a osjećaj izgubljenosti je glavni faktor koji ju pokreće. Stoga vam savjetujem da ne tražite išta vezano uz ovu igru prije igranja zato što bi vam spoileri mogli uništiti iskustvo.

Dakako Inscryption nudi puno više od tog što je na prvu prikazano, ali bez spoilanja vam ne mogu pričati o tome. Treba napomenuti da igra u prosjeku traje oko deset sati, što i nije puno, ali mislim da joj je cijena od 20 eura korektna za ono što nudi. Pogotovo jer ovo nije igra za samo jedan prelazak.

Sve u svemu, Inscryption je fenomenalna avantura koja donosi brojna iznenađenja te je u konačnici iznenađenje sama po sebi. Skoro sve što je bilo zamišljeno s Inscryptionom, realizirano je bez greške. Igra se drži svog fokusa i ne donosi ništa za što bismo mogli reći da ne se ne uklapa u njezinu formulu. Ako vam je zapela za oko, neka vam naša recenzija bude blagoslov da je uzmete i odigrate što prije. Čeka vas nezaboravno iskustvo.

Inscryption je mnogo više od kartaške igre, a iskustvo koje nudi je definitivno jedno od boljih koje smo dobili ove godine.

• zabavne i inovativne mehanike kartanja
  • ugođaj pun napetosti, neizvjesnosti i misterija