Ako za nešto mogu reći da je moja omiljena franšiza – onda je to Warhammer 40K. Nisam neki ljubitelj igranja figuricama, ali uživam u knjigama do te mjere da me nedostatak mjesta natjerao da kupim Kindle i prebacim se na digitalije. Poanta priče, jedan sam od onih koji se istovremeno veseli bilo kakvoj najavi novog 40K projekta, ali sam istovremeno jako zaštitnički nastrojen u strahu da će se moja omiljena franšiza loše predstaviti i da će njen brend na neki način biti oštećen. Srećom, Space Marine 2 nije takav slučaj i mogu ga svrstati uz bok naslovima kao što su Mechanicus ili Rogue Trader kao blistavi primjer kako napraviti dobru 40K igru.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
60€ | PC | Ustupio izdavač |
In the grim darkness of the far future…
Radnja Space Marine 2 odvija se 200 godina nakon događaja originalne igre. Budući da su titularni svemirski marinci genetski poboljšani i ekstremno izdržljivi, takav vremenski period za njih i nije posebno dug. Stoga ne iznenađuje što u ovoj igri ponovno preuzimamo ulogu protagonista iz prve igre – opakog kapetana po imenu Demetrian Titus. Nakon događaja iz originala, Titus započinje kao pripadnik Deathwatcha – elitne divizije sastavljene od veterana različitih Space Marine postrojbi. Njegova nova misija vodi ga u Recidious sustav, koji je pod opsadom insektoidnih Tyranida čija ogromna brojčana nadmoć prijeti uništenjem svega pred sobom.
Titus u borbi zadobiva teške ozljede, a nakon što ga spase članovi njegove prvotne Ultramarine postrojbe, jedina opcija za preživljavanje je operacija koja ga transformira u Primarisa – još moćniju verziju već superiornih marinaca. Kako to običnu bude u Imperiju, dužnost prestaje tek smrću, pa se Titus, sada vođa vlastite postrojbe, vraća natrag u borbu.
Relativno kratka kampanja ne donosi pretjerano kompleksnu priču.
I to je otprilike to. Osim što kampanja traje svega desetak sati, priča kao takva nije pretjerano kompleksna, a likovi ostaju poprilično karakterno statični jer, hej – glavni cilj je ipak potamaniti što više Tyranida. Ima tu nekoliko iznenađenja koja unesu dašak svježine, ali ništa što bi priču izdiglo iznad prosjeka, a kamoli na razinu neke složenije Warhammer knjige.
Međutim, bez obzira na sve, prava zvijezda showa ovdje je impresivna vjernost Warhammer 40K univerzumu. Od uvjerljivog prikaza marinaca kao gotovo mitskih anđela u usporedbi s običnim ljudima, do osjećaja veličine, grandioznosti, ali i opresivnih te često depresivnih uvjeta života stanovnika Imperija. Grafička izvedba je izvanredna, zahvaljujući Unreal Engineu 5, a gotovo svaka scena pršti autentičnošću. Povremeno se pojave prizori toliko impresivni da sam znao stajati i po minutu, jednostavno se diveći onome što vidim. Posvećenost detaljima je na razini koja će oduševiti ljubitelje franšize, a oni koji još nisu imali doticaja s Warhammerom, nakon ove igre će to sigurno poželjeti.
Autentičnost Warhammer 40K donosi epske scene od kojih će vam zastati dah.
Nosi to i svoju cijenu po pitanju performansi iako igra sasvim dobro radi i na minimalno preporučenim konfiguracijama. Kao Unreal Engine 5 naslov, grafika je na low samo selektivno slabija nego na ultra pa za većinu postavki ne dobijete neko značajno poboljšanje performansi. U suštini, najbolje rezultate zaista dobijete kad prepustite igri da odluči za vas i onda podesite nekoliko sitnih stvarčica da iz dostupnog hardvera izvučete maksimum.
