HCL.HR

Recenzija

The Lord of the Rings: Conquest [PC]

Zoran Žalac

Jeste li se ikad probudili mrzovoljni, sa željom da prebijete Frodu i čitavu prstenovu družinu? To je siguran pokazatelj da nešto morate mijenjati – kao prvo promijenite LotR koji igrate! U ovoj neponovljivoj ponudi, Pandemic Studios vam nudi vrhunski naslov od nehrđajućeg gameplaya po nevjerojatnoj cijeni! I to nije sve! Ako ga naručite odmah, na poklon ćete besplatno dobiti ovaj EA Download Manager i to za upola cijene!

Welcome to Rivendell, Mr. Anderson

– E disi, ajmo napravit LotR igru!
– Kaj? Pa ko bu ti to izdo, uostalom LotR igre su izlizane već.
– Pa Electronic Arts, ko bu drugi, valjda oni imaju tu licencu štajaznam. A LotR tematika ti je ono, nepresušna ko močvara i Drugi svjetski rat. Niš` se ti ne brini sve sam ja već isplanirao: nazvat ćemo je Conquest i bit će iz trećeg lica. Jerbo to još niko nije napravio.
– A koji bi to žanr onda uopće bio?
– To bumo poslije odlučili, ne? Može bit neki TPS, al pošto su mačevi i sjekire onda baš nije shooter, kaj ne? Al možemo stavit da se sjekire bacaju! Uglavnom, nek bude i s primjesama strategije, to onak lijepo zvuči, a i privući će one koji su igrali Battle for Middle-Earth.
– I šta će bit cilj u toj igri?
– Pa ono, makljaža-koljaža, šta je cilj u LotR filmovima i knjigama.
– Knjigama?
– Kaj knjigama, nisi valjda ne znao da su filmovi rađeni po knjigama? Al pusti to sad, uzeli bi koncept od onog Star Warsa što smo radili, dobro bi to sjelo u Međuzemlje. Stavili bi sve one velike bitke iz filma i neke još izmislili da ih ne bu malo. I napravimo dvije kampanje, kužiš za singleplayer, ne? Dobru i zlu kampanju, al napravimo fintu da zla kampanja bude zaključana dok ne izigraš dobru – kužiš, tako se ogradimo od kritičara i budala koji kažu da nije trajnost igre baš neka i da ne valja replay value. A znaš da svi hoće derat Frodu i Aragona po dupencu.
– I kak bi to onda sve izgledalo?
– Eto npr. prva misija u onoj Helms klisuri u dobroj kampanji, ideš s nekim šonjom, kao imaš tri klase tek toliko da se dobije neki privid raznolikosti, prvo dobiješ zadatak da unutar jednog kvadrata odnosno jedne lokacije samo odbijaš Uruk-haije i gamad i moraš pazit da ih se ne skupi previše i tako izdržat, štajaznam, minutu i pol. Onda kad to obaviš moraš ubit jedno desetak onih što nose baklje za paljenje. Onda kad to obaviš čeka te još jedan isti zadatak kao i prvi onaj samo na drugoj lokaciji. Kad svršiš s njim moraš kao ubit neka četiri posebna neprijatelja u dvoru. I pazi sad, onda dobiješ mogućnost da igraš s herojem, ak to baš hoćeš u nekom isključivom slučaju, a heroj je pak Aragon, kralj Gondorski. S njim imaš obdžektiv da raščistiš navalu orkova na tri područja, a to možemo napravit isto kao i ona dva zadatka prijašnja. Kao dobiti će se dojam nekakve raznovrsnosti u igri, a mi u biti nemamo nekakvog posebnog posla jer zapravo ništa nije raznovrsno.
– I onda scena kad Gandalf dolazi s Rohanima?
– Ma kako da ne, čemu sad komplicirat s tim, i ovaj Aragon je već previše. Gotova misija. Kako bi ti inače izveo tog Gandalfa, da stavimo isječak iz filma?
– Mmm, da, to bi bilo zanimljivo. A mogli bi pitat one iz Weta Digitala da nam malo pripomognu oko kreiranja tih maketa i svega toga?
– Ma odlična ideja! A ako ne budu cool, malo ćemo pogledat filmove od Jacksona i prelistat one knjižur`ne pa sve to modelirat. A i od sestre mali je tehnički crtač, on bi mogao pomoć, zna oko fotošopa i to. Već vidim da ćemo napravit Shire i Rivendell za zlu kampanju, fanovi će jednostavno svršavat na to. Mislim ok, već je to napravljeno jednom, al nije iz trećeg lica, brate!
– A šta ćemo s engineom, otkud nam to?
– Pa izvuć ćemo neki stari, od onog Star Warsa zadnjeg npr., malo ga ispolirat i to, nije sporno.
– Dobro ne možeš baš tako, bit će nam ružna igra…
– Pa EA kaže da nije grafika bitna u igrama.
– EA to kaže?
– Pa dobro ne baš direktno, ne? EA kaže da igrači kažu da grafika nije bitna.
– Sad te ništ ne kužim. Al kaj bumo s multiplayerom, oćemo to imat?
– Apsolutno, i co-op i split screen i sve. Ljudi će jednostavno poludit za šoranjem u online virtualnom Međuzemlju. A umjesto vozila ćemo stavit onak, konje i hijene one, a ubacit ćemo i neke katapulte npr. da bude zanimljivije. I napravit ćemo one beštije sve, Naguzle.
– Misliš Nazgule?
– Da, tako nešto.
– Znam ja jednu ideju – nek se capture the flag mod zove capture the ring, to je mondo kul.
– Ah, kako se ja nisam prije sjetio tog perfekcionizma? Svejedno, za priču ćemo ubacit isječke iz filma da se zna o čemu se tu radi, a mogli bi uzet i onog Weavinga da nam čita support tekst koji bi nam netko napiso.
– Zašto Weavinga?
– Pa ono, ima seksi glas i glumio je u Matrixu.
– Ček, šta on nije igrao i u ovim prstenovima?
– Pa dobro, kaj, je i tud, al impresivniji je u Matrixu. I naravno da ćemo uzeti sve one pjesme sa soundtrackova od filmova, one napete budnice i sentimentalne plač-tjeralice.
– Ne znam baš, to bi moglo koštat….
– Ma ima EA para, ne brini za to. A imat ćemo i mi. Izdali bumo igru negdje početkom godine, taman kad završi ova božićna sezona ludila. Nego ajmo sad na poso pa ćemo vidit šta će ispast.

