Anno 1404 [PC, Wii, DS]

Anno igre su oduvijek bile okrenute prema gradnji, trgovini i ekonomiji. Vojni dio igre također postoji ali nije toliko bitan koliko su upravo izgradnja, trgovina i ekonomija. Iako postoje misije koje su vojno orijentirane i dalje ćete ponajviše vremena provesti u izgradnji i brinući se za svoje ljude. No idemo se vratit na ono oko čega se zapravo vrti igra. Kao što rekoh, ovdje se sve bazira na gradnji naselja (koje će se dalje razvijati) i na zadovoljavanju potreba vaših podanika. No da bi ste zadovoljili svoje ljude, koji žive na vašem glavnom otoku, morati ćete trgovati sa drugima i graditi na ostalim otocima jer je česta sitacija da se baš tamo nalazi nešto što zahtjevaju vaši ljudi u glavnom gradu.

Kada dođete na kakve nove otoke sa ciljem da uspostavite proizvodnju, onda morate robu i prebacit nekako. Za to vam trebaju trgovački brodovi koji će putovati od kolonije do kolonije i prebacivati robu po trgovačkoj ruti. Ako si ne napravite rute onda morate sve ručno radit što nije baš poželjno i poprilično otežava igranje. Ljude je u početku lako zadovoljiti jer im je dosta da imaju nešto za jesti, obući i da mogu u crkvu otići. To je i najbolje vrijeme jer onda još nisu pohlepni. Kako se razvijate tako oni sve više i više traže, a ako im ne možete omogućiti sve što traže postaju mrzovoljni i odlaze iz vašeg grada te vam samim time daju manje novca. Kada su vaši ljudi nezadovoljni onda postajete i vi nezadovoljni zbog toga što se ne odvija sve onako kako ste planirali. Zato uvijek morate vaše ljude činit sretnima, da vam zadovoljno plaćaju porez i pune kasicu prasicu.

Kako sam već i rekao, vojni dio nije bitan u igri iako se ovdje priča jednim dijelom vrti oko rata. Sve počinje u Occidentu, gdje je početak kampanje. Car je bolestan i zadatak nam je da pomognemo Lordu Richardu Northbroughu u izgradnji imperijalne katedrale koja bi trebala pomoći da car ozdravi. Neka ljekovita katedrala, čini se.

Prva misija se može opisati kao svojevrsni tutorijal gdje ćemo se upoznati sa mehanikom igre. Daljnjim igranjem ubrzo upoznajemo ostale likove u igri. Prvi će bit ljigavac Guy Forcas kojeg je poslao kardinal Lucius da pripremi sve za Križarski rat. Naravno mi tu već uviđamo da nešto ne valja, ali vrijedno izvršavamo naredbu i pomažemo. Nakon nekoliko misija u Occidentu, gdje smo pripremili sve za rat, krećemo prema Orientu. Na istoku upoznajemo Grand Viziera s kojim ćemo se sprijateljiti jer trebamo spriječit rat između dvije nacije. No dobro, krenuo sam previše detaljno opisivati, a ovo je samo početak igrine priče. Neću vam otkriti što se dalje događa, zanimljivije je da sami doznate. Ipak , ono što treba reći je da priča nije ništa posebno dorađena ni pretjerano zanimljiva, ali definitivno služi svrsi i dobro se uklapa.

Iako se kampanja proteže kroz osam poglavlja, nemojte misliti da je to malo jer misije uopće nisu kratke. Treba spomenuti da ćete se kroz priču brinuti i za stanovnike Orienta, koristiti njihove zgrade i razvijati njihova naselja. Orient je posebna priča za sebe jer imaju drugačija zahtjevanja od Occidenta, oni ipak žive u pustinjama. Kod naših istočnih prijatelja ima jedna bitna stvar, a to je da se građevine neće otvorit samo ako unaprijedite naselje. Morat ćete ponuditi dar Grand Vizieru da dobijete prestige, pa vam se tek tada otvaraju građevine. Prestige kupujete s honorom kojeg opet dobivate s obavljanjem objektiva. Honor također služi da kupite poboljšanja za vaš brod ili grad, a poboljšanja su u smislu brži/jači brod, brža proizdvodnja određenog resursa i sve što ima veze s time.

Svako poglavlje ima određene objektive koje morate obaviti za završetak, no postoje i svojevrsni skriveni objektivi koje ćete morati sami otkriti. Objektivi su standardni poput: nađi ovo, dostavi mi to i to, pomogni mi oko tog i tog, pronađi špijuna, razvij svoj grad i sve slično tome. Naravno nakon završetka kampanje imate scenarije koje možete završiit. Kroz scenarije ćete imati priliku vidjeti sve građevine i resurse koje kroz kampanju nećete imati prilike koristiti iz jednostavne činjenice što ih je previše. To naravno nije ništa loše jer samo produbljuje gameplay.

Što se tiče tehničkog dijela igre, Anno je uistinu odličan. Grafika je lijepa, detaljna, oku ugodna, a nije zahtjevna. Detalja ima puno, od toga kako ljudi rade, sve do kitova koji iskaču iz vode. Što se glazbe tiče ona je lagana i nenametljiva te sasvim ugodna za opuštanje dok igrate. Najbitnija stvar je da igra nije zahtjevna, dobro je optimizirana i starije kante će je pokretat bez problema. U ovom segmentu igri se zaista ne može ništa zamjeriti.

Sve u svemu, Anno 1404 je vrlo igriva, lijepa, opuštajuća i zabavna igra. Progutat će vam vrijeme bez problema. Iako novi Anno nije donio revoluciju ili evoluciju u žanr to ne znači ništa loše. Ako nešto nije pokidano to ne treba ni popravljati i ovdje to sasvim odlično funkcionira. Imamo dva različita svijeta sa svojim ljudima i resursima, kampanja je zanimljiva kao i scenariji, a postoje i različiti achivmenti za osvajanje koje možemo pogledati u svom profilu što je još jedan dodatak raznolikosti. Ako volite strategije u kojima se sve svodi na gradnju, ekonomiju i trgovine ova igra je za vas.

Iako u recenziji nisam naveo loše strane igre, to je samo zato jer ih igra zapravo ni nema. Dobro, moglo bi se reći da je loading misije malo duži nego što bi se igračima moglo sviđati, pa eto jednog manjeg nedostatka. Drugi nedostatak koji valja istaknuti je nedostatak multiplayera, a Gateway To World nije baš neka zamjena. Doduše odličan singleplayer dovoljno dobro kompenzira nedostatak mp-a, tako da se ni tu ne žalimo previše. Kad se sve zbroji i oduzme, jedini pravi nedostatak je činjenica što nema nekih većih pomaka prema naprijed u smislu inovacija u žanru, ali kao što sam rekao ovoj igri to nije niti potrebno.

NAPOMENA: Ova recenzija odnosi se na PC verziju igre, Nintendo Wii i DS verzije imaju puno ime Anno: Create a New World i podosta se razlikuju od PC verzije.

Ukoliko ste igrali novi Anno 1404, ostavite nam komentar i javite nam što mislite o igri. Ako još niste, a tip ste stratega koji voli ekonomiju, gradnju i trgovinu, naša preporuka za kupnju igre stoji.

Nakon tri godine stiže nam Anno 1404, četvrti u nizu naslov Anno serijala. Ljubitelji serijala mogu bit presretni zbog toga što su dobili novu dozu ovisnosti, dok bi se novi igrači mogli lagano navući na novu igru.

• detaljnost
  • zanimljivost
  • tehnička strana