Rogue Trooper

Blaster32

Vrijeme bioatomskih ratova u punom je jeku. Vojnici raspoređeni po bojišnicma zatvoreni su u posebna odjela koja štite od radioaktivnih zraka. No, to je tako komplicirana stvar pa su se tako moćnici odlučili napraviti univerzalne ratnike kojima osim oružja ništa drugo nije potrebno. I tako, stvorena je cijela vojska plavih komandosa, koji su otporni na zračenja i vrlo su vješti u baratanju oružjem, uz to što su jači od običnih vojnika. Jedan od njih ste i vi. No, imperijatoru se to ne sviđa, bojeći se kakve pobune, izdaje plave borce. Bježite iz broda i bivate zakucani prema zemlji u jednoj metalnoj kapsuli, zajedno s ostalom vojskom.

Po kapsulama vojska tuče izdajice, nebili vašu vrstu istrijebila do kraja. Nebom teturaju krhotine, bljeskaju eksplozije. Uskoro se prizemljujete te izlazite iz kapsule. I tada, krećete u borbu za opstanak svoje vrste. Već na samom početku, igra vas ukratko ( vrlo kratko ) upoznava sa osnovnim kontrolama i funkcijama nad vašim likom na koji se pruža pogled iz trećeg lica ( kao u Max Payne-u ). Nakon kratkog uvoda, koje vam predaje gospođa s druge strane komunikacijske linije, rušite prve protivnike. Uskoro slijeće i vaš prijatelj koji iz svoje kapsule izlazi u stilu Mirka Filipovića ( kad pruža high kick ). Tada kao kompanjoni odlazite u daljnje pohode. No, nakon kratkih okršaja, frend vam biva ubijen. Ubijen u tijelo, al ne i u dušu tj. čip. Naime, u glavu tih plavih organizama ukucan je čip u kojem je smještena osbnost tj. duša tog vojnika, il nešto u tom smislu. Uzimate nož, vadite čip van ( mmm..ne nema krvi, izljeva moždanih stanica i slično ) te ga postavljate na vaš univerzalni mitrać. Postavljanjem njega na svoj oružje, pomoći će vam u dva segmenta. Jedan se odnosi na AUTO-AIM što znači da će vam pomoći u ciljanju protivnika, kada se radi o headshotu il slično, uglavnom bit će vam lakše. A drugi je taj što će te svoj mitraljez moći postaviti u obliku strojnice na neko mjesto s kojeg će pokrivati prostor ispred sebe, što će vam dobro doći kada odvlačite pažnju od neprijatelja. I tako, prolazeći igrom susrećete i gubite svoje prijatelje dok naposljetku ne ostanete sami. Kroz samu igru, pokupit će te još dva il tri takva čipa koji će te onda smjestiti na svoju NAPRTNJAČU i KACIGU. A ta kutija na vašim leđima ima zanimljivu funkciju. Naime kad ste ozljeđeni, prtiskom na aktivacijsku tipku iz kutije izlazi ruka s inekcijom koja vas bode u tijelo podignuvši vam health. Ista stvar je i s reloadom oružja koji se odvija automatski, tako da vam ruka sama zašteka klip s municijom u oružje. Vrlo upečatljiva i zanimljiva stvar. A sam reloading obavlja se nakon svakog potrošenog metka, kad prestanete pucati. Recimo, pobijete dva tri protivnika i ostane vam još par metaka u klipu. Počekate 2 sekunde i vaš prijatelj u kutiji će obaviti svoj posao. No to vrijedi za bilo koju količinu potrošenog olova, pa da li potrošite samo dva metaka, ili njih 40, ista stvar. To vam se možda čini malo banalno, no to je zapravo dobra stvar jer sjetite se koliko ste samo puta morali reloadati svoje oružje uunutar najžešće borbe.

Vaša kaciga u koju kasnije ugradite taj čip, pomoći će vam u provaljivanje računalnih sustava za otvaranje vrata i slično. Vašoj kacigi trebat će par sekundi da obavi svoj posao, dok će te se za to vrijeme vi ili mirno šetati ili napucavati sa neprijateljskom silom. Osim što će vas kroz igru pratiti komentari vaših čip-frendova, sa vama će tu i tamo u borbi sudjelovati i vaši suborci. No, taj segment je trebao biti bolje odrađen, jer AI vaših suboraca i nije bogznašto. Osim što znaju pronać zaklon iza kakvog kamena, ili tu i tamo ubiti koga, vi od njih nećete imati neke koristi. Tako će te u pravilu, ubrzo nakon što ste ih dobili, brzo i izgubiti. Protivnički AI je doduše nešto malo bolji. No ništa posebno. Zalazit će u zaklone i zaspiati vas gomilom metaka. I to je sve. Za pokrivaanje vatrom oni, kao i vaši suborci nisu čuli. Najbjedniji slučaj je kad se skriju iza kamena, a vi ih sa sniperom bez ikakvog ometanja, pogodite u glavu koja viri iznad kamena. A kad recimo, upucate nekoga iz daljine, a neprijatelj vas ne spazi, njegovi će drugovi doći do njega i gledati koji mu je vrag, dok će to vama pomoći da ih još lakše nabijete na hrpu. Zanimljivo pak je način ubijanja. Headshot dakle, izaziva instantnu smrt, pucanje u nogu izazivanje šepanje protivnika, dok onaj najzabavniji dio, pucanje u cijevi na njihovm spremniku s kisikom, izaziva eksploziju. Ono, upucaš ga u tu cijev, iz nje počinje izlaziti para nakon čega ovi u paničnom bjegu odlete u zrak. Kroz igru, nosit će te jedan poveći mitrać te pištolj. Na taj mitraljez, moguće je nadograditi druga oružja, koja će te onda postupno još poboljšavati i napređivati. Tako će te na svoj mitraljez plentati minobacać koji ispaljuje granatu iz koje pak izlete još tri granate i tako sve NPC-ove na hrpi rasprši po zraku. Tu je i rocket launcher koji će automatski naciljati brod nakon što nakratko održite nišan na zadanom objektu, brodu ili strojnici na tenku. Tu je i već spomenuti sniper, koji će te nadograđivati tako da će svakom postupnom nadogradnjom zoom na scopeu-u snipera biti veći. Naravno, nezaobilazna je i sačma kojom će te derati u bliskim borbama. Tu je i neko BLEAM oružje, koje pruža nekakav strujni trag kojim pržite protivnike.