There is only war
Prije nego se bacim na ostale aspekte gameplaya, treba spomenuti glavnu aktivnost ove igre – borbu. Borba je ovdje fenomenalno izvedena, s dobro pogođenim omjerom napetog i zabavnog uz autentičnost koja je mokri san svakog Warhammer obožavatelja. Za početak, tamanjenje Tyranida impresivno je već i zbog puste količine beštija na ekranu. Takozvana Swarm tehnologija zaista opravdava svoje ime, jer na ekranu se nerijetko nalazi i nekoliko stotina vanzemaljaca koje Titus i njegovi suborci trebaju pretvoriti u svemirske faširance.
Često će doći do situacija gdje ste okruženi neprijateljima, što uvijek stvara zarazni spoj anksioznosti i općeg oduševljenja zbog rješavanja naizgled nepremostivog izazova pred vama. Srećom, svemirski marinci su i više no dorasli zadatku pa su osjećaji panike i izazova pri igranju na normalnoj težini dobro pogođeni, na način da istovremeno osjećate moć i snagu mitskih marinaca, ali i lagane kapke znoja zbog još jedne horde koja juri prema vama.
Borba zahtijeva izrazitu agresivnost i odlično balansira napetost i zabavu.
Svaki okršaj s neprijateljima započet će upotrebom vatrenog oružja i granata, no jednom kada roj probije granicu i unese vam se u lice, puške valja zamijeniti provjerenim alatima za blisku borbu kao što je ikonični chainsword, razni sci-fi maljevi i slično. Na raspolaganju imate lagane i teške napade, s time da postoje varijacije određenih napada, a koje aktivirate dužim pritiskom tipke.
I dalekometna i bliska oružja dovoljno su raznolika, a njihova upotreba uvelike ovisi o izazovu koji igra stavi pred vas: neka oružja su idealna za čišćenje velikog broja manjih neprijatelja, dok druga nanose ogromnu štetu većim, pojedinačnim metama.
Igra donosi dobar set dalekometnih i hladnih oružja za tamaniti protivnike.
Kontroliranje Titusa daje dobar osjećaj težine i snage jednog svemirskog marinca, ali je dovoljno brzo da nemate osjećaj tromosti. Mobilnost i brze reakcije ključne su za preživljavanje, jer na raspolaganju imate mogućnosti izbjegavanja i pariranja protivničkih napada, kao i finishiranja neprijatelja s kritično niskom razinom zdravlja. Pravovremeno izvođenje bilo koje od ovih opcija omogućuje razorni protunapad, a istovremeno vraća dio izgubljenog zdravlja i oklopa.
Osobno sam najviše koristio izbjegavanje i mehaniku finishera jer je pariranje prilično nekonzistentno u izvođenju. Kada se pojavi indikator da treba parirati malenom neprijatelju, i uspješno reagirate, animacija pariranja kreće instantno. Međutim, kod velikih neprijatelja tipka za pariranje funkcionira kao u drugim igrama – morate pričekati da vas neprijatelj fizički udari, a ne reagirati čim se pojavi indikator. To često dovodi do situacija u kojima usred kaosa borbe ne možete jasno procijeniti napada li vas maleni ili veliki protivnik, što zna dovesti do blagih frustracija.
Sustav vraćanja zdravlja i oklopa neodoljivo podsjeća na Doom.
Unatoč tome, sustav vraćanja zdravlja i oklopa neodoljivo podsjeća na Doom, gdje vas igra neprestano tjera na, ali i nagrađuje aktivnu i agresivnu, a kažnjava tromu i pasivnu borbu. Treba vremena da uđete u njen ritam, ali jednom kad klikne, teško je prestati igrati. Nabrijana akcija rijetko će vam dati trenutke predaha, ali Space Marine 2 unatoč tome neće postati naporan ili monoton – naročito za vrijeme relativno kratke kampanje.
Loyalty is its own reward
Osim što nudi izvrstan izlet u 40K univerzum, kampanja u suštini služi kao produženi tutorial za glavno “meso” igre – kooperativni multiplayer PvE mod Operations. Kažem kooperativni jer matchmaking nije moguće isključiti, no tehnički možete usred misije napustiti tročlani tim i zaigrati solo, gdje će kontrolu nad suborcima preuzeti umjetna inteligencija koja, nažalost, nije baš najkompetentnija.
