Tearaway Unfolded

simulacija za vesele poštare

Trenutna generacija konzola sigurno će ostati upamćena po ogromnom broju remastera, remakea i raznoraznih drugih načina reizdanja već izašlih igara, bilo da su u pitanju HD obnove naslova prošle generacije gdje je podignuta rezolucija, broj sličica po sekundi i ostale grafičke finese ili totalni remake igre gdje su sve pozadine, objekti i likovi rađeni iznova ili barem detaljno dorađeni.

Stvar vezana uz Tearaway Unfolded, 3D platformer za PlayStation 4, jest da on ne pripada ni jednom od ova tabora, budući da sa svojim starijim bratom izašlim 2013. godine za PlayStation Vitu ne dijeli puno poveznica u samom načinu upravljanja likom i sadržaju levela. Neki bi rekli da ova braća nemaju iste tate te da je u svemu umješan susjed Jozo, no mi ne slušamo glasine.

Novi gameplay elementi tu su primarno radi drugačijih specijalnih dodataka na DualShock 4 kontroleru u odnosu na Vitu. U originalnom Tearawayu smo stvarali virtualne prste kretanjem po pozadinskom touchpadu, koristili prednji zaslon na dodir za razne platformerske dijelove te prednju kameru za dodavanje detalja iz stvarnog svijeta na virtualne objekte, zbog čega je kolega Zoran u svojoj najavi iste konstatirao da: „…već nakon nekoliko provedenih minuta u igri jednostavno je za shvatiti kako je ista od temelja zamišljena isključivo za jednu platformu i kao takva ne bi mogla funkcionirati na bilo kojem drugom uređaju osim na PS Viti.“

I bio je potpuno u pravu, zbog čega su momci i djeve iz Tarsier Studiosa te Media Moleculea morali ponovno zasukati rukave i ovaj put nam donijeti verziju prilagođenu DualShocku 4.

Prije samog objašnjenja kako je kreativni razvojni tim iskoristio sve mogućnosti DualShock 4 kontrolera, dopustite da vas najprije upoznam s glavnim protagonistima ove priče. U pitanju je mali pismonoša pod nazivom Iota ili Atoi u zavisnosti od spola kojeg odaberete glavnom liku te vi, u igri jednostavno poznati kao „the You“. Cilj pismonoše je uručiti specijalno pismo baš vama usput se boreći protiv scrapsa, malih četvrtastih zlica koji ispadaju kroz rupu na mjesecu.

Priča je dosta jednostavna i tu se nalazi u službi ljepila – spaja različite levele s nekoliko rečenica čisto da znamo zašto smo prešli na drugačiji izgled svijeta. Ovo se posebno očituje stvaranjem četiri velika obrata koji su odrađeni „na guranje“, jer stvaraju osjećaj kao da su dodani prisilno, u želji da produže priču bez odbacivanja onoga što je do tog trenutka napisano. Ovo bih mogao čak nazvati i modernom verzijom „Vaša princeza je u sljedećem dvorcu“ sindroma koji neprestano samo odgađa istu stvar u svrhu produljenja priče.

Srećom razvojni tim nije štedio na maštovitosti pri dizajnu levela prilagođenih platformi za koju je igra izdana. Mali touchpad na DualShocku 4 koristio sam za crtanje različitih objekata, pritiskom na isti napinjao posebno označe površine nalik trampolinu i tako odbacivao našeg lika na nove visine, a klizanjem po istom stvarao vjetar u željenom smjeru. Igra nas često poziva da svojim crtačkim (ne)sposobnostima ukrasimo virtualni svijet, dodirnemo ga prstima.

Poseban doživljaj bio je kada sam trebao nacrtati pahulju snijega koja je poslije padala po cijelom levelu. Vjerujte mi, što vam je pahulja nepravilnija i čudnija to će vam izgledati još slađe kada se budete kretali po tom terenu. A možete umjesto pahulje nacrtati bilo što drugo te u svom virtualnom svijetu dopustiti da padaju torte, televizori ili novčanice. Da, mogućnosti su neograničene, no osjećam da će većina nacrtati penis ili ženske grudi. Čisto jer mogu.

Osim korištenja touchpada tu su i senzori pokreta DualShocka 4 kojima smo upravljati zraku svjetlosti što služi za odvlačenje neprijatelja zaluđenih tom zrakom u smrtonosne zamke, preko mikrofona snimali urlike uz pomoć kojih smo plašili određene neprijatelje, dok su neki koristili kameru za prikaz svoje malenkosti na mjesecu. Normalno to su vam oni koji posjeduju PlayStation kameru. Koju ja nemam. A kao da mi je netko obećao poslati istu u jednom Tearaway Unfolded videu.

Sve mogućnosti otvarao sam prelaskom početnih levela te samim time relativno lako ih naučio, budući da nas igra postepeno uvodi u svaku novu mogućnost, a ne nabacujući svu silu njih u samom početku. Dovoljno zanimljiv podatak je da u samom početku nećete moći ni skakati dok ne otvorite mogućnost skakanja. Naravno jednom kada otvorite mogućnosti možete se vratiti na prijašnje levele te pronaći sve one skrivene dijelove koji su vam prije bili nedostupni. Ovo je vjerojatno ostavljeno za igrače s malo više iskustva kompenzirajući dosta lagan te pravocrtan osnovni prelazak igre koji je tu vjerojatno s ciljem da pridobije i dosta mlađu publiku.

Prezentacijski Tearaway izgleda kao da je napravljen od šarenog papira te sve odiše nekim dječjim šarmom i razigranosšću. Osim toga s grafičke strane igra vrti se u 1080p rezoluciji i 60 sličica po sekundi te nisam primijetio bilo kakav drastični pad broja sličica po sekundi što je zbilja rijetkost u novoj generaciji konzola. Jedina tehnička mana koja ponekad zna pomalo piti krv je kamera koja se ne postavlja baš najlogičnije u odnosu na level gdje se nalazimo.

Tearaway Unfolded je jedna od onih igara koja zabavu stavlja u prvi plan. Nema ovdje kaznenih bodova ako vaš lik propadne u provaliju, kombinacija tipki za izvođenje specijalnih napada ili neprijatelja protiv kojih se trebamo boriti milijun puta za uspješan prelazak dalje – glavni i jedini pokretač igre je čista zabava.

Dovoljno je poslije napornog dana uskočiti u šareni papirnati svijet te jednostavno uživati vodeći svog pismonošu kroz pametno osmišljene levele od kojih svaki predstavlja nešto uistinu novo – novi način za interakciju s okolinom ili novu mogućnost za našeg pismonošu. Osim toga ako imate mlađeg brata, sestru, dijete ili unuka, ovo je sigurno odličan izbor za njihov prvi susret s kretanjem u 3D prostoru te izvrstan ulazak u svijet videoigara općenito.

Nije remake, nije remaster, a nije ni potpuno nova igra. Pa što je onda? Dirljivo simpatična i kreativna papiranata avantura koja zna da je igrate s DualShockom 4.

82 Naša ocjena
  • dizajn levela