HCL.HR

GeForce RTX 3070 je novi san PC gamera, brža je od 2080 Ti

Zoran Žalac 01.09.2020.   •   98 komentara   •   Tehnologija


Tvrtka Nvidia službeno je predstavila novi model iz serije RTX koji će biti primamljiv značajnom segmentu PC igrača svojim omjerom snage i cijene.

Dok entuzijasti sanjaju o karticama od 24 GB većina nas bila bi sretna i s karticom od 8 GB, a za takve je tvrtka Nvidia pripremila novo mini-čudovište zvano GeForce RTX 3070. Temeljena na novoj Ampere arihitekturi, RTX 3070 je snagom jača čak i od RTX 2080 Ti, ali je cjenovno prihvatljiva jer joj cijena kreće od 499 dolara.

Kartica ima već spomenutih 8 GB GDDR6 memorije koja kumulativno može dosegnuti propusnost od 512 Gbps. Troši oko 220W, a hladi se, barem u Founders izdanju, novim Nvidijinim sustavom koji koristi ugljikove nanocijevi. Tako barem kažu – iskreno ni ne znam što to znači.

U prijevodu, kartica je na pola puta da s uključenim raytracingom dosegne novi standard PC gaminga – 4K60. Dakako, nije svemoćna – za to su ipak tu snažniji GeForce RTX 3080 i 3090.

RTX 3070 u prodaju kreće u desetom mjesecu.

Komentari (98)

  • departed1983

    01.09.2020 - 19:00

    AMD nesto opasno kuha cim je NVIDIA ovako srezala cijene…

    • mg

      @departed1983, 01.09.2020 - 19:11

      Svašta se može očekivati od samsunga

    • doctorsparta

      @mg, 01.09.2020 - 19:34

      Kaj? ja navijam za Novi bluetooth usisivač ili Pametnu peglu za kosu, možda čak i umrežena Vešmašina!!!

    • rolac69

      @doctorsparta, 02.09.2020 - 02:35

      Umrežena veš mašina je cudo od aparata ko i top za punjenje krvavica!

    • mg

      @doctorsparta, 02.09.2020 - 19:49

      Domaćice tvoj izbor pa navijaj:)

    • Zvonimir Komar

      @mg, 01.09.2020 - 19:35

      Na sto tocno mislis? Los proizvodni proces? Kartice koje dupliraju jao radijatori?

    • mg

      @Zvonimir Komar, 02.09.2020 - 12:15
    • Ivan Golubic

      @departed1983, 01.09.2020 - 19:17

      navodno da isto ovaj mjesec

    • departed1983

      @departed1983, 01.09.2020 - 19:18

      Za mjesec dana rekose..

    • doctorsparta

      @departed1983, 01.09.2020 - 19:30

      Nema ti tu logike neke. Cijenu je diktirao dolazak next gen konzoli, krizi na tržištu, a majnanje kriptovaluta je na izdisaju. Nvidia je prva udarila i sada može diktirati cijenu. Sad su s 3070 broj jedan na tržištu i imaju monopol nad high end GPU-om. Lako dampaš cijenu ako AMD uleti. Kao što je to bilo s 20×0 serijom. Kad je AMD uzvratio, izdali su Super verziju svojih kartica s prilagođenim performansama i cijenom. AMD trenutno nema ništa u najavi skoroj. Eh da je AMD na sva zvona zatrubio da dolazi njihova Navi zvijer. Čini se da je Nvidija skužila da nabijanje cijena GPU-a nema smisla. I da treba uvijek imati dignut gard s fer cijenama jer ove godine ima toga dosta za kupiti što se tiče gejminga. Mnogi će vagati 3070 u PC-iju ili next gen konzola. Nvidia s 3070 već dugo nije imala tako dobar omjer cijene i performansi na launchu.

    • departed1983

      @doctorsparta, 01.09.2020 - 19:43

      To ti je isto kao da si reko da je zbog najave novih konzola pojeftinio paradajz.. Onaj ko igra na PCu igra na PCu, neki usput imaju i konzolu ili vise njih, a neki ne.. ali cijena konzole nikad nije uticala na cijenu PC komponenti… 2080ti je trenutno skuplja od 1000 dolara.. srezali su joj cijenu za duplo.. sigurno ne bez razloga…
      AMD moze ponuditi recimo raw power gpu bez ray tracinga i ostalih featureakoje nudi nvidia, i dati je recimo za 350 ili 400 dolara i masa ljudi ce se odluciti za to.. jer danas SP igre i nisu nesto moderne.. vecina igara koje se igraju su neki oblici kompetitivnih sutera i tu ce ljudi zbog 5 frejmova i bolje vidljivisti iskljuciti i smanjiti sve moguce graficke postavke…

    • doctorsparta

      @departed1983, 01.09.2020 - 20:01

      ne, nije nikako isto. Ako si kupio next gen konzolu kupio si AMD. Ove godine se bitka između Nvidije i AMD-a, svodi na bitku između next gen konzola (AMD) i jakih GPU-a po pristupačnim cijenama (Nvidija). Izlaz next gen konzoli je problem za GPU u toj godini. Zbog krize nećeš u istoj godini ruknuti brdo para za GPU i konzolu. Odgodit ćeš kupnju jednog od tog dvoje za kasnije. To razmišljanje snažno utječe na prodaju GPU-a. Osim toga AMD ove godine ništa revolucionarno neće izbaciti po pitanju GPU-a baš zbog masovne proizvodnje za next gen konzole. Sada Nvidija ima priliku uletiti u neobrano grožđe GPU tržišta ako je cijena ok (kao što je) da bi dugoročno profitirala i osvojila veći dio GPU tržišta dok AMD štanca konzole. Izlaz next gen konzole je itekako bitna za GPU tržište jer tu se lovi nespreman AMD. Dampanje cijene starijih modela ide zbog korone krize i nove serije (pražnjenje skladišta). To je uobičajeno.

