Redfall

NEVIĐENI smor

Hrvoje Smoljić

Tvorci Dishonoreda rade igru s vampirskom tematikom? “Šuti i uzmi mi novac!” – to je ono što sam pomislio kad je Redfall najavljen ne tako davne 2021. Arkaneove igre Dishonored i Prey su mi neke od najdražih igara svih vremena, a oduvijek tvrdim da vampirska tematika u kontekstu igara pršti potencijalom. Vjerujem da se mnogima to činio kao recept za uspjeh, ali će na kraju poslužiti kao dodatni dokaz da niti jedan studio ne treba držati na pijedestalu, koliko god on prethodno bio voljen ili uspješan.

70-80€ PC Nabavljen preko pretplate

Vampir bez očnjaka

Zahvaljujući vampirskoj tematici, premisa Redfalla relativno je zanimljiva. Ukratko, u fiktivnom gradu Redfall iznenada se pojavljuje legija vampira predvođena vampirskim božanstvima koja magijom odsjeku isti od ostatka svijeta. Šačica očajnika koji su nekako uspjeli preživjeti prvu navalu udružuje se s ciljem otkrivanja natprirodnog misterija i istrebljenja vampirskih beštija. Tu na scenu stupate vi kao igrač i utjelovljujete jednog od četiri lika koji također raspolažu kojekakvim vještinama i misterioznim moćima.

Prava je šteta onda što je tim zadužen da tu premisu proširi u smislenu i zanimljivu priču zaključio da je njihov posao gotov. Ostatak igre kao da je napisao ChatGPT i kao glavnu inspiraciju je pritom uzeo Saints Row. To je prvo vidljivo u igrivim likovima koji nemaju gotovo nikakvu osobnost izvan klišej osobina vezanih uz njihovu profesiju. Jedan je influencer, drugi je student u dugovima, treći ubija vampire samo zato jer ga za to plaćaju i slično. Čak se ni njihove moći ne čine zanimljivijima. Gdje se primjerice u Dishonoredu čitava priča donekle oslanjala na lude moći protagonista, ovdje se to trivijalizira i onako usputno spomene kao neka loša šala.

Redfall ima nezanimljivu, očajno prezentiranu priču.

Uz to zaboravite na proživljavanje nekakve osobne priče i smislene interakcije s sporednim likovima koji su ovdje bolno nerazvijeni. Kojeg god lika odabrali, on vam nema nikakvu osobnu poveznicu sa svijetom i likovima koji njime obitavaju u njemu i više je nekakav pasivni lik kojeg radnja pokreće, umjesto da on pokreće nju. Ovdje tek tračak zanimljivosti proizlazi iz misterija pojave vampira i podrijetla vampirskih bogova koje igra ipak malčice razradi prije nego se sa njima sukobite.

Možda bi to sve skupa bilo barem malo bolje da je efektivnije prezentirano. Jedan dio toga odvija se kroz praznoglave razgovore s NPC likovima ili mini režirane scene u igrinom pokretaču, a drugi dio u beživotnim, statičnim slikama preko kojih ide naracija. Ništa neviđeno, ali rijetko ili gotovo nikada u tobože visokobudžetnom naslovu koji košta 70 eura. Sve u svemu, Redfall će vam u prvih 10 minuta zagolicati maštu, a onda vas dovesti u stanje preskakanja dijaloga i svakog sramotnog slideshowa.

Vampirko krumpirko

Bit ću velikodušan i Redfall ću strukturno opisati kao miks Back 4 Blooda i Far Crya. Bilo da igrate kooperativno ili solo, imate bazu u kojoj birate glavne ili sporedne misije koje onda rješavate u otvorenom svijetu. Misije obično podrazumijevaju skupljanje i interakciju s nekim predmetom ili ubijanje jednog / seta neprijatelja. Igra se trudi zamaskirati neraznovrsnost misija, ali u konačnici ne uspijeva pobjeći iz ralja formulaičnosti i repetitivnosti.

Netko će reći da ne vidi problem  u tome jer je to sličan set zadataka kao u hrpi drugih igara kao što su Far Cry, Dishonored i mnoge druge. E pa vidite, u tim igrama se netko barem potrudio oko strukture naprijateljskih baza, kombinacija neprijatelja i njihove umjetne inteligencije, a igraču su dane zanimljive igračke i relativna sloboda pristupa misijama. Ovdje svaki sustav, čak i kad  funkcionira, ima neki suštinski problem ili je potpuno pokvaren. To, u kombinaciji s pričom rezultira da je Redfall pravi smor za igranje.

Glavne i sporedne misije u Redfallu strahovito su formulaične i repetitivne.

Počnimo od mape koja zna na momente biti vizualno interesantna, ali izvan toga ne nudi apsolutno ništa posebno. Dizajnirana je u tipičnom Arkane stilu i pomalo čak podsjeća na Deathloopov Blackreef. Nije pretjerano velika, relativno je gusta detaljima i sačinjena od poprilično prepoznatljivih kvartova. Također je atmosferski dobro pogođena, a čak ima i ciklus dana i noći. Dan je iz narativnih razloga u biti pomrčina sunca pa se, pomalo bizarno, vizualno često doima da se vampiri slobodno šetaju po danu. Unatoč tim površinskim zanimljivostima, mapa robuje repetitivnoj strukturi misija te rijetko kada poziva da skrenete s zadanog puta i ne nudi ništa vrijedno istraživanja.

