HCL.HR

Gaming kalendar: Braid – dvorci i princeze u vremenu prošlom

Zoran Žalac 06.08.2018.   •   1 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan, prije točno deset godina, prvi put se pojavio fantastični 2D platformer koji nam je promijenio poimanje vremena u igrama.

Videoigre najčešće doživljavamo kroz parametre triju dimenzija. Velika većina igara ide linearnim slijedom i ne bavi se dimenzijom vremena. Međutim, prije točno deset godina pojavio se mali indie biser zvan Braid – igra u kojoj je vrijeme (odnosno pitanje kada) bilo jednako važno kao i prostor (tj. pitanje gdje).

Braid je bio proizvod Jonathana Blowa, kojim je dotični dekonstruirao trope klasičnih igara, što kroz gameplay u 2D prostoru koji ne mora uvijek završiti game overom, što kroz priču o spašavanju princeze koja možda ne želi biti spašena.

Braid je bio dizajniran tako da se igrač kroz šest različitih levela susretao s nizom prepreka koje je mogao riješiti jedino kroz manipulaciju vremenom, bilo kroz pojedine segmente levela ili kroz čitavi level. Premotavanje i ubrzavanje protoka vremena predstavljalo je okosnicu Braidovih zagonetki.

Braid je izvorno izašao samo u verziji za Xbox 360 konzolu da bi se godinu dana kasnije pojavio na PC-u i PlayStationu 3. Prihvaćen je s odličnim kritikama i danas se smatra jednim od najboljih 2D platformera ikad napravljenih.

Svom je tvorcu donio zaradu od šest milijuna dolara, te je u to vrijeme bio primjer i dokaz kako jedna mala igra može uspjeti pokraj hrpe skupih projekata. Na temelju uspjeha ove igre procvjetala je nezavisna produkcija igara na sedmoj generaciji konzola, a kasnije i na PC-u.

Označeno sa:

Komentari (1)

  • l)oolvl

    06.08.2018 - 22:41

    dobra igra ali precijenjena po mojem mišljenju, gameplay mi je više bio zamoran nego zabavan, i kraj skroz bleh

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?