    • zeljo024

      @doctorsparta, 02.09.2020 - 00:33

      Sprema AMD sigurno nesto, ne bi Nvidia tek tako perfomanse 1200$ graficke ponudila za 500$.
      TSMC ostao bez Huaweia a sada i bez Nvidie (presla kod Samsunga), oslobodila se gomila proizvodnih kapaciteta kod njih. Posto se zna dobro da im je AMD glavna musterija, izlazit ce odatle gomila njihovih cipova u vidu CPU, GPU, APU i APU za konzole.

    • doctorsparta

      @zeljo024, 02.09.2020 - 00:51

      Jeli ti malo čudno da 3070 dođe isto kao i potencijalno PS5, i da izlazi 3 mjeseca prije istoga? Ne tu nema slučajnosti. Nvidia uljeće prije PS5 i daje jasnu poruku da su alternativa next gen konzolama. Znače izbjegavaju Božićne praznike. Zašto? Pa next gen konzole će ukrasti show tada. Kupi ova 3 mjeseca koliko možeš tržišta. TSMC iznamjljuje svoje kapacitete, a vjeruj mi AMD nema tako kolosalne strategije niti pare da se bori na PC GPU, i CPU tržištu i zadovoljava proizvodnju next gen konzola. TSMC će početi raditi s Qualcommom i 5G čipovima vjerojatno.

    • zeljo024

      @doctorsparta, 02.09.2020 - 01:35

      I kod konzola je ista CPU/GPU arhitektura kao i kod PC-a, razvijaju te dve arhitekture i to je u sustini to.
      AMD se mucio sa paralelnim razvojem te dve arhitekture od kada je kupio ATI, medjutim kako vreme odmice sve je uspesniji u tome.
      Ne mora AMD da konkurise Nvidia na svim nivoima, dovoljno ce biti kao i do sada da bude konkurentan 3070 i nizoj klasi.

    • mg

      @zeljo024, 02.09.2020 - 13:23

      TSMC ima najveći fokus za Apple 5 nm A14 Bionic.

    • zeljo024

      @mg, 02.09.2020 - 16:53

      To samo znaci jos vise prostora za AMD u 7 nm proizvodnom procesu, koji je vec razradjen i usavrsen.
      Tako da i ta cinjenica ide u korist AMD-a.

    • mg

      @zeljo024, 02.09.2020 - 18:43

      Zna SONY šta valja!

    • AdoChoko

      @departed1983, 03.09.2020 - 05:04

      mislim da ne gledas to sve iz objektivne perspektive. doctorsparta je u pravu.

    • resman20

      @doctorsparta, 01.09.2020 - 20:34

      Ja bih još nadodao da osim krize Nvidia si je mogla ovo dozvoliti jer su imali dobar skok dionica, pretekli Intel kao vrednija tvrtka i jos bi tu dodao ekskluzivno partnerstvo s Mercedesom u koje ce stavljati svoja rjesenja a partnerstvo s Mercedesom znaci par milijardi takodjer…

    • Artyom

      @departed1983, 02.09.2020 - 01:03

      Meni je najipresivnija ova RTX IO tehnologija koja omogučuje daleko brže učitavanje sa SSDa. Nadolazeće konzole se hvale sa time već duže vrijeme, a za PC se pričalo da će “zaostajati” neko vrijeme. Kad ono, eto PC dobio tu tehnologiju i prije nego što konzole izađu. Nadam se da će i AMD kartice imati nešto slično itegrirano (pošto Amd radi i gotovo sav hardware za spomenute konzole).

    • departed1983

      @Artyom, 02.09.2020 - 12:26

      Da, i cudi me da se neko prije nije toga sjetio jer je GPU neiskoristen za vrijeme load time…pretpostavljam da ce i AMD imati nesto slicno ovome.. zato cekam i njih da vidim sta ce pokazati..

    • Saren

      @departed1983, 02.09.2020 - 14:49

      AMD ti je davno napravio onaj svoj pokusaj zvan RAMDisk gdje je RAM trebao ubrzavati load time igre. Koliko je to bilo uspjesno il ne vise se nit ne sjecam, kao ni da li se na tome radi jos. Uglavnom evo ti link Hoce li i cime probati parirati necim novim ovome sta je napravila Nvidia sad, ostaje za vidjet na njihovoj prezentaciji koja ce bit uskoro.

    • Artyom

      @Saren, 02.09.2020 - 15:01

      Ram disk je fenomenalna stvar. Brzine su daaaaleeeko brže od bilo kakvog SSDa i Raid kombinacija. No, da bi instalirao jednu modernu 50+ GB igru na to, treba ti 50+ GB rama izdvojeno. Plus standardni rami za rad PCa. I onda ako želiš drugu igru, briši prvu pa instaliraj drugu. I također pri svakom paljenju to se prvo mora učitati ako se ne varam. Tako da nije baš praktično te treba imati najmanje 128 GB i popratni hardware koji podržava toliko, pa nije baš ni jeftino također.

