Cijena PlayStationa 5 ovisit će i o cijeni Xbox Series X konzole
U Sonyju još nisu odlučili koliko će koštati PlayStation 5 konzola, a kako sada stvari stoje, na to će utjecaj imati i cijena konkurentnog Xboxa.
Direktor financija u Sonyju Hiroti Totoki na nedavnom financijskom izvješću morao je investitorima odgovoriti na pitanje koje faktore u određivanju cijene PlayStationa 5 Sony može kontrolirati, a na koje stvari neće moći utjecati. Iz Totokijevog odgovora može se naslutiti kako cijena PlayStation 5 konzole još nije određena, a na nju će najvjerojatnije utjecati cijena koju Microsoft odredi za svoju sljedeću konzolu, Xbox Series X.
“Neke stvari nisu jasne ili vidljive jer imamo konkurenciju u istom prostoru, stoga je u ovome trenutku teško išta govoriti o cijeni konzole. Ovisno o visini cjenovnog ranga morat ćemo odrediti s kakvom ćemo promocijom ići i koliko smo troškova za to spremni podnijeti.” – izjavio je Totoki.
Inače ne bi bilo čudno da Sony i ovoga puta primijeni taktiku “kontre” koja im je bila uspješna prije sedam godina kada su pustili ekipu iz Microsofta da prva najavi cijenu svoje konzole. Cijena PlayStationa 4 tada se pokazala kao presudni faktor jer je u početku bila 100 dolara niža od cijene Xbox One konzole.
Microsoft je tu naučio vrlo važnu lekciju, ali u slučaju da moraju prvi otkrivati cijenu nove konzole svejedno će biti pod povećalom. Naime, prema svemu što smo do sada čuli, očekujemo da će cjenovni rang konzola ići prema gore, što znači iznad 400 dolara koliko je bio prag za uređaje prethodne generacije. U tom kontekstu tko god da prvi najavi cijenu svoje konzole, vjerojatno će najaviti i poskupljenje, na što neki kupci neće gledati blagonaklono.
Dodatnu komplikaciju stvara glasina kako bi Microsoft mogao lansirati dva modela novog Xboxa, od kojih bi Xbox Series X bio skuplji, a drugi, za sada nenajavljeni, bio bi jeftiniji. U Sonyju takvih planova nemaju, a možda je njihova prilika upravo u tome ako se cjenovno uspiju smjestiti negdje između jeftinijeg i skupljeg Xboxa.
delight353
04.02.2020 - 14:03Nekako imam osjecaj da su predvidanja o maloprodajnoj cijeni PS5 od 500$ (450 eura) iluzija. Ne bih se cudio da to bude blize 1000 eura kada uzmemo u obzir generacijski skok cijelog hardwarea koji ce se unutra nalaziti: 8jezgreni proc, gpu nove generacije, ssd…
Zoran Žalac
@delight353, 04.02.2020 - 14:12To kad vidiš 500 dolara – 450 eura odmah znaš da je fejk – nikad neće staviti različitu cijenu dolar/euro. Konzole su tu u svakom slučaju anomalija – danas smartfoni koštaju više od 1000 eura, a ljudi ih mijenjaju iz godine u godinu. Ne svi dakako, ali dovoljno je velika potražnja da postoji razlog zašto novi modeli od 1000 eura izlaze svake godine.
DrunkO_OMonkey
@Zoran Žalac, 04.02.2020 - 20:59Nemozes usporedivati monitel sa konzolom jer konzola ima prejakog konkurenta kada se prica od 1000 eura. Za tu cijenu kupis odlican pc kpji zdere sve bolje nego konzola. Tako da nema teorije da ce stavit 1000 eura. Maximum ce biti 600 ili 700 iako je i to vec previse. Nikakve ekskluzive nece opravdat cijenu pd 1000 eura.
movie
@DrunkO_OMonkey, 04.02.2020 - 23:06Sad mi reci da na tržištu mobitela nema konkurencije pa mogu derati cijene po 1000 eura? S druge strane meni PC nije nikakva konkurencija konzoli jer mi je konzola komfor koji mi PC ne može dati. Da sada ne spominjem i određene naslove koje neću nikada moći zaigrati na PC. U svakom slučaju rađe bih dao i 1500 eura za PS5 nego za novi PC koji mi služi samo da bih mogao drketati po internetu. Zadnjih par godina nisam na PC pokrenio niti jednu igru niti imam namjeru.
