Street Fighter X Tekken

Vedran Geček

Street Fighter i Tekken dva su serijala koje komotno možemo nazvati kraljevima fighting žanra, kod nas popularnog pod imenom tabačine. Rivalstvo nemjerljivih razmjera urodilo je neočekivanom suradnjom, dogovorom Capcoma i Namcoa da u jedan svijet, kroz dvije igre, ubace najbolje što imaju. Prva igra ili ako hoćete runda rođena ovom suradnjom je pred nama – SF je domaćin Tekken eliti. A za vrijeme dok se mi bavimo žestokim SFxTK okršajima, Namco punom parom radi na infrastrukturi za uzvrat, igri obrnutog naslova, drugog enginea i pristupa općenito. No o toj igri ćemo kada izađe, a danas nas zanima pandorina kutija, tag sustav i Tekken likovi u Street Fighter stilu.

Atraktivni uvodni video i zaslon s naracijom imena igre dovode do njenog glavnog izbornika, koji je vrlo sličan onome iz Super Street Fightera IV. Na samom početku iskače i ponuda koja se ne odbija – tutorial. Isti se sastoji od dvadesetak lekcija putem kojih će vas Dan upoznati s osnovama igre, što je proces koji se toplo preporuča.

Arcade, kultni “Story mode” Street Fightera, na vrhu je izbornika i u skladu s time mod koji smo prvo zaigrali. Priča? Jedne lijepe polarne noći iz vedrog neba Antartika pao je nepoznati objekt za kojeg se ubrzo doznaje kako sadrži posebne moći. Ime tog objekta je ni manje ni više negoli Pandorina kutija, koja istog trenutka postaje glavni cilj boraca iz obaju tabora. Svaki borac ima neku svoju osobnu mini-priču, a budući da se igra u potpunosti zasniva na tag sistemu preuzetom iz Tekkena, govorimo djelomice i o timskim pričama.

Postoji nekoliko kombinacija timova sa svake strane koji imaju zajedničku priču i susreću svoje rivale na putu do finalnog okršaja i otkrivanja tajne Pandorine kutije. Isključivo neki od tih timova može u nizu borbi pokrenuti dobro nam poznatu “Fight Your Rivals” sekvencu. Animacije na kraju vezane su uz početni cilj tima ali otkrivaju i razne rasplete vezane uz pronalazak tajanstvene kutije moći. Čari i utjecaji Pandore zbilja su raznolike, ponekad i komične, a rezultiraju primjerice pretvaranjem tima u slabiće, njihovim međusobnim sukobom ili pak pojavom “malih zelenih”. Nakon animacije redovito slijedi tekst kojeg čita narator, a posvećen je prvo odabranom borcu i svojevrsni je kraj priče.

Fight Request, mogućnost da vam između normalnih borbi upadne online okršaj, je tu ali zbog vrlo lošeg matchmakinga trenutno je posve beskoristan. Sveukupno, Arcade je vrlo pozitivan dio igre, koji zbog Pandore i uz nju vezanih animacija relativno dobro stvara želju za otkrivanjem sudbine svakog borca.

Uz Arcade, Versus je neizbježan mod neke SF igre pa je tako prisutan i ovdje. Nema tu puno pameti; jedan do četiri borca, bilo lokalno ili s/protiv AI-a, izbor arene, broja te trajanja rundi i borba može početi. Tako jednostavan, a tako zarazan. Po običaju, to je mod koji se najviše koristi za razna isprobavanja i usavršavanja različitih boraca, a u lokalnim okršajima postaje prava mašina za ubrzavanje vremena. Tag pristup i Scramble Battle, koji omogućava borbu u timovima s četiri borca na ekranu istovremeno, daje Versus modu još jedan razlog više za korištenje.

Challenge izbornik otkriva tri manja moda, od kojih su dva vrlo poznata, dok je onaj koji mu opravdava ime jedna novost. Radi se naime o Mission modu, koji se sastoji od dvadesetak različitih misija iliti izazova koje možete prolaziti. Svaki od njih ima i posebne uvjete koji čine izazov još većim. Tako primjerice morate završiti misiju koristeći samo obične ili specijalne poteze, uz određeni kombo, kao Perfect ili eliminacijom svih protivnika. Uz činjenicu kako je ovdje težina stavljena na vrlo visoki nivo, mnoge od tih misija mogle bi vam zadati glavobolje i dosta ponavljanja. Ali na neki način – upravo u tome je i čar.

