Mario Party Superstars

SQUAD GAME

Nisam skroz siguran što točno obuhvaća pojam SUPERSTAR u gljivastom svijetu Marija i njegove ekipe. Valjda si kao superstar pojam sam po sebi, jer u Mario Party Superstars svi žele titulu superstara. Koopa Troopa organizira natjecanje za superstara i to vam je cijela priča ove igre. Veterane Mario Party serijala to ne bi trebalo iznenaditi jer ove igre nisu poznate po svojim pričama niti su im neki posebni zapleti uopće potrebni.

59,99€ Nintendo Switch Ustupio izdavač

Važno je samo partijanje, a Superstars je ono što bi moderne generacije nazvale throwback partyjem. Njime se vraćamo u prošlost jer je Superstars zapravo kolekcija već viđenih mini-igara iz prijašnjih Mario Party naslova. Na raspolaganju imamo okruglo 100 mini-igara s klasičnom podjelom svatko protiv svakoga, 3 na 1, te 2 na 2. U klasičnom Mario Party modu, koji se igra na ploči gdje se likovi kreću “bacanjem” kockice, ponuđene su ukupno četiri mape – sve već viđene u prošlim igrama, ali prerađene s nekim sitnim novinama.

Superstars je dakle klasična doza Mario Partyja koja sadržajno ne nudi ni više ni manje od Super Mario Partyja iz 2019. Nekoliko korisnih noviteta ipak ima. Za početak, online multiplayer je ovdje podržan u startu za sve modove i napokon funkcionira bez većih nedostataka. Godina je 2021. i možda ne treba biti posebno zahvalan na tome, ali govorimo o Nintendovoj igri tako da to ipak treba slaviti kao nešto pozitivno. Nadalje, Superstars se za razliku od prošle igre može igrati s Pro kontrolerom ili u handheld modu, to je isto pomak, ali i kompromis kojega ću spomenuti kasnije.

Tu su i neka sitnija poboljšanja naspram prethodne igre pa sada tako možete za svakog računalno kontroliranog protivnika pojedinačno podesiti razinu težine. Na primjer, možete imati dva protivnika koji igraju na Hard postavci, a jednoga na Master. Možete isto tako određenom igraču postaviti hendikep. Zgodno je i što se igranjem osvajaju novčići koje možete potrošiti na soundtrack, naljepnice i slične stvari. Uglavnom su to bezvezarije, ali barem se neki napredak bilježi i izvan Mario Party moda.

Kakve su mini-igre? Tu je situacija isto tako standardna, gotovo pa tradicionalna za Mario Party. Generalno su mini-igre zabavne i možda najvažnije od svega – jednostavne su za shvatiti, što se posebno cijeni ako igrate u društvu koje inače ne igra videoigre. Kontrolne sheme su vrlo bazične te stvarno ne treba puno vremena da se s njima upozna netko tko nikada nije držao kontroler.

Postava mini-igara je… solidna. Ne bih rekao da je ovo “best of” kolekcija mini-igara iz Mario Partyja jer opet tu ima mini-igara koje ne traju ni desetak sekundi ili onih gdje je jedino mjerilo koliko brzo pritišćete jednu jedinu tipku na kontroleru. Uključena je i mini-igra na sreću (Bowser’s Big Blast) koja jest zanimljiva, ali totalno odskače od koncepta većine drugih mini-igara koje traže neku vještinu. Neke su mini-igre pak nedovoljno transparentne, poput Eatsa Pizza u kojoj sam uvijek imao dojam da sam pojeo veći komad pizze od protivnika, a on je svejedno pobijedio – jednostavno se nigdje ne može vidjeti u postotku koliki nam je rezultat bio.

Ranije sam spomenuo da se Superstars može igrati u handheld modu bez da odvajate Joy-Cone od Switcha, te da uz to dolazi jedan kompromis. A kompromis je taj da ovdje nema nikakvih kontrola pokretom. Malo mi je to falilo, da vam budem iskren, jer koliko god taj gimmick bio neprecizan i koliko god da s vremenom postane naporan, kontrole pokretom znaju biti intuitivne onima koji inače ne igraju igre. Lijepo ih je imati barem kao opciju, no takvo što u Superstarsu nisam vidio.

Sve u svemu, može se u Superstarovim mini-igrama pronaći kompetitivnosti, humorističnosti i ponajviše zabave. Neke su mini-igre obračuni na osobnoj razini, poput Bumper Ballsa u kojemu suparnike morate odgurnuti u lavu. Druge su pak, poput Show Whirleda čista borba za postavljanje rekorda. A zatim imate i klasične timske 2v2 igre sportske tematike u kojoj pred ozbiljnim suparnikom morate razviti vlastitu taktiku.

Mario Party Superstars idealna je party igra za sve uzraste. Ako imate četiri Joy-Cona usudio bih se reći da na Switchu nema bolje multiplayer igre od ove. No, čak i kad nemate dovoljno igrača za lokalni multiplayer, mrežna komponenta tu uvelike pomaže, a od koristi je i računalni protivnik koji sada ne mora imati samo jednu aktivnu težinu već su moguće i do tri različite istovremeno.

Tehnički gledano i nemam baš neki veliki prigovor na ovu igru osim dojma da je servirana čisto kako bi popunila Nintendovu jesensku sezonu igara. Drugim riječima – ne donosi ni više ni manje nego točno onoliko koliko su Mario Party igre uvijek donosile. A možda za trajnost igre ne bi škodilo da se u ponudi našla koja ploča više, ili da umjesto 100 mini-igara imamo njih 120, recimo. Pogotovo kad pričamo o recikliranju materijala iz serijala koji broji jedanaest igara. Umjesto da sam došao na “najveći party ikad” ovako imam dojam da Nintendo proglašava fajrunt prije nego su gosti spremni otići.

Mario i njegovo društvo ponovno znaju organizirati kvalitetan party, ali ne pokazuju interes da taj party nečime uđe u legendu.

• napokon pošten online mod od prvoga dana
  • raznovrsna ponuda od stotinu mini-igara