DrunkO_OMonkey
@movie, 05.02.2020 - 00:20Sry ali ovi svi mobiteli koji su 1000 eura su se progurali ispred drugih kvalitetom i inovativnoscu (npr. samsung sa foldom), dok je konzola za igre sto isto i pc moze, a za 1000 eura ja na pcu mogu teske programe pokretat i jos mnostvo toga. Sa razlogom su konzole uvijek manje kostale i prodavale se na pocetku sa minusom o cemu su u hclu davno i pisali. Znaju oni dobro da nemogu staviti cijenu ko na pcu jer nemaju toliko puno ekskluziva da bi netko bacio 1000 eura na to. Gledaj i vidjet ces da ps5 nece kostat vise od 700 eura, a ako bude, nece se ni pribliziti prodaji ps4-a
burgi
@delight353, 04.02.2020 - 14:54Ma stave oni 450 eur ali kod nas je tecaj za 1 eur 10 kn
burgi
@burgi, 04.02.2020 - 15:36je po standardnom bankarskom tečaju ali pitaj naše trgovvce koliko je…
želim reći da uvijek množiš sa 10 cijenu u eurima i dobiješ cijenu u hr…
movie
@burgi, 04.02.2020 - 23:09Pričaš gluposti. Sony određuje cijenu konzole za svako tržište posebno. Domaći zastupnik to mora poštivati. Kada SD istakne cijenu, svi ostali se riktaju po njoj. Odstupanja su mala ili ih uopće nema.
movie
@movie, 06.02.2020 - 21:23Nije istina. SD je genaralni zastupnik sony proizvoda za Hrvatsku i cijene se formiraju onako kako ih sony formira za određeno tržište. Na to SD nema utjecaj. Ili rade kako sony kaže ili izgube zastupstvo kako je zastupstvo izgubio GMC prije njih. Kod takvih korporacija sve se zna i ti kao zastupnik, pogotovo na ovako malom tržištu plešeš po pravilima ili te nema.
Dragan[MKD]
@burgi, 04.02.2020 - 17:40To ce biti povijest kad dodje Eur u HR, za 20 godini nitko nece znati o kn.
garacla
@Dragan[MKD], 05.02.2020 - 09:18Dozivati će se kuna još više, isto kao i DM u njem.
Chronosus
@delight353, 04.02.2020 - 15:12Po definiciji je svaka nova generacija konzola donosila “generacijski skok”, s tim da su prije to bila custom rješenja gdje su arhitekture između generacija bile značajno različite i unutar i između generacija.
Od trenutne generacije konzola se sve dosta pojednostavilo pa tako arhitektura nije daleko od klasičnog PC-a.
Također, standardna je praksa da se nova generacija konzola prodaje dobrano ispod cijene. procjena za cijenu proizvodnje PS3 u je bila oko 800 dolara a konzola se prodavala po 600 dolara. Tek pri kraju generacije se počne zarađivati i na samim konzolama.
U svakom slučaju cijena od 600 dolara se već pokazala gotovo pogubna za PS3 jer je dala maha jeftinijem Xboxu 360, a s ovom su se generacijom uloge zamjenile gdje je Xbox kao skuplja konzola u startu bio u problemima.
S obzirom na to, 500 dolara se čini kao sweet spot. Vjerojatno će postojati i skuplja verzija koja će ići do 600, ali više od toga teško.
