Bloodborne – dobrovoljna transfuzija krvi
Na današnji dan prije okruglih 10 godina prvi put smo kročili u nezaboravni grad Yharnam te zaigrali PlayStationovu ekskluzivu Bloodborne.
Japanski studio FromSoftware od svojih je najranijih početaka usko surađivao sa Sonyjem, prvo na King’s Field i Armored Core serijalima, a kasnije i na Demon’s Soulsu. Vrhunac te suradnje nastupio je igrom zvanom Bloodborne, koju smo na PlayStationu 4 igrali upravo na današnji dan 2015. godine.
Bloodborne je žanrovski bio sličan Dark Souls igrama kojima je FromSoftware stekao slavu, ali se od njih nastojao odmaknuti tematski i mehanički. Dok nas je Dark Souls proveo kroz raznorazne lokacije, Bloodborne je imao upečatljivi grad Yharnam, mračnjikavu lokaciju s arhitekturom u gotičkom i viktorijanskom stilu. Priča je u Bloodborneu također bila razrađenija, s bogatom povijesti grada i tri moguća završetka.
Bloodborne je ostao upamćen i po svom Rally sustavu. Borba je bila brza i od igrača se očekivalo da bude ofenzivno orijentiran prema protivnicima. Zdravlje koje smo izgubili moglo se jednim dijelom vratiti ako bismo neprijateljima uzvratili udarce. Poraženi neprijatelji znali su iza sebe ostavljati korisne predmete, npr. streljivo ili napitke za liječenje. Iako je igra bila single-player tipa, moglo se pozvati i druge igrače te s njima igrati kooperativno do određene mjere. Upravo je takav sustav kasnije postao temelj za Elden Ring.
Borba je bila brza i od igrača se očekivalo da bude ofenzivno orijentiran prema protivnicima.
Bloodborne je po izlasku postao najbolje ocijenjeni novi IP u vlasništvu Sony Interactive Entertainmenta nakon The Last of Us. Igra je naišla na hvale zbog svog ugođaja i izazovnosti, epskih boss bitaka te intrigantne priče. Jedino je tehničko stanje igre bilo i ostalo problematična točka. Često Bloodborne nije uspijevao zadržati stabilnih 30 sličica po sekundi, što se nije ispravilo ni pojavom snažnijih modela PlayStation konzola. Problem je postao posebno naglašen nakon što je jedan modder demonstrirao kako se igra uspješno može izvoditi u 60 fps-a i na osnovnom PS4 modelu.
Bloodborne je nakon izlaska dobio jednu ekspanziju (The Old Hunters) te ga je kupilo 7,5 milijuna igrača. Usprkos tom dobrom rezultatu, Sony i FromSoftware su ovu igru pustili da trune – nije dobila podršku za PlayStation 4 Pro, ni za PlayStation 5, ni za PlayStation 5 Pro, niti PC verziju, niti remaster. Nada umire zadnja i neki zato još uvijek vjeruju da će Bloodborne deset godina kasnije ipak dobiti tehnički dorađeno izdanje kakvo zaslužuje.
Gebro_gaming891
24.03.2025 - 12:31Sad će shadow drop remastera. Samo što nije.
PrydaCro
24.03.2025 - 13:04Kakvo remek djelo i igra koja je od mene napravila From Software fanboya.
Fen
24.03.2025 - 13:29Igrao sam ga nedavno. Igra fantastična. Iskreno, nisam siguran treba li mu remaster ali nastavak aposlutno.
Gebro_gaming891
@Fen, 24.03.2025 - 15:14Treba mu 60 FPs patch, a teško da ćemo to dobiti bez remastera.
Cro legend
@Gebro_gaming891, 24.03.2025 - 19:55Nek naprave foru kao za Horizon Zero Dawn i izbace ga za PC i PS5. Dobiti ce pare uz vrlo malo ulaganja. Ne vidim razlog zasto to ne naprave dok je jos veliki hype oko igre.
hexagram
24.03.2025 - 14:49Igra mog života. Više od igre
mirkunjaaa
24.03.2025 - 15:11Ko voli fantasy rpg (dosta njih), vrh vrhova! 🤟🤟
Ko ne voli fantasy rpg (ja), šit šitova! 🤷♂️🤷♂️
TheCaptainCrash
@mirkunjaaa, 24.03.2025 - 15:13slusaj ne volim ni ja inace souls bourne igre, ali ova radi teme i estetike mi je odlicna.
mirkunjaaa
@TheCaptainCrash, 24.03.2025 - 18:21Jbg ja san zakinut kad se mašta dilila. 😁
Nikakav fantasy me ne zanima, jednostavno nije moj đir. 🤷♂️ A rpg mehanike još manje.
Pokuš san više puta i nije se uvatilo 😁
TheCaptainCrash
@mirkunjaaa, 25.03.2025 - 17:29to je tvoj ukus i tvoje misljenje i ne moze ti nitko reci nista protiv toga. Samo svoj stav 🙂
TheCaptainCrash
24.03.2025 - 15:12jedina souls bourne igra koja mi se svida, i mozda prvi dark souls jer sam to dvoje najvise igrao. znaju ljudi sto rade s ovim.
Ravel
24.03.2025 - 15:42Jedna od rijetkih igri koja je pogodila srž Lovecrafta, nadasve genijalna igra s atmosferom koja me i dan danas očarava koliko i straši, teško zamisliti da je već prošlo toliko od njenog izlaska. I teško za vjerovati da joj nisu dali nagradu za OST. Uz Sekiro, definitivno From Softwareova igra kojoj se najviše vraćam!
VitMeR
24.03.2025 - 18:30Miyazaki, šef fromsoftwarea je rekao u jednom intervju da bi oni volili dat ovoj igri podršku i izbaciti je na PC ali je Sony vlasnik IPa pa ne mogu nista dok oni ne kazu
Cro legend
@VitMeR, 24.03.2025 - 19:53Sony je vjerovatno zaboravio na to kompletno. Ili se bar pravi da je. Meni je neshvatljivo da nisu mogli izbaciti igru u 60fpsa za PS5. Cak jailbroken PS4 pro je moze vrtiti u 60fpsa.
sparrowpunk
24.03.2025 - 18:33U životu nisam igrao težu igru od ove. Da je sada imam, više bih se potrudio.
markan3333
24.03.2025 - 20:29Masterpiece
DiVojic
24.03.2025 - 22:17Sony više nikad neće izbacit remek djelo slično ovome. Ovo je onaj “lightning in a bottle” moment.
slismis
25.03.2025 - 06:57Prva From softverova igra koju sam igrao. Možda i najbolja
esse
25.03.2025 - 07:55Jebala ih ekskluzivnost, pusti sve na sve ..
Kruno32
25.03.2025 - 12:00Živi bili pa vidjeli.
TataMataAkrobata
25.03.2025 - 13:22Znaci multiplayer iz bloodborna je bio osnova za elden ring multiplayer? Dark souls prije bb-a nije imao takav multiplayer? Ne kuzim zasto se posegli za tim potpuno nepotrebnim i krivi navodom.