Tvorci Dishonoreda rade igru s vampirskom tematikom? “Šuti i uzmi mi novac!” – to je ono što sam pomislio kad je Redfall najavljen ne tako davne 2021. Arkaneove igre Dishonored i Prey su mi neke od najdražih igara svih vremena, a oduvijek tvrdim da vampirska tematika u kontekstu igara pršti potencijalom. Vjerujem da se mnogima to činio kao recept za uspjeh, ali će na kraju poslužiti kao dodatni dokaz da niti jedan studio ne treba držati na pijedestalu, koliko god on prethodno bio voljen ili uspješan.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
70-80€ | PC | Nabavljen preko pretplate |
Vampir bez očnjaka
Zahvaljujući vampirskoj tematici, premisa Redfalla relativno je zanimljiva. Ukratko, u fiktivnom gradu Redfall iznenada se pojavljuje legija vampira predvođena vampirskim božanstvima koja magijom odsjeku isti od ostatka svijeta. Šačica očajnika koji su nekako uspjeli preživjeti prvu navalu udružuje se s ciljem otkrivanja natprirodnog misterija i istrebljenja vampirskih beštija. Tu na scenu stupate vi kao igrač i utjelovljujete jednog od četiri lika koji također raspolažu kojekakvim vještinama i misterioznim moćima.
Prava je šteta onda što je tim zadužen da tu premisu proširi u smislenu i zanimljivu priču zaključio da je njihov posao gotov. Ostatak igre kao da je napisao ChatGPT i kao glavnu inspiraciju je pritom uzeo Saints Row. To je prvo vidljivo u igrivim likovima koji nemaju gotovo nikakvu osobnost izvan klišej osobina vezanih uz njihovu profesiju. Jedan je influencer, drugi je student u dugovima, treći ubija vampire samo zato jer ga za to plaćaju i slično. Čak se ni njihove moći ne čine zanimljivijima. Gdje se primjerice u Dishonoredu čitava priča donekle oslanjala na lude moći protagonista, ovdje se to trivijalizira i onako usputno spomene kao neka loša šala.
Redfall ima nezanimljivu, očajno prezentiranu priču.
Uz to zaboravite na proživljavanje nekakve osobne priče i smislene interakcije s sporednim likovima koji su ovdje bolno nerazvijeni. Kojeg god lika odabrali, on vam nema nikakvu osobnu poveznicu sa svijetom i likovima koji njime obitavaju u njemu i više je nekakav pasivni lik kojeg radnja pokreće, umjesto da on pokreće nju. Ovdje tek tračak zanimljivosti proizlazi iz misterija pojave vampira i podrijetla vampirskih bogova koje igra ipak malčice razradi prije nego se sa njima sukobite.
Možda bi to sve skupa bilo barem malo bolje da je efektivnije prezentirano. Jedan dio toga odvija se kroz praznoglave razgovore s NPC likovima ili mini režirane scene u igrinom pokretaču, a drugi dio u beživotnim, statičnim slikama preko kojih ide naracija. Ništa neviđeno, ali rijetko ili gotovo nikada u tobože visokobudžetnom naslovu koji košta 70 eura. Sve u svemu, Redfall će vam u prvih 10 minuta zagolicati maštu, a onda vas dovesti u stanje preskakanja dijaloga i svakog sramotnog slideshowa.
Vampirko krumpirko
Bit ću velikodušan i Redfall ću strukturno opisati kao miks Back 4 Blooda i Far Crya. Bilo da igrate kooperativno ili solo, imate bazu u kojoj birate glavne ili sporedne misije koje onda rješavate u otvorenom svijetu. Misije obično podrazumijevaju skupljanje i interakciju s nekim predmetom ili ubijanje jednog / seta neprijatelja. Igra se trudi zamaskirati neraznovrsnost misija, ali u konačnici ne uspijeva pobjeći iz ralja formulaičnosti i repetitivnosti.
Netko će reći da ne vidi problem u tome jer je to sličan set zadataka kao u hrpi drugih igara kao što su Far Cry, Dishonored i mnoge druge. E pa vidite, u tim igrama se netko barem potrudio oko strukture naprijateljskih baza, kombinacija neprijatelja i njihove umjetne inteligencije, a igraču su dane zanimljive igračke i relativna sloboda pristupa misijama. Ovdje svaki sustav, čak i kad funkcionira, ima neki suštinski problem ili je potpuno pokvaren. To, u kombinaciji s pričom rezultira da je Redfall pravi smor za igranje.