    • Masterchief

      @Artyom, 03.09.2020 - 14:46

      Imaš možda link do izvora za to, zvuči mi fakat zanimljivo

    • Artyom

      @Masterchief, 03.09.2020 - 15:37

      RamDisk ili RTX IO? Neznam na koji komentar točno si odgovorio. Ugl, o RTX IO-u su pričali u prezentacijskom videu, a za RamDisk je službeni link postavio Saren odmah u komentaru iznad, samo klikni na riječ “link”.

    • Masterchief

      @Artyom, 03.09.2020 - 16:05

      Mislio sam na RTX IO, no našao sav u međuvremenu

    • funky0308

      @Artyom, 03.09.2020 - 22:26

      Jos malo i ostatak PCa uz izuzetak dobrog napajanja i diskova nece ni trebati. Jbtw ja na grafama plovim vec dulje vrijeme. Stao sam na DDR3 ploci i prastarom socketu sa 4790k CPUom. Je to i7 i super sve skupa radi ali bas kontam da grafe i guraju sve. Kada sam skinio 1070GTX i stavio 2070RTX ponovno sam odgodio upgrade ostatka PCa za nagodinu(neplanirano, htio sam isprobati da vidim kako radi pa promjeniti plocu, proc i memoriju). Dugo se vec sve vrti oko GPUa ali sada je bas postalo ocigledno da su grafe novi PCi .. 🙂

    • Artyom

      @funky0308, 04.09.2020 - 16:16

      Istina. Grafička kartica je najvažnija. U većini slučajeva i dosta stara konfikguracija “poleti” ako se stavi samo nova grafa. Igre se duže učitavaju, ali kad jednom uđeš u igru sve radi normalno, grafa sve sama proguta…

  • cikastojca

    01.09.2020 - 19:02

    Eh da i kod nas kad dodje kosta 500 dolara

    • Ivan Golubic

      @cikastojca, 01.09.2020 - 19:05

      Pa malo sam usporedivao cijene kartica i kod nas su oko 50 dolara skuplje nego u americi, mora se i drzava neceg nakrast, oni i njihovi usrani porezi, sva tehnologija skuplja kod nas, san mi je otic van radit za 1000 eura i da su mi ovakve cijene

    • NastyGT

      @Ivan Golubic, 02.09.2020 - 09:19

      Samo 50 dolara razlika?? Ako je grafička karta u Americi/Evropi 500 dolara ili evra u Srbiji nema šanse da se nađe ispod 900 dolara.

    • Ivan Golubic

      @NastyGT, 02.09.2020 - 11:08

      Pa mislim da ce se founders edition moci naruciti i sa nvidijine stranice, pa ce cijena biti ista za sve. A shipping, shipping…

    • funky0308

      @cikastojca, 01.09.2020 - 19:15

      Bilo bi dobro da razlika bude samo 1$ ali nece, biti ce veca. Faki nam konkurencije kod uvoznika, kada imas “dva” uvoznika za cijelu regiju, onda imas takvu razliku u cijeni. Jednostavno ne stete jedni drugima, kada bude 20 uvoznika i kada se budu borili za svakog kupca da vidis kako ce i kod nas biti 499$ ako je toliko dalje.

    • departed1983

      @funky0308, 01.09.2020 - 19:21

      Nije samo do uvoznika.. ima dosta i do prodavaca. Recimo ja zivim u Sarajevu, i ako bih kupovao u trgovinama tu, neke cijene su i duplo skuplje nego inace. Evo jedan primjer, prije pola godine odem za firmu kupiti neku tastaturu i par stikova u trgovini u centru grada, i pogledam po policama i ugledam 290x… AMD kartu valjda iz 2013 godine.. 1200 KM.. malo vise od 600 eura..

    • delight353

      @departed1983, 01.09.2020 - 20:01

      LOL

    • funky0308

      @departed1983, 02.09.2020 - 09:55

      Haha…ostalo im pa kontaju upecati kakvog jadnicka koji ne zna (sto je najgore jos ce im i proci to)..
      Slazem se da je i do prodavaca, apsolutno, pogotovo kada smo ovako mali i nebitni kakvi i jesmo (i BiH i RH i SRB, Crna Gora, Slovenija, Makedonije…da ne nabrajam dalje, kuzimo se ).. rascjepkano je trziste i nije to nama bas najbolje svima sjelo. Jako je malo uvoznika, a nema ni kvalitetnih trgovaca. Imas Links i HG Spot, ostali nesto kao pokusavaju ali sve je to slabo. SD je OK sto se konzola tice, TVa i neke opreme ali nema trgovine u RH , a sumnjam da je ima i u regiji koja je i uvoznik kao Sancta D za Samsung i veliki prodavac koja ce pratiti cijene koje su aktualne u EU sto se komponenti tice i OC gaminga. Da postoji nekakav Outlet PC ili Game Stop kao vani. To bi bilo lijepo imati.. udjes u trgovinu i imas apsolutno sve sto se gaminga tice tamo, uz dobre cijene … aaaaa utopiaa 🙂

