HCL.HR

Electronic Arts otkupio je studio sutvorca Halo igre

Petra Rukav 10.07.2018.   •   9 komentara   •   Zanimljivosti


Američka tvrtka Electronic Arts nedavno je obznanila kako se njihovom timu pridružuje nova grupica ljudi iz Industrial Toysa, developera i izdavača mobilnih igara iz Kalifornije.

Nakon 36 godina rada, ogromni proizvođač, izdavač i distributer videoigara Electronic Arts zaradio je reputaciju otimača talentiranih razvojnih studija koje nedugo nakon kupovine odvodi u nepovratnu propast zatvaranja. Dakako, neke od njegovih akvizicija i dan danas uspješno posluju, prisjetimo se samo DICE-a te BioWarea, no čini se kako nije svima suđeno da postanu veliki kao njegova podružnica, tipa Visceral Games.

Mi se nadamo da ista crna sudbina neće pratiti i Industrial Toys, maleni studio koji pravi mobilne igre, a nedavno je otkupljen od strane Electronic Artsa. Naime, EA je jučer obavijestio javnost kako je kupio studio Alexa Seropiana, sutvorca Halo igre, te si time priskrbio 14 pari novih ruku.

Industrial Toys osnovan je 2012. godine kada je njegov direktor Alex Seropian napustio Disney Interactive s idejom da kreira mobilne igre za određenu grupu igrača. No, prije toga, točnije 1991. godine, Seropian je sa svojim kolegom s fakulteta osnovao Bungie gdje su zajedno radili na slavnim pucačinama iz prvog lica – Marathon i Halo. Međutim, zbog frustracije oko procesa razvoja Halo: Combat Evolved igre Seropian je odlučio napustiti Bungie te je osnovao vlastiti studio Wideload kojeg je kasnije otkupio Disney.

„Stvaranje fantastičnih igara zahtjeva rad strastvenih developera i nevjerojatnu kreativnosti, a svaki put kada surađujemo s Industrial Toys timom, njihov unikatan pristup iznova nas nadahnjuje. Drago nam je što se isti pridružuju našoj organizaciji da zajedno lovimo nove ideje i kreiramo nevjerojatne nove igre za svoje igrače“, kaže EA.

Komentari (9)

  • sedf

    10.07.2018 - 18:42

    Smrt,koje nećemo da kukamo,zato što će ih zatvoriti za 7 dana

  • sedf

    10.07.2018 - 21:24

    Evo liste sve EA ubistva studija protekli 36,koliko je EA otpustiti ljude,koliko je sahranjeno igara.i biće raspoređeno do najranijeg zatvaranja i do najkasnijeg
    Maxis
    Datum osnutka: 1987. godine
    Padanje u ralje EA: 1997. godine
    Ubojstvo kompanije: 2015. godine

    Kompanija koja stoji iza ultrapopularnih Sim City i The Sims igara je 10 godina nakon osnutka pala u ralje ovog giganta i uz određene duge stanke čak dosta dugo i izdržala. Vjerojatno zahvaljujući ogromnoj popularnosti igre The Sims 2000. godine. Jedna od posljednjih igara, Spore, bila je promašaj unatoč milijun prodanih primjeraka u prvih mjesec dana. Još kad je glavna faca, Will Wright, koji stoji iza tih igara, napustio Maxis, bilo je za očekivati da se Maxis nikada više neće oporaviti i da će kad tad doživjeti smrt. To se dogodilo 2015. godine.

    Mythic Entertainment

    Datum osnutka: 1995. godine
    Padanje u ralje EA: 2006. godine
    Ubojstvo kompanije: 2014. godine

    Poznati još pod nazivom BioWare Mythic, EA Mythic i Interworld Productions, Mythic su uglavnom bili najpoznatiji po igri Dark Age of Camelot. Igra i dalje ima podršku unatoč zatvaranju studija jer je razvoj igre prebačen u ruke razvojnog studija Broadsword Games čija je glavna faca upravo suosnivač Mythica – Rob Denton.

    Bullfrog Productions

    Datum osnutka: 1987. godine
    Padanje u ralje EA: 1995. godine
    Ubojstvo kompanije: 2001. godine

    Još jedan veteran iste godine osnutka kao i Maxis koji je izgubio u borbi s Golijatom. Jedan od osnivača Bullfroga je upravo karizmatični Peter Molyneux (poznat po igrama Black & White ili Fable serijalu). Bullfrog je stajao iza kultnih naslova kao što su Populous, Dungeon Keeper, Syndicate i Theme Park. Peter je već 1997. godine osnovao Lionhead Studios gdje je dio ekipe iz Bullfroga otišao nakon smrti kompanije, a neki su osnovali Mucky Foot Productions.I dio ekipe osnovao je Molekula Game

    Origin Systems

    Datum osnutka: 1983. godine
    Padanje u ralje EA: 1992. godine
    Ubojstvo kompanije: 2004. godine
    Jedan od, po osobnom mišljenju, najboljih studija koji je radio vrlo kvalitetne i kreativne naslove od kojih su neki postali kultni klasici. Iza njih stoji cijeli Ultima RPG serijal, Wing Commander serijal, Ultima Underworld I I II, System Shock, BioForge, CyberMage: Darklight Awakening. Origin System je svojevrsni otac žanra ili, bolje rečeno, termina “Immersive Sims” koji je i dan danas prisutan u brojnim igrama. Dovoljno je reći da iz njihovih redova potječe Warren Spector (Ultima Underworld, System Shock i Deus Ex). Zadnjih par godina studio je održavan na životu radi igre Ultima Online i budućih nastavaka franžize (koji bi također bili online). Ništa od toga se nije dogodilo i EA je ubio Origin Systems 2004. godine. Chris Roberts koji je bio zaslužan za Wing Commander serijal stoji iza Cloud Imperium Gamesa koji rade na igri (pogađate) Star Citizen.