Nadograditi možete i svoj spremnik s oružjem te health indikator, čime ćete proširiti sam spremnik municije. Napucavanje iz oružja pravi je gušt, no opet, nekontrolirano trošenje municije dovest će vas da ostanete bez njega. A kad do toga dođe, vaš BAGMAN ( prijatelj u kutiji ) će vam dostavljati municiju dok će te vi njemu plaćati sa novcem koji skupljate od protivnika, ili ga pronalazite u sakrivenim kutevima na mapi. Dio invertara naravno nisu ni zaobišle granate kojom će te učinkovito rješavati problem vučjeg čopora, dok će te se minama osiguravati od napada s leđa ili pak će te pomoću njih demolirati neki sustav, vrata ili top. Uz sva ta osnovna oružja, sjest će te za pokoji top. Od onih slabijih kojim će te derati po letećim muhama do onih ogromnih s kojima će te kršiti podmornice u Piranskom zaljevu. Na strojnicu će te sjesti vozeći se u jurećem vlaku, letjelici ili pak kada je na tlu potrebno istrijebiti poveću masu neprijateljskog mesa. Toliko o oružju. Samo kretanje lika je također izrađeno jako dobro. Naime, kretanje lika vrlo je uvjerljivo napravljeno i baš je gušt pucati u pokretu. Vaš lik, može radit salte, skakati u stilu Max Payne-a, penjati se, hodati u čučnju.. zanimljiva i vrlo korisna stvar je sakrivanje iza objekata. Recimo, sakrijete se iza omanjeg zida, na način da se leđima priljepite za njega u Splinter Cellovskoj maniri. Iz tog položaja možete pucati po protivniku, biti u zaklonu, pucati naslijepo ( blindfire ), gađati sniperom ili pak bacati granate. Sve u svemu super stvar koju će te puno puta prakticirati kroz samu igru, jer je sakrivanje u zaklonu jedan od bitnijih segmenata ove igre. No akcije ne nedostaje.

Kamera je vrlo dobro izvedena i uvijek će te imati dobar pregled prema ciljanom objektu, no ponekad dolazi do izražaja konzolaški efekt, recimo prilikom penjanja na neku uzivisnu čije su platforme raspoređene na više strana. No to se dešava u rijetkim situacijama, tako da to i nije toliko zamorno. Manje predmete možete i preskočiti, što je opet popraćeno odličnim pokretima. Još jedna dobra strana ove igre je stuktura lika, na kojoj nećete zamjetiti neke kockaste poligone, nego zaobljene djelove mišćne mase. Ostala grafika i nije toliko briljantna, pa tako voda ( tj. voda zagađena toksičkim izlučevinama ) i ne izgleda baš uvjerljivo, a ni teksture letjelica nisu nešto posebno. Dakle, nemojte očekivati grafiku visokih standarda kao recimo u Half Lifeu 2, no opet, grafika nije ni preloša. Ali, ruku na srce to možemo uzet i kao dodatni plus jer će igru moći zaigrati i igrači sa slabijim strojevima. Mada u svemu ovome grafika i nije toliko bitna, pogotovo ne uz ovu atmosferu koju pruža igra. Već an samom početku igre, dobivate dojam da ste stvarno na nekom futurističkom bojištu. Sve oko vas kiša metaka, nebo išarano eksplozijama, pogledom u daleke galaksije, zvukovi pucnjave i topovske vatre čuju se izdaleka. Atmosfera koju pruža ova igra, bit će glavni krivac zbog ćega će te igru prolaziti u jednom komadu., za što će vam trebati nekih 8 sati igranja. Možda vam se i ne čini predugo, no mislim da kad bi igra trajala duže, postala bi već polako zamorna. Multiplayer u igri i nije posebno razrađen. Nema borbe protiv stvarnih protivnika nego se sve svodi da se online igrači formiraju u skupinu od 4 plavih boraca te zajedno ili brane neku utvrdu gdje moraju zaštititi ranjenog vojnika, ili pak prolazeći kroz mapu moraju likvidirati sve što se miće. Uglavnom, ništa posebno i nakon kratkog vremena dosadi, pa na serverima i nema previše igrača. Kad bi bilo više ljudskih protivnika, vjerujem da bi multiplayer bio jedan od boljih djelova ove igre. Za kraj, da li se isplati nabaviti ovu igru? Pa, ukoliko vam je do dobre i kratke zabave, svakako. Nabavite, odigrajte, nećete požaliti.

U ulozi univerzalnog ratnika kojem osim oružja ništa drugo ne treba, borite se po radioaktivnim bojištima budućnosti. Zvuči pomalo klišejizirano, ali igra uopće nije loša.