Operations se prije svega odlično uklapa u ostatak igre jer preuzimate ulogu drugog tima Space Marinaca koji izvršava misije paralelno s glavnim timom iz kampanje. Strukturno Operations podsjeća na Warhammer 40K: Darktide, gdje prolazite kroz linearne levele boreći se protiv različitih kombinacija neprijatelja, uz povremene borbe s boss protivnicima.
Operations mod je najznačajniji dio iskustva i čak je dobro uklopljen u narativ igre.
U tu svrhu birate jednu od šest klasa, od kojih svaka ima svoj set posebnih sposobnosti i preferirani stil borbe. Assault koristi jetpack koji mu omogućava veću mobilnost i razoran napad s visine, Vanguard ima kuku kojom se može privući udaljenim neprijateljima, Sniper može postati nevidljiv, dok je Bulwark tenk koji može ojačati suborce, i tako dalje.
Dok je Titus relativno statičan po pitanju progresije, Operations donosi zarazno napredovanje po levelima, ne samo za svaku klasu, već i za oružja. Svaka klasa ima svoje stablo nadogradnji, a moguće je otključati apsolutno sve za jednu klasu dostizanjem maksimalnog levela 25. Osim toga, tu je i hrpa kozmetike, poput raznoraznih oklopa, emblema i boja, do te mjere da bi mnogima taj modni dio progresije mogao biti najveći motiv za igranje ovog moda.
Igra ima zarazan sustav progresije, ali zahtijeva popriličnu dozu grinda.
E sad, nakon što sam proveo preko 30 sati u Operationsu, mogu reći da je mod definitivno zabavan, kako po pitanju gameplaya, tako i po sustavu progresije – naročito kad igrate s prijateljima. Ipak, i to ima svoje granice. Operations pati od velike neraznovrsnosti, jer se trenutno sastoji od svega šest misija, što s vremenom može postati prilično repetitivno. Šest misija možda ne zvuči strašno, ali kada uzmete u obzir da vam za dostizanje maksimalnog levela jedne klase treba 20 do 30 sati, postaje jasno koliko grinda igra zahtijeva od igrača. Season pass obećava dodatne misije i sadržaje koje bi trebale umanjiti ovaj problem, ali to ne mijenja činjenicu da je ovaj mod trenutno tanak po pitanju raznovrsnosti.
Space Marine 2 ima i PvP mod u kojem se dva tima od po šest igrača sukobljavaju koristeći gore navedene klase. Bilo da igrate klasični team deathmatch ili modove usmjerene na držanje zona na mapi, PvP je brz i zabavan, iako prilično neizbalansiran u pogledu učinkovitosti pojedinih klasa. Zbog potrebe za većim brojem igrača u svakom meču, PvP ima problema s matchmakingom, osobito u raspodjeli igrača po timovima. Često mi se događalo da nekoliko uzastopnih mečeva igram s punim timom protiv samo dva igrača u protivničkom timu, bez da matchmaking intervenira i pravedno nas raspodijeli.
The Emperor Protects
Warhammer 40,000: Space Marine 2 donosi sve ono što je obožavatelje franšize oduševilo u originalu, uz dodatnu dozu promišljene akcije. Brutalna i dinamična borba ostaje u centru pažnje, a iako igra ne nudi mnogo sadržaja izvan samih bitki, te je nedostatke lako zaboraviti kada se nađete usred kaosa, boreći se protiv stotina neprijatelja u nevjerojatno detaljno prikazanom Warhammer 40K svijetu.
Koliko će vam se igra svidjeti… ipak ovisi o vašim očekivanjima. Neki igrači mogli bi zamjeriti veliki fokus na kooperativno igranje, gdje igra ostvaruje puni potencijal kad u krvavu avanturu povedete prijatelje. No, čak i ako igrate sami i unatoč slaboj raznovrsnosti, Space Marine 2 i dalje nudi zabavno iskustvo zahvaljujući dobro uštimanom gameplayu te predstavlja hvale vrijedan dodatak sve bogatijoj postavi 40K igara.
