HCL.HR

Recenzija

Warhammer 40,000: Space Marine 2

Death to Xenos

Hrvoje Smoljić

Ako za nešto mogu reći da je moja omiljena franšiza – onda je to Warhammer 40K. Nisam neki ljubitelj igranja figuricama, ali uživam u knjigama do te mjere da me nedostatak mjesta natjerao da kupim Kindle i prebacim se na digitalije. Poanta priče, jedan sam od onih koji se istovremeno veseli bilo kakvoj najavi novog 40K projekta, ali sam istovremeno jako zaštitnički nastrojen u strahu da će se moja omiljena franšiza loše predstaviti i da će njen brend na neki način biti oštećen. Srećom, Space Marine 2 nije takav slučaj i mogu ga svrstati uz bok naslovima kao što su Mechanicus ili Rogue Trader kao blistavi primjer kako napraviti dobru 40K igru.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
60€ PC Ustupio izdavač

In the grim darkness of the far future…

Radnja Space Marine 2 odvija se 200 godina nakon događaja originalne igre. Budući da su titularni svemirski marinci genetski poboljšani i ekstremno izdržljivi, takav vremenski period za njih i nije posebno dug. Stoga ne iznenađuje što u ovoj igri ponovno preuzimamo ulogu protagonista iz prve igre – opakog kapetana po imenu Demetrian Titus. Nakon događaja iz originala, Titus započinje kao pripadnik Deathwatcha – elitne divizije sastavljene od veterana različitih Space Marine postrojbi. Njegova nova misija vodi ga u Recidious sustav, koji je pod opsadom insektoidnih Tyranida čija ogromna brojčana nadmoć prijeti uništenjem svega pred sobom.

Titus u borbi zadobiva teške ozljede, a nakon što ga spase članovi njegove prvotne Ultramarine postrojbe, jedina opcija za preživljavanje je operacija koja ga transformira u Primarisa – još moćniju verziju već superiornih marinaca. Kako to običnu bude u Imperiju, dužnost prestaje tek smrću, pa se Titus, sada vođa vlastite postrojbe, vraća natrag u borbu.

Relativno kratka kampanja ne donosi pretjerano kompleksnu priču.

I to je otprilike to. Osim što kampanja traje svega desetak sati, priča kao takva nije pretjerano kompleksna, a likovi ostaju poprilično karakterno statični jer, hej – glavni cilj je ipak potamaniti što više Tyranida. Ima tu nekoliko iznenađenja koja unesu dašak svježine, ali ništa što bi priču izdiglo iznad prosjeka, a kamoli na razinu neke složenije Warhammer knjige.

Međutim, bez obzira na sve, prava zvijezda showa ovdje je impresivna vjernost Warhammer 40K univerzumu. Od uvjerljivog prikaza marinaca kao gotovo mitskih anđela u usporedbi s običnim ljudima, do osjećaja veličine, grandioznosti, ali i opresivnih te često depresivnih uvjeta života stanovnika Imperija. Grafička izvedba je izvanredna, zahvaljujući Unreal Engineu 5, a gotovo svaka scena pršti autentičnošću. Povremeno se pojave prizori toliko impresivni da sam znao stajati i po minutu, jednostavno se diveći onome što vidim. Posvećenost detaljima je na razini koja će oduševiti ljubitelje franšize, a oni koji još nisu imali doticaja s Warhammerom, nakon ove igre će to sigurno poželjeti.

Autentičnost Warhammer 40K donosi epske scene od kojih će vam zastati dah.

Nosi to i svoju cijenu po pitanju performansi iako igra sasvim dobro radi i na minimalno preporučenim konfiguracijama. Kao Unreal Engine 5 naslov, grafika je na low samo selektivno slabija nego na ultra pa za većinu postavki ne dobijete neko značajno poboljšanje performansi. U suštini, najbolje rezultate zaista dobijete kad prepustite igri da odluči za vas i onda podesite nekoliko sitnih stvarčica da iz dostupnog hardvera izvučete maksimum.

There is only war

Prije nego se bacim na ostale aspekte gameplaya, treba spomenuti glavnu aktivnost ove igre – borbu. Borba je ovdje fenomenalno izvedena, s dobro pogođenim omjerom napetog i zabavnog uz autentičnost koja je mokri san svakog Warhammer obožavatelja. Za početak,  tamanjenje Tyranida impresivno je već i zbog puste količine beštija na ekranu. Takozvana Swarm tehnologija zaista opravdava svoje ime, jer na ekranu se nerijetko nalazi i nekoliko stotina vanzemaljaca koje Titus i njegovi suborci trebaju pretvoriti u svemirske faširance.