Network izbornik otvara online ponudu igre, istu onu koja bi trebala biti možda i najbitniji igrin element. No nažalost, ranked borbe, unatoč dobrim mogućnostima filtriranja kod traženja – vrlo je teško pronaći. Tražili smo unutar naše regije, unutar svih regija i s raznim kombinacijama broja rundi te njihovog trajanja, no rezultati, tj. broj pronađenih mečeva i vrijeme za to potrebno su razočaravajući. Kada se jednom i pronađe protivnik dolazi se do novog problema, a njega (ne)popularno nazivamo lag. Isti je prisutan u više-manje svakoj borbi i to u tolikoj mjeri da može uzrokovati da izgubite samo zbog njega.

Nešto bolja situacija je s Endless Battle modom, u kojem smo mnogo lakše pronalazili borbe. Radi se o modu u kojem može sudjelovati od dva do šest protivnika gdje pobjednik nastavlja s borbama sve dok ne izgubi. Kada izgubi može promatrati mečeve u tijeku, baš kao i ostatak društva koje trenutno nije u borbi.

Online, Arcade i Trials modovi otključavaju mnoštvo Titles i Comment sadržaja, koje po želji možete mijenjati, a vide ih ostali igrači. Replay Channel automatski sprema sve vaše online borbe, koje kasnije možete podijeliti sa zajednicom putem vašeg osobnog kanala. Tu su naravno i kanali najnovijih replayeva određenih boraca ili pak elitnog društva (gledajući Battle Pointse). Sistem bodovanja sada je jedinstven i ne tiče se određenih boraca, dok su rankovi ostali tipični za SF igre. Dakle sve to je dobro promišljeno – igra ima više-manje sve što je potrebno za odličan online multiplayer i stvaranje zajednice hardcore gamera koji ju igraju danonoćno. No ima i taj veliki problem. Krenuvši od Fight Request, Ranked pa do Scramble borbi i laga kada se u njima nađete, vrlo lako se dolazi do zaključka kako je online segment igre trenutno upropašten loše izvedenim matchmakingom. Dovoljno govori činjenica kako nismo pronašli ni jedan lobby sa filterom iste (Same) regije.

Očekivano, mehanika borbe više naginje Street Fighteru, no uz neke novitete i dijelove preuzete iz Tekkena, igra je očigledno prilagođena širim masama. Iz Tekkena je preuzet tag sustav i sve su borbe 2 vs. 2. To automatski znači i duže mečeve budući da su prisutna dva borca sa svake strane, odnosno dva para health barova koje treba spustiti na nulu. Naravno, mogućnost dinamične izmjene boraca donosi i dodatni taktički element koji je zapravo sustavni dio svake borbe, barem ukoliko mislite pobijediti.

Znate već kako to funkcionira – pobjeđuje tim s više ukupnog zdravlja u slučaju isticanja vremena, ali tu je i drugi, naizgled jednostavniji način – nokautirati jednog od protivničkih boraca. Takozvani “punjač” za specijalne poteze nalazi se u donjem lijevom kutu, sastoji se od tri razine, a nosi ime Cross Gauge. Super i Ultra poteza nema ali daleko od toga da smo suočeni s manjkom posebnih udaraca. Ima ih zapravo mnogo i različiti su, kako po trošenju razina “punjača”, tako i prema efektu kojeg stvaraju. Od moćnih Super & Cross Arts komboa koji za aktivaciju traže dvije trećine ili puni Cross Gauge pa do manje snažnih, no itekako korisnih specijalnih poteza.

Budući da govorimo o timu boraca, naravno da su prisutni potezi poput launchera i quick comoba koji ih atraktivno i vrlo efektivno izmjenjuju. Kada je jedan od boraca na manje od 25% zdravlja, može se iskoristiti Pandora, specijalni potez koji žrtvuje aktualnog borca, a drugog stavlja u posebno emitirajuće stanje, uz neograničen Cross Gauge i drastično povećanu snagu. Zamka ovog vrlo moćnog i jedinstvenog poteza je što traje samo osam sekundi, u kojih ako ne sredite protivnika, gubite borbu.