moordrak
@Chronosus, 05.02.2020 - 10:25Cell arhitektura mikroprocesora je u ono vrijeme bila prilično napredna. Nažalost i preskupa. Drugi skupi dio, ne toliko poznat, je bila dioda za BR čitač. Sony je forsirao BR premda za to nije bilo potrebe. Vremenom se CELL pokazao kao promašena tehnologija. Microsoftovo rješenje je u startu bilo jeftinije jer su odabrali GPU/CPU procesore korištene u PC strojevima. Prva generacija X360 je bila više PC nego konzola, ako i originalni xbox uostalom, dok su u novijim generacijama X360 hardverski promijenili gotovo sve. Prelaskom na custom SOC (jedan čip sa CPU i GPU) su napokon dobili jeftini, jaki i pouzdani stroj. Microsoft je promijenio pun kufer stvari “ispod haube” kao i Sony (od 90nm procesa proizvodnje su došli do 45nm). X360 je imao daleko bolji start, a Sony ih je sustigao tek debelo poslije. Trenutno, hardverske razlike između dvije vodeće konzole na tržištu su minimalne. Cijena je bitna ali još su važniji support i igre. Microsoft je iz nekog razloga odlučio izbaciti pola svijeta sa svoje mape “poželjnih” zemalja. Bazirali su se na dijelu bogatijeg europskog tržišta dok je najveći naglasak bio na američkom tržištu. Sve ostalo su temeljito ignorirali. To im se obilo o glavu. I neka je. Što je najgore, nema nikakvih naznaka misle li promjeniti ovo. Cijenu novih platformi neću predviđati. Očekujem razumne brojke jer sada je glavna igra u kvantiteti.
Chronosus
@moordrak, 05.02.2020 - 11:30Slažem se generalno osim s “Sony je forsirao BR premda za to nije bilo potrebe”. Svaka generacija PS je došla s novom generacijom medija. U to doba bio je začetak high def medija i upravo su nove konzole bile u prvim redovima te bitke. To što je BluRay prevladao je velikim dijelom upravo zbog PS3. Dugo je PS3 bio hvaljen kao najjeftiniji a ujedno i najbolji BR player, i mislim da je u početku veliki dio prodaje mogao zahvaliti upravo tome. Nemoj zaboraviti da je Sony imao veliki ulog u BluRay-u kao predvodnik tehnologije i kao izdavač filmova i proizvođač bluray uređaja.
S druge strane Microsoft se odlučio za HD DVD al se nije baš obvezao pa ga je nudio samo kao eksterni dodatak. To osim što je ograničilo širenje HD-DVD-a na tržište je dosta ograničilo i sam Xbox. Prvotni Xbox 360 je bio nevjerojatno ograničena i loše zamišljena konzola, koja je dobila market share radi ranijeg izlaska i manje cijene (što opet potvrđuje ovu da će ići na što nižu cijenu).
moordrak
@Chronosus, 05.02.2020 - 21:39Blueray ima smisla sada, ali prije petnaestak godina, mislim da je to ipak bila tehnologije izvan svog vremena. Uvesti tako nešto u mainstream je bio riskantan potez. Pokazalo se da su u Sony ipak radili vizionari. Tek par godina kasnije, tri četiri godine nakon izlaska PS3, došlo je do smjene generacija što se panela tiče. CRT je izumro, plazme su bile na umoru, a LCD-ovi velike dijagonale su napokon postali dostupni masama za sitne pare. Prošla vođa ispod mosta. Sada je neko drugo vrijeme sa nekim drugim standardima. Nadam se što skorijoj najavi koliko će nas nova igračka koštati jer ovo iščekivanje jede živce za poluditi.
Chronosus
@moordrak, 06.02.2020 - 09:27Upravo to je poanta. Sony je dizajnirao konzolu koja je trebala izdržati 6-7 godina – jer je to ideja iza konzola. Microsoft je dizajnirao konzolu koja je bila aktualna 2005., a zastarjela već za 2 godine.
Zato su igre na Xboxu morale dolaziti na više diskova kasnije u generaciji a prve dvije godine nije imala nikakav digitalni video izlaz, što se i tad činilo suludo.
