HCL.HR

Recenzija

Inside

PEDESET NIJANSI UVRNUTOSTI

Zoran Žalac

Osobno nisam fan indie igre Limbo. Cijenim ono što se njome nastojalo postići, ali ne prepoznajem ju kao nešto više od običnog eksperimenta. Prije svega, nikad mi se nije sviđala razdvojenost onoga što je u igri i opisa što bi priča igre trebala biti. Dakle, u igri nigdje nije sugerirano da glavni junak ima sestru i da mu je cilj pronaći ju. Ta priča ne postoji izvan opisa igre koji pak postoji samo izvan igre.

Srećom, Inside nije toliko eksperimentalan kao prethodna igra Playdead Studiosa. Kratki opis igre u njegovom slučaju ne postavlja (imaginarnu) priču već samo opisuje (konkretan) zaplet. “Lovljen i u bijegu, dječak se nađe u središtu mračnog projekta” – tako je navedeno. Sve to, a i neke druge stvari, demonstrira sama igra. Naime, za razliku od Limboa, Inside je 2.5D naslov, a ovih pola dimenzije više koristi se upravo za suptilno ukazivanje priče u pozadini. Odmah u startu primijetite kako ljude tovare u kamione, kasnije vidite što se s njima radi, itd.

Naravno, s obzirom da je to igra bez ijedne izgovorene ili napisane riječi, ne treba očekivati izravnu priču od nje. Kao i u Limbou, ovdje također ima dosta nedorečenosti, tj. više otvorenih pitanja nego danih odgovora. Atmosfera je vječito siva i tmurna, a vama nikad nije jasno bježite li od nečega ili pak trčite prema nečemu. To ostaje zagonetka čak i nakon završnice koja je šokantno neočekivana. Zbog toga kraj priče neće odgovarati svakome, neovisno o tome što je kao zaključak skroz neutralan.

inside-3

Sličnu situaciju imao je i nedavni Firewatch. Baš kao i ondje, razumijem zašto bi netko mogao biti razočaran time kako se priča rasplete i završi. Ali iskreno mislim da je zadnjih deset minuta igre genijalno – rijetko što me natjera da zinem u čudu. Zbog očitih spoilera ne mogu izravno elaborirati zašto mi se takav kraj sviđa, ali mogu reći da Insideu savršeno pristaje onaj klišej “nije bitna destinacija nego putovanje do nje”.

Istina, kraj me začudio, ali nisam osjetio da je sve prije njega bilo uzaludno. Jer kad razmislim što mu je sve prethodilo, vrtim se oko onog interesantnog pitanja što taj dječak u igri uopće radi – bježi li od nečega ili trči prema nečemu? Ne mogu tvrditi sa sigurnošću, ali po svojoj interpretaciji mislim da postoji specifičan trenutak u igri kada se postojeći odgovor na to pitanje promjeni. Za vrijeme igre ga nisam prepoznao, ali što više razmišljam o tome sve mi je genijalniji.

inside-9

Nije samo priča koja se događa u pozadini 2.5D svijeta jedina dinamična stvar Insidea. Gameplay je također dinamičniji. Rješavanje zagonetki je tečnije uz primjetno manje backtrackinga nego u Limbou. Još uvijek se sve svodi na povlačenje predmeta i platformerske elemente, ali dodani su i neki sitniji noviteti u odnosu na sličnu mehaniku iz Limboa, kao što su skrivanje od neprijatelja, daljinsko upravljanje te ronjenje malom podmornicom.

Istina, kraj me začudio, ali nisam osjetio da je sve prije njega bilo uzaludno.

Atmosfera igre čitavo vrijeme drži napetost time što na kapaljku uvodi nove uvrnute stvari. Okoliš je obično u raspadu pa stalno morate biti na oprezu, a pri kraju morate prihvatiti neka drugačija pravila i mehanike koje ne pripadaju realnosti nego izmišljenoj “tehnologiji”. Inside na temelju toga povremeno može djelovati kao horor naslov, a s audiovizualne strane nije ni daleko od toga. Zvuk je fenomenalno jeziv, a igra vrlo eksplicitna po pitanju vizualnoga te ne štedi na brutalnim animacijama smrti. Animacije su i općenito jako lijepe pa se može reći da je igra zgodna iako je to na prvu teško primijetiti u sivilu boja.

inside-5

Inside traje najviše tri sata, što je otprilike i optimalno za ovakvu avanturu. U tako kratkom roku ne stigne vam se ni zamjeriti, premda joj se ipak mogu pronaći sitniji minusi. Na primjer, ponekad je zbog stalnog sivila teško spaziti ono što trebate povući ili otvoriti – pogotovo ako igrate na većoj udaljenosti od monitora / TV-a. Isto tako, na nekim je dionicama igre lakše shvatiti što trebate napraviti ako prvo poginete umjesto da to skužite iz prve. Sličan problem imao je i Limbo pa se može reći da to nije najvještija metoda dizajniranja zagonetki.