    • departed1983

      @funky0308, 02.09.2020 - 12:24

      Pa da se nece upecati ne bi ni stavili cijenu. Bezobrazni su dosta… Ali moze se naci.. ima i postenih trgovaca… Ali treba malo razgledati okolo.. Ja sam prije par mjeseci sastavljao sebi racunar, ali ne ovdje gdje zivim vec iz firme iz jednog manjeg grada.. Sve legalno, sve cisto uz fizikalni racun, garancije i sve ostalo.. i ljudi svaki dan posalju kombi robe od online narudzbi, zarade na kompletnoj kofiguraciji kao sto ovi uzimaju na jednoj komponenti ali zato ljudi posalju kombi robe od online nrarudzbi svaki dan, i zato sam im ja poslao jos 3 kupca, i zato cu kod njih kupiti i gpu sad kad budem kupovo.. i to je to..
      Kod nas je taj mentalitet, daj da se preko noci zaradi sto vise, guli dok mozes.. slabo ko razmislja na dugorocno..

    • movie

      @funky0308, 01.09.2020 - 22:31

      S obzirom na naše poreze cijena neće nikad biti 499 dollara ma koliko bilo uvoznika. Jednostavno je, imamo veće poreze od većine normalnih zemalja. To krajnji kupac mora osjetiti.

    • funky0308

      @movie, 02.09.2020 - 10:38

      Previsoke su kod nas i marze. Nisam jedno duze vrijeme u prodaji pa mogu pricati o 2000god. U maloprodaji IT opreme marze ni na jedan jedini proizvod nisu bile ispod 30% . Dakle, najniza marza od 30ak posto bila je na monitore. Sumnjam da je danas situacija drugacija, moze se to vrlo lijepo vidjeti kada isti proizbod usporedis kod nas u RH kod tri najveca prodavaca. Razlike budu i do 20%, a nekada cak i do 30% (bez akcija i popusta, pricam o redovitoj cijeni, o novijim proizvodima gdje ne mkze biti stari lager i slicna opravdanja). Vec pri takvoj usporedbi vidljivo je da nije samo porez problem. Manje marze, nizi porezi i veca konkurencija i cijene ce biti puno bolje. Za pocetak bi i veca konkurencija napravila svoje. I tako od tih marzi profitira samo managment tvrtke pa neka rezu, place tesko da mogu nize (ako zele da im prodavac zna makar sto je HDMI 🙂 )

    • delight353

      @funky0308, 02.09.2020 - 17:20

      Radio mi frend prije cca 3 godine u Mikronisu. On kaze da su marze, zapravo, izuzetno male. Moja je pretpostavka da su porezi i logistika dovoza ono zbog cega su kod nas cijene kakve, eto, jesu…

    • funky0308

      @delight353, 04.09.2020 - 10:49

      Vidis, bas za Mikronis ja sam cuo potpuno drugaciju pricu, cak i usporedba cijena pokazuje da su 5-10% skuplji od recimo Linksa (koji nije bas jeftin).. Nebitno, puno je tu, ocito, parametara ali ako ja mogu u EU kupiti mobitel ili komad hardwarea, koji me nakon placanja svih davanja kosta 20-30% manje nego kod nas, onda sigurno mjesta ima da cijene padnu, bez obizira koji je uzrok. Visoki su nam i porezi i to je istina ali poreze placamo i kada robu uvezemo, mozda ne carinu ali poreze i dalje da i opet svi redom koji kupujemo vani, prodjemo osjetno jeftinije. Jedini su problem garancije i servis kada ti se ne priznaje jamstvo, odnosno jamstvo ne mozes ostvariti u RH nego proizvod saljes u maticnu zemlju ali koliko mi je poznato,to je rijeseno ili ce biti i sto se EU tice ako postoji ovlasteni servis, morao bi priznati jamstvo. Bilo bi stvarno lijepo kada bi se pratile preporucene cijene i kada Nvidia kaze da je nesto 499 eur da to tako bude i kod nas. Jos malo cemo i u EURO zonu pa mozda to promjeni stvari. Cak i 100-200 kn razlike po komponenti napravi veliku razliku u nekoliko godina ili pri kupnji vise komponenti..

    • delight353

      @funky0308, 04.09.2020 - 13:22

      Gledao sam razne (najpoznatije trgovine, npr. NewEgg) i ne mogu bas reci da kostaju jeftinije nego kod nas. Gledam li na krivim trgovinama? Imas kakvu preporuku, shemu?

    • Lovac

      @cikastojca, 01.09.2020 - 20:11

      Tih 499$ je bez poreza; tako da porez, marža i to je to. Računaš te cijene pomnoženo sa cca 8.5 da dobiješ okvino u kunama kod nas.

  • Ivan Golubic

    01.09.2020 - 19:06

    Zasto nije bilo onoga kao da svi pratimo stream na hcl-u kao sto je bilo kod predstavljanje ps5?

  • mg

    01.09.2020 - 19:10

    Svašta se može očekivati od samsunga.

  • SonOfZeus

    01.09.2020 - 19:15

    Znaci kod nas minimalno 5 soma kuna. Ok sto će biti brza, hoće biti i sposobnija?