Petar Marjolovic
@delight353, 04.02.2020 - 15:38Ne nije, nikada nije bio. Jedan €=7.5 kuna a jedan$= 6.5 kuna.
michaisn
@delight353, 04.02.2020 - 15:42Vjerovatno ce biti skuplja od prosle generacije jer bi trebala imati par dodataka kao sto su podrska za Ray Tracing, SSD, Backwards Compatibility… Cijene grafickih kartica se duplaju u odnosu na proslu generaciju vjerovatno ce i konzole poskupiti jer znaju da ce ih ljudi kupovati i za 600€.
vragec25cro
@michaisn, 04.02.2020 - 19:21Backwards compatibility imaju i sad vec neke konzole,ssd je standard u pc,graficke nek se duplaju jer uzmeš graficku u rangu konzola i nemas brige par godina(slucaj kod mene).Kupit cemo ih kolko god da bila cijena,nemogi nešto previše povecati,ali moja neka predviđanja oko 699€.
k4rlovc4n
@delight353, 04.02.2020 - 16:09Slažem se sa tobom potpuno @delight353! I ja mislim da neće biti ispod soma €, barem kod nas, mi smo Rokeffeleri za sve! Nama deru kožu u svemu pa će i na PS5, jamačno! XD
movie
@k4rlovc4n, 04.02.2020 - 23:14Sony određuje cijenu konzole za svako tržište. Isto tako ste jamačno znali i pisali nebuloze pri izlasku PS4 a onda su svi bili ugodno iznenađeni cijenom koja je bila nešto veća ali opet jako konkurentna. U prednarudžbi je bila još povoljnija. Treba uzeti u obzir visinu poreza u pojedinim zemljama koji dodatno naprave razliku u cijeni proizvoda.
k4rlovc4n
@movie, 06.02.2020 - 09:49Bojim se da ćeš sada biti itnenađen također ali visokom cijenom! Gaj bože da sam u krivu, ja bi to prvi želio, ali znajuć ove naše no comment, samo bojim se da…
movie
@k4rlovc4n, 06.02.2020 - 21:26Trebaš se bojati što će sony odlučiti a ne SD jer sony formira cijenu za svako tržište posebno. SD kao zastupnik poštuje pravila igre ili se traži sljedeći zastupnik. Sjeti se kako je zastupnik bio GMC pa su upravo zbog tih nekih stvari da ih sada ne nabrajam jer sam godinama radio s njima i znam što se dogodilo, izgubili zastupstvo a u sedlo je uskočiola SD. Cijena će biti onakva kakva treba biti bez ikakvog utjecaja SD da je formira.
k4rlovc4n
@movie, 07.02.2020 - 08:00Ok, kako rekoh nekome niže, daj bože da ste vi u pravu, nitko sretniji od mene!
k4rlovc4n
@delight353, 04.02.2020 - 16:16Sad sam našao ovo, da li je fake nemam pojma! https://www.tportal.hr/tehno/clanak/prednarudzbe-za-playstation-5-mogle-bi-poceti-prije-nego-sto-je-itko-mislio-20200204
Malivanzemaljac88
@delight353, 04.02.2020 - 20:04Ako bude bilo 1000 eura prelazim na PC, pa makar imali oni 200 ekskluziva.
k4rlovc4n
@Malivanzemaljac88, 06.02.2020 - 09:47Ja nisam pametan šta budem napravio, kupio sam i neki jeftiniji gamerski PC pa ću vidjeti još, ali budi siguran da će kod nas cijena biti paprena kao i za sve do sada, pa gledaj ps4 je na zalazu i još je skup, preskup….
Malivanzemaljac88
@delight353, 04.02.2020 - 20:05Ako bude 1000 eura prelazim na PC, pa makar propustio 200 ekskluziva.
SonOfZeus
@Malivanzemaljac88, 05.02.2020 - 23:35Ma kakvih soma eura alo? Ne padaj na babe vange. Ja ti sad tvrdim odgovorno da ps4 kod nas u startu prodaje nece bit ni kunu skuplji od 3900kn. Slobodno me citiraj kada izade.
k4rlovc4n
@SonOfZeus, 07.02.2020 - 07:58Daj bože da si ti u pravu, a ne ja!