Zvuči čudno, no takve sitnice zapravo ne smetaju jer Inside nije ni zamišljen kao igra koja će vas zabaviti u onom klasičnom obliku. Na njoj se ne možete ispuhati niti osjetiti kako napredujete. Umjesto toga Inside zaokuplja svojom mračnom temom i pitanjima na koja nećete dobiti jasne odgovore. To je prije svega jedinstveno iskustvo u kojemu je lakše prihvatiti smrt nego ono što vas čeka. A s obzirom da prihvaćanje smrti nije opcija, zanimljivo je kako vas igra suočava s neizbježnim ishodom.

Označeno sa: ,

Za jednu igru minimalističkog pristupa Inside je maksimalno vrijedan pozornosti. Za nekoliko godina nitko se neće sjećati njegove mehanike gameplaya, ali svi će pamtiti šokantan završetak priče.

87 Naša ocjena
  • atmosfera i nezaboravna završnica
  • 2.5D pomaže gameplayu
  • lijepe animacije i još bolji zvuk
  • sivilo ponekad odmaže
  • zagonetke se najlakše rješavaju uočavanjem grešaka

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (16)

  • gamer 192837465

    12.07.2016 - 18:47

    Tek na kraju saznaš zašto se igra zove Inside.

    • berac_malina39

      @gamer 192837465, 14.07.2016 - 09:51

      Ja mislim da sam ja jedini koji nije shvatio zašto.

  • don5pro

    12.07.2016 - 19:10

    Ovo je poprilično velika ocijena no mislio sam koliko je igra ishvaljena da će biti 95 ili tako nešto 🙂

  • Toka123

    12.07.2016 - 19:19

    dobra ocjena samo se ne slazem sa ovim da sivilio odmaže a sa svime drugim ovo se slazem no meni je inside mi je bolji od limba

  • nedimomercevic

    12.07.2016 - 20:03

    Imate gresku kod ocjene prid kraju , GREškaka , i dobra ocjena!

  • CoolBroCool

    12.07.2016 - 20:17

    Igrica mi se jako svida nakon ove recenzije i zao mi je sto je ne mogu zaigrait 🙁

  • josipk

    12.07.2016 - 21:27

    tako je jer trazi denuvo

  • Whynot?

    12.07.2016 - 22:01

    Uuu, kraj je dakle los. Hmm, moralo se nesto naci…

  • Hcl user

    12.07.2016 - 23:37

    Ne baš..

  • l)oolvl

    13.07.2016 - 01:13

    a mora se priznati da je kraj vjerojatno najbizarniji koji sam ikad vidio u nekoj igri, neovisno o tome koliko ima ili nema smisla

  • darijoman

    13.07.2016 - 11:52

    Izgleda zanimljivo iako baš nisam fan ovog tipa igara

  • Legasus

    13.07.2016 - 12:48

    Odigrao Limbo nedavno i ugudno se iznenadio, tako da cu probati i Inside.
    Inace tražim arkadnu avanturu tipa Hearth of Darkness ako netko ima neku preporuku

  • berac_malina39

    14.07.2016 - 09:53

    Mislim da su htjeli da sivilo odmaže, zapravo, kako bi moglo pomoći?!

  • berac_malina39

    14.07.2016 - 09:54

    I još nešto, potrebna konfiguracija za igru je apsurdna.

    • shpeich

      @berac_malina39, 21.10.2016 - 21:55

      ne vjeruj ”potrebnim konfiguracijama”, dok ne probaš i ne vidiš, nećeš znati, igrao sam igre na konfama ispod minimalno potrebnih bez problema 😀

  • DoX79

    14.07.2016 - 16:35

    Nakon odigranog Limba, koji je bio odlična igra, nisam se ni sekunde dvoumio da li da ovo kupim ili ne. Na kraju (po završetku igre) sam zažalio zbog toga. Da se razumijemo, ova je igra odlična, barem za vrijeme svoga trajanja. No tu je i glavni problem. Naime, ova će vam igra trajati 3 sata jedino ako ste ekstremno glupi. Ja sam ju prošao isprve za kojih 2 i pol sata. Zanimljiva igra kratkog trajanja i stvarno prejednostavnih zagonetki. Da košta 10 eura, savršena investicija. Budući da košta duplo od toga, ova je igra, koliko god dobra bila, pljačka.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?