HCL.HR

Ako ste kupili GeForce 970, Nvidija vam duguje 30 dolara koje nećete dobiti

Zoran Žalac 29.07.2016.   •   42 komentara   •   Tehnologija, Zanimljivosti


Nvidija je kupcima grafičke kartice GeForce GTX 970 dužna isplatiti 30 dolara zbog lažnog oglašavanja. Doduše, presuda vrijedi samo za američke kupce.

nvidia-gtx

Premda je GeForce GTX 970 itekako kvalitetan komad hardvera, Nvidija je njime napravila jednu kardinalnu grešku – pri marketingu nisu bili sasvim iskreni o hardverskim specifikacijama te grafičke kartice. Odmah po izlasku izbila je kontroverza jer je 970 oglašavana kao kartica s 4 GB memorije, iako je memorija zapravo bila podijeljena na dva dijela – jedan od 3.5 GB i drugi od 512 MB koji je bio sporiji od ostatka.

Protiv Nvidije je u SAD-u zbog toga podneseno 16 sudskih tužbi, a Nvidija je u sudskom postupku pristala na nagodbu. Određena je tako prigodna kazna time što tvrtka sada mora svakom kupcu kartice koji se osjeća prevareno mora vratiti 10% njezinog iznosa, odnosno 30 dolara.

Osjećate se vrlo prevareno, kažete? Nažalost, ovo vrijedi samo za područje SAD-a. Nagodba također lišava Nvidiju odgovornosti da prizna krivicu za lažno oglašavanje, pa je upitno hoće li ikada isplatiti dug vlasnicima kartice u ostatku svijeta.

Označeno sa:

Komentari (42)

  • BrainCro

    29.07.2016 - 13:13

    šteta

  • Noghri

    29.07.2016 - 13:21

    🙁 Nisam trebao ovo citati, sad moja gtx970 nema 4gb rama nego 3.5 sto znaci da ste mi oduzeli 515mb 🙁 curse you HCL.hr! 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

    • Silvio_7Tech

      @Noghri, 29.07.2016 - 13:23

      512 momak

    • Zoran Žalac

      @Noghri, 29.07.2016 - 13:27

      Utjeha je ta što to ne utječe drastično na performanse u igrama.

    • nikola2222253

      @Zoran Žalac, 29.07.2016 - 13:28

      Meni je moja gtx 250 još dovoljna pokrece 90 posto igara.

    • Sackboy

      @nikola2222253, 30.07.2016 - 00:13

      Ma bogati a moja gtx 550ti više ne pokreće ništa u zadnje 2 godine na igrivom FPSu i to na 1360×768…

    • Dejo007

      @nikola2222253, 30.07.2016 - 19:21

      Sta ti igras barbie?

    • nikola2222253

      @Dejo007, 30.07.2016 - 19:23

      Ja igram Call of duty modern warfare 2 upravo.

    • Noghri

      @Zoran Žalac, 30.07.2016 - 10:03

      Istina, nisam dosad primjetio nikakve probleme, ali u buducnosti, mozda i nekoj skorijoj bi to mogao biti problemcek. No otom potom, nema smisla plakati nad prolivenim mlijekok, graficka je i dalje zvijerka. 🙂

  • Dom3gaming

    29.07.2016 - 13:53

    A kad bi meni dali Jaci komp ovo bi me možda diralo u k**ac, ali ne. (Vidi moju konfu na mom profilu)

    • CoBE10

      @Dom3gaming, 29.07.2016 - 22:10

      Znam taj osjecaj. Ipak ti imas ps3 pa mos igrat neke novije igrice.

    • Toka123

      @CoBE10, 29.07.2016 - 22:19

      danas vise nisu ceste igre za ps3.vecinom izlaze one za pc,ps4 i xbox1

    • Dom3gaming

      @CoBE10, 30.07.2016 - 08:01

      Je,al opet nije isto ko PC.

  • Adelinho

    29.07.2016 - 15:02

    duguje nam 30$ koje necete dobit,al vazi samo za ameriku malo glup clanak.

