HCL.HR

Recenzija

Yooka-Replaylee

Dvaput je dvaput

Zoran Žalac

Mišljenja sam da originalni platformer Yooka-Laylee iz 2017. nije igra kojoj je bio potreban remaster. Naravno da se dosta toga moglo napraviti bolje i ljepše, ali za takvo što postoje nastavci. Osobno bih više volio vidjeti nove avanture guštera i šišmiša nego unaprijeđenu verziju igre koja nije stara ni čitavo desetljeće. Unatoč tome razmišljanju, ne mogu reći da mi je krivo što Yooka-Replaylee postoji jer to doista jest puno bolja verzija igre od one koju smo igrali prije osam godina.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
29€ PC Ustupio izdavač

Ovdje se ne radi o ušminkavanju igre na Unreal Engine 5 grafiku, već je posrijedi nešto između remastera i prerade. Svaki je segment igre ovdje ili proširen ili kompletno redizajniran. I primijeti se da su se developeri u tome vodili prigovorima koje je originalna igra dobila. Kritike na nepreglednu kameru su riješene tako da se kamera u raznim mini-igrama udalji i fiksira bez potrebe da ju igrač svako malo okreće. Prigovori na to da se na levelima lako izgubiti riješeni su doslovnim ubacivanjem putokaza koji se ionako uklapaju u šaljivi ugođaj igre.

Ma promijenjen je ovdje čitav dizajn gameplaya tako da bude smisleniji i bliži modernijim 3D platformerima nego 27 godina starom Banjo-Kazooiejum kojim je igra inspirirana. Evo vam primjera: u originalu uopće nije bilo novčića koje se skupljalo. Bilo je drugih stvari, ali one su bile dizajnirane tako da ih bude izazov pronaći ili doći do njih. Novčići su u Yooka-Replaylee ubačeni kako bi gameplay općenito bio interesantniji: usmjeravaju igrača, služe kao resurs kojim se kupuju bonus kostimi, filteri slike, itd. Također su nešto što gubite kad vas protivnici srede. S dodatkom novčića za skupljanje jednostavno više nema toliko praznog hoda kao u originalu.

S dodatkom novčića za skupljanje jednostavno više nema toliko praznog hoda kao u originalu.

Osim već spomenutih putokaza u okolišu, sami su leveli ovaj put kudikamo bolje dizajnirani. Za početak, možete ih u cijelosti kompletirati bez da im se vraćate u kasnijim stadijima igre. Sad imate preglednu mapu s listom aktivnosti, mogućnost brzog putovanja s jednog kraja levela na drugi, itd. Leveli jesu ponegdje prošireni novim područjima, ali sama igra nije nadopunjena dodatnim svjetovima. I dalje imamo pet različitih svjetova i jedan centralni, što baš i nije neki pojam raznovrsnosti u današnje vrijeme. A ne pomaže ni to što su početna dva svijeta interesantnija i zabavnija nego zadnja tri pa je i dalje prisutan onaj dojam kao da je developerima pri kraju ponestalo interesantnih ideja.

Yooka-Replaylee sve svoje karte isto tako baca dajući igraču sve moguće poteze odmah u startu. Izbačeno je kupovanje novih poteza, a više nema ni duplog skoka nego se traži odbacivanje od tlo. S jedne je strane to dobra stvar jer nećete naići na situaciju da vam za neku mini-igru ili izazov treba određeni potez, a nemate dovoljno skupljenih predmeta da ga otključate. S druge je strane to nagovještaj koliko Yooka-Replaylee ide u susret samom igraču.

Izbačeno je kupovanje novih poteza, a više nema ni duplog skoka nego se traži odbacivanje od tlo.

Nažalost, koliko god da su promjene u gameplayu bile smislene i pozitivne, toliko su i dobrim dijelom ubile skoro pa svu izazovnost. Sad imamo checkpointe pa nema vraćanja na početak levela – to je recimo korisna stvar. No, generalno su neke mini-igre pojednostavljene, valjda kako bi igra bila lakša za mlađe igrače. Primjerice, dok smo u originalu imali mini-igru pogađanja (memory) dok smo istovremeno izbjegavali skener na sredini ploče, sad tog neprijatelja na sredini više nema i ostalo je samo pogađanje unutar vremenskog ograničenja.