Glavne i sporedne misije u Redfallu strahovito su formulaične i repetitivne.
Počnimo od mape koja zna na momente biti vizualno interesantna, ali izvan toga ne nudi apsolutno ništa posebno. Dizajnirana je u tipičnom Arkane stilu i pomalo čak podsjeća na Deathloopov Blackreef. Nije pretjerano velika, relativno je gusta detaljima i sačinjena od poprilično prepoznatljivih kvartova. Također je atmosferski dobro pogođena, a čak ima i ciklus dana i noći. Dan je iz narativnih razloga u biti pomrčina sunca pa se, pomalo bizarno, vizualno često doima da se vampiri slobodno šetaju po danu. Unatoč tim površinskim zanimljivostima, mapa robuje repetitivnoj strukturi misija te rijetko kada poziva da skrenete s zadanog puta i ne nudi ništa vrijedno istraživanja.
Sljedeće – oružja i napucavanje. Sama oružja su relativno raznovrsna pa osim običnih pištolja, sačmarica i strojnica ima tu i tematskih zanimljivosti kao što je bacač kolaca, UV lampa i slično. Samo rijetka su istinski zabavna za korištenje dok većina odaje dojam kao da pucate iz pištolja na vodu. Podijeljena su po levelima i raritetima pa su zapravo jedini i rijedak poticaj da možda riješite i neke sporedne misije.
Likovi i napucavanje imaju svoje momente, ali nisu bez značajnih problema.
Ako ste očekivali neki sustav šuljanja kao u Dishonoredu ili Deathloopu, pripremite se na razočaranje. Nema tu neke ultra zadovoljavajuće, cool animacije gdje protivnika potiho ugušite ili možda s visine skočite na njega i pritom ga usmrtite. Ovdje protivnika samo udarite u dupe i on padne. Ludnica, zar ne?
Ako ništa, barem mogu reći da likovi i njihove sposobnosti imaju svoje momente. Devinder baca električna koplja i može se teleportirati, Jacob može postati nevidljiv i njegov gavran označava i napada neprijatelje, Layla može visoko skakati i prizvati telekinetički štit i slično. Moći i njihovi sinergijski učinci više dolaze do izražaja prilikom kooperativne igre, a posluže i kao minimalan začin gameplaya kada igrate samostalno. Nažalost, vjerujem kako mnogi igrači neće eksperimentirati i isprobavati različite likove jer je za odabir drugoga lika potrebno krenuti ispočetka s pričom.
Šuljanje podrazumijeva da dođete do protivnika i udarite ga u dupe.
No, najgori aspekt igre tek slijedi, a to je umjetna inteligencija. Protivnici, bilo ljudski ili vampirski su strahovito neraznovrsni i blago rečeno praznoglavi. Čak se ni na najvišoj razini težine ne trude stati u zaklon, snajperisti trče na igrača kao da imaju bajonetu, ne znaju zaobići prepreke da vas napadnu, a lako im se prišuljati uopće ne koristeći tipku za šuljanje. Često će čak ostati blaženo nesvjesni da ste im eliminirali prijatelje iako su do prije dvije sekunde pričali s njima na udaljenosti od jednog metra. Ne sjećam se kad sam vidio tako tupave neprijatelje i oni ovdje iscijede i ono malo gušta koje borba povremeno može priuštiti.
Igra je uz to krcata manjim, ali i većim bugovima koji onda dodatno srozaju iskustvo igranja. Lista je podugačka, ali sam se kroz 20-tak sati igre najčešće susretao s neresponzivnim misijama, neprijateljima zaključanim u animaciju hodanja dok stoje ili pak onih koji klize po podu. Dogodilo mi se da neke kontrole ne reagiraju, a par puta sam morao restartirati jer je neprijatelj ključan za prelazak misije postao besmrtan. Oh, da, zaboravite na odlazak na WC dok igrate Redfall jer ga nije moguće pauzirati ni kad igrate samostalno.
Umjetna inteligencija je jedan od najgorih aspekata igre.
