HCL.HR

Apple Macintosh – računalo za ozbiljne ljude, a ne gamere

Zoran Žalac 24.01.2019.   •   10 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan, prije točno 35 godina, tvrtka Apple izbacila je prvo osobno računalo u seriji poznatoj kao Macintosh.

Apple_Macintosh_128k_Thumbnail_0000

Osobna računala osamdesetih godina prošlog stoljeća nisu bila ni izbliza pristupačna kao današnja. Većina modela koristila je tekstualno korisničko sučelje s unošenjem naredbi, a to je bilo nešto od čega se zgražao pokojni Steve Jobs. Njegova matična tvrtka Apple stoga je odlučila inovirati i na tržište lansirati prvo osobno računalo s grafičkim korisničkim sučeljem. Nazvali su ga Macintosh po sorti jabuka McIntosh, razvijali čitav niz godina te ga u prodaju pustili na današnji dan prije 35 godina.

Macintosh je za današnje pojmove bio više nego primitivna platforma. Imao je Motorolin mikroprocesor na taktu od 7,8 MHz, 128 KB radne memorije i 64 KB ROM čip s kojega se učitavao operativni sustav. Računalo nije bilo nadogradivo, ali je za razliku od ostalih proizvoda u to vrijeme dolazilo u paketu s perifernim jedinicama – CRT ekranom, tipkovnicom i mišem. Ekran je prikazivao crno-bijelu sliku u rezoluciji od 512×342 piksela. Sve to tada je koštalo dvije i pol tisuće američkih dolara.

Apple je svoj Macintosh promovirao kao platformu za produktivan rad, u što se igranje nije uklapalo. Takav pristup zapravo je porijeklo Appleove inertnosti oko gaminga koja se vidi i dan danas.

Igre na Macintoshu uglavnom su bili portovi popularnih igara s ostalih platformi.

Igre na Macintoshu uglavnom su bili portovi popularnih igara s ostalih platformi. Igranje na Appleovoj platformi ipak se nije moglo mjeriti s tadašnjim konzolama na kojima su se igre prikazivale u boji. Na Machintoshu su stoga najčešće igre bile sporije strategije i tekstualne avanture.

Unatoč tome što igranja na Macintoshu nije bilo u izobilju, platforma je ostvarila dobru prodaju i dobila preko nekoliko iteracija. Preživjela je čak i tranziciju na PowerPC arhitekturu te se krajem devedesetih ponovno aktualizirala.

Današnji Macovi smatraju se “elitističkim” proizvodima u računalnoj industriji, ali za igranje još uvijek nisu isplativa platforma. Značajan pomak za Appleovu platformu bio je dolazak Steama koji se dogodio 2010. godine. Steam je u tada nudio 63 igre za Mac OS X, a danas ih u ponudi ima oko pet tisuća. Steam danas broji oko četiri milijuna Mac korisnika, iliti 3% ukupnih igrača u bazi.

Označeno sa: ,

Komentari (10)

  • Bojko

    24.01.2018 - 15:26

    Znaš kako se kaže – once you go Mac, you never go back. Osim ako si gejmer 🙂

  • Artyom

    24.01.2018 - 18:28

    Ova Ridley Scottova (1984 inspirirana) reklama je jedina vrhunska stvar ikad proizvedena sa imenom Mac na sebi.

  • l)oolvl

    25.01.2018 - 00:39

    Gaming kalendar, a Apple Macintosh. gdje je logika :/

  • Ovcaodnovca

    24.01.2019 - 20:05

    Mac je u pocetku bio jako povezivan sa igrama jer se dosta koristio u uredima i na njima se dosta igralo, to je i bio jedan od najvecih njihovih problema sto ih se povezivao sa igrama. Pa su to sami odlucili promijenit. Ima dosta video materijala o tome na youtubeu

  • funky0308

    24.01.2019 - 21:17

    Ja to postujem kod Applea, oni su se orjentirali na nesto potpuno drugacije. Sjecam se kada je odjel marketinga, pocetkom 2000ih u Saponiji dobio G4 sa dual AGP grafikom, a kasnije i G5, – to su bile zvijeri u to vrijeme i odlicno su sluzili za ono sto su namjenjeni. Apple nikada nije imao zelje (to je ono sto ja vidim) uci u gaming ozbiljnije i bazirali su se na neke druge stvari koje su doveli do savrsenstva (OSovi njihovi su najcesce uzuzetno dobri i stabilni, updatei redoviti i pustaju se za sve u isto vrijeme….) . Da su se htjeli ukljuciti u gaming, kroz PC ili konzolu, siguran sam da bi cuda napravili ali nisu i po meni su dovro i odabrali.

    • superdeda2000

      @funky0308, 25.01.2019 - 08:11

      Apple se htio uključiti u gaming i napravili su konzolu.

    • funky0308

      @superdeda2000, 25.01.2019 - 10:49

      U pravu si, jesu. 96 su napravili nesto i nakon toga stali, bez obzira na to, ipak mislim da su mogli odraditi puno bolji posao da su se htjeli vise pozabaviti tim trzistem s novim/starim ljudima u Appleu. Kompanija je odlucila napraviti akviziciju NeXTa i vratiti Jobsa, stigao je i Tim Cook i krenula je neka nova era, jedan novi smjer koji nije u planu imao gejming ili konzole. Sve je ovo samo moje razmisljanje, naravno, nemam info sto se zaista dogodilo i zasto je sve stalo na toj jednoj konzoli od prije vise od 20 godina ali ovo je, kao sto sam i rekao, neko moje vidjenje stvari. Mozda i nisam u pravu, mozda je bilo deset propalih pokusaja i losih prototipova pa su odustali, mozda se radilo samo o procjeni da je lova negdje dalje, mozda je MS svojim ulaganjem u Apple uvjetovao pomoc Applovim odustajanjem od gejminga i konzola, tko ce ga znati..

  • m4r1ju4n

    25.01.2019 - 10:42

    moj mac classic još uvijek radi

  • svraka12_LIX

    26.01.2019 - 14:32

    Do di smo dogurali u 35 godina, a kakvi će kompovi bit za jos 35 godina. Živi bili pa vidjeli.

  • Sviz997

    26.01.2019 - 19:26

    Za poslovnu upotrebu nit danas mu nema ravnog.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?