HCL.HR

Fortnite je dobio novu grafiku, Unreal Engine 5.1 pokazao svoje čari

Zoran Žalac 05.12.2022.   •   9 komentara


Fortnite je postao jedna od prvih igara s podrškom za Nanite i Lumen tehnologije, koje su igri donijele detaljniju geometriju, bolje osvjetljenje i općenito bolju vizualnu prezentaciju.

Dolaskom Fortnite Chaptera 4 popularna je igra Epic Gamesa konačno poprimila takozvane next-gen značajke. U verzijama za PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S omogućene su tako opcionalne postavke koje iskorištavaju specifične tehnologije Unreal Enginea 5.1 kao što su Nanite, Lumen, Virtual Shadow Maps i Temporal Super Resolution. Evo što to konkretno znači:

  • Nanite – geometrija objekata postaje detaljnija povećavanjem broja poligona i individualnih modela za sitne stvari
  • Lumen – dodaje ray tracing odraze na vodi i sjajnim površinama, dodaje novi sustav osvjetljenja u kojemu se svjetlo odbija od površina u interijerima te od kostime samih likova
  • Virtual Shadow Maps – donosi detaljnije sjenčanje objekata – svaka cigla i svaki list imaju svoju sjenu, čak i šeširi koje nose likovi bacaju sjenu
  • TSR – Temporal Super Resolution – nadogradnja nad dosadašnjom Temporal Anti-Aliasing opcijom, donosi oštriju grafiku uz veći framerate

Kako ističe John Linneman s Digital Foundryja, razlika između starih i novih grafičkih opcija u Fortniteu je drastična i definitivno proljepšava igru.

Trenutno su ove opcije dostupne jedino u Battle Royale segmentu igre, odnosno na jednoj mapi. Jedino je podrška za TSR aktivna i u drugim modovima.

Na PlayStation 5 i Xbox Series X konzolama nova se grafika izvodi u 60 fps-a, što znači da nije kompatibilna s modom od 120 fps. Verzija za PC također je dobila dodatne hardverske zahtjeve pa se za najviše postavke tako sada preporučuje RTX 2080 ili Radeon RX 5700 kartice.

Komentari (9)

  • Dick Johnson

    05.12.2022 - 13:43

    Sori al ne kužim kaj točno objašnjava ovaj opis Nanitea. al kog zanima to je novi način renderanja kaj u konačnici omogučuje dodavanja više poligona i uklanja popup. Ukratko optimizira mesheve i rendera samo samo u vidljivoj kvaliteti. Možeš importat ultrakvalitetne modele, al ih engine nebu rendero u toj kvaliteti ak nisi facom 10cm od njega.

  • Juventino

    05.12.2022 - 16:00

    I dalje kralj Battle Royale žanra, nakon toliko godina

    • Iron666

      @Juventino, 05.12.2022 - 20:38

      Od svih battle royala, najviše mi se svidio Apex. Mislim, svi BR-ovi boluju od istih ili sličnih bolesti, ali na kraju priče svakome sjedne drugačije

  • MeDoNjA

    05.12.2022 - 16:07

    Ako do sad nismo dobijali bas lepo ispolirane i optimizovane igre , onda ih posle unreal engine-a necemo dobiti sigurno , pa ljudi ukljuce ray tracing pa imaju problem sa fps-om , kako ce ljudi sve ovo uspeti spojiti i da se sve vrti u normalnim fps brojkama. Jos kako pljuju grafičke pa izgleda da će se neke stvari morati menjati na mesečnom nivou.

  • Ismar Porcic

    05.12.2022 - 17:16

    ja vidim samo razliku u shadowima i osvjetljenju

  • Ki-ya Karate Monster

    05.12.2022 - 19:50

    Od bijelih zidova do žutih, netko je ogroman pušač ovdje.

  • Alen0112

    06.12.2022 - 01:48

    Nepotrebno

  • Miha_Kupus

    06.12.2022 - 17:53

    Meni je stvarno drago da oni pokusavaju napravit igricu realisticnom i boljom sta se tice grafika ali to onda nije vise dobri stari fortnite kao u 2018 i 2019.

  • Otrovna_peCurka

    06.12.2022 - 22:07

    Ko jos igra to smeće ?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?