HCL.HR

Epic Games je izgubio sudski spor protiv maloljetnika koji je varao u Fortniteu

Zoran Žalac 23.08.2019.   •   56 komentara   •   Zanimljivosti


Zaključen je sudski spor između tvoraca Fortnitea i maloljetnika koji je 2017. promovirao varanje u toj igri.

Već smo lagano i zaboravili da je Epic Games krajem 2017. podigao tužbu protiv YouTubera pod nadimkom Sky Orbit za varanje i promoviranje varanja u Fortniteu. Sudski spor je zapeo te se razvlačio sve do sada zbog jedne ključne činjenice – ispostavilo se da je Epic Games tužio maloljetnu osobu koja je tada imala 14 godina.

Usprkos tome što te činjenice isprva nisu bili svjesni, u Epic Gamesu su nastavili tražiti pravdu. Od tuženika nisu tražili nikakvu financijsku odštetu, ali su zahtijevali da mu sud izrekne zabranu ponavljanja spornog čina, odnosno bilo kakvu promociju varanja u Fortniteu.

Međutim, sud je nakon dvije godine stao na stranu maloljetnika te su sve optužbe protiv njega odbačene. U obrazloženju odluke stoji kako maloljetnik nije imao svog legalnog zastupnika, što u prijevodu znači da se izvukao prvenstveno zbog toga što je maloljetan.

Komentari (56)

  • deanHR

    23.08.2019 - 17:54

    Tako treba. Mlade delikvente lijepo znog godina pustimo da rade što žele. Super

    • Petar Marjolovic

      @deanHR, 23.08.2019 - 18:45

      Kakve crne delikvente?

    • Pararera

      @Petar Marjolovic, 23.08.2019 - 19:04

      Danas fortnite, sutra ko zna šta

    • Petar Marjolovic

      @Pararera, 23.08.2019 - 19:08

      Sutra možda i mljekomat opljačlaju…

    • deanHR

      @Petar Marjolovic, 23.08.2019 - 19:57

      E to je to “pametno” razmišljanje. Mladi su, neće to raditi kad malo ostare. Zato i imamo tako loše mlade generacije danas. Nekultura i loš odgoj. Zbog takvih kao ti.

    • Petar Marjolovic

      @deanHR, 23.08.2019 - 20:16

      Zbog takvih kao ja? Hahaha. Šalu na stranu ja razumijem da je iznimno teško kazniti ljude za varanje u igrama ali je malo previše tužiti nekoga. Ako je taj neko kupovau nešto u igri pa da mu stave zabranu kupovanja stvari s tog računi ili tako nešto. Možda zabrana stvaranja novog računa s tog uređaja.

    • marko1106

      @deanHR, 23.08.2019 - 21:46

      Nisu oni problem. Osobno sam bio delikvent generacije a ne smijem ni reci sta sam sve radio. Al eto danas ispao dobar i psovanje izbjegavam. Srecom nisam neko teze sranje napravio. I svi mladi ljudi su u dusi anarhisti i kontrasi ( dobro vecina). Ne znaci da odmah trebaju na robiju zbog pokoje greske. Na robiji se stvaraju pravi kriminalci.

    • deanHR

      @marko1106, 23.08.2019 - 23:16

      Uglavnom nisi u pravu. Čast izuzetaka. Jako rijetko je onaj problematičan u mladosti uzor kad je stariji. Po mojem iskustvu sasvim suprotno jer osobnost ne možeš promijeniti.

    • Darac83

      @marko1106, 23.08.2019 - 23:17

      Slažem se, mogu reć isto za sebe, al svejedno ne shvaćam varanje u igrama. Shvaćam sportaše koji su vezani sponzorima, kojima rezultat određuje karijeru i slično, ali ako igraš igre iz hobija, nisi pro, što ti točno donosi varanje? Imaš bolji score za koji znaš da nije rezultat tvoje vještine, živciraš druge, faca si u društvu? Ne znam, možda sam već pre mator da shvatim, al eto, ne shvaćam…

    • marko1106

      @Darac83, 24.08.2019 - 16:21

      pa ne shvacam ni ja to. Ali da li je robija rjesenje. Zivcira i mene, ali sta bi onda bilo poslje toga ako prevaris na monopolu uzmes iz banke malo vise, ajmo robija.