Rick Sanchez
13.09.2024 - 14:26Incoming komentari zašto je igra dobila sličnu ocjenu kao i SW: Outlaws…
symbi0n
@Rick Sanchez, 16.09.2024 - 10:38Iskreno, ja sam malo razočaran dužinom kampanje. Očekivao sam nekih 17-20 sati. Ovo ispada eto kampanja je tu da je ima, ali nama je važan samo multiplayer.
Samson
13.09.2024 - 14:40Ovo je jedna od onih igara koje uzmem na popustu. Prvi mi je dio bio odličan, samo mi je malo žao što u ovom nastavku nema orkova ☹️
Laufer989
@Samson, 14.09.2024 - 19:43Bilo bi dosadno da su opet orci. Vjeruj mi da su Tiranidi osvježenje. Možda ćemo za 10 godina kad izađe treći dio vidjeti Necrone, Eldare ili Tau! 😅
Sentinel
@Laufer989, 15.09.2024 - 08:56Kraj kampanje sugerira da bi ih mozda season pass mogao uvesti u igru.
Laufer989
@Sentinel, 16.09.2024 - 16:30Zbog mehanike same igre čisto sumnjam makar bi bilo fora.
Apocalypse4987
13.09.2024 - 14:41Odlična igra, al još triba par patcheva i koje proširenje da bude potpuna.
Eisenhorn
13.09.2024 - 15:10Prezadovoljan sam! Old school fun.
Kupio 2 primjerka. ps5 i pc, da mogu igrati s dragom. A i cross save je zakon.
Ako netko želi multiplayer, nek mi se javi. Preferiram PS5 ako može
KhorneFlake
13.09.2024 - 15:41Sve sam više zagrijan za igru, ali definitivno ima stvari koje su bile bolje u originalu, bar po meni. Co-op mod za 4 igrača za koji se nadam da će jednom se vratiti i ovdje, a i MP mi je bio zabavniji pogotovo sa Assault klasom. Ovdje ima identičnu kontrolnu šemu kao i sve ostale klase, tako da čak može i da rolla na space, dok je jump pack prebačen na specijalu na Q, a to uključuje i dash… Manje fleksibial i teži za upravljanje, al dobro. Manje dobro jeste što matchmaker pljucka neizbalansirane timove, često sam u ekipi sa niskim jednocifrenim levelima protiv visoko dvocifrenih…
Kampanja na navećoj težini najbolje pokazuje koliko su zeznuli stvar što sada finisheri samo pune po jednu ćeliju armora, a za zdravlje su ubacili stimove… Rezultat je da većinu vremena provodiš bježeći od swarmova, i rolajući kao da je Dark Souls, sa jako niskim zdravljem, očajnički pokušavajući da bar malo armora nabaciš. U originalu je bilo teških situacija, ali barem su finisheri punili cijelo zdravlje, pa je čovjek mogao da reda comboe i čejnuje finishere na ošamućenim gruntovima, i nastavi da igra normalno, ovako je samo frustracija.
Opet se nadam da će neke od ovih stvari imati redizajn u budućim zakrpama.
Gojko Knez
13.09.2024 - 17:45Po mom mišljenju blago pre visoka ocjena. Igra koja je u biti igra iz x360 ere i koja je usput zaboravila neke stvari ali je vidjela doom 2k16 I to ju se jako dojmilo. Po svakome mjerilu lošija igra od jedinice. Od šlampavog encounter dizajna do sporih i nebalansiranih lobbya, sve u svemu nije nešto. Dao bih velikodušnih 75 samo zato što sam nekoć bio veliki fan 40k univerzuma i još uvijek mi zagolica maštu.
Laufer989
@Gojko Knez, 14.09.2024 - 19:39Ma po kojem je to mjerilu lošija od jedinice? Jesi li igrao igru uopće i prošao je? Laprdaš ga bezveze. Igram ju već tri dana i niti jednom me nije izbacilo niti sam imao kakav problem. Možda je vrijeme da nabaviš svoj Internet i skineš se s babinog.