BOBO!

Eto cijenjeni čitatelji, nakon ovog kvazi-sarkastičnog dijela „recenzije“ u kojoj ste mogli pročitati što to igra donosi i na koji način, vrijeme je da objasnimo zašto smo tako podli. Ja osobno nemam previše oštar pogled na video-igre. Obično one loše koje mi dospiju pod ruke, ostavljaju dojam da su takve zbog malog budžeta kojim su rađene te zbog amaterstva i neiskustva njihovih proizvođača. S te strane imam neku vrstu empatije prema njima i pri recenziranju pomnije biram riječi kojima bi pokazao zašto ne bi trebalo obraćati pozornost na njih. No kad jedan razvojni tim uporno radi loše igre unatoč solidnom budžetu i iskustvu, ta empatija nestaje i jednostavno si ne mogu dopustiti blag pristup sadržaju koji bi trebao nuditi zabavu. Nažalost, takav slučaj dogodio se i s Conquestom pa sam stoga ismijao ideju oko izrade ove igre kao jednog projekta. Da se to ne bi pokazalo bezrazložnim i nepotrebnim, odlučih ovaj put osim blebetanja svesti dobre i loše stvari na čistu osnovu kako bi jednostavnom jednadžbom došli do konačne vrijednosti igre.

Pa pogledajmo:

– Gameplay je prežvakan i monoton . 90% vremena provesti ćete udarajući neprijatelje, a zadaci po misijama su rađeni po istom kalupu.

– Dizajn levela je očajan i mape ni približno nisu impresivne kao u filmu ili pak u drugim LotR igrama .

– Prikaz borbe također je sramotan jer bitke uopće nisu epske i velike postrojbe prikazane su tek statičnim figurama, online igra liči više na Star Wars univerzum nego na LotR.

– Težina igre je frustrirajuća – ne postoji snimanje po želji, neprijatelji varaju i blokiraju napade dok ih udarate s leđa, u singleplayeru ne postoji nikakva važnija razina taktiziranja i strateškog pristupa.

