Fortnite je dobio novu grafiku, Unreal Engine 5.1 pokazao svoje čari
Fortnite je postao jedna od prvih igara s podrškom za Nanite i Lumen tehnologije, koje su igri donijele detaljniju geometriju, bolje osvjetljenje i općenito bolju vizualnu prezentaciju.
Dolaskom Fortnite Chaptera 4 popularna je igra Epic Gamesa konačno poprimila takozvane next-gen značajke. U verzijama za PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S omogućene su tako opcionalne postavke koje iskorištavaju specifične tehnologije Unreal Enginea 5.1 kao što su Nanite, Lumen, Virtual Shadow Maps i Temporal Super Resolution. Evo što to konkretno znači:
- Nanite – geometrija objekata postaje detaljnija povećavanjem broja poligona i individualnih modela za sitne stvari
- Lumen – dodaje ray tracing odraze na vodi i sjajnim površinama, dodaje novi sustav osvjetljenja u kojemu se svjetlo odbija od površina u interijerima te od kostime samih likova
- Virtual Shadow Maps – donosi detaljnije sjenčanje objekata – svaka cigla i svaki list imaju svoju sjenu, čak i šeširi koje nose likovi bacaju sjenu
- TSR – Temporal Super Resolution – nadogradnja nad dosadašnjom Temporal Anti-Aliasing opcijom, donosi oštriju grafiku uz veći framerate
Kako ističe John Linneman s Digital Foundryja, razlika između starih i novih grafičkih opcija u Fortniteu je drastična i definitivno proljepšava igru.
Working on a video now – the differences are staggering. Hopefully a big game like this can finally showcase the benefits of Lumen (and Nanite, of course) to the masses! Light actually behaves like light. pic.twitter.com/DNrECLNm0o
— John Linneman (@dark1x) December 5, 2022
Trenutno su ove opcije dostupne jedino u Battle Royale segmentu igre, odnosno na jednoj mapi. Jedino je podrška za TSR aktivna i u drugim modovima.
Na PlayStation 5 i Xbox Series X konzolama nova se grafika izvodi u 60 fps-a, što znači da nije kompatibilna s modom od 120 fps. Verzija za PC također je dobila dodatne hardverske zahtjeve pa se za najviše postavke tako sada preporučuje RTX 2080 ili Radeon RX 5700 kartice.
Dick Johnson
05.12.2022 - 13:43Sori al ne kužim kaj točno objašnjava ovaj opis Nanitea. al kog zanima to je novi način renderanja kaj u konačnici omogučuje dodavanja više poligona i uklanja popup. Ukratko optimizira mesheve i rendera samo samo u vidljivoj kvaliteti. Možeš importat ultrakvalitetne modele, al ih engine nebu rendero u toj kvaliteti ak nisi facom 10cm od njega.
Juventino
05.12.2022 - 16:00I dalje kralj Battle Royale žanra, nakon toliko godina
Iron666
@Juventino, 05.12.2022 - 20:38Od svih battle royala, najviše mi se svidio Apex. Mislim, svi BR-ovi boluju od istih ili sličnih bolesti, ali na kraju priče svakome sjedne drugačije
MeDoNjA
05.12.2022 - 16:07Ako do sad nismo dobijali bas lepo ispolirane i optimizovane igre , onda ih posle unreal engine-a necemo dobiti sigurno , pa ljudi ukljuce ray tracing pa imaju problem sa fps-om , kako ce ljudi sve ovo uspeti spojiti i da se sve vrti u normalnim fps brojkama. Jos kako pljuju grafičke pa izgleda da će se neke stvari morati menjati na mesečnom nivou.
Ismar Porcic
05.12.2022 - 17:16ja vidim samo razliku u shadowima i osvjetljenju
Ki-ya Karate Monster
05.12.2022 - 19:50Od bijelih zidova do žutih, netko je ogroman pušač ovdje.
Alen0112
06.12.2022 - 01:48Nepotrebno
Miha_Kupus
06.12.2022 - 17:53Meni je stvarno drago da oni pokusavaju napravit igricu realisticnom i boljom sta se tice grafika ali to onda nije vise dobri stari fortnite kao u 2018 i 2019.
Otrovna_peCurka
06.12.2022 - 22:07Ko jos igra to smeće ?