Kooperativna igra nije imuna na gore navedene probleme, ali može pružiti zabavne momente. Doduše, više zbog činjenice da igrate s prijateljima nego zbog same igre. I to malčice zabave ovisi o tome možete li probaviti očajno implementiran sustav progresije za sve koji nisu igrač na kojeg se svi spajaju. Ukratko, ako niste host, progresija za vas ne postoji i ako odjednom poželite zaigrati sami, morat ćete početi čitavu igru ispočetka. Moram li reći koliko je navedeno porazno za igru koja čitav marketing bazira na besprijekornom drop-in/drop-out kooperativnom iskustvu? I to bez ikakvog implementiranog matchmakinga?
Spomenuo sam da igra vizualno izgleda interesantno, ali to je češće zbog Arkaneovog prepoznatljivog artističkog stila nego grafičke razlučivosti. Iako ga pogoni Unreal Engine 4, Redfall zapravo izgleda dosta loše i muče ga pikselizirane sjene, značajan pop-in, dugotrajno učitavanje tekstura na okolišu, a osvjetljenje na momente izgleda strahovito nerealno. Radi dosta dobro na PC-ju i ima hrpu postavki za podešavanje detalja, ali opet bih rekao da njegova hardverska glad ni izbliza ne odgovara onome kako izgleda. Nije na razini Star Wars: Survivora gdje vam treba 4090 da pristojno igrate, ali definitivno joj ne bi škodilo još optimizacije.
I to generalno vrijedi za svaki aspekt Redfalla. Tamo gdje imam osjećaj da neke igre mogu hvaliti u nedogled, Redfall bih mogao mrcvariti u nedogled. Igra u svakom pogledu odaje dojam kao da uopće nije razvijana imajući jasnu viziju što želi biti pa je onda nešto bez veze sklepano u godinu dana. Čak i ako imate postojeću Xbox Game Pass pretplatu, Redfall trenutno ne vrijedi prostora na disku koji zauzima, a kamoli 70 suludih eura koji traže za ovu sramotu.
JohnSence
10.05.2023 - 19:45Cisti korporacijski masakr. Jadni devovi.
SonOfZeus
@JohnSence, 11.05.2023 - 12:34Ma e, još 2 godine bi spasilo igru 😂😂
Thanos
10.05.2023 - 19:49Dakle – Njesra!
raspa7
10.05.2023 - 19:53žali bože truda
MAJSTOR RINGO
10.05.2023 - 19:57Uuuuu 49 ocena!
Da li je neka igra dobila ovako nisku ocenu od kad postoji HCL?
Agent
@MAJSTOR RINGO, 10.05.2023 - 20:53Mislim da ti Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows drži najnižu ocjenu od 26 (ne računajući par igara što su dobili 0 iz zezancije).
Demon90
10.05.2023 - 20:13Mene najviše smeta to što se vampiri ono teleportiraju s bilo koje udaljenosti do igrača onda bezglavo napadaju. Isto tako ljudski neprijatelji te mogu pogoditi s bilo koje lokacije ako su svjesni da si tu. Neznam koliko puta su me pogodilo da neznam odakle pucaju pa ih traži. Igrao sam možda nekih 5 sati.
Sinek
10.05.2023 - 20:25najjace je sto je phil spencer sad razocaran izdanjem u kojem je igra lansirana, publika mu je trebala reci da je igra govno. frajeru imas cijelo vrijeme uvid u razvoj igre, prezentirana ti je, o igri ovisi dobar dio xboxove godine. pece se tebi pred nosom ali nitko od vas klipana ne kuzi da je sve izgorilo, te corpo njuske zapravo ne kuze razliku izmedju dobre i lose igre nit bi prepoznali o kakvoj se igri radi cak i da ih u facu mlatnes istom
Fumer
@Sinek, 10.05.2023 - 20:43previše su zauzeti brojanjem para da bi ih takvo što zanimalo
Bakinson
@Sinek, 11.05.2023 - 08:32Ima intervju gdje objasni sve. Na zalost znali su da nece biti hit al je bilo predaleko u razvoju da se otkaze.
ukek
10.05.2023 - 20:28Redfail
Bronson
10.05.2023 - 20:37Cena je prebolesna..