Često će doći do situacija gdje ste okruženi neprijateljima, što uvijek stvara zarazni spoj anksioznosti i općeg oduševljenja zbog rješavanja naizgled nepremostivog izazova pred vama. Srećom, svemirski marinci su i više no dorasli zadatku pa su osjećaji panike i izazova pri igranju na normalnoj težini dobro pogođeni, na način da istovremeno osjećate moć i snagu mitskih marinaca, ali i lagane kapke znoja zbog još jedne horde koja juri prema vama.

Borba zahtijeva izrazitu agresivnost i odlično balansira napetost i zabavu.

Svaki okršaj s neprijateljima započet će upotrebom vatrenog oružja i granata, no jednom kada roj probije granicu i unese vam se u lice, puške valja zamijeniti provjerenim alatima za blisku borbu kao što je ikonični chainsword, razni sci-fi maljevi i slično. Na raspolaganju imate lagane i teške napade, s time da postoje varijacije određenih napada, a koje aktivirate dužim pritiskom tipke.

I dalekometna i bliska oružja dovoljno su raznolika, a njihova upotreba uvelike ovisi o izazovu koji igra stavi pred vas: neka oružja su idealna za čišćenje velikog broja manjih neprijatelja, dok druga nanose ogromnu štetu većim, pojedinačnim metama.

Igra donosi dobar set dalekometnih i hladnih oružja za tamaniti protivnike.

Kontroliranje Titusa daje dobar osjećaj težine i snage jednog svemirskog marinca, ali je dovoljno brzo da nemate osjećaj tromosti. Mobilnost i brze reakcije ključne su za preživljavanje, jer na raspolaganju imate mogućnosti izbjegavanja i pariranja protivničkih napada, kao i finishiranja neprijatelja s kritično niskom razinom zdravlja. Pravovremeno izvođenje bilo koje od ovih opcija omogućuje razorni protunapad, a istovremeno vraća dio izgubljenog zdravlja i oklopa.

Osobno sam najviše koristio izbjegavanje i mehaniku finishera jer je pariranje prilično nekonzistentno u izvođenju. Kada se pojavi indikator da treba parirati malenom neprijatelju, i uspješno reagirate, animacija pariranja kreće instantno. Međutim, kod velikih neprijatelja tipka za pariranje funkcionira kao u drugim igrama – morate pričekati da vas neprijatelj fizički udari, a ne reagirati čim se pojavi indikator. To često dovodi do situacija u kojima usred kaosa borbe ne možete jasno procijeniti napada li vas maleni ili veliki protivnik, što zna dovesti do blagih frustracija.

Sustav vraćanja zdravlja i oklopa neodoljivo podsjeća na Doom.

Unatoč tome, sustav vraćanja zdravlja i oklopa neodoljivo podsjeća na Doom, gdje vas igra neprestano tjera na, ali i nagrađuje aktivnu i agresivnu, a kažnjava tromu i pasivnu borbu. Treba vremena da uđete u njen ritam, ali jednom kad klikne, teško je prestati igrati. Nabrijana akcija rijetko će vam dati trenutke predaha, ali Space Marine 2 unatoč tome neće postati naporan ili monoton – naročito za vrijeme relativno kratke kampanje.

Loyalty is its own reward

Osim što nudi izvrstan izlet u 40K univerzum, kampanja u suštini služi kao produženi tutorial za glavno “meso” igre – kooperativni multiplayer PvE mod Operations. Kažem kooperativni jer matchmaking nije moguće isključiti, no tehnički možete usred misije napustiti tročlani tim i zaigrati solo, gdje će kontrolu nad suborcima preuzeti umjetna inteligencija koja, nažalost, nije baš najkompetentnija.

Operations se prije svega odlično uklapa u ostatak igre jer preuzimate ulogu drugog tima Space Marinaca koji izvršava misije paralelno s glavnim timom iz kampanje. Strukturno Operations podsjeća na Warhammer 40K: Darktide, gdje prolazite kroz linearne levele boreći se protiv različitih kombinacija neprijatelja, uz povremene borbe s boss protivnicima.