  • KhorneFlake

    29.07.2016 - 15:03

    Jel ovo biješe onaj mit koji su samo AMD-ovi fanbojevi izmislili, što sam imao priliku da čujem između ostalog. Uobičajena odbrana ide tipa “I dalje je dobra za cijenu, i dalje dobro radi u 1080p, na ovim i onim podešavanjima, dobro se prodala s toga je dobra”, itd, itd. Koliko odvojeni segment nema uticaja sve se više vidi iz dana u dan, najnoviji primjer Mirrors Edge 2. Al dobro, koga je za to briga sada kad je izašao Pascal, sad je vrijeme da se sanja o nekim drugim karticama *ahem*
    Većina ljudi kad se nasmiješ na račun 970-ke se cima i trza pjenu kao da si im uvrijedio majku. Jedan od rijetkih izuzetaka na koje sam naišao je laArmageddon koji pošteno kaže da je uzeo karticu (odnosno kartice) jer tad nije bilo bolje ponude, al da je znao za ovo pitanje je da li bi. Slično i za mene, i sam sam je planirao uzeti, kao što srećom nisam. Jer nije samo u pitanju memorija, kartica ima manje L2 keša i manje ROP-ova nego što je navedeno.
    nVidia je, u svakom slučaju, dobro prošla. Ali jedno je platiti odštetu, a drugo je šteta koja je načinjena na račun imidža.

    • KhorneFlake

      @KhorneFlake, 29.07.2016 - 16:01

      Mogu to da razumijem. Vjerovatno bih i sam bio zadovoljan većinu vremena, jer ionako većina igara koje igram ne troše toliko memorije. Ali kad u novijim naslovima zatreba na višim rezolucijama i podešavanjima, radije bih imao malo lufta.

    • KhorneFlake

      @KhorneFlake, 29.07.2016 - 16:17

      Danas ti je to sve ionako relativno. Postoje monitori od 23,5″ koji nativno podržavaju 4k rezoluciju, tako da veličina nema uticaj na podršku. Plus sada imaš dinamične rezolucije u drajverima, možeš uzeti monitor koji nije nativno 4k, proći jeftinije, a i dalje imati pristup većim rezolucijama.

    • darijoman

      @KhorneFlake, 29.07.2016 - 16:46

      To je DSR factors kod nvidije koji funkcionira samo u igrama dok u Windowsu nema funkciju

    • funky0308

      @KhorneFlake, 29.07.2016 - 17:27

      Imao sam dvije u kompu, ostala mi samo jedna (prodajem ih i prijelazim na 1080 (mozda i na 1070, vidjeti cemo) i to o sporosti memorije su totalne gluposti. Je, istina je, imamo 512mb sporijeg vrama ali onaj koji to osjeti u igri, neka mi se javi, ja bi tog covjeka masinu stvarno volio upoznati. Dok nismo znali da je memorija podjeljena nitko nije pricao o tome, kako ranije to nitko nije osjetio? Gluposti…sinoc pokrenem Witchera, sve postavke su ostale za SLI, dakle sve do max, odnosno na ultimate i nikakve promjene nema. Ponavljam, da, istina je, na papiru je to tako kako je receno ali u stvarnosti to nitko ne osjeti. A igre koje izlaze sada i tako opet traze 10xx seriju jer nas se namjerno vuce za nos i igre se namjerno rade ovako kako se rade (za PC) da bi natjerali nas kretene na kupnju novih kartica. 970 i 980 bi mogle gurati jos min 2-3 god uz max postavke u svim ali bas svim igrama. To sto se namjerno optimiziraju na ovaj nacin kako bi ovce (tu ubrajam orvenstveno sebe) trcale kupiti Pascal.

    • KhorneFlake

      @funky0308, 29.07.2016 - 17:54

      Pa da, radi dobro dokle god se ne iskoristi dostupan VRAM. Isto se sjećam da se armageddon žalio na stutter u Divisionu jedno vrijeme. Bio je problem sa Tomb Raderom isto, u novije vrijeme u ME2, a ni Doom ne dozvoljava Nightmare Teksture ako se nema više od 5GB. Možda se memory management eventualno pečuje tu i tamo u kojoj igri, al to je to.
      Ali znaš šta me najviše zasmijava, odnosno zabrinjava? Što i uprokos svemu ovome, pa još i dodatno da ljudi otvoreno i svjesno pričaju kako znaju da će nV opet zapostaviti trenutne serije kartica ubrzo da prodaju nove i uvaljivati u igrama bespotrebne gluposti koje gutaju resurse, oni opet pričaju kako moraju što prije uzeti novu nV karticu. Zato je do ovoga i došlo. Ili je ljudima toliko priča kako AMD kartice ne valjaju ništa isprala mozak, ili sam ja jedan od rijetkih sretnika kojima kartica nije eksplodirala, raznijela dom, pobila ljubimce i ostavila u bolnici u komatoznom stanju na par mjeseci…

