The Evil Within

Ovogodišnji listopad je jako dobar mjesec za sve ljubitelje strave i užasa. Prvo nas je plašio Alien: Isolation iz prvoga lica, a sada je stigao i The Evil Within da učini isto, samo iz trećeg lica. Sva sreća pa se mi u HCL-u volimo plašiti, a pogotovo kada igramo igre Shinjia Mikamia. Gospodin Mikami je radio na puno dobrih igara, ali ga najbolje pamtimo po Resident Evil serijalu ili pak Dino Crisisu. Uglavnom, tip zna svoje horrore, a u prilog mu ide i činjenica da je nakon njegove zadnje Resident Evil igre, legendarne četvorke, serijal potpuno zastranio i postao svojevrsna sprdnja.

E sad, Mikami je okupio novu ekipu u studio Tango Gameworks i odlučio ponoviti svoj uspjeh u survival horror žanru. Ako ste ikada igrali bilo koju njegovu igru, odmah ćete primijetiti njegov “potpis” u The Evil Withinu. Toga se on očito ne srami, što dokazuju brojne direktne reference na njegove prijašnje igre.

No kada skinete taj blesavi osmjeh s lica koji prouzrokuju razni podsjetnici, uviđate da prolazite igrom bez da ju doživljavate kako treba. Jednostavno je teško povezati se s likovima ili održati interes za radnju, koja je sama po sebi dovoljno komplicirana. Glavni lik, detektiv Sebastian Castellanos i njegovi partneri Joseph i Kidman se po dolasku na mjesto brutalnog zločina nekako zateknu u alternativnoj verziji stvarnosti i pokušavaju se ponovno sastati. Ili se barem tako čini na prvu loptu.

Nažalost, Sebastian je strašni dosadnjaković. Kroz razne dokumente od samog početka doznajete neke pozadinske stvari o njegovoj teškoj prošlosti, što je dobra podloga za snažan lik, ali na ekranu je on potpuno lišen ikakvih emotivnih reakcija i gotovo odcijepljen od zbivanja. Joseph i Kidman pokazuju nešto više života, ali neprestano uskaču u radnju i onda naglo izlaze iz nje tako da na trenutke zaboravljate da uopće postoje.

Prije nego sam došao do polovice igre već sam potpuno otupio na većinu detalja u priči i usredotočio se na samo igranje. Žao mi je što je tako, jer priča ima svojih zapleta i raspleta koji vrve potencijalom, a atmosfera je genijalna zahvaljujući pametnom dizajnu razina, kako vizualno tako i idejno. Ideja nestabilne stvarnosti dobro surađuje sa izvrsnim zvučnim i vizualnim efektima i glazbenom pozadinom. Okoliš se jako brzo i neočekivano mijenja: od mračne šume i napuštenog dvorca do hladnih grobnica, danjeg svijetla u gradu ili oronulih laboratorija. Taman kada se naučite na vaše okruženje i počnete osjećati nekakvu sigurnost, igra vas glatko premjesti u neki sasvim drugačiji ugođaj, još ljepši i jezovitiji nego prije.

Takav pristup direktno stavlja u rizik ritam i linearnost igranja, ali The Evil Within te obje prepone preskače na svoj način. Opet u svemu tome najviše ispašta priča. Ne postoji neki glavni, grandiozni događaj prema kojem se čitava situacija kreće. Ovo je igra mnoštva manjih, iznenadnih scena koje će vas držati na rubu stolice. Taj element iznenađenja igra najveću ulogu u tome, jer bi inače regularni susreti s bossovima kroz svih petnaest poglavlja brzo dosadili. Vrlo sam brzo naučio da poglavlja ovdje apsolutno ništa ne znače, na nekima vas čeka puno bježanja i jump-scareova, a na drugima i po tri bossa kad ih najmanje očekujete. Same borbe su također neujednačene. Neke ćete susrete preći iz prve bez previše muke i potrošenog arsenala, dok na drugima jednostavno morate umrijeti kako biste skužili što raditi.

No nisu bossovi sve što sja. Resursi i streljivo također sjaje u mraku i to je prizor koji će vas najviše veseliti. Jako sam zadovoljan što igra nema tipične boss fontane kao što zna biti čest slučaj u ovom žanru, ali brzo ćete naučiti kada ćete se susresti s mnoštvom protivnika i kako iskoristiti to u svoju korist. Cijela je igra prekrcana zamkama koje možete koristiti na razne načine, što vam omogućuje da samo diktirate svoj način igre. Hoćete li sačuvati šibice za trupla ili zapaliti lokvu benzina na podu i time usporiti zombije? Hoćete li rastaviti zamku i napraviti strijelu ili ćete navući veći broj protivnika u tu zamku?

Na takvim se odlukama bazira velik dio igre. Postoji mogućnost stealth pristupa, ali su protivnici previše oštroumni da biste se oslonili na to. Osim bossova, većina neprijatelja ne varira baš previše. Svi su oni jako dobro modelirani, zastrašujući i na svoj način nepredvidljivi, a mogu čak i koristiti vatreno oružje, ali ćete se svih rješavati na isti način. Srećom, prisutan je upgrade sustav koji dodatno produbljuje vaš osobni izbor i pristup situacijama. Njime možete pojačati svoje fizičke sposobnosti preživljavanja, što je dobra ideja, jer šokantno lako umirete. Ali isto tako možete žrtvovati koju sekundu šprinta i pojačati svoju sačmaricu, pištolj ili bilo koje drugo oružje.

Korištenje svih oružja je zadovoljavajuće koliko je i teško, a jako je teško. Castellanosu se tresu ruke dok se kreće, a neprijatelji ne posrću ako im ne otkinete glavu i zapalite ih – cijelu glavu. Jer ako nekoga niste stigli zapaliti, on će se opet ustati prije ili kasnije pa ćete primijetiti kako često koristite sav veliki prostor koji vam je na raspolaganju za borbu i sva vaša oružja pomalo.

I rekao bih da je to najsnažnija karika The Evil Withina. Uz sva iznenađenja koja priređuje, najstresnija su ta neposredna za koja ste si pomalo i sami krivi. Nikada niste sigurni u The Evil Withinu, ali sam ja zato siguran da bi ovo bio novi kultni klasik kada bi imao nešto zanimljiviju radnju i likove, barem uvjerljivijeg protagonistu ako ništa. Bez obzira na to, igru se isplati zaigrati radi vrhunske atmosfere i napetih susreta koji se još uvijek dobro drže na otprilike deset godina starim korijenima.

VIDEO RECENZIJA – Nova igra tvorca Resident Evila može vas potjerati iza kauča i učiniti da vam zubi cvokoću, ali neće vam izbiti kontroler iz ruku.

• borba
  • vizuali