SimpleHR
04.02.2020 - 14:25Moje mišljenje je da će koštati oko 4500kn +- 300kn
chocobo_047
@SimpleHR, 04.02.2020 - 15:05To i ja mislim, negdje oko četiri tisuće kuna baš kao i PS2 kada je izašao.
nemessis
@SimpleHR, 04.02.2020 - 15:46Ja bi se prije slozio oko 4000/4500 kn, di si ti procito tu informaciju da ce kostat 3700 jer vidim da govoris kao da je potvrđena cijena
k4rlovc4n
@SimpleHR, 04.02.2020 - 16:10Mislim da neće biti ispod soma €, vidjet ćete! XD
kebbab
@k4rlovc4n, 05.02.2020 - 17:01Pa daj jesi normalan kakav ps5 pro??? Dolazi nova konzola PLAYSTATION 5 koje neče biti više od 500€ a ako dođe ps5 pro to če biti za 3-4 GODINE!!! A do tad če ps5 pasti na 350€ tako da tada pro neče biti više od 450€. Samo je ps3 bijo u početku 600€ i to samo zbog tada revolucionarnog Blu-raya.
Play for fun
04.02.2020 - 14:33Svakako će ići sa prihvatljivom cijenom jer su i te kako svijesni da će cijena direktno utjecati na broj prodanih konzola. Ako bi trebao procijeniti koliko bi cijena mogla biti mislim da je to maksimalno 599 dolara/eura što bi svakako bilo korektno.
Dad of Boy
04.02.2020 - 15:12Na mene ne utječe cijena, koja god da bude kupiti ću ps. Jedino da ps i xb imaju iste igre, a xb bude povoljniji, onda bih se odlučio za xb. Ovako, sa 20 godišnjim iskustvom sa ps-om znam što očekivati i koje igre ću dobiti, cijena neće utjecati da kupim xb.
Kralj Budala
04.02.2020 - 16:06Znači cijena konzole će biti 555,00 €/$ ili 55.555 ¥.
Ne pitaj odakle znam, imam nekakav “filing” ?!
Toma_HR
04.02.2020 - 17:06Osnovna verzija 3.600 kn, jača 4.500 – nagađanje poznanika koji radi u prodaji i distribuciji.
deanHR
04.02.2020 - 17:46Pa normalno da je X bio skuplji na početku jer je dolazio sa Kinektom ili cim već. Helou?
perisimus
04.02.2020 - 17:47Teško mi je ovako na prvu prognozirati cijenu PS 5 ali uzevši u obzir prijašnje iskustvo rekao bih da će koštati onoliko koliko Sony odredi.
Iceman73
04.02.2020 - 18:38nije bitno kolko bu koštal PS5,dok zide kupujem…
GREATPCGAMER
04.02.2020 - 19:52Prva mi konzola… možda.
Dajsikeks
04.02.2020 - 20:36Receno je da nece utjecati Trumpove tarife za konzole, jel su odgođene
XLBanana
04.02.2020 - 21:47Verovatno ce cena biti oko 500€. Inace bice vrlo isplatljiv. Pc ce opet pasti cena
Sibilant
04.02.2020 - 21:59Mene cijena ne zanima, PS5 sigurno kupujem – dobro će doći kao stalak za PC…
moordrak
05.02.2020 - 00:12I jope trla baba lan. Već mi opasno počinju ovakve “novosti” ići na jetra…
Tomina
05.02.2020 - 07:35Samo neka bude ispod 5 soma, moja je. I zbogom xbox i Papkosoft.Jedino za čime žalim je kontroler od xboxa.
MightyAloy
05.02.2020 - 09:07Vjerojatno 500€, maksimalno 600€. 1000€ kao što neki kažu nema šanse jer bi to bilo pogubno. Kako bilo bilo ja ću ga kupiti.
garacla
05.02.2020 - 09:21Ako me sjećanje dobro služi mislim da sam ps4 (s 2 ds4) platio 3200 +500 kn vaucer. Tako da ps5 mora biti preko 4k
Mah
05.02.2020 - 09:52Ja prognoziram da cijena neće imati nikakve veze s tim što ću se ja igrati na ps4 još godinama
kebbab
05.02.2020 - 16:34Koštat če tačno 499,90€ i dok kupiš dodatan joystick i jedno dve- tri igre ode 750€
kebbab
05.02.2020 - 20:35https://www.amazon.com/Microsoft-Xbox-One-Console-Wireless-Controller/dp/B07NBVPZ6L