    • hrga007

      @deanHR, 23.08.2019 - 23:50

      ajde deda kupit si mozak. Kakve bozje veze ima varanje u igrama sa pravim zivotom i nacinom zivota, apsolutno nikakve.

    • deanHR

      @hrga007, 24.08.2019 - 00:18

      Da koristiš mozak znao bi odgovor na svoje pitanje. A ako ga ti je znaš ja ti ne mogu objasniti.

    • PppPP

      @deanHR, 24.08.2019 - 05:00

      dean, pretjeruješ. treba razlikovati stvarnost i video igre. i ja sam u cs 1.6 koristio ponekad cheatove i što sad, trebam na robiju 30 godina?

    • deanHR

      @PppPP, 24.08.2019 - 06:33

      Gle… Varanje i prodavanje cheatova nisu isto. Neka vara tko hoće ali on je prodavao cheatove i to bi trebalo biti kažnjivo djelo a kaznu bi trebao dobiti skrbnik. To su dvije jako velike razlike

    • PppPP

      @deanHR, 24.08.2019 - 06:57

      a je li kažnjivo djelo skidanje krekanih igara? ja sam ih i kupio i “kupio” na stotine, je li trebam na robiju? da ili ne? ilegalno skidanje filmova? serija? ilegalan windows?

    • Petar Marjolovic

      @PppPP, 24.08.2019 - 10:06

      Kad tako gledas mi smo pravi kriminalci…

    • deanHR

      @Petar Marjolovic, 24.08.2019 - 10:56

      Ti se zajebavaš i želiš mene pokazati glupim ali moja bivša firma je platila 3 soma eura (koje je njima platio jedan radnik) zbog piratizacije dok je radio u Njemačkoj. P2P je zajebana stvar ovdje. Ok, kazne nisu uvijek iste nego ovisi o tome što skineš ali kako sma gore napisao znam da kazne idu do 500€ za glazbu i 2000€ za film. A posebno najebeš ne ako skidaš nego ako seedaš. Tu ti niti VPN ne može pomoći.

    • deanHR

      @PppPP, 24.08.2019 - 10:51

      Pa je. Skidaj u Njemačkoj, brate, pa da vidiš. 2000 eura za film, 500 eura za pjesmu. Ne znam koliko je za igre. VPN isto ne znači puno jer ti uvijek ostaviš trag što god da radiš. Ja u RH skidam i ako mi pokucaju na vrata, (a skidao sam i maloljetan pa bi roditelji najebali) znam da su pokucali sa razlogom no srećom nema toga još kod nas. Još. Jako brzo će doći. Jer to je kažnjivo dijelo. A robija ide ako ne platiš kaznu. U teoriji. U praksi nisam čuo na našim prostorima da toga ima ali za Austriju i Njemačku poznam ljude koji su platili velike kazne.

    • Petar Marjolovic

      @deanHR, 24.08.2019 - 11:21

      Mislim, ja ne znam za njemacku I austriju Ali ako kazes valjda je. Na balkanu toga jos na srecu nema. Ali mislim da nije isto skidanje filmova, igara, pjesama itd. I koriscenje chetova. Zato sto kada skidas filmove ti rusis profit autoru filma a ako koristis cheatove ti ne nanosis nikome novcanu stetu.

    • deanHR

      @Petar Marjolovic, 24.08.2019 - 11:57

      Eh… EA je tužio one youtubere kaj su prodavali cheatove za FUT i kaj su oglašavali stranice za te cheatove. I to su dobili DRAKONSKE kazne. Milijunske. Ovo je sličan slučaj sa drugačijim raspletom a rasplet je trenutno takav jer zakoni još to nemaju predviđeno kako treba. Vidjet ćeš da za nekoliko godina ovakve presude će izgledati drugačije. A kažem ti, mene su odmah prvi dan u firmi ko balkanca upozorili da niti pomisliti na piratizaciju. U nekim hotelima te isto upozore. Doći će to k nama. Sada podižu kazne za prometne prekršaje ali doći će vrijeme kada će krenuti pevo u hrvatskoj pa onda i na ostatak balkana sa pridržavanjem zakona. Ne znam kako zo ne znaš ali policija sa sudskim nalogom može već dugo u RH tražiti od bekog telekoma uvid u tvoj internet promet. Ne promet u GB nego promet kakva si “vozila” ilegalno uvazao u garažu. Krećem se u tehnološkim krugovima ali nisam čuo kod nas da je netko dobio neke kazne. Znam za neke firme ali ne znam za privatne osobe. Ali ja ipak doma koristim VPN jer nikad se ne zna… Problem je što nije baš lako naći zakone u kojima se o tome govori ali postoji ta materija. A imaš sigurno na netu hrpu naših ljudi koja je koristila torrente ovdje u neznanju pa su naj…

    • Petar Marjolovic

      @deanHR, 24.08.2019 - 12:30

      Za sad to nasu policiuju ne zanima ali je hrvatska u eu pa ce nas oni vjerovatno pritisnut da to kaznjavamo.