Operations mod je najznačajniji dio iskustva i čak je dobro uklopljen u narativ igre.

U tu svrhu birate jednu od šest klasa, od kojih svaka ima svoj set posebnih sposobnosti i preferirani stil borbe. Assault koristi jetpack koji mu omogućava veću mobilnost i razoran napad s visine, Vanguard ima kuku kojom se može privući udaljenim neprijateljima, Sniper može postati nevidljiv, dok je Bulwark tenk koji može ojačati suborce, i tako dalje.

Dok je Titus relativno statičan po pitanju progresije, Operations donosi zarazno napredovanje po levelima, ne samo za svaku klasu, već i za oružja. Svaka klasa ima svoje stablo nadogradnji, a moguće je otključati apsolutno sve za jednu klasu dostizanjem maksimalnog levela 25. Osim toga, tu je i hrpa kozmetike, poput raznoraznih oklopa, emblema i boja, do te mjere da bi mnogima taj modni dio progresije mogao biti najveći motiv za igranje ovog moda.

Igra ima zarazan sustav progresije, ali zahtijeva popriličnu dozu grinda.

E sad, nakon što sam proveo preko 30 sati u Operationsu, mogu reći da je mod definitivno zabavan, kako po pitanju gameplaya, tako i po sustavu progresije – naročito kad igrate s prijateljima. Ipak, i to ima svoje granice. Operations pati od velike neraznovrsnosti, jer se trenutno sastoji od svega šest misija, što s vremenom može postati prilično repetitivno. Šest misija možda ne zvuči strašno, ali kada uzmete u obzir da vam za dostizanje maksimalnog levela jedne klase treba 20 do 30 sati, postaje jasno koliko grinda igra zahtijeva od igrača. Season pass obećava dodatne misije i sadržaje koje bi trebale umanjiti ovaj problem, ali to ne mijenja činjenicu da je ovaj mod trenutno tanak po pitanju raznovrsnosti.

Space Marine 2 ima i PvP mod u kojem se dva tima od po šest igrača sukobljavaju koristeći gore navedene klase. Bilo da igrate klasični team deathmatch ili modove usmjerene na držanje zona na mapi, PvP je brz i zabavan, iako prilično neizbalansiran u pogledu učinkovitosti pojedinih klasa. Zbog potrebe za većim brojem igrača u svakom meču, PvP ima problema s matchmakingom, osobito u raspodjeli igrača po timovima. Često mi se događalo da nekoliko uzastopnih mečeva igram s punim timom protiv samo dva igrača u protivničkom timu, bez da matchmaking intervenira i pravedno nas raspodijeli.

Kako HCL ocjenjuje igre?

The Emperor Protects

Warhammer 40,000: Space Marine 2 donosi sve ono što je obožavatelje franšize oduševilo u originalu, uz dodatnu dozu promišljene akcije. Brutalna i dinamična borba ostaje u centru pažnje, a iako igra ne nudi mnogo sadržaja izvan samih bitki, te je nedostatke lako zaboraviti kada se nađete usred kaosa, boreći se protiv stotina neprijatelja u nevjerojatno detaljno prikazanom Warhammer 40K svijetu.

Koliko će vam se igra svidjeti… ipak ovisi o vašim očekivanjima. Neki igrači mogli bi zamjeriti veliki fokus na kooperativno igranje, gdje igra ostvaruje puni potencijal kad u krvavu avanturu povedete prijatelje. No, čak i ako igrate sami i unatoč slaboj raznovrsnosti, Space Marine 2 i dalje nudi zabavno iskustvo zahvaljujući dobro uštimanom gameplayu te predstavlja hvale vrijedan dodatak sve bogatijoj postavi 40K igara.

Space Marine 2 je odličan dodatak postavi Warhammer 40K igara i kao takav obavezno štivo za fanove tog univerzuma, ali i za sve koji jednostavno vole dobru akciju.

83 Naša ocjena
  • vrlo zabavna, brutalna borba
  • zarazna multiplayer progresija
  • impresivna reprezentacija 40K univerzuma
  • grafički lijepo
  • relativno kratka kampanja
  • neraznovrsnost multiplayer misija
  • progresija zahtjeva značajnu količinu grinda

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (30)

  • Rick Sanchez

    13.09.2024 - 14:26

    Incoming komentari zašto je igra dobila sličnu ocjenu kao i SW: Outlaws…

    • symbi0n

      @Rick Sanchez, 16.09.2024 - 10:38

      Iskreno, ja sam malo razočaran dužinom kampanje. Očekivao sam nekih 17-20 sati. Ovo ispada eto kampanja je tu da je ima, ali nama je važan samo multiplayer.