    • Rogue Stallion

      @SonOfZeus, 06.09.2020 - 14:11

      Kaže lik koji na z390 ploču spaja i7 9800X. Da imaš minimum skrupula klonio bi se ovih tema. Ti znaš što će koliko koštati i koliko je šta sposobno budaletino raspala.

  • KhorneFlake

    01.09.2020 - 19:17

    Tja, prikazan grafikon relativan performans u poređenju sa Turingom, i to čisto sa RTX/DLSS…. Cijene su prihvatljive u odnosu kako smo navikli da deru, ali količina memorije koja je na slabijim modelima je stvarno smiješna za današnje standarde. Ali zato je 3090 nasvirana u svakom pogledu, tako i cijeni. Kao da nV sumnja, ili čak zna, da će RDNA2 biti kompetitivan sve do 3090-ke koju neće doseći, pa fino i naplatiše.
    Samsung 8nm ipak, priča se da će partnerske kartice i 500W srkati, a s obzirom kolika je ne bi me ni čudilo. Do kojih daljina su išli samo da ohlade to čudo.

    • Zvonimir Komar

      @KhorneFlake, 01.09.2020 - 19:43

      Da, ovo je opet ciganjenje s memorijom po dobrom starom nvidia obicaju. Ova razina 3070 bi morala imati 16gb.

      Potrosnja presmijesna. Mozda uspiju dogovoriti sa TSMCom za neku kasniju “super” varijantu, pa se rijese samsung drloga. Ali ove cijene i ridikuloznost 3090 modela stvarno ukazuju da AMD ima nesto opako u rukama.

    • movie

      @Zvonimir Komar, 01.09.2020 - 22:33

      AMD ima nešto opako u rukama? Dobar pokušaj…

    • Zvonimir Komar

      @movie, 01.09.2020 - 22:50

      znaci ti mislis da neka firma, vrlo uspjesna firma, koja uspijeva konstantno podizati cijene svojih proizvoda, a da ljudi to prihvacaju i koja je nametnula odredenu razinu novca koji su ljudi spremni placati u mid/high segmentu proizvoda, sada odjednom, sama od sebe i dobrote svojeg srca ide rusiti cijene?

      i uz to, mislis da gura ridikulozan proizvod poput 3090 grill tavu, fors na najzesce da bi se iscijedila posljednja performansa, opet bez razloga?

      dobro zakljucujes. ili jednostavno fenbojizam.

    • Saren

      @Zvonimir Komar, 02.09.2020 - 03:44

      Tako su mislili i Intelasi i sprdali se kada je bila rijec o Ryzenu. Pa eto gdje smo danas. Nadam se toplo da ce AMD imati konja za trku, tim bolje za sve nas, krajnje korisnike.

    • movie

      @Zvonimir Komar, 02.09.2020 - 14:39

      Ne, uopće se ne igram na PC i to već godina i sasvim mi je svejedno tko što ima u rukavu. No aktivno sam se igrao od pojave prve 3DFX kartice i iz tadašnjeg iskustva kažem da ati/amd nikad nisu imali asa u rukavu u odnosu na nvidiu osim cijene za manje zahtjevnu populaciju plićeg džepa. U ono vrijeme ako si htio problem kupio si ati. Prvu ati karticu sam kupio u americi jer je baš u tom trenutku na tržište izašla nova generacija. Jedina ati kartica u mom računalu i jako loše iskustvo s driverima i podrškom u igrama jer je uvijek bio neki problem u prikazu u nekim igrama. Ok, danas je stanje zasigurno bolje nego tada po pitanju amd kartica. No ako realno sagledamo gdje smo trenutno, mi smo u godini u kojoj cijeli svijet isčekuje dvije nove next gen konzole. Sav fokus je na njima. Mora i nvidia skrenuti na neki način pozornost na sebe i svoj proizvod. Ovu zimu sasvim sigurno će u većini domova novi izbor biti jedna od konzola, možda i obje. Niti situacija s koronom i ekonomijom u pojedinim zemljama ne ide na ruku nvidiji. Moraju se boriti na nekim područjima na kojima se nisu do sada borili, bar ne zadnjih 7 godina. Svakako će biti izazov u prodaji i sonyu i microsoftu i nvidiji. Puno igrača a bara nešto uža nego obično. U priču amd niti ne uključujem jer su fokus imali na next gen konzolama i štancanju hardvera za njih. Pitanje je koliki im je fokus bio na nečem drugom i hoće li do kraja godine iz tih objektivnih razloga ponuditi tržištu nov proizvod. Mislim da je ovo nvidijin odgovor prije svega next gen konzolama a manje amd-eu. I rudarenje više nije tako in kao prije koju godinu kada je ta aktivnost dignula cijene kartice do neba. Puno razloga, tko zna koji je onaj pravi? Možda svi po malo, naravno i ovaj tvoj kojeg spominješ.

    • Zvonimir Komar

      @movie, 02.09.2020 - 17:44

      stari, pricas bedastoce, a cak i cinjenicno netocne stvari.