Moj glavni prigovor na Yooka-Replaylee je taj što igra svoju izazovnost u potpunosti prepušta igraču, ali ne baš na smislen način. Recimo, kao i u Super Mariju imate Assisted mod gdje vam se energija podupla. Super, ali to ovdje ide u kombinaciji sa nadogradnjama energije. Znači, mogu potrošiti 250 lako ostvarivih novčića za tri dodatna srca ili 25 pera (koje je teže zaraditi) za samo jedno dodatno srce? A što misliš koje mi se od to dvoje više isplati? Nudi igra opciju igranja s jednim komadićem energije, no opet to onda ide suprotno cijelom dizajnu kupovanja nadogradnji, kojeg su ubacili jer su sve poteze otključali od samog početka.

Nudi igra opciju igranja s jednim komadićem energije, no opet to onda ide suprotno cijelom dizajnu kupovanja nadogradnji.

Napisao sam ranije da Yooka-Replaylee nije onaj tip remastera koji je puko ušminkavanje igre. Međutim, vizualno je ova verzija jako napredovala u odnosu na original. Najviše se to vidi u osvjetljenju koje je doživjelo generacijski skok pa igra više ne izgleda isprano na sjenovitim dijelovima. Zgodni su i sitni dodaci prezentaciji, npr. krzno na šišmišu ili snijeg koji se udubi pod nogama. Igra definitivno izgleda lijepo i sad je to tek puna vizija koju su developeri imali za nju. Glazbena strana igre je također poboljšana orkestralnom izvedbom koja zvuči jako dobro, a ako vam je draža stara glazba možete se prebaciti i na nju. Glasovna gluma nije dodana, ali su razgovori puno podnošljiviji jer glasanje likova više ne traje tijekom čitave rečenice koju izgovaraju.

Igru pokreće Unreal Engine 5 i suprotno prijašnjim iskustvima, drži se jako dobro u izvedbi. Igrao sam PC verziju te sam na 3440×1440 rezoluciji držao 70-90 fps-a većinu vremena. Znalo se dogoditi kratko zastajkivanje ulaskom na novo područje, ali ne toliko često da bi bilo problematično. Možda mi je ovo bilo do sada najmanje problematično iskustvo s nekom UE5 igrom.

Dakle, Yooka-Replaylee je poboljšao dosta stvari i pritom malo narušio balans samog gameplaya. I dalje se tu radi o zabavnom platformeru koji ima određeni šarm, ali nije ga ovaj remaster lansirao među kultne 3D platformere. Samo ga je malo prilagodio da bude pristupačniji za današnje vrijeme. Pritom se postavlja pitanje: za koga točno?

Kako HCL ocjenjuje igre?

Postojeći vlasnici Yooka-Layleeja novu verziju mogu dobiti uz 30% popusta, za nekih 20 eura. Nije to loša cijena, samo govorimo o remasteru osam godina stare igre. Ako original niste igrali, odluka je prilično lagana jer je remaster samo 10 eura skuplji. Čak iz uz manje izazovnosti, promjene u strukturi i prezentaciji igre čine Yooka-Replaylee puno boljim odabirom i kvalitetnijom igrom općenito. Ne radi se ovdje o najboljem primjerku 3D platformera, no kameleon i šišmiš u svojoj avanturi ipak pružaju šarmantnu zabavu od desetak sati.

Yooka-Replaylee je dobar platformer i bolja verzija naspram originala. To je odlična vijest za one koji nisu igrali izvornu avanturu, dok bi svi ostali vjerojatno bili sretniji s potpuno novom igrom.

77 Naša ocjena
  • poboljšana kamera, struktura igre je smislenija
  • značajno proljepšana verzija igre
  • jako stabilno s tehničke strane
  • olakšana verzija igre s manjom razinom izazova
  • propuštena je prilika za ubacivanje barem jednog dodatnog svijeta

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?