HCL.HR

AMD-ov odgovor na DLSS tehnologiju donosi velika poboljšanja u izvedbi (pojedinih) igara

Zoran Žalac 01.06.2021.   •   10 komentara


Kasnije tijekom ovog mjeseca stiže AMD FSR – tehnologija koja će PC igračima poboljšati iskustvo igranja… Postoji kvaka, doduše. To jest, nekoliko njih.

Nema ništa draže nego kad se performanse u igrama povećaju softverskim rješenjem – bilo kroz dodatnu optimizaciju igre, ažuriranjem drivera za grafičku karticu ili implementacijom novih tehnika i tehnologija. Nešto takvo PC gamingu moglo bi se početi događati nakon 22. 6. 2021.

Tada će biti lansirana tehnologija tvrtke AMD, zvana FidelityFX Super Resolution iliti kraće – FSR. Radi se tu o tehnologiji upscalinga koja na umjetni način povećava rezoluciju igre i pritom “štedi” na zahtjevnosti. U prijevodu, simulira kao da pokrećete igru u 1440p ili 4K rezoluciji bez da to rezultira ogromnim udarcem na performanse, odnosno broj sličica u sekundi.

Nije to ništa novo, da se razumijemo, jer na sličnom principu funkcioniraju konzole, a i Nvidija već dvije generacije koristi tehniku zvanu DLSS koja iskorištava strojno učenje kako bi poboljšala performanse pojedinih igara. Međutim, dok je Nvidijin DLSS ograničen na Nvidijine RTX kartice, AMD-ova FSR tehnologija je otvorena za sve, što znači da će od nje koristi imati *svi PC igrači* bez obzira čiju grafičku karticu koristili.

To jest, ne baš svi – kriteriji ipak postoje. Da biste mogli iskoristiti AMD FSR tehnologiju trebat će vam Radeon kartice iz serija RX 6000, RX 5000, RX 500 ili RX Vega, ili bilo koji Ryzen APU. Ako ste na strani Nvidije, FSR će vam raditi s GTX 1000 serijom ili novijim RTX-icama.

E sad, što to točno znači – koje će igre dobiti poboljšanja u izvedbi i kolika će ta poboljšanja biti? Nažalost – to je još uvijek nepoznanica. Baš kao i u slučaju Nvidijinog DLSS-a, FSR se implementira na razini igre, a ne sustava. Što znači igra mora podržavati FSR da bi od te tehnologije bilo ikakve koristi. A za sada znamo samo jednu igru koja će to podržavati – Godfall. Iz AMD-a su poručili kako je u razvoju 10 igara koje će podržavati FSR, ali nisu otkrili o kojim je naslovima riječ.

Recimo da imate uvjete za korištenje FSR-a i imate igru koja ga podržava – kolika je dobit od svega toga? Ovisi o kartici, ovisi o igri i ovisi o rezoluciji, no evo nekih primjera. Radeon RX 6800 XT  u 4K rezoluciji bez FSR-a pokreće Godfall u 49 fps-a, dok uz FSR skače na 78 fps. Na strani Nvidije, prastari GTX 1060 u Godfallu na 1440p dobiva ubrzanje od čak 41% te sa 27 fps-a skače na 38 fps-a.

Cijena ubrzanja? Kao što možete vidjeti u gornjoj demonstraciji – FSR donosi blago zamućenje slike. Baš kao i u slučaju DLSS-a, igra s FSR-om ne izgleda toliko oštro kao u nativnoj rezoluciji, ali to nadoknađuje boljim performansama, što može biti slamka spasa za vlasnike starijih grafičkih kartica. A s obzirom na trenutne cijene, svi ćemo vjerojatno kad-tad postati vlasnici starijih grafičkih kartica.

Označeno sa: ,

Komentari (10)

  • LetMeBeFrank

    01.06.2021 - 15:22

    RX580 podrzana, ali RX480 nije? wtf AMD…

    • TheCroTino

      @LetMeBeFrank, 01.06.2021 - 22:36

      Bezveze, lagani overlock i ispadne ista grafa lol, ne vidim zas nisu podrzane

    • LetMeBeFrank

      @TheCroTino, 01.06.2021 - 22:48

      Doslovno graficke 95% identicne. Kuzim ja da trebaju negdje podvuc crtu, ali ovo je po meni totalno glupo osim ako nisu spomenuli da ne nabrajaju previse, a planiraju podrzat (kao podrazumijeva se). Ako ostane ovako, napravit cu onaj flash BIOS-a od RX580 na svoju 480-icu pa ce bit podrzana na silu.

    • Stitrek

      @LetMeBeFrank, 07.06.2021 - 04:33

      Novost je da su podržane RX 470 i 480.

  • Saren

    01.06.2021 - 15:23

    Gledao sam keynote, dobro je. Istina nije jos na razini Nvidijne tehnologije no idu dobrim smjerom. I vjerojatno ce se to jos razvijati s obzirom da im je tehnicki ovo prvi pokusaj. A i nekako sam misljenja u zadnje vrijeme da cu probati si pribaviti 6800XT karticu kada ce to bit moguce, za sad je strava od svega i ne isplati se nabavljati novi hardware jos.

    • Zoran Žalac

      @Saren, 01.06.2021 - 15:48

      Istina, DLSS je puno napredovao u 2.0 izdanju isto.

  • Dick Johnson

    01.06.2021 - 17:27

    4 min prezentacije a malo toga rekli. Na kojem principu ovo radi? Jel rabi il DirectML i strojno učenje ko DLSS il je čisto upscaler algoritam?

    • Sektallica

      @Dick Johnson, 01.06.2021 - 18:06

      Najvjrv. US algoritam

  • trulex

    01.06.2021 - 18:30

    gtx 1080 podržana

  • so_random

    01.06.2021 - 20:33

    Svaka ćast AMD na tome šta misle na normalne gamere pa su cak i ukljucili nvidijine stare kartice. A ne ovi šupci u Nvidia ako oces DLLS plati 10 soma kuna za najnoviju grafu ma mrš.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?