    • baDarmageddoN

      @KhorneFlake, 30.07.2016 - 00:41

      Da… Stuttrering je bio primarno zbog količine RAMa a ne samog VRAMa i koliko sam shvatio zbog loše optimizacije SLIja u toj igri, barem u prvim danima igre, tko zna kako bi sada bilo da ju opet skinem i updejtam. Kao što sam rekao, nabavio sam 24 umjesto 8 GB i stutteringa je nestalo u 90%tnoj mjeri ali ovih 10% je bilo iz gore navedenog razloga. Međutim, općenito Ubisoftove igre imaju problema na PCu tako da to i ne čudi. Sa druge strane, jedan Witcher 3 se može sa samo jednom karticom na dosta visokim postavkama igrati na stabilnih 30 frejmova na 2160p ili čak na 50 na 1440 na very High+Ultra postavkama. Frostbite igre idu na stabilnih 60 na Ultra postavkama bez AA do kraja na 1440p a i veći dio igara se može bez problema igrati (znam čisto iz razloga jer ih igram) na 1440 na gtx 970 a bogme se mnoge mogu na 4k samo što se tamo smanje postavke za stabilnih 30-40 frejmova a ako želiš više od toga onda u većini slučajeva moraš igrati na Med+Low. Moja poanta je sljedeća: Muž, 970 je jako, jako dobra grafička i sada kad je došla nova generacija. A osim toga na onim postavkama na kojima ti VRAM prelazi 3,6 GB dolazi do toga da ti sama snaga grafičke nije dovoljno velika da imaš i 35 GB vRAMA..i dalje ne bi mogao imati visoki frejm dok imaš jednu grafu. Dok imaš dvije jako puno ovisi o tome koliko određeni pokretač bude optimiziran i tu je Frostbite trenutno najbolji. The Division je jedna rupa od porta, to nije nikakva tajna i stoga ne čude povremeni problemi. Ja sam tamo znao imati problema ispočetka kada sam koristio samo 2,5 GB Vrama. Kako ti to objašnjavaš? Eto da ti ja kažem- pogledaj si kako radi 980 sa 4GB vrama (od kojih se na 1080p na Ultra koristi manje od 3 većinu vremena). Znam, ne da ti se … reći ću ti ja. U prosjeku ima oko par frejma više od 970. Tu su i Fury x i 390x kao njihovi oponenti u hebenoj prednosti i jedina 980 Ti od Maxwelica se može boriti čisto zbog brutalne snage, ništa drugo. BTW, mogu ti pokazati snimak na svim mogućim rezolucijama kada se u npr. GTA V koristi preko 4 GB VRAMAa na jednoj 970 bez nekog vidljivog stutteringa. SLI je već nešto drugo, tu su mali problemi u mnogim igrama kada se pokušaju maksimizirati te postavke. OK, frejm je onda 2x veći ali se pojavljuje mikrostuttering. I btw, koga briga više za taj usporeni ram? Koliko ćeš još godina ponavljati tih 512 MB a nV i dalje dere u High-End polju?

    • KhorneFlake

      @baDarmageddoN, 30.07.2016 - 00:59

      Da, dere u high-end polju, zato što u ovom momentu nema konkurencije. A dere i sa cijenama baš zbog toga. Ali to ne popravlja gluposti koje čine. No u pravu si, u svakom slučaju. Nema potrebe više ponavljati to, Maxwell je ionako nebitan više jer prešao u legacy support. Već. Dovoljno je vidjeti šta manjak podrške radi njihovim prethodnim serijama, a i nove high end pitanje je dokle će biti to, pogotovo ako se glasine pokažu tačnim i Volta izađe naredne godine, sad im kartice imaju godinu dana roka, dvije max.