    • deanHR

      @Petar Marjolovic, 24.08.2019 - 13:09

      Da. Pitanje je vremena. Ja sada zarađujem pa mogu kupovati sve te gluposti ali znam da kad si mlad a nemaš love za igre/filmove/glazbu a znaš da i starci nemaju- skidaš. Ok, sada imam par streaming servisa i kupujem igre ali još sam pirat za filmove (makar rijetko jer se ne isplati skoro ništa novoga skinuti) i imam program koji skine glazbu sa Spotifya.

    • PppPP

      @deanHR, 24.08.2019 - 20:23

      Ja sam te pitao da ili ne, ali zapravo ni jedan od ta dva odgovara ne pomaže tvom argumentu. jesi li ti delinkvent zato što gledaš ilegalno filmove? ako ti je odgovor ne, onda si hipokrit. a ako ti je odgovor da, opet si hipokrit. 😀 ajmo ovako, zašto postoji policija? a mislim, sam si rekao da kad si u hrvatskoj – skidaš, a u njemačkoj – ne. zašto? zato što se ovdje ne trebaš bojati da će ti policija kucat na vrata (bar ne još). nadam se da razumiješ čemu sve ovo govorim. ista je stvar i sa ovim dječakom, jednostavno mu ni na kraj pameti nije bilo da bi ga ovi mogli tužiti i sve to što se dogodilo. to ti je ona, svi smo mi potencijalni lopovi, samo se treba stvoriti prava prilika. 🙂

    • deanHR

      @PppPP, 24.08.2019 - 20:57

      Ako zna zaraditi na tome onda zna da je ilegalno… ne može malo biti pametan a malo glup, ne?

    • PppPP

      @deanHR, 24.08.2019 - 21:32

      Pa znam i ja da je ilegalno “kupovati” igre, filmove i serije, nije to poanta…

    • deanHR

      @PppPP, 25.08.2019 - 08:33

      Da, poanta je da ne znaš koliko je ilegalno ali gledaj ovako- ako radiš nešto što znaš da je ilegalno, da li te zapravo štiti tvoje “neznanje” kolika je zapravo kazna ako te ulove? Jer po tome svi mi bi se mogli praviti blesavi. Ali tako to ne ide. Za “nisam znao” nikoga nije briga kad ti pokucaju tj. u ovom slučaju kada dobiješ papir. Meni je jako bitno znati kolika je kazna ako prekoračim 10 ili 30km/h na autocesti gdje je 120. Primjer samo. Moja je poanta da to što se on pravi lud ne znači ništa. Nitko od nas ne čita mala slova u ugovorima a onda su nam svi drugi krivi. Po meni je ovo loša odluka suda. Zaradio je na nečemu ilegalnom a niti k od kazne. Nisam za to da mu trebaju dati ogromnu kaznu ali par mjeseci korisnog društvenog rada bi mu nalijepio. Nekad su ljudu sa 12 išli raditi a ziher danas rade isto u nekim zemljama kao robovi (bolje reći debelo preplaćeni radnici ali draže mi je reći robovi) tako da ga to ne bi ubilo. A ovo za robove- gledao sam neki švedski ili švicarski dokumentarac tako da imam povjerenja da ima tu istine.

    • funky0308

      @Petar Marjolovic, 24.08.2019 - 20:52

      Hahahaha 🙂

    • sgtbare

      @Petar Marjolovic, 24.08.2019 - 11:09

      s naglaskom na crne….

  • Hadvar

    23.08.2019 - 18:03

    pa daj mu perma ban i bok. Ne kuzim kakav sud uopce uzima to u obzir?

    • deanHR

      @Hadvar, 23.08.2019 - 19:58

      Pa treba da se drugi nauče da se to ne radi. Zamisli bana… Kakva je to kazna za beplatnu igru? Nikakva.