    • movie

      @Zvonimir Komar, 02.09.2020 - 19:55

      Da, u potpunosti te razumijem jer i ja tako shvaćam tvoj post. Potpuna bedastoća

    • funky0308

      @Zvonimir Komar, 04.09.2020 - 11:41

      Zapravo i ne prica, ima tu svega ali Nvidia se zapravo cesce bori sama protiv sebe nego protiv AMDa. 10xx serija kartica i ne samo 10xx neko i 9xx serija bile su toliko dobre da je masa ljudi i dalje na njima. E sada ili ce ih Nvidia zadrzati u svom taboru za naredne godine tako sto ce im za gotovo iste pare dati puno vise nego sa 20xx serijom RTXa ili ce, ako AMD predstavi nesto dobro riskirati da im ljudi odu na par godina. Uvijek ima onih neodlucnih,a njihov broj ocito nije zanemariv. Jednostavno se isla popuniti rupa koja je nastala od izbacivanja RTX20xx do danas. Nvidia sada ne smije sutiti i pametno su ovo odigrali, izbacili su super mocne kartice, osvjezili ponudu i gotovo ignorirali seriju 20xx prebacujuci nas na novu seriju. Ja sam kupio 2070RTX ali vec jednim okom gledam na seriju 30xx. Oni koji nisu i jos su na prosloj ili pretprosloj seriji Nvidie gledaju je s oba oka – sigurno. Uspjeli su u onome sto su htjeli, iskoristili su jedinu bedastocu koju mozemo trenutno vidjeti, a to je sutnja i MSa i Sonya oko svojih konzola, cijena i predstavljanja i ubacili se u pricu. Sada se prica o RTX30xx ne o PS5, ne o Xboxu (kako god da se zvala nova konzola), ne o AMDu, prica se o Nvidi-i. Vidjei cemo sto ce AMD predstaviti, nista drugo osim jbnog iznenadjenja i ne smije biti i to je ono sto je za nas dobro..

    • Zvonimir Komar

      @funky0308, 04.09.2020 - 14:26

      Govoriš o zadnje dvije generacije kartica. Treba gledati i ATI/NVidia priču jer o tome movie gore trkelja. Ti pričaš o nedavnoj prošlosti. irelevantno za movie-vu opću tvrdnju.

  • XLBanana

    01.09.2020 - 19:18

    500 dolara za grafičku koja je brža od 2080ti? Dzabe

    • PsiHoGujaR

      @XLBanana, 01.09.2020 - 22:45

      Super da, ali jedna velika k***** 🙂

    • XLBanana

      @PsiHoGujaR, 02.09.2020 - 00:26

      Što?

  • mg

    01.09.2020 - 19:21

    NVIDIA RTX 3000 Ampere cards might be built on Samsung’s 8nm process instead of TSMC’s 7nm node
    https://www.notebookcheck.net/NVIDIA-RTX-3000-Ampere-cards-might-be-built-on-Samsung-s-8nm-process-instead-of-TSMC-s-7nm-node.478934.0.html

  • SonOfZeus

    01.09.2020 - 19:22

    😂 Not really dok ne izađu full specifications, znamo da je VRAM-a manje za početak, i da je takt brzi. A ostalo?

    • personauser

      @SonOfZeus, 01.09.2020 - 19:26
    • bigZ

      @personauser, 02.09.2020 - 10:17

      a nije mi jasno sta znaci ovo DLSS s kojim dobijes vise fps i jos plus bolja grafika? nekako mi to djeluje paradoksalno

    • Ivan Golubic

      @bigZ, 02.09.2020 - 11:11

      To je neki resize piksela ili sto vec zaboravio sam, prevrti strema, na jednom dijelu su to rekli, ali to je efektivno samo na velikim rezolucijama, na 1080p je to beskorisno

    • delight353

      @Ivan Golubic, 02.09.2020 - 17:23

      Zapravo i nije beskorisno. Control mi je s RT efektima na high i sa svim detaljima na max, vrtio na oko 75-90 FPSa s DLSSom. Ali ovom 2.0 inacicom. Bez toga cca <60 ako me sjecanje ne vara. Na 1080p naravno.

    • funky0308

      @delight353, 04.09.2020 - 11:29

      Slicna stvar je i kod mene bila samo na 1440p rezoluciji. Nisam mogao do stabilnih 60 fpsa nikako u Controlu, cak ni s DLSSom, tek nakon updatea na DLSS 2.0 stvari su pocele raditi onako kako se ocekivalo. DLSS 2.0 je stvarno mocna stvarcica, biti ce to jos bolje. Ideja nije nesto posebno novo ali je unaprijedjena i konacno se o njoj brinu fizicke jezgre na samom GPUu sto je, ocito , bilo potrebno. Samo neka se doradi jos i da se rijesimo svih problema sa AAom kada je DLSS aktivan i biti ce genijalno. Nove grafe i ova tehnologija mogla bi stvarno napraviti razliku.

    • funky0308

      @Ivan Golubic, 04.09.2020 - 11:25

      Nije beskorisno, tehnologija je odlicna i ako je prihvati vise developera, a kako stvari idu – hoce i DLSS i RT i biti ce sve vise i vise igara koje mogu koristiti i iskoristiti DLSS

    • funky0308

      @bigZ, 04.09.2020 - 11:24

      Odlicna tehnologija i poprilicno kompleksna stvar za objasniti.
      DLSS je deep learning supersampling pa vec iz naslova mozes naslutiti o cemu se radi – racunalo uci i predpostavlja sto ce se dogoditi na temelju onoga sto je naucilo…(naravno, to je samo jedan mali djelic DLSS-a). Evo linka na YT, baci pogled tehnologija je stvarno zanimljiva i obecava. Na RTX karticama postoje fizicke jezgre (Tensor Cores) koje se time bave, nije samo nekakav software koji zamaskira i sakrije stvari.
      DLSS

  • DjokaBA

    01.09.2020 - 19:25

    Uff ovo je slatko i neocekivano.