– Kontrole su nelogične – igrali vi PC ili konzolašku verziju, kontrole su loše. Na gamepadu problem dolazi zbog toga što su tipke za udaranje smještene na osnovne četiri tipke desno od analoga kojime upravljate kamerom, stoga usred borbe ne možete rotirati kameru te istovremeno udarati. Na PC-u je raspored kontroli posebno nelogičan jer borba pomoću miša uopće ne zvuči dobro. Dok ovdje pak možete udarati i okretati kameru istovremeno, medium napad stavljen je na scroll tipku koja u drugim igrama inače nikad nije po defaultu mapirana te pravljenje comboa pomoću nje postaje besmisleno.

– Grafika je ultra loša – u što se možete uvjeriti na screenshotima koji inače prikazuju najviše postavke. Ovo je zaista jedna od rijetkih igara koja vas tjera da vidite kako jadno grafička prezentacija izgleda na low settingu. Pet godina stariji Return of the King izgleda ljepše od ovoga.

– AI ne postoji u ovoj igri, barem ne u obliku koji bi se mogao smatrati nekakvog inteligencijom.

– Zvuk je katastrofalno gadan – izuzev originalnog LotR soundtracka.

– Stvari poput realne fizike i zakona prirode ne odnose se na ovu igru – kada vas neprijatelj udari i odbaci na pod, a potom drugi pogodi strijelom, vaš lik odskočit će dva metra u zrak kao da je pored njega pala bomba. Također, nikada nećete primiti direktnu štetu od pada sa zgrade, pa bila ta zgrada visoka tri ili deset metara sve dok taj pad ne uključuje izlazak iz zadanih granica mape.

Igra doduše, ima i nekoliko pozitivnih strana koje u globalu bivaju zasjenjene šlampavim izvođenjem:

– Soundtrack je fenomenalan – oh, ali hej! Pa to nije soundtrack igre nego filma; valjda možemo biti sretni što nisu izmišljali novu glazbu.
– Evil kampanja i alternativni završetci su solidni.
– Upravljanje posebnim likovima poput Enta, Balroga, Nazgula i Saurona ujedno je i najbolji dio igre.
– Multiplayer i co-op ugrubo popravljaju stvari.
– Pristojno je optimizirana igra.

Što nam je ostalo za reći? Ništa što već nije rečeno. Osim ako niste fan koji jede samo lembas, pametnije vam je da ovu igru izbjegavate. Želite li ipak zavladati Međuzemljem, na tržištu je masa naslova LotR tematike koja će vam pružiti kvalitetniju i trajniju zabavu uz manju dozu frustracije. O filmovima i knjigama da i ne govorimo.

I ne zaboravite! Vaše komentare na igru i recenziju nam ostavite u toliko poznati box za komentare ispod teksta, a postoji i forumski topic o ovoj igri u kojemu možete slobodno baciti koji post.

Jeste li se ikad probudili mrzovoljni, sa željom da prebijete Frodu i čitavu prstenovu družinu? Promjenite LOTR igru koju igrate…

47 Naša ocjena
  • Nabrojano u tekstu
  • Nabrojano u tekstu

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (10)

  • Snyper

    19.01.2009 - 19:37

    Sviđa mi se recenzija 🙂 . Igra baš i ne, iz očitih razloga

  • Seengeer

    19.01.2009 - 20:13

    Hahahaha crko sam čitajući… Dašta, igra je veliko sranje 🙁

  • Loky1862

    19.01.2009 - 21:14

    Dvije riječi.
    Wizz legendo.
    Predobra recenzija još jednog, nažalost, razočaranja.

  • MarkaN

    24.01.2009 - 12:07

    Ne mogu reći da sam iznenađen

    – lošom igrom dakako! ;D

  • Sojka

    27.02.2009 - 12:42

    Igra je izlizano sranje,a takvih je u zadnje vrijeme najvise

  • Marcus-07

    04.10.2009 - 23:06

    Ma igra je veliko jebeno smeće sa previše bugova i zastarijelom grafikom. Prejadno…

  • aragorn

    15.01.2010 - 16:46

    u trecoj misiji mi se pojavljuje neki nevidljivi zid koji sprecava da idem dalje da li neko zna sta treba da se uradi

  • aragorn

    15.01.2010 - 16:52

    u trecoj misiji mi se pojavljuje neki nevidljivi zid koji sprecava da idem dalje da li neko zna sta treba da se uradi

  • Maki

    05.10.2010 - 20:14

    Šteta. Mogla je biti puno bolja.

  • sajo

    12.02.2011 - 15:35

    EA Games- Destroying Everything

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?