  • Samson

    13.09.2024 - 14:40

    Ovo je jedna od onih igara koje uzmem na popustu. Prvi mi je dio bio odličan, samo mi je malo žao što u ovom nastavku nema orkova ☹️

    • Laufer989

      @Samson, 14.09.2024 - 19:43

      Bilo bi dosadno da su opet orci. Vjeruj mi da su Tiranidi osvježenje. Možda ćemo za 10 godina kad izađe treći dio vidjeti Necrone, Eldare ili Tau! 😅

    • Sentinel

      @Laufer989, 15.09.2024 - 08:56

      Kraj kampanje sugerira da bi ih mozda season pass mogao uvesti u igru.

    • Laufer989

      @Sentinel, 16.09.2024 - 16:30

      Zbog mehanike same igre čisto sumnjam makar bi bilo fora.

  • Apocalypse4987

    13.09.2024 - 14:41

    Odlična igra, al još triba par patcheva i koje proširenje da bude potpuna.

  • Eisenhorn

    13.09.2024 - 15:10

    Prezadovoljan sam! Old school fun.
    Kupio 2 primjerka. ps5 i pc, da mogu igrati s dragom. A i cross save je zakon.
    Ako netko želi multiplayer, nek mi se javi. Preferiram PS5 ako može

  • KhorneFlake

    13.09.2024 - 15:41

    Sve sam više zagrijan za igru, ali definitivno ima stvari koje su bile bolje u originalu, bar po meni. Co-op mod za 4 igrača za koji se nadam da će jednom se vratiti i ovdje, a i MP mi je bio zabavniji pogotovo sa Assault klasom. Ovdje ima identičnu kontrolnu šemu kao i sve ostale klase, tako da čak može i da rolla na space, dok je jump pack prebačen na specijalu na Q, a to uključuje i dash… Manje fleksibial i teži za upravljanje, al dobro. Manje dobro jeste što matchmaker pljucka neizbalansirane timove, često sam u ekipi sa niskim jednocifrenim levelima protiv visoko dvocifrenih…
    Kampanja na navećoj težini najbolje pokazuje koliko su zeznuli stvar što sada finisheri samo pune po jednu ćeliju armora, a za zdravlje su ubacili stimove… Rezultat je da većinu vremena provodiš bježeći od swarmova, i rolajući kao da je Dark Souls, sa jako niskim zdravljem, očajnički pokušavajući da bar malo armora nabaciš. U originalu je bilo teških situacija, ali barem su finisheri punili cijelo zdravlje, pa je čovjek mogao da reda comboe i čejnuje finishere na ošamućenim gruntovima, i nastavi da igra normalno, ovako je samo frustracija.
    Opet se nadam da će neke od ovih stvari imati redizajn u budućim zakrpama.

  • Gojko Knez

    13.09.2024 - 17:45

    Po mom mišljenju blago pre visoka ocjena. Igra koja je u biti igra iz x360 ere i koja je usput zaboravila neke stvari ali je vidjela doom 2k16 I to ju se jako dojmilo. Po svakome mjerilu lošija igra od jedinice. Od šlampavog encounter dizajna do sporih i nebalansiranih lobbya, sve u svemu nije nešto. Dao bih velikodušnih 75 samo zato što sam nekoć bio veliki fan 40k univerzuma i još uvijek mi zagolica maštu.

    • Laufer989

      @Gojko Knez, 14.09.2024 - 19:39

      Ma po kojem je to mjerilu lošija od jedinice? Jesi li igrao igru uopće i prošao je? Laprdaš ga bezveze. Igram ju već tri dana i niti jednom me nije izbacilo niti sam imao kakav problem. Možda je vrijeme da nabaviš svoj Internet i skineš se s babinog.