  • Fury48

    01.09.2020 - 19:29

    Lijepe vijesti za ljubitelje master rase, ali i za kompanije poput ubisofta – ako 2080 postane mid range kartica za pc ce pocet izbacivat igre u alpha fazi

    • delight353

      @Fury48, 01.09.2020 - 20:08

      Kako? Zasto? Na koji nacin? Zbog cega?

    • Fury48

      @delight353, 01.09.2020 - 21:27

      Fino druze, na trzistu gaminga malo je proizvodjaca koji su giganti poput ubisofta – svake godine izbace dvocifreni broj videoigara od kojih najmanje 3-5 budu AAA naslovi. E sad zamisli da imas rtx 2080 i da oni na platformi pc-ja udaraju u plafon snage ove komponente – uzimajuci u obzir da na trzistu nepostoji nista jace i tvoja rtx 2080 nekako to cudo gura ali fps seta gore dolje a na konzolama koje su vec stara generacija radi pristojno ( u vecini slucaja) uzimajuci u obzir downgrade i polovljenje fpsa- dakle oni tu nesto pogresno rade jer niti se trude prillagoditi proizvod sirem trzistu ( ispeglaj i optimizuj) i drugo, proizvod nikada ne postavlja nekakve nove standarde a u vecini slucaja su to dorade nekakve reciklaze – cast izuzecima – koji su donjeli nesto novo. Sjeti se AC unityja koliko je to bilo smece od igre – pojavi se nova generacija grafickih karti – mogli bi njih postaviti za normalne postavke kako bolesno… Zbog cega: Zbog zarade, ako proizvodjac moze pustit na trziste nekakav nestabilan i pokvaren projekat tj igru uz naravno malo dorade za tu novu generaciju – svi su na dobitku, nvidia povecava prodaju jer na njihovim graf. kart. igre rade 2x bolje u odnosu na amdove, nvidia izbacuje nove drivere za najnoviju generaciju da igre jos bolje rade na novim proizvodima, ubisoft pecuje igru i opet naglasava i preporucuje kupcima igre najnoviju seriju grafickih karti , a tvoja rtx2080 niti je iz prva bila ciljana da se za nju pravi igra niti dobija nove drivere jer je outdated komponenta iako se radi o vrhunskoj komponenti koja je maksimalno 15-20% slabija od konkurentne nove generacije a ima znatno losije performanse. Mozemo se mi raspravljat i postavljat pitanja, ako mi ne vjerujes na rijec imas pun internet primjera npr gledaj kako se gtx 1660 super nosi sa 1070 iako se radi o grafi sa launch priceom od 300eura…

    • funky0308

      @Fury48, 04.09.2020 - 11:49

      Svasta si ti tu napisao.. ne kuzim te u vecini stvari. Sto se Ubisofta tice, igre ako izadju lose, patchaju se i vrlo brzo postanu stabilne, druga je stvar ako ti se igra ne svidja. Ja sam sve ACove odigrao i osim Unitya, sve rade najnormalnije i izgledaju fenomenalno, jedino sto su dosadne i nezanimljive (meni) ali to je nesto drugo. Da igre guraju prodaju hardware-a, a hardware igre nije nista novo i cak se ni ne skriva. 1070GTX je vrhunska grafa, dugo sam je koristio i bio super zadovoljan s njom, sada je u drugom PCu (i dalje kod mene) i radi i dalje odlicno, potpuno je pogresno usporedjivati je sa serijom 16xx.

  • KobaMaster

    01.09.2020 - 19:38

    S time da je “jača” od 2080Ti i da košta 500$ za razliku od 1200$ čini se kao must buy (za mene) al još moramo viditi RTX3060.
    Drago mi je što sam preskočio RTX20xx seriju.

    • JozoTheMan

      @KobaMaster, 01.09.2020 - 22:19

      Kad se takva tehnologija uvodi prvu generaciju onda obično nisu performanse idealne. Ova generacija će gurnuti ray tracing skupa s konzolama u normalu, pogotovo kad se vidi kakvu to recimo atmosferu napravi u Cyberpunku i sličnim igrama.

  • personauser

    01.09.2020 - 19:43

    Ovo je bio daleko najbolji event koji sam gledao. Puno bolji od PS5 i XSX eventa iako nisam primarno pc gamer

  • Zvonimir Komar

    01.09.2020 - 19:55

    Vidim ekipa masovno pise kako je npr 3070 jaca od 2080ti, pa onda ove price u duplim performansama i slicno. nisam jos pogledao nista, ali ako su to mjerenja sa ukljucenim turingom, onda si te duple performanse i da je 3070 jaca od 2080ti mozete staviti za sesir. smijesno raytracing na turingu srusi performanse na tragikomicne razine i onda nova generacija koja rtx ima puno bolje rijesen normalno da sisa 20xx seriju. Ako je 3070 na razini 2080ti bez ukljucenog raytracinga, onda je to to.