Sljedeće – oružja i napucavanje. Sama oružja su relativno raznovrsna pa osim običnih pištolja, sačmarica i strojnica ima tu i tematskih zanimljivosti kao što je bacač kolaca, UV lampa i slično.  Samo rijetka su istinski zabavna za korištenje dok većina odaje dojam kao da pucate iz pištolja na vodu. Podijeljena su po levelima i raritetima pa su zapravo jedini i rijedak poticaj da možda riješite i neke sporedne misije.

Likovi i napucavanje imaju svoje momente, ali nisu bez značajnih problema.

Ako ste očekivali neki sustav šuljanja kao u Dishonoredu ili Deathloopu, pripremite se na razočaranje. Nema tu neke ultra zadovoljavajuće, cool animacije gdje protivnika potiho ugušite ili možda s visine skočite na njega i pritom ga usmrtite. Ovdje protivnika samo udarite u dupe i on padne. Ludnica, zar ne?

Ako ništa, barem mogu reći da likovi i njihove sposobnosti imaju svoje momente. Devinder baca električna koplja i može se teleportirati, Jacob može postati nevidljiv i njegov gavran označava i napada neprijatelje, Layla može visoko skakati i prizvati telekinetički štit i slično. Moći i njihovi sinergijski učinci više dolaze do izražaja prilikom kooperativne igre, a posluže i kao minimalan začin gameplaya kada igrate samostalno. Nažalost, vjerujem kako mnogi igrači neće eksperimentirati i isprobavati različite likove jer je za odabir drugoga lika potrebno krenuti ispočetka s pričom.

Šuljanje podrazumijeva da dođete do protivnika i udarite ga u dupe.

No, najgori aspekt igre tek slijedi, a to je umjetna inteligencija. Protivnici, bilo ljudski ili vampirski su strahovito neraznovrsni i blago rečeno praznoglavi. Čak se ni na najvišoj razini težine ne trude stati u zaklon, snajperisti trče na igrača kao da imaju bajonetu, ne znaju zaobići prepreke da vas napadnu, a lako im se prišuljati uopće ne koristeći tipku za šuljanje. Često će čak ostati blaženo nesvjesni da ste im eliminirali prijatelje iako su do prije dvije sekunde pričali s njima na udaljenosti od jednog metra. Ne sjećam se kad sam vidio tako tupave neprijatelje i oni ovdje iscijede i ono malo gušta koje borba povremeno može priuštiti.

Igra je uz to krcata manjim, ali i većim bugovima koji onda dodatno srozaju iskustvo igranja. Lista je podugačka, ali sam se kroz 20-tak sati igre najčešće susretao s neresponzivnim misijama, neprijateljima zaključanim u animaciju hodanja dok stoje ili pak onih koji klize po podu. Dogodilo mi se da neke kontrole ne reagiraju, a par puta sam morao restartirati jer je neprijatelj ključan za prelazak misije postao besmrtan. Oh, da, zaboravite na odlazak na WC dok igrate Redfall jer ga nije moguće pauzirati ni kad igrate samostalno.

Umjetna inteligencija je jedan od najgorih aspekata igre.

Kooperativna igra nije imuna na gore navedene probleme, ali može pružiti zabavne momente. Doduše, više zbog činjenice da igrate s prijateljima nego zbog same igre. I to malčice zabave ovisi o tome možete li probaviti očajno implementiran sustav progresije za sve koji nisu igrač na kojeg se svi spajaju. Ukratko, ako niste host, progresija za vas ne postoji i ako odjednom poželite zaigrati sami, morat ćete početi čitavu igru ispočetka. Moram li reći koliko je navedeno porazno za igru koja čitav marketing bazira na besprijekornom drop-in/drop-out kooperativnom iskustvu? I to bez ikakvog implementiranog matchmakinga?

Spomenuo sam da igra vizualno izgleda interesantno, ali to je češće zbog Arkaneovog prepoznatljivog artističkog stila nego grafičke razlučivosti. Iako ga pogoni Unreal Engine 4, Redfall zapravo izgleda dosta loše i muče ga pikselizirane sjene, značajan pop-in, dugotrajno učitavanje tekstura na okolišu, a osvjetljenje na momente izgleda strahovito nerealno. Radi dosta dobro na PC-ju i ima hrpu postavki za podešavanje detalja, ali opet bih rekao da njegova hardverska glad ni izbliza ne odgovara onome kako izgleda. Nije na razini Star Wars: Survivora gdje vam treba 4090 da pristojno igrate, ali definitivno joj ne bi škodilo još optimizacije.

I to generalno vrijedi za svaki aspekt Redfalla. Tamo gdje imam osjećaj da neke igre mogu hvaliti u nedogled, Redfall bih mogao mrcvariti u nedogled. Igra u svakom pogledu odaje dojam kao da uopće nije razvijana imajući jasnu viziju što želi biti pa je onda nešto bez veze sklepano u godinu dana. Čak i ako imate postojeću Xbox Game Pass pretplatu, Redfall trenutno ne vrijedi prostora na disku koji zauzima, a kamoli 70 suludih eura koji traže za ovu sramotu.

Redfall je ogromna mrlja na inače solidnom životopisu Arkane studija i jedna od najlošijih igara ovog tipa u posljednje vrijeme.

49 Naša ocjena
  • dizajn svijeta i ponekih likova