    • baDarmageddoN

      @KhorneFlake, 30.07.2016 - 01:16

      A što misliš zašto će sve sve više ljudi iz očitih razloga okrenuti konzolama? Baš zbog toga… Hardver za PC se počeo štancati kao mutav. Performanse se dižu u manjem postotku nego cijene. Nekada je high-end grafa bila high-end godinama a sada je to isto u opadanju. I neka je ako tako ljudi žele a očito je da žele. Ja sam na 970 SLI došao sa relativno loše AMDove grafe i meni je u to vrijeme to bilo čudo neviđeno. Sada propaganda radi tako da ti niti ne jave da dolazi nova serija nego ju samo počnu prodavati. Ja ne znam što si oni misle, da su im klijenti ovce (i AMD i nV, da se razumijemo)? Da, baš to misle i totalno su u pravu. Kužim ja da ljudi štede pa svakih 2-3 godine zamijene grafičku novijom ali da bi bio toliko blesav da kupujem svake godine? Čemu? OK, nije to puno jer kada kupiš novu nakon što prodaš staru grafu ti dođe oko 1000 kn koje moraš uplatiti ali 1000 kn za koliko frejmova, to je bitna stvar. Jebeš ti to… Moj PC je dovoljno jak sa 970 da još dugo mogu igrati ako ništa drugo onda na 1080p u 60 frejmova a kada to iscrpim maksimalno onda ću možda kupiti nešto novije generacije. Do tada Neo i PC neka se bore za moje vrijeme 😀 A AMD me razočarao. Mid range i low range me ne zanima a oni ne ponude ništa vrijedno kupnje (čisto zbog dx12) na high endu? Dobro za njih ali loše za mene jer meni bi jedini napredak bio nešto u rangu gtx 1080 a ona je precijenjena. Isto kao OculusRift, iPhone, Samsung ili većina 4k TVa. Sve je to za ljude koji imaju viška love a onda će se za koji mjesec plakati ako pokušaju taj hardver prodati da kupe novi kako neće dobiti niti 50% novca natrag. Budale jer to sve ne vrijedi 50% toga koliko je početna cijena. Nikad više neću kupiti preskupu high-end grafičku baš zbog toga što si rekao. Proje par godina si sa novim PCjem ili konzolom bio “miran” godinama a sada? Sretan si ako si godinu dana u toj klasi za koju si platio. Dio toga ide i na dušu developera jer zadnjih par godina imamo totalno krivi način razvoja igara. Ide se na kvantitetu a ne na kvalitetu i većina igara zbog toga pati. Misliš da bi se da hardver dulje traje na PCu pucačine prodavale bolje na konzolama? Bi vraga.

    • funky0308

      @KhorneFlake, 30.07.2016 - 08:18

      To nije imalo nikakve veze sa VRAMom, problem je bio Ubisoft i optimizacija igre, kao i uvijek. Tocno god dana (28.07 je bila god dana) sam koristio SLI 970ki i nikakvih ali bas nikakvih problema nije bilo. Sada Division vrtim na jednoj 970ki i nemam apsolutno nikakvih problema. Ponavljam, ne mislim da je nVidia napravila dobar posao s tim djeljenjem memorije , ono sto zelim reci je – da nam netko to nije rekao, pojma ne bi imali da je to tako, barem ne vecina nas, gamera. 970ka je bila jedna od kartica koju cu dugo pamtiti kao jako dobar GPU. Ne zbog toga sto sam je ja imao, da mi nije bila dobra, uzeo bih nesto drugo. Kartica je super dobar proizvod. Ja ih prodajem zato sto sam bolestan za tehnikom i moram imati svaki k… koji nam ponude ali je svakako l, pogotovo sada, kada se da nabaviti za 1600-1700kn (sa god dana garancije) , za te pare , tesko je naci nesto bolje.