    • Gojko Knez

      @Laufer989, 15.09.2024 - 16:40

      Po kojem mjerilu? Jedinica je izrazito ispolirana. Ova igra nije. Kampanja je dizajnirana sa primisli da vas je troje, botovi su neobično glupi i beskorisni, naravno ovo je problem ako igraš na malo većoj težini, pišanje u pijesak vjerujem radi izvrsno. Multiplayer je stoputa nestabilni nego u jedinici, klase imaju neku sinergiju i poantu, ali su puno nebalansiranije i nespretnije nego u jedinici. Igram i ja od launcha, ugl multiplayer. Nego da ja tebe laprdalo musavo pitam jel si igrao jedinicu uopće?

  • MAJSTOR RINGO

    13.09.2024 - 18:04

    J°bem mu lebac, ja bio ubedjen da je ovo samo MP. Jel ovo vredi uzimati samo zbog SP kamapanje?🤔

    • Ante2003

      @MAJSTOR RINGO, 13.09.2024 - 19:47

      Da ali na nekom popustu, full price se isplati ako imas i frendove koji ce s tobom igrati coop i multiplayer.

    • MAJSTOR RINGO

      @Ante2003, 13.09.2024 - 20:27

      Frendove imam ali za druge stvari🤣🤣🤣
      Ipak ce se cekati debeli sale😆😆😆

  • mii2o90

    13.09.2024 - 21:58

    Probao sam jer me podsjeća na Doom. Long story short, nije ni blizu kvalitete dooma.

    • Darcoolio

      @mii2o90, 14.09.2024 - 15:57

      jer nema veze sa Doom, niti je isti tip pucačine

  • RPGamer

    14.09.2024 - 07:26

    Ako shooter iz trećeg lica nosi titulu najbolje Warhammer igre u ponudi, i to još pored igara kao što su Martyr, Mechanicus, Rogue Trader onda Vi ljudi stvarno niste normalni.

    • Hrvoje Smoljić

      @RPGamer, 14.09.2024 - 10:05

      Zašto mi tvoj komentar smrdi na to da si samo pročitao caption prije nego uđeš u recenziju? 🙂 Jer i u uvodnom i zaključnom paragrafu ga svrstavam bok uz bok tim igrama po kvaliteti reprezentacije tog univerzuma. Nigdje nema konačne presude da je to najbolja 40K igra – jer nije

    • SanKa

      @RPGamer, 16.09.2024 - 10:32

      nauči se čitat bokte

  • GuybrushThreepwood

    14.09.2024 - 07:49

    Da je pucacina iz prvog lica onda da ovako skip

    • Darcoolio

      @GuybrushThreepwood, 14.09.2024 - 16:02

      Da je iz prvog lica bila bi teško đubre.

  • Laufer989

    14.09.2024 - 16:44

    Meni je igra fantastična. Igram na PS5 i nemam nikakvih problema, sve je fluidno i lijepo izgleda. Online radi odlično i vrlo je zabavan. Osobno meni je ovo za sada igra godine jer koliko smeća sam se nagledao u istoj… skoro sam odustao od gejminga.

  • zlakob

    15.09.2024 - 02:27

    Odlična igra. Samo, woke ekipi i ženama ne preporučam, jel od igranja ove igre ti narastu velika muška muda.

    • Lazy

      @zlakob, 16.09.2024 - 09:22

      Hahahha pre jako,oplakah,nasmijao si me do suza.

    • zlakob

      @Lazy, 16.09.2024 - 13:39

      Ma zajebancija 😃😉

    • Lazy

      @zlakob, 16.09.2024 - 14:21

      Ma boomba,samo jako😅💪

  • SanKa

    16.09.2024 - 10:32

    razocaran sam sto je kampanja samo desetak sati. sta je ovo, call of duty ? uzet cu na popustu

    • zlakob

      @SanKa, 16.09.2024 - 13:39

      Uzmi na popustu da… Mslm imas kampanje tako nekih 10-12h.. Ako ces igrat online coop onda imas jos mozda toliko, plus, malo vise jel coop dio ima 4 tezine i malo grinda.. Uglavnom super je igra, ali bez žurbe… I da kao te coop misije su “nadovezne” na kampanju.. Malo kao prošire priću jel…

    • divljaceljust

      @SanKa, 16.09.2024 - 14:22

      Mislim da nema smisla ovdje svrstavati samo Titus kampanju u kampanju jer ovaj Operation mod je po meni isto dio kampanje (naravno računam da ga se prođe samo jednom na normalnoj težini) koji skoro pa podupluje onda samu kampanju.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?