HCL.HR

Don’t Starve – noć je mračna i puna terora

Zoran Žalac prije 1 tjedan   •   1 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije 12 godina lansiran je Don’t Starve – naslov koji je preživljavanje po uzoru na Minecraft spojio s mračnom estetikom Tima Burtona.

Razvojni studio Klei Entertainment ranu je slavu stekao akcijskim igrama Shank i Mark of the Ninja. Međutim, njihov najuspješniji naslov došao je ulaskom u žanr igara preživljavanja. Iako je Minecraft već bio iznimno popularan 2013. godine, našlo se mjesta i za alternativno preživljavanje u 2D izvedbi drugačijeg ugođaja. Na današnji dan prije 12 godina tako se prvi put igrao Don’t Starve.

Igra nas je stavila u ulogu znanstvenika Wilsona koji je istraživao nadnaravni svijet zvan Constant. Cilj je bio preživjeti što duže, a mapa se mijenjala nakon svake smrti kojom se gubila sva oprema i ostvareni level. Kako je sam naziv igre sugerirao – bilo je bitno ne umrijeti od gladi, a trebalo se voditi računa i o Wilsonovom mentalnom stanuju. Normalna stvar za svaku survival igru bilo je i konstantno craftanje bolje opreme.

Baš kao i u Minecraftu, značajna je za gameplay bila dinamična izmjena dana i noći. Po noći su se pojavljivala opasnija čudovišta, a igrač je cijelo vrijeme morao imati izvor svjetlosti inače bi ga u mraku napao nevidljivi protivnik. Nije ovo bila jednostavna igra – u trenutku se moglo izgubiti napredak ostvaren kroz pola sata igranja.

Po noći su se pojavljivala opasnija čudovišta, a igrač je cijelo vrijeme morao imati izvor svjetlosti.

Don’t Starve je nudio dva načina igranja: otvoreni Sandbox Mode te narativni Adventure Mode. Potonji je kroz pet levela ispričao priču o Wilsonovom sukobu sa antagonistom Maxwellom. U Sandbox modu moglo se igrati i s drugim likovima kao što su Willow i Woodie, ali ih je prvo trebalo otključati skupljanjem bodova iskustva.

Don’t Starve je igrače privukao stripovskom prezentacijom i mračnom estetikom kao u djelima Tima Burtona i H.P. Lovecrafta. Slavu je prvo ostvario na PC platformi, no već je godinu dana kasnije završio na PlayStationu 4. Nakon toga su uslijedile verzije za Xbox One, Android, iOS te Nintendo Switch. Prodajni rezultat za Don’t Starve nikad nije otkriven, no procjenjuje se da je verziju za Steam zaigralo više od pet milijuna igrača.

Igra je naknadno dobila niz ekspanzija te zaseban nastavak Don’t Starve Together koji je uveo mogućnost kooperativnog igranja.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (1)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?