    DreamWorks Interactive

    Datum osnutka: 1995. godine
    Padanje u ralje EA: 2000. godine
    Ubojstvo kompanije: kao DreamWorks su ubijeni u samom startu i preimenovani masu puta
    Ajde dobro, ovdje nije riječ o klasičnom zatvaranju odnosno ubojstvu studija, već o zavrzlami koja je trajala više od desetljeća. Dreamworks koji stoji iza popularne igre Medal Of Honor i MoH: Underground će nakon ulaska u okrilje EA i dalje štancati nastavke serijala, ali pod drugim imenom – EA Los Angeles. Zatim od 2010. pa do 2013. izdaju još 2 MoH nastavka pod imenom Danger Close Games. A onda opet slijedi promjena u ime koje svi znamo, a to je DICE Los Angeles koji stoje iza Battlefielda 4 i Battlefielda 1. Dakle, u nekom obliku DreamWorks još živi, tako da je ovo ofrlje ubojstvo. Metak zvan raspuštanje je samo okrznuo žrtvu. Phew!

    Phenomic

    Datum osnutka: 1997. godine
    Padanje u ralje EA: 2006. godine
    Ubojstvo kompanije: 2013. godine
    Najpoznatiji po serijalu SpellForce i igri BattleForge te C & C: Tiberium Alliances koja se igra u internetskim preglednicima. Sudbina komapnije je školski primjer nemilosrdnog ubojstva gdje su svih 60 zaposlenih bili redom otpušteni. Sramota.

    Black Box Games

    Datum osnutka: 1998. godine
    Padanje u ralje EA: 2002. godine
    Ubojstvo kompanije: 2013. godine
    Osim ponešto NHL naslova, Black Box Games (EA Black Box) je napravio brojne Need For Speed nastavke kao što su ultrapopularni Hot Pursuit 2, Underground 1 i 2, Most Wanted, ProStreet itd. Uz to, studio stoji iza legendarnog Skate serijala koji je jedinstvenim kontrolama i realizmom prodrmao konkurenta Tony Hawka čiji se serijal nikada nije oporavio. Fanovi su vječno plakali za 4. nastavkom koji nikad nije došao, a kako se čini – ni neće. Stvarno šteta.

    Pandemic

    Datum osnutka: 1998. godine
    Padanje u ralje EA: 2008. godine
    Ubojstvo kompanije: 2009. godine
    Neki od vas će se sjetiti dva nastavka Destroy All Humans igara. Drugi će se možda prisjetiti Full Spectrum Warriora, a neki Star Wars: Battlefront I i II igara. Sve dok nije došao EA i ubio ih godinu dana nakon preuzimanja. 228 zaposlenika je otpušteno, dok ih je 35 ubačeno u EA Los Angeles. Neki od njih su pobjegli u 343 Industries, Infinity Ward, Treyarch, Respawn Entertainment i slično.

    NuFX

    Datum osnutka: -n/a-
    Padanje u ralje EA: 2004. godine
    Ubojstvo kompanije: 2007. godine
    Kompaniju najpoznatiju po NBA Live 2002 i 2003 te NBA Street igrama EA je ubio zato što, klasično, nisu uspjeli ostvariti zacrtane željene profite.

    Playfish

    Datum osnutka: 2007. godine
    Padanje u ralje EA: 2009. godine
    Ubojstvo kompanije: 2013.
    Smijte se koliko hoćete na spomen kompanije Playfish, ali oni su bili zaslužni za neke od vrlo zabavnih igara za ubiti vrijeme dok visite na Facebooku, kao što su Who Has The Biggest Brain, Pet Society, Crazy Planets, EA Sports FIFA Superstars itd. Ipak je EA iskeširao 400 milijuna dolara za akviziciju što nije mala stvar. Vjerojatno zato što je Playfish, kada je bio najjači, imao do 55 milijuna igrača mjesečno koji su igrali njihove aplikacije. Svi osnivači su otišli, a igre su umirovljene.

    • Mixa

      @sedf, 11.07.2018 - 13:34

      Odlican i veoma opsiran komentar.

    • sedf

      @Mixa, 11.07.2018 - 13:58

      Hvala kolega.

    • sedf

      @Mixa, 11.07.2018 - 14:03

      Ako ćemo da budemo pošteni,to ni sasvim moja ideja,imao sam inspiraciju na neki portal,i to specijall,pa odluči da da nabrojimo lista zločina koje EA počinio,i koliko je tačno ubio studija.

      (znam ime,ali ne SEM da ga napomenem da ne dobijem ban zbog toga)

  • sedf

    10.07.2018 - 21:43

    Visceral Games
    1998; 20 years ago
    October 17, 2017; 8 months ago

  • antrax83

    10.07.2018 - 22:21

    znaci jos jedna propala firma

  • sedf

    11.07.2018 - 14:09

    EA Redwood Shores (1998–2009)

  • sedf

    11.07.2018 - 14:11

    Project Ragtag,Ime otkazanog Visceral Games.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?