Šljivovica23
10.05.2023 - 20:38Kvaliteta roblox
dragansimic22
10.05.2023 - 21:142/10
darijoman
10.05.2023 - 21:14E baš je crveni pad 😀
312AE
10.05.2023 - 22:00Dal sam igri šansu i na momente sam se dobro zabavljali,no ta repetativnost. Dok oružje i neki djelovi igre još nekaj izgledaju, za protivnike ,pogotovo vampirske to nikako ne mogu reči. Vizualne bugove nisam primjećival,ali zato one funkcionalne. Hitbox kod vampira je dosta zbugirani.Niti çheckpoint sistem nije baš dobar,nekad me bacil u puno dalji Savehouse. Cjena od 70 i 100 Eura je za primiti se za glavu. Netko je jako zeznuli stvar,te se nadam da nitko nebude dal lovu koju očeju za ovu žalosnu igru.
vragec25cro
10.05.2023 - 22:22S tehnicke strane nikakvih problema nisma vidio(bez bugova trzanja i slicno)a s gameplay strane katastrofa i dosadno.Dobro pa nisam dao novce za nju nego preko gamepassa 🙂 Odigrao nekih 2 sata u sve skupa 4 pokusja,nema nista da me privuce klasicna Rakane igra dosadna i nezanimljiva
drpiga
10.05.2023 - 22:26Jedina dobra stvar je da je 99 posto ljudi ovu igru probalo preko gamepass pa jednostavno otislo na “uninstall” . Cisto sumnjam da je netko normalan ovo platio 70 eura pa sada “žali”…
Lazy
10.05.2023 - 23:00Ljuto smeche!
moordrak
11.05.2023 - 05:32Gledaš vampira. Vampir ugleda tebe, maše ručicama i reži . Lagani korak iza kutije ili neke sitnije prepreke i možete se gledati do preksutra. AI je ne nula nego se pitam jel’ uopće implementiran. Ako ne niš, barem sam se fino nasmijao. Ocjena zaslužena!
Lazy
@moordrak, 11.05.2023 - 20:23Koje njesra, glupizam na najjace, malo vidjeh kod frenda, ma necu ni s gamapassa skinut a ne da bi platio full price.
ReVamped
11.05.2023 - 06:04Hrvoje bi trebao raditi sve recenzije. Jedini objektni recenzent a recenzije su ponekad bolje nego same igre. Ova sigurno
Sinek
@ReVamped, 12.05.2023 - 11:45objektno je programiranje 😛
ReVamped
@Sinek, 12.05.2023 - 13:23A možda je robot, šta mi znamo? 🤣😂
Duanador
11.05.2023 - 09:01Uiii… 49. Nece im se iz ovog flopa biti lako iskopat. Ovako los produkt ti navuce sijenu preko glave koju nije lako odklonit.
Shaman
11.05.2023 - 09:43Recenzija je dobra kao da sam i sam igru presao.
SanKa
11.05.2023 - 09:46kakvo smece od igre..znao sam da ce bit lose kad je ACG rekao da je ovo najgora igra koju je igrao u dugo vremena. ko da je arkane isao radit svoju verziju fortnitea za djecu. tako sve izgleda
vragec25cro
@SanKa, 11.05.2023 - 16:41Da bar(“ko da je arkane isao radit svoju verziju fortnitea za djecu”) možda bi onda bilo zanimljivije za igranje
_Someone_
11.05.2023 - 10:48Na stranu svi bugovi, ali da igru ne mozes pauzirati kad igras sam, WTF. Epic fail od igre
Ranzo
11.05.2023 - 10:49Ova ipak nema ‘a little something for everyone’.
drpiga
11.05.2023 - 10:54Forspoken je ovdje dobio ocjenu 50 a Redfall 49 , super nam igrice mega korporacije serviraju u zadnje vrijeme.
Filip Zorić
11.05.2023 - 10:58Arkane, tvorci Dishonoreda, napravili igru u kojoj NEMA takedown animacija…a svašta.
Azurr0
11.05.2023 - 11:49Gledao sam stream od Luke na Rebootu, smijali smo se koliko je loša igra
Cro legend
11.05.2023 - 19:07Hoce biti video komentar koji na kanalu?
Gebro_gaming891
@Cro legend, 12.05.2023 - 07:35Nije vrijedno toga.
Cro legend
11.05.2023 - 19:09Jedna od najpodcjenjenijih igara svih vremena. 7.4/10