    • Zvonimir Komar

      @Zvonimir Komar, 01.09.2020 - 22:53

      sa ukljucenim raytracingom, ne turingom.

    • funky0308

      @Zvonimir Komar, 04.09.2020 - 11:58

      Ne mozes to bas tako zbrajati i oduzimati, nije tu uvijek 2+2 = 4, barem ne onako kako su nas ucili u skoli. Naravno da su sva mjerenja radjena na nacin da se kartice upogone sa svime sto imaju i mogu ali to ne znaci da nije bolja i da ne daje takve performase kako su rekli. Naravno da se ne moze ocekivati da ces na istom stroju, samo izmjenom GPU-a dobiti duplo bolje rezultate i da ces sada, umjesto 60fps-a dobijati 120fpsa, to sigurno ne ali kartica je u mjerenju dala duplo bolje rezultate. DLSS ce raditi bolje, RT ce raditi bolje, sama sirova snaga GPU-a svih jezgri, CPU-a i memorije je veca i samim time i grafa bolja. Ono sto je bino je da ce raditi sigurno bolje od serije 20xxRTX. Da li svi pa i oni koji su trenutno na seriji 20xx trebaju trcati na upgrade? Naravno da ne, nije to ni ciljana skupina, ciljna skupina je ekipa oko 10xx i 9xx serija kartica, njima se nudi najvise. Za cijenu jedne 2070RTX dobijes 3070 ili cak i 3080RTX sto je za sve Nvidia korisnike odlicna stvar, veliki korak naprijed s manje para u prve redove. RTX20xx serija radi odlicno i ja sam s karticom zadovoljan pa trenutno ne planiram ugrade ali da sam na 1080GTX bez previse razmisljanja bi kupio 3070RTX

  • Fury48

    01.09.2020 - 19:56

    Ugljikove nanocijevi u praksi spadaju u najpogodnije nanomaterijale zbog strukture i svojstava, a vec su u sirokoj upotrebi u svrhe terapijskog lijecenja, biomedicine, kozmetike i za kraj provodnja toplote. U domeni racunara do sada nisu imali nikakve upotrebe jer tehnoloski nisu ostvarena nikakva pouzdana, efikasna i isplativa rijesenja – do sad…

  • krklj69

    01.09.2020 - 20:03

    Evo koga zanima,Digital Foundry je upravo izbacio rezu rtx 3080,Ampere architecture performance.

  • PsiHoGujaR

    01.09.2020 - 22:43

    Ma kurca bato ce nadjebat 2080ti za sicu…
    Kad izadju recenzije onda cemo videti.

    • funky0308

      @PsiHoGujaR, 04.09.2020 - 11:31

      Imamo sve info, otvoreno je receno da je 3070 jaca od 2080 ti. Neka je, radi se ipak o novoj generaciji i tako i treba biti. Pogotovo kada su morali napraviti malo veci odmak od AMDa. Vidjeti cemo sto AMD ima za ponuditi, morati ce pokazati nesto stvarno dobro i nadam se da hoce, profitiramo mi u toj borbi i samo neka rade i jedni i drugi.

  • Apocalypse4987

    01.09.2020 - 23:04

    2080 su izbacili sa viskom cijenom da bi u budučnosti mogli bolje prodavat 3070

  • Cros80

    01.09.2020 - 23:19

    Uzimam ja sigurno rtx 3060 (valjda nece dugo cekati s najavom) a mozda i rtx 3070 ako cijena bude niska.. imam gtx 960 igram control na medium u 40 slikica… vidim da ne gtx 1660 brza od moje za 80% dakle bio bi zadovoljan i sa rtx 3050 ako je izbace.

  • thaares

    02.09.2020 - 07:01

    Jesu li ovo cijene za founders edition ili custom? Jer founders su uvik skuplje

    • antrax83

      @thaares, 02.09.2020 - 08:45

      Da za founders edition, custom ce biti skuplje sigurno za 100 i vise dolara, eura itd..

    • thaares

      @antrax83, 02.09.2020 - 17:44

      Founders je inace skuplji

    • antrax83

      @thaares, 03.09.2020 - 13:58

      Tko to kaze da je founders skuplji?

    • thaares

      @antrax83, 03.09.2020 - 22:03

      Tom hardware

      Nvidia decided to give the Founders Edition cards a premium price tag over the base MSRP for their cards, which eliminated them as the cheap alternative.

    • antrax83

      @thaares, 04.09.2020 - 09:05

      To je onda nesto novo jer do sad nije bilo tako

  • bunda3745

    03.09.2020 - 00:07

    Ovo su normalne cijene. Nekoc sam novu GTX770 (koju jos uvjek imam) platio cca 3 000 kn. Nakon toga su modeli xx70 bili preskupi i to nije bilo normalno.
    Ovim modeoml xx70 ponovno postaje best buy sta je super!

    • funky0308

      @bunda3745, 04.09.2020 - 12:03

      Rudari i rudarenje je napravilo show na trzistu. Sada se to sve stabiliziralo pa cijene ponovno padaju na razine prije tih problema. Samo da nam sada Covid i te gluposti ne naprave problem i ne podignu cijene komponenti (ako poraste potraznja, a raste i radi konzola i radi PCa), a padne proizvodnja (a mogla bi ako se glupi virus ponovno uvuce u Kinu) pa ponovno naprave kaos na trzistu.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?