Guitar Hero 3: Legends of Rock

Matej Majcenović

Jedan ste od onih koji je oduvijek sanjao da ima skillze na električnoj gitari kao Satriani, a nemate ni novca ni talenta? Ukoliko je odgovor potvrdan, Guitar Hero je prava igra za supstituciju vaših potreba. Ona će od vas učiniti virtualnog Satriania. A to znači da nećete biti slavni, nećete zaraditi apsolutno ništa niti će vam se u zagrljaj bacati gomile zgođušnih droljica. Ipak, možete živjeti u nadi kako ćete jednog dana osvojiti srce neke cure vašim sposobnostima u ovoj igri. Baljezgam gluposti. Bilo bi vrijeme da krenem na ono bitno. Gitara, gitara i samo gitara. Moguće je igrati Guitar Hero bez gitare, no to je kao da jedete ćevape bez luka… Pretjerujem, no mislim da ste shvatili bit. Bez gitare igrajte na vlastitu odgovornost. Za vlasnike PC verzije rezervirana je ista ona kao i iz drugog nastavka ove igre. Verzije za konzole nove generacije posjeduju nove, bežične.

Guitar Hero je još jedna od onih zaraznih muzičkih igara, pravi primjer kako nešto tako jednostavno može biti tako zabavno. Kao i kod ostalih igara istog tipa, kod sustava kontrola nema nikakve velike mudrosti. Kako gitara ima pet žica, tako i vi imate pet osnovnih tipki. ”Gumbići” lete prema vama, na svakoj žici obilježeni drukčijom bojom, na vama je da stisnete baš tu tipku u određeni trenutak. Ako ste ikad igrali neku igru ovog tipa, znat će te o čemu pričam. Jedina razlika u ovoj igri je tzv. strum up/strum down tipka koje morate stisnuti u isto vrijeme kad i jednu od onih pet spomenutih. Ukoliko svirate bez greške, bodovi koji dobivate sviranjem vam se množe ali također dobivate i bodove koji vam trebaju za upotrebu nečeg što se u igri zove ”star power”. Taj star power udvostručuje brojku s kojom se bodovi množe, pa je poželjno upotrebljavati ga što više. I sad, koliko god to jednostavno zvučalo, ponovno se javlja ista stvar kao i kod drugih igara ovog tipa – na većim postavkama težine trebate imati skilla. I to puno, puno skilla…

Osim standardne izvrsne igrivosti, treći se nastavak ( kao i prethodnici ) može pohvaliti i mnoštvom sadržaja. Proizvođači su se uistinu potrudili da apsolutno svi ljubitelji rock glazbe ( i njenih podvrsta ) dobiju neku pjesmu koju će s vremena na vrijeme s guštom odsvirati. Metalci imaju Iron Maiden i Metalicu; punkeri Seks Pistolse i Dead Kennedyse; super kul alternativci Bloc Party i Pearl Jam; dječaci koji režu žile AFI; reperi… Ne, ček. Reperi nemaju ništa. Vjerojatno i proizvođači ove igre misle da smrde. Ili je to zato jer je gitara u glavnoj ulozi? Ma, vjerojatno se radi o ovom prvom.

Kako vam između odsviranih pjesama u kampanji ( i to postoji! ) ne bi bilo dosadno, tijekom igre će vas pratiti priča koja je tu samo da bi bila tu. A i povremeno vas nasmijala. Princip već spomenute kampanje svodi se na sljedeće: odsviraj tri od četiri ponuđene pjesme, odsviraj bonus rundu, pobjedi bossa ukoliko ga ima i kreni na sljedeći ”level”. A koje su pjesme u sljedeće levelu? To je pitanje koje će vam pomoći da igru na lakšim postavkama težine završite u jednom dahu. Iako je kampanju moguće preći za neka tri do četiri sata, samo će mali broj igrača odustati nakon prelaska. Većina će se jednostavno zaraziti i morati će bar probati ostatak modova i otključati sve bonuse koje igra nudi. Ili jednostavno bez ikakvog posebnog razloga odsvirati nešto na vašoj maloj električnoj gitari. Ili gamepadu. Ili tipkovnici. Ili volanu.

� to se tiče spomenutih modova, najzanimljiviji je definitivno Co-op carear mod, nešto što već dugo, dugo vremena nismo vidjeli na PC platformi. Velika je šteta što će jedan igrač biti prisiljen igrati na tipkovnici jer ne postoje nikakve dodatne opcije za namještanje nekog drugog USB ”uređaja” kao igrača broj dva. No, iako će se jedan od igrača morati ”žrtvovati”, malo je vjerojatno da će vam upravo to uvelike umanjiti doživljaj zajedničke svirke – jedan na gitari drugi na bas gitari. Od ostalih modova valja spomenuti multiplayer mod u kojem ćete nakon zajedničkog sviranja pokazati frendu tko svira bolje. A nakon dominacije u vlastitom domu, slijedi online mod i dominacija nad svima. Ili barem na onima sa manjim skillom. Spomenute bonuse ili dobivate vašim izvanrednim sposobnostima, ili kupujete novcem zarađenim od svirci iz carear moda. Većina je tu samo poradi šminke – nove gitare, nova odjeća, novi stilovi sviranja, novi likovi; no ima i nečeg s čime će te se vjerojatno pozabaviti nešto duže – nove pjesme za sviranje i zanimljivi filmići za pogledati. Ne sumnjam da vas igra neće natjerati da ih osvojite sve.

Možda ste se zapitali kako to da nigdje nisam rekao ni riječi o grafici. Radi se o grafički sasvim solidnoj igri za današnje standarde, no teško da će itko uopće imati vremena gledati što se događa na pozornici. Razlog je pretpostavljam, svima i više nego jasan.

Sve je ovo nabrojeno divno i krasno, i ne možemo reći da igra pati od nekih većih nedostataka ali… Vjerojatno ste primijetili kako u naslovu ove igre stoji broj. I taj broj je tri. A to bi značilo kako je ovo treći nastavak igre ( ako ne računamo PS2 ekskluzivu Guitar Hero Encore: Rocks the 80s ). Ukoliko do sad niste igrali ni jedan od prethodnih nastavaka, igra će vas u mnogočemu oduševiti. Ukoliko ste pak veliki fan serijala, nikako se nećete moći oteti dojmu kako je većina stvari već viđena, a Guitar Hero serijalu pod hitno treba nešto novo. Zašto? Pa tko će htjeti igrati dotičnu igru i svirati gitaru kad im nedavno izašli Rock Band nudi gitaru, mikrofon i bubnjeve? Just for the record, ovo je bilo retoričko pitanje.

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Treći nastavak Guitar Hero serijala pojavio se i na PC platformi. Znači li to da je igra dobila ili izgubila na igrivosti? Pročitajte u recenziji…

• Igrivost