Gojko Knez
@Laufer989, 15.09.2024 - 16:40Po kojem mjerilu? Jedinica je izrazito ispolirana. Ova igra nije. Kampanja je dizajnirana sa primisli da vas je troje, botovi su neobično glupi i beskorisni, naravno ovo je problem ako igraš na malo većoj težini, pišanje u pijesak vjerujem radi izvrsno. Multiplayer je stoputa nestabilni nego u jedinici, klase imaju neku sinergiju i poantu, ali su puno nebalansiranije i nespretnije nego u jedinici. Igram i ja od launcha, ugl multiplayer. Nego da ja tebe laprdalo musavo pitam jel si igrao jedinicu uopće?
MAJSTOR RINGO
13.09.2024 - 18:04J°bem mu lebac, ja bio ubedjen da je ovo samo MP. Jel ovo vredi uzimati samo zbog SP kamapanje?🤔
Ante2003
@MAJSTOR RINGO, 13.09.2024 - 19:47Da ali na nekom popustu, full price se isplati ako imas i frendove koji ce s tobom igrati coop i multiplayer.
MAJSTOR RINGO
@Ante2003, 13.09.2024 - 20:27Frendove imam ali za druge stvari🤣🤣🤣
Ipak ce se cekati debeli sale😆😆😆
mii2o90
13.09.2024 - 21:58Probao sam jer me podsjeća na Doom. Long story short, nije ni blizu kvalitete dooma.
Darcoolio
@mii2o90, 14.09.2024 - 15:57jer nema veze sa Doom, niti je isti tip pucačine
RPGamer
14.09.2024 - 07:26Ako shooter iz trećeg lica nosi titulu najbolje Warhammer igre u ponudi, i to još pored igara kao što su Martyr, Mechanicus, Rogue Trader onda Vi ljudi stvarno niste normalni.
Hrvoje Smoljić
@RPGamer, 14.09.2024 - 10:05Zašto mi tvoj komentar smrdi na to da si samo pročitao caption prije nego uđeš u recenziju? 🙂 Jer i u uvodnom i zaključnom paragrafu ga svrstavam bok uz bok tim igrama po kvaliteti reprezentacije tog univerzuma. Nigdje nema konačne presude da je to najbolja 40K igra – jer nije
SanKa
@RPGamer, 16.09.2024 - 10:32nauči se čitat bokte
GuybrushThreepwood
14.09.2024 - 07:49Da je pucacina iz prvog lica onda da ovako skip
Darcoolio
@GuybrushThreepwood, 14.09.2024 - 16:02Da je iz prvog lica bila bi teško đubre.
Laufer989
14.09.2024 - 16:44Meni je igra fantastična. Igram na PS5 i nemam nikakvih problema, sve je fluidno i lijepo izgleda. Online radi odlično i vrlo je zabavan. Osobno meni je ovo za sada igra godine jer koliko smeća sam se nagledao u istoj… skoro sam odustao od gejminga.
zlakob
15.09.2024 - 02:27Odlična igra. Samo, woke ekipi i ženama ne preporučam, jel od igranja ove igre ti narastu velika muška muda.
Lazy
@zlakob, 16.09.2024 - 09:22Hahahha pre jako,oplakah,nasmijao si me do suza.
zlakob
@Lazy, 16.09.2024 - 13:39Ma zajebancija 😃😉
Lazy
@zlakob, 16.09.2024 - 14:21Ma boomba,samo jako😅💪
SanKa
16.09.2024 - 10:32razocaran sam sto je kampanja samo desetak sati. sta je ovo, call of duty ? uzet cu na popustu
zlakob
@SanKa, 16.09.2024 - 13:39Uzmi na popustu da… Mslm imas kampanje tako nekih 10-12h.. Ako ces igrat online coop onda imas jos mozda toliko, plus, malo vise jel coop dio ima 4 tezine i malo grinda.. Uglavnom super je igra, ali bez žurbe… I da kao te coop misije su “nadovezne” na kampanju.. Malo kao prošire priću jel…
divljaceljust
@SanKa, 16.09.2024 - 14:22Mislim da nema smisla ovdje svrstavati samo Titus kampanju u kampanju jer ovaj Operation mod je po meni isto dio kampanje (naravno računam da ga se prođe samo jednom na normalnoj težini) koji skoro pa podupluje onda samu kampanju.