    • Slim1992

      @funky0308, 30.07.2016 - 19:52

      Hahah, ma pusti njega, mrzi Nvidiu vise nego ista, da ne spominjem 970-tku…Dzaba sto mu vi govorite da vam karta radi perfektno, on veli drugacije iako kartu nije ni na razglednici gledao…A vjerovatno ga boli to sto 970-tka, od “3.5gb” u mnogim igrama proguta njegovu od 8gb lol… Al dzaba zna on svoje, vase, moje, tudje ccc

    • KhorneFlake

      @Slim1992, 30.07.2016 - 21:29

      Mora da se šališ sa tim što si sad napisao. Evo treća godina kako sanjaš o toj kartici i guraš je svakom živom u nos, i advokatišeš, braniš i guraš pod tepih bilo šta u vezi nje i same nVidie kao da te plaćaju za to. A najtužnije je što to radiš za džabe.
      Kad neko kaže kartica mi radi super ti “Hvala na odgovoru”, kad se neko požali živ se ne javljaš. Još je nisi ni kupio a već je prešla u legacy. Jel si ti bio onaj što se izvrtao ovuda kad je isti ovaj HCL prošle godine objavio kako AMD šalje u legacy prastaru HD6000 seriju i niže, a sveta nVidia veli juče izbacila drajver za 8800GT, kak’a kompanija, kak’a podrška… A evo samo što je maltene juče Pascal izašao ode Maxwell u penziju.
      Al dobro, koga je briga za Maxwell više, jel da. Koja je sad ono kartica u opticaju, jel bješe 1060-ka? Samo što se pojavila na našem tržištu utoliko si na prodajnoj stranici se kiselo nasmijao kad si vidjeo cijene. Kao 960-ka onomad, do kraja ove godine ćeš je sanjati, drobiti o njoj, svakom je živom prodavati, a naredne ćeš preći na 1070/1080. Maxwell de ža vu.
      Ne znam ni zašto gubiš vrijeme da se uloguješ ovdje, eto na šta je tvoja aktivnost na portalu spala, pluvanje AMD-a (i optuživanje drugih za fanbojizam), kovanje nVidie u zvijezde, trolanje igara koje te ne interesuju, i tu i tamo lajkuješ pokoji post koji radi isto ili neko meni pljune u lice. Prost dokaz koliko se uopšte ljudi obaziru na tvoje trabunjanje je što još nisi ismijan završio odavde kao i tvoj burazer.

    • Anomaly

      @KhorneFlake, 31.07.2016 - 00:36

      Ne shvataj to toliko ozbiljno, ja lično smatram da je u proseku Nvidia nešto bolji izbor u početku ali izgleda da tu prednost gubi kasnije, pa čak i postaje lošija. Šta znam, AMD me razočarao u pogledu efikasnosti ali ovako je solidan. Pažljivom opservacijom tržišta (ne u svim segmentima) zapazio sam da ako se proberu pre svega povoljni modeli Nvidia uglavnom biva povoljnija. Što se tiče DirectX 12 i Vulkan podrške mogu samo reći da će vreme pokazati kako će se ponašati ove generacije, sumljam da se sada Nvidia toliko zeznula i da nije ugradila važne hardverske jedinice.

    • KhorneFlake

      @Anomaly, 31.07.2016 - 00:47

      Ama kao da je bitno. Jedino što me interesuje šta mogu najbolje dobiti za uloženi novac. Vjeruj da mi je kroz glavu prolazila pomisao da ugrabim polovnu 980Ti ako gdje naletim. Zašto ne bih, bez obzira što se ne pokazuje u DX12 i Vulkanu opet super je kartica. I onda sad vidim odoše u legacy, sad ne bih ni u ludilu. Koliki god da sam kritičar njihovih svinjarija, iako sam vidjeo da je i GTX700 davno otišla, ovo ni sam nisam očekivao. Sad mi nije ni na kraj pameti da bilo šta njihovo uzimam, pogotovo kad vjerovatno nije daleko ni dan kad će obični Fury prestići ovu karticu. Trebam da branim ovakve gluposti da me neko ne bi zvao fanbojem, i to upravo sami fanbojevi. Ta kartica i dan danas kod nas košta masnu lovu.