Izvođenje svih tih silnih poteza, kao i samu mehaniku igre, znatno olakšavaju Gemovi. Oni se dijele na dvije glavne kategorije: Assist i Boost. Prvih je znatno manje ali su olakšice koje stvaraju u borbi i više nego dovoljne. Od manje ili više pojednostavljenih kontrola do automatskog blokiranja ili izbjegavanja protivničkih zahvata. Boost Gemovi nakon ispunjavanja nekog od aktivatora (primjerice broj primljenih udaraca) povećavaju određene karakteristike poput pojačane obrane ili napada, veće brzine ili pak bržeg punjenja Cross Gaugea. Svaki borac može imati do tri “dragulja”, a putem Customize izbornika možete ih mijenjati po želji. Sustav je to koji može biti zabavan, ali u principu znatno olakšava igru, čak do te razine da online borba može djelovati nepošteno ili nebalansirano. Problem je dakako što je sastavni dio igre i nije ga moguće u potpunosti ugasiti.

Iz radionica Capcoma stigla je igra koja vizualno izgleda kao regularni Street Fighter. Polu-3D okruženje sasvim je očekivano, a baš kao i u nedavnim SF igrama – izvedeno je vrlo kreativno i s pažnjom za detalje. Mnogobrojni borci vrlo su detaljno modelirani, kao i efekti njihovih specijalnih poteza. Desetak pravih borilišta i trening arena također vrvi od detalja i zanimljivih scena u pozadini. Neke od njih imaju više od jedne etape koje se kod više rundi mijenjaju. Vrijedi istaknuti posjet “Jurassic Parku”, parkiralištu atraktivnih kamiona prepunih svjetlećih efekata (i naljepnica s borcima koji itekako fale) te Antartiku i borbi unutar neke vrste futurističkog splava koji bježi od “pandoriziranog” mamuta. Odkud inspiracija, pitati ćete se ponekad.

Intro s početka i razne animacije nakon specifičnih završetka iz Arcade moda izgledaju sasvim solidno i što je najbitnije, ima ih. Framerate se doima stabilan i sve se vrti glatko, nažalost, samo u offline modovima. Soundtrack se fino uklapa kroz raznolike izbornike, koji nakon instalacije važnijih podataka na disk postaju zadovoljavajuće brzi, kao i učitavanja u borbe. Karakteristični dijelovi s naracijom odrađeni su dobro i prepoznatljivo za serijal, a tu je i specifični voice acting, koji je defaultno postavljen u Cross mod. U njemu će većina boraca govoriti na japanskom, a ostatak na engleskom jeziku. To je moguće i promijeniti na isključivo jedan od dva ponuđena, no preporučamo vam odlični zadani izbor.

Igra koja je spojila nespojivo izazvala je veliko zanimanje javnosti, a u skladu s time i visoka očekivanja. Većim dijelom Street Fighter X Tekken svojom kvalitetom opravdao je spoj tih velikih imena ali i razočarao u online segmentu, itekako bitnom faktoru. Gem sustav koji olakšava gameplay i umanjuje izazov nemoguće je posve isključiti, a matchmaking sustav u većini slučajeva jednostavno frustrira. Osim toga, Capcom se nije odlučio za online pass ali nas je na prljav način uskratio za neke velikane iz obaju serijala. Tako primjerice nedostaju legendarni Blanka, E. Honda i Cody s jedne te Lei, Eddy i Bryan s druge strane. Da bi stvar bila gora, neki od njih nalaze se na igrinom disku, ali kao zaključani DLC sadržaj koji možete kupiti i otključati naknadno. Doduše, Cole iz InFamousa, maskote Sonya Toro i Kuro te Pac-Man i debeljkasti Mega Man ekskluzivni su likovi koji će koliko-toliko utješiti PS3 korisnike.

Iza nas je vrlo dobra tabačina u svojoj srži – jedna koja je ciljala na malo širu publiku i uspjela u tome. No u istom procesu je vjerojatno izgubila i interes nekih zagovaratelja “Easy to learn, hard to master” i “Training makes perfect” motoa. Ocjenu i ugled još joj snižavaju prljavi “DLC-na-disku” potez te matchmaking sustav koji efektivno gubi vaše vrijeme. No ako kao povremeni fan žanra tražite jednu novu tabačinu za nedjeljna posljepodneva s ekipom pred televizorom, sve ove negativne stvari biti će vam nebitne, a igra će većinski biti prava uživancija.

Igru nismo štedili kao što vidite, no zanima nas i vaš glas. Jeste zaigrali Street Fighter X Tekken?

Rodilo se prvo dijete neočekivane suradnje Capcoma i Namcoa koja je zacrtana da sučeli borce dvaju popularnih fighting igara kroz dvije igre. Capcomova verzija stavlja Tekken likove u Street Fighter stil borbe i ne čini to bez nekoliko iritacija.

76 Naša ocjena
  • SP modovi
  • prezentacija