  • Petar Marjolovic

    23.08.2019 - 18:44

    Jedu govna ovi u epicu. Fino mu obrišu kanal daju ban i mirna bosna. Ali ne!!! Treba tužit maloljetnika jer vara u igri.

    • movie

      @Petar Marjolovic, 23.08.2019 - 18:58

      Kako da mu obrišu kanal? Valjda si čitao tekst pa si shvatio da nisu znali da imaju posla s maloljetnom osobom? Gdje piše da mu nisu dali ban? Takvih kao on ima na stotine i vrlo vjerojatno sudskim putem su htjeli svima njima poslati poruku no krenulo je krivo zbog godina lika.

    • Petar Marjolovic

      @movie, 23.08.2019 - 19:06

      Jako lako mu mogu obrisati kanal, barem to nije problem. Ali je stvarno previše tužiti bilo koga na osnovu varanja u igrama.

    • Antonijo K

      @Petar Marjolovic, 23.08.2019 - 19:31

      I treba tužiti nemoj varat i riješen problem tako i treba.Treba stat varalicama u kraj.

    • Petar Marjolovic

      @Antonijo K, 23.08.2019 - 19:39

      Neko ko vara taj ce i dalje varat bez obzira tuže li oni nekoga ili ne. Ban je sasvim dovoljan.

    • Antonijo K

      @Petar Marjolovic, 23.08.2019 - 19:41

      Dobro tu si upravu slažem se.?

    • vragec25cro

      @Petar Marjolovic, 23.08.2019 - 20:00

      Vpn +drugi ra¢un 🙂

    • Petar Marjolovic

      @vragec25cro, 23.08.2019 - 20:21

      Vpn+drugi račun= jednako treba platit. A pošto ja mislim da ti koji varaju ne poštuju tu igru se vjerovatno neće mučit oko toga. Ali da, vpn je veliki problem kod bananja u f2p igrama.

    • movie

      @Petar Marjolovic, 23.08.2019 - 22:56

      Pa ne brišu oni kanal. Valjda ga moraju prijaviti pa opet ista stvar kao i u sudskom procesu dokazati da je napravio nešto krivo a vidimo da to ne završi svaki put kako bi trebalo završiti.

  • vragec25cro

    23.08.2019 - 19:26

    Šta nije epic ili bilo koji devolper kriv šta uopšte dopusti varanje u igrama?Zna¢i ima neka rupa koju nisu pokrili kao i u zakonu.Nikad nisam varao u igrama,niti planiram,niti igram fortnite,ali mislim da je kriv taj koji dopusti rupu u zakonu ili u ocom slu¢aju u igri da se može varati.

    • Petar Marjolovic

      @vragec25cro, 23.08.2019 - 19:32

      Upravo tako

    • Sackboy

      @vragec25cro, 23.08.2019 - 20:46

      E sad da li se može pokrpati to varanje u igrama? Do sada nisam čuo za MP igru koja je imuna na varanje. Da li uopće postoji takva igra? NIkada nisam varao u MP igrama pa ne znam kako to radi, vrhunac mog varanja u igrama je upisati gta šifre u SP i to mi je dosadilo za 5 min.

    • vragec25cro

      @Sackboy, 23.08.2019 - 21:56

      I ja isto tako,ali kako sam gore spomenuo:ako si ostavio rupu netko će ju naći.Ja mislim da su devolperi krivi,što par budala,(nekad i malo više od par koristi tu rupu),jer neznam gdje je gušt,ako sam pobjedio ili bio najbolji s nekim programom za varanje(ok zarada ako prodajem,ali tu opet dolazimo do onoga šta sam rekao devolper ostavio rupu ovaj koristi 🙂 ).

    • tree_boa22

      @vragec25cro, 25.08.2019 - 11:04

      Naravno, hakiras banku dignes pare i onda jos tuzis banku sto im sustav za sigurnost ima “rupu”…
      Stvarno svasta tu mozes procitat?‍♂️

    • vragec25cro

      @tree_boa22, 25.08.2019 - 16:46

      Šta je on tu hakirao?Dosta likova koji se bavili prijevarama i hakiranjem na kraju radili za te koje su hakirali.Kao prvo lik je maloljetan(makar ja bi stavio da takvi odsluze kaznu nakon zavrsenog skolovanja),a kao drugo devolperi krivi šta ne pokrivajuvte rupe jer im to nije prvi takav slučaj.

  • Anthemm

    23.08.2019 - 19:53

    Ma daj, pretjeruju s tim sudom… Dajte mu hardware ban i obrišite kanal. Možda su htjeli na njemu pokazati drugim igračima da se ne bi trebali zajeba*ati.

  • Mihael5555

    23.08.2019 - 21:24

    Koliko jadan trebas bit da tuzis nekoga jer je varao u igric a jos jadniji da tu tuzbu podrzavas

    • movie

      @Mihael5555, 23.08.2019 - 23:01

      Ne trebaš biti jadan, samo trebaš imati malo mozga. Igra im donosi veliku zaradu. Ako je nepoštena tj. igrači počnu varati, manje će se igrati. Zašto da igram igru gdje me neki balavac hebe u mozak? Hoću se malo zabaviti i eto malog smeća koje kvari ljudima zabavu. Znači, dvije strane su zainteresirane da se takvi igrači maknu. Pošteni igrači i proizvođać igre kojem se takvim načinom nanosi direktna financijska šteta. Meni je tu sve čisto. Treba ih tužiti i poslati poruku svim budućim smećarima što ih čeka.

    • Tomix

      @movie, 23.08.2019 - 23:24

      Ti hoces reci da je uredu sto su oni tuzili nekog klinca zato sto je navjerojatnije na neki slucajan nacin otkrio kako moze varati (nasao je neki bug) i umjesto da oni budi sretni sto je to neki klinac napravio jer tko zna jer bi ikad to skuzili a ovako su valjda dobili priliku to ispraviti a ne se praviti pametan kao oni su neka velika korporacija i sad ce oni tuziti sve koji varaju da se ljudi useru i prestanu varat jer se uvijek biti skripti i makroa

    • movie

      @Tomix, 24.08.2019 - 21:27

      Prvo, oni nisu tužili nekog klinca nego lika koji je varao unutar igre i to dijelio s drugima. Poslije se ispostavilo da je to neki klinac. Nisu vidoviti milan no to ne mijenja stvar. Mislim da je sasvim u redu da su tužili nekoga tko drugima uništava zabavu a njima donosi moguće financijske gubitke zbog toga.

    • Tomix

      @movie, 25.08.2019 - 13:04

      Aha znaci ti si jedan od onoh sto nikada nije skinuo nista sa torenta ili nekog drugog izvora nego si sve kupio fino legalno i nikad pritom nisi unistio zabavu i financijski ostetio firmu, ako jesi ja ne znam sta cekas odi se prijaviti negdje jer kako ti kazes to je skroz uredu. Ajde molim te prestani srat bzvz jer ti dosadno

    • movie

      @Tomix, 25.08.2019 - 16:01

      Ja sam jedan od onih koji nikada nije varao u igri a igru sam zadnji put skinuo s neta prije 20 godina. Od tada pa do danas kupim svaku igru koja me interesira. Isto tako koristim legalne windowse, office i ostale programe koji mi trebaju. Igre su se nekada skidale kada nam nisu bile dostupne osim ako nismo išli u Gratz ili Trst kupiti ih., Danas pored tolikih servisa, sniženja i akcija stvarno nema smisla skidati igre, no to nije tema ovog članka već varanje u igrama. Jasno sam ti rekao da nikada nisam varao niti mi je to ikada palo na pamet. Još mogu sjvatiti nekoga tko si skine igru s neta ali ne mogu shvatiti onoga koji vara u igri koja je većini nas samo zabava i ništa više.

    • Mihael5555

      @movie, 24.08.2019 - 14:58

      lol

  • Sackboy

    23.08.2019 - 22:58

    Znači po tebi MP igre ne bi trebale postojati? Zamisli da je normalno da svi varaju pa tko bi igrao tu igru? Jedini razlog zašto igram MP igre je zato jer je ipak malo cheatera u odnosu na normalne ljude.

  • moordrak

    24.08.2019 - 00:27

    Varanje je urnebesno zabavno! Posebno kad nekome digneš paru mislim reć, ras*izdiš ga do ludila 🙂 Ebiga… neka pišu malo bolji kod i ne izdaju smeće na tržište pa će biti i manje čitera… Ako mulac od 14 godina iskorištava propuste u kodu, onda nemam lijepih riječi za developere takvih igara nego mogu samo reći: bravo klinjo!

  • tree_boa22

    25.08.2019 - 11:08

    Evo sad vidimo koliko cheatera ima u komentarima

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?