    • Anomaly

      @KhorneFlake, 31.07.2016 - 01:14

      Kada dođe nova generacija stare karte se baš i ne isplate, sem ako se nađu polovno, a nove karte bar njima obaraju cenu. Do skora nisam obraćao mnogo pažnje ali čuo sam da su se ljudi žalili na gimpovanje serije 700. Ako osakate i seriju 900, a to ću pratiti, namerno neću kupiti njihov proizvod jer smatram da i iz moralnih razloga treba podržati pošteniju kompaniju u ovom slučaju. Pa ne kupuje se karte svake godine.

    • KhorneFlake

      @Anomaly, 31.07.2016 - 01:24

      Ne kupuju, ali očito počinju da treniraju i one koji ne planiraju. Doduše, vidim da su sad promjenili stranicu, sad piše “Previous Generation Products” umjesto “Legacv Products”, pošto se digla panika pa valjda ovaj natpis promjeni nešto. Ne znam koliko će još fixeva Maxwell dobiti, ali očito polako će se umanjiti podrška i optimizacije kao i za Kepler i co. prethodno. Baš bzvz.

    • Anomaly

      @KhorneFlake, 29.07.2016 - 23:40

      Kakav imidž, to se brzo zaboravi. Mnogo lažu, izjavili su da serija 900 ima punu podršku za DirectX 12 a nema i to su znali. Neke igre preteruju sa VRAM-om, kome treba 5-6-7-8 GB VRAM-a? U neretkim slučajevima te igre sa tolikim zauzećem VRAM-a izgledaju lošije od nekih sa znatno manjim. Sramota za developere. Možda toliki VRAM ima prednosti na 4K ali ipak to je malo prevelika rezolucija za dotičnu kartu, pogotovo ako se uzme u obzir koliko su igre zahtevne na maksimalnim postavkama.

  • RapthorPechina

    29.07.2016 - 15:16

    Ma nije bila nikakva greška. Znala je Nvidia točno što radi. Vjerojatno će tako nečega biti i u budućnosti.

    • NagradnaDoom

      @RapthorPechina, 29.07.2016 - 17:16

      Slažem se. 😀

  • Slim1992

    29.07.2016 - 15:30

    Njima hvala sto su napravili jednu od najpopularnijih karti, karta je i dan danas zvijer, zbog “manjka” memorije ne dolazi do ikakvih problema, ni jedan jedini problem nikad nije zabiljezen. Uglavnom, bar u buducnosti ce obratiti paznju na greske…tako da se ovo vise ponoviti nece

    • BoneDigger

      @Slim1992, 30.07.2016 - 08:07

      Zar ti stvarno mislis da je to bila “pogreska”? Ne Slim, to nije bila pogreska koliko god to ljepo upakirao, to se znalo od pocetka. Krivili su marketing od starta, ok, zasto onda nisu ispravili tu “gresku”.

  • Sandman

    29.07.2016 - 15:43

    briga me kupujem gtx 1060 🙂

    • Lovac

      @Sandman, 30.07.2016 - 16:10

      I jako neisplativa; ista kao gtx980 na stocku, negdje jedna mrvu brža, negdje druga. Čekaj pad cijena, a onda pikni GTX 1070 🙂

      1060 košta toliko samo zato što može radi trenutne situacije na tržištu.

    • Adelinho

      @Sandman, 30.07.2016 - 16:37

      Jel dobra gtx 950 2GB ?

  • 1GAMER1

    29.07.2016 - 16:15

    to znamo, od kako su pustene u prodaju da su osakacene za 512mb,al sam je opet kupio

  • NagradnaDoom

    29.07.2016 - 17:20

    E, koja je najbolja trgovina kao što je kod nas Sancta Domenica i TechnoMarket najbolja u SAD-u baš za komponente za gamere? Jer ako je u SAD-u nejjeftinije onda idemo tamo. 😀

  • Slim1992

    29.07.2016 - 19:39

    Realno, GTX970-tka je vjerovatno i najpopularnija karta ikad….Vidim polovne se prodaju i razgrabe za po nekih 170 , cak i za 150eura u inostranstvu, kod nas je naravno itekako skuplja…tek sad ce da zadaje muke amd-u, i trenutnoj generaciji karti…Mislim da ce tek zazivjeti polovne 970-tke.

  • Toka123

    29.07.2016 - 22